Πώς τα απλά μαθηματικά μπορούν να εξηγήσουν «μαγικά κόλπα»;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μαθηματικά Ε΄ Δημοτικού Δεκαδικοί αριθμοί – Αξία θέσης ψηφίου
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Έ.
Γιάννης Θωμαΐδης Δρ Μαθηματικών Σχολικός Σύμβουλος
Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ (ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ.
Στο εργαστήριο Τεχνικές Επικοινωνίας. Παίρνοντας ότι καλύτερο από το εργαστήριο •Τολμήστε •Κάντε ερωτήσεις •Μάθετε από τους άλλους •Φυσικός Εαυτός.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Σ Υ Μ Μ Ε Τ Ρ Ι Α Συμμετρία ονομάζουμε την αρμονία που παρατηρείται είτε ανάμεσα στα μέρη που αποτελούν ένα αντικείμενο είτε ανάμεσα στα διαφορετικά πράγματα.
Άι- μπάι Πάολα Αλυσανδράτου.
Εμβαδό Ορθ. Παραλληλογράμμου = Μήκος Χ Πλάτος 6 Χ 3 = 18 τ.μ.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ (web tools) + ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΑΘΗΣΗΣ (PLN) Άννα Βαρνά
Τάξη Ε Ενότητα 1 Αφαίρεση Μαρία Μ. Χαραλάμπους
Γνωριμία με το Scratch.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Δραστηριότητα ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ : KIDSPIRATION ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Ισοδύναμα κλάσματα Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΣΤΕΜΝΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΩΡΤΖΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Β4  Πρόσφατα, ολόκληρο το τμήμα μας, το Β4, έγινε μια μικρή ομάδα ντέντεκτιβ!  Επισκεφθήκαμε το Βυζαντινό Μουσείο.
Impasse Finesse Sorpasso Snit Εμπάς Κατάλαβα ξέρεις ξένες γλώσσες! Να παίζεις όμως bridge μπορείς; Η εμπάς (η αλλιώς τυλιχτή) είναι κόλπο του εκτελεστή!
Αναλυτική παρουσίαση εκτέλεσης διαίρεσης με διψήφιο διαιρέτη
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
ΣΥΝΟΛΑ.
Τυχερά παιχνίδια και Τζόγος στο διαδίκτυο
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΓΚΙΚΑΣ ΤΑΞΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ 1ο
Ο πολλαπλασιασμός με το 11 πολύ απλά και γρήγορα Επιμέλεια: Κων/νος Κλουβάτος (από το icks.html#20x20«)
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Παραβίαση δικαιωμάτων του παιδιού - παιδική εργασία.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Τεστ στα Μαθηματικά δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Επαλήθευση κάνω, όταν θέλω να σιγουρευτώ ότι έκανα σωστά μια πράξη.
Αριθμητικές πράξεις με φυσικούς αριθμούς
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Κινητικά Παιχνίδια στο φυσικό περιβάλλον
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
Κεφάλαιο 14: Πρώτοι και Σύνθετοι αριθμοί Στόχοι:
Ερευνητική εργασία (Project)
2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών.
Αριθμητικές πράξεις με χαρτί και μολύβι
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
Ομάδα: Οι μάγοι των αριθμών
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
الحث الكهرومغناطيسي مؤشرات الأداء
B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2 Κωδικοποίηση 9/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2.
Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς τα απλά μαθηματικά μπορούν να εξηγήσουν «μαγικά κόλπα»; Μαγικά Μαθηματικά Πώς τα απλά μαθηματικά μπορούν να εξηγήσουν «μαγικά κόλπα»; Παντελής Μπουμπούλης math-gr.blogspot.com

Μαγικά Μαθηματικά Παντελής Μπουμπούλης math-gr.blogspot.com

1. Δεκαδική αναπαράσταση Αριθμών Από τα αρχαία χρόνια οι άνθρωποι προσπαθούσαν να μετρήσουν τα αντικείμενα γύρω τους χρησιμοποιώντας τα δάχτυλα των χεριών τους. Επειδή ο αριθμός των δακτύλων είναι δέκα (10), ήταν λογικό οι άνθρωποι να προσπαθούν να μετρήσουν τα αντικείμενα σε ομάδες των δέκα. Μάλιστα σε πολλές πρωτόγονες γλώσσες η λέξη που αντιστοιχεί στον αριθμό δέκα είναι η ίδια με τη λέξη «παλάμες» ή τη λέξη «χέρια».

1. Δεκαδική αναπαράσταση Αριθμών Το ίδιο ουσιαστικά συνεχίζουμε κι εμείς σήμερα. Όμως για ευκολία έχουμε βρει μια πιο εύκολη κωδικοποίηση για να περιγράφουμε ποσότητες. Ας δώσουμε μερικά παραδείγματα: Τί εκφράζει ο αριθμός 85; Από το δημοτικό έχουμε μάθει ότι 85 = 8 δεκάδες και 5 μονάδες 85 = 8 ּ 10 + 5ּ 1 8 +

1. Δεκαδική αναπαράσταση Αριθμών Ένα ακόμη παράδειγμα 67 = 6 δεκάδες και 7 μονάδες 67 = 6 ּ 10 + 7 ּ 1 6 +

2. Μαγεία ή Απλά Μαθηματικά Ας επανέλθουμε όμως στο «Μαγικό» παιχνίδι μας. Θα χρησιμοποιήσουμε τα φύλλα εργασίας. Το παιχνίδι μας ζητάει να σκεφτούμε έναν διψήφιο αριθμό. Ας τον ονομάσουμε x. Ας υποθέσουμε ότι τα ψηφία αυτού του αριθμού είναι τα Α και Β, όπου: Α: Δεκάδες Β: Μονάδες Ποιες πιθανές τιμές μπορούν να πάρουν τα Α, Β; Για το Α : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 , 9. Για το Β : 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Ας μη ξεχνάμε ότι μπορούμε να γράψουμε επίσης ότι x = AB = A ּ 10 + B ּ 1.

2. Μαγεία ή Απλά Μαθηματικά Ο «μάγος» μας ζητάει να αφαιρέσουμε από τον αριθμό x το άθροισμα των ψηφίων του. Ποιο είναι το άθροισμα των ψηφίων του x; Άθροισμα ψηφίων = Α + Β. Επομένως αν κάνουμε την αφαίρεση που μας ζητάει ο μάγος ποιον αριθμό θα πάρουμε; Τον αριθμό x – (A+B) = = Aּ 10 + Bּ1 – (A+B) = Aּ 10 + B – A – B = Aּ (10-1) = Aּ 9 Δηλαδή παίρνουμε έναν αριθμό πολλαπλάσιο του 9.

2. Μαγεία ή Απλά Μαθηματικά Ποιοί είναι λοιπόν αυτοί οι πιθανοί αριθμοί; Αφού οι πιθανές τιμές του Α είναι : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Τα πιθανά αποτελέσματα είναι : 9 ּ 1 = 9 9 ּ 2 = 18 9 ּ 3 = 27 9 ּ 4 = 36 9 ּ 5 = 45 9 ּ 6 = 54 9 ּ 7 = 63 9 ּ 8 = 72 9 ּ 9 = 81 Δηλαδή από όποιον αριθμό και αν ξεκινήσουμε θα καταλήξουμε σε έναν από τους παραπάνω 9 αριθμούς.

3. Σιγά τον Μάγο…. Ας ξανατρέξουμε το πρόγραμμα λίγο πιο προσεκτικά, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα τον αριθμό που έχετε πάνω στο φύλο εργασίας σας. Ακολουθήστε τα βήματα που αναφέρονται στο φύλλο εργασίας.