RLC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να κατανοεί

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
Advertisements

Σημειώσεις Ηλεκτρικοί Κινητήρες
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
Μ ά θ η μ α Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.
Μ ά θ η μ α «Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις» / Ενότητα 4η
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ - ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ Ι Φ Ν
Αμείωτες Ηλεκτρικές Ταλαντώσεις
Χωρητικότητα Ο μαθητής να μπορεί να, ΣΤΟΧΟΣ :. Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα εισαγάγουμε ένα νέο απλό στοιχείο κυκλώματος του οποίου οι σχέσεις τάσης- έντασης.
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Κύκλωμα RLC Ζαχαριάδου Κατερίνα ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ.
Ο μαθητής να μπορεί να Στόχος
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
(α) εξηγεί τη λειτουργία του μετασχηματιστή υπό φορτίο
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Αυτεπαγωγή ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,.
Μαγνητική ροή.
Στιγμιαία τιμή εναλλασσόμενης τάσης και του εναλλασσόμενου ρεύματος
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Σ’ ΈΝΑ ΚΥΚΛΩΜΑ
Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
Χρονικά μεταβαλλόμενες κυματομορφές
Κατανοεί τη συμπεριφορά της χωρητικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
Κυκλώματα εναλλασσόμενου ρεύματος
τη συμπεριφορά της επαγωγικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
Διανυσματική παράσταση εναλλασσόμενων μεγεθών
RL, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
ΧΡΗΣΗ ΟΡΓΑΝΩΝ ΜΕΤΡΗΣΗΣ
Αντιστάσεις παράλληλα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ ΙΙ ΑΣΚΗΣΗ Συντονισμός. I->max όταν |Ζ|=R, δηλ. Lω ο -1/Cω ο =0 => Τότε έχουμε συντονισμό έντασης f o : συχνότητα συντονισμού.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι
Η ΙΣΧΥΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 3 : Κανόνες του Kirchhoff
Αντιστάσεις σε σειρά-παράλληλα
Ημιτονοειδή εναλλασσόμενη τάση ως πηγή σε κύκλωμα (1/4)
Άσκηση 6 Κυκλώματα παραγώγισης και ολοκλήρωσης
Αντιστάσεις σε σειρά Δύο ή περισσότερες αντιστάσεις, λέμε ότι είναι συνδεδεμένες σε σειρά όταν το άκρο της μίας αντίστασης συνδέεται με την αρχή της άλλης.
Εισαγωγή στα Ηλεκτρονικά
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΕΤΡΗΣΗ ΙΣΧΥΟΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Σ’ ΈΝΑ ΚΥΚΛΩΜΑ
Hλεκτρικά Κυκλώματα 4η Διάλεξη.
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 3 : Κανόνες του Kirchhoff
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
Aρχές Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής Μερικές βοηθητικές σημειώσεις
Ο νόμος του Ohm Αντιστάτης Πηγή-Δυναμικό.
Συνδεσμολογία R - L Σειράς
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ενεργός ένταση και ενεργός τάση
L C, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
A.C. Μεγέθη Το ημιτονικό εναλλασσόμενο ρεύμα i δίνεται από την σχέση
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΩΜ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Συνδεσμολογία R - C Σειράς
ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
Χριστόπουλος Κωνσταντίνος
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Ηλεκτροτεχνία Εργαστήριο Ι
ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ
ΚΑΒΑΛΙΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧ/ΚΟΣ
RC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

RLC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να κατανοεί υπολογίζει τη σύνθετη αντίσταση, το ρεύμα και την τάση κυκλωμάτων RLC, σε σειρά.

RLC, σε σειρά Στην πράξη τα κυκλώματα αποτελούνται από περισσότερα στοιχεία κατάλληλα συνδυασμένα, ώστε να σχηματίζουν σύνθετες συνδεσμολογίες, η αντίσταση των οποίων ονομάζεται συνθέτη αντίσταση. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των στοιχείων δεν μπορούμε να το προβλέψουμε παρά μόνο με υπολογισμούς. Στο πιο κάτω σχήμα έχουμε κύκλωμα R,L και C σε σειρά που τροφοδοτείται με εναλλασσόμενη τάση ν = V0 ημ(ωt+ φ0).

Αν V είναι η ενεργός τιμή της τάσης και Ι η ενεργός τιμή της έντασης που περνάει από το κύκλωμα, τότε η τάση V αντισταθμίζει τρία πράγματα: α) την πτώση τάσης στην ωμική αντίσταση R, που είναι VR = Ι·R και η οποία είναι συμφασική με την ένταση. β) την πτώση τάσης στην επαγωγική αντίσταση ΧL=ωL, που είναι VL=Ι·ωL και η οποία προπορεύεται από την ένταση του ρεύματος κατά 90°. γ) την πτώση τάσης στη χωρητική αντίσταση XC=1/ωC, που είναι VC=Ι·1/ωC και η οποία έπεται της έντασης του ρεύματος κατά 90°. Απεικονίζοντας τα μεγέθη διανυσματικά (στον οριζόντιο άξονα τοποθετείται το κοινό μέγεθος, δηλαδή το ρεύμα), προκύπτει το πιο κάτω σχήμα: VR = Ι · R VL=Ι·ΧL=I·ωL Προσομοίωση RLC σε σειρά

και συμφωνά με το νόμο του Ohm αποτελεί την σύνθετη αντίσταση Ζ του κυκλώματος. προκύπτει ότι ο όρος Δηλαδή,

Η διαφορά φάσης μεταξύ τάσης και έντασης είναι φz και ισχύει: Τα στιγμιαία μεγέθη του κυκλώματος εύκολα προκύπτουν και είναι:

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Άσκηση 1 Κύκλωμα RLC σειράς έχει: R = 30Ω, L = 0,5Η, C=14,1μF και τροφοδοτείται από εναλλασσόμενη τάση 220V, 50 Ηz. Ζητούνται: α) η ένταση του ρεύματος β) η τάση VR της αντίστασης γ) η τάση VL του πηνίου δ) η τάση VC του πυκνωτή ε) το διανυσματικό διάγραμμα τάσεων και εντάσεων Άσκηση 2 Σε ένα κύκλωμα έχουν συνδεθεί σε σειρά πηνίο με L=350mH, ωμική αντίσταση R=30Ω και πυκνωτής με χωρητικότητα C=25μF. Στα άκρα τους εφαρμόζεται τάση με ενεργό τιμή Vεν=200V και κυκλική συχνότητα ω=400rad/s. Να βρεθεί η πραγματική ισχύς, καθώς και η χωρητικότητα πυκνωτή που πρέπει να συνδεθεί για να πετύχουμε συντονισμό. Ποια η ένταση του ρεύματος στην περίπτωση αυτή;

Λύση Άσκησης 1 α) Η κυκλική συχνότητα του κυκλώματος είναι: ω=2πf=2 · 3,14 · 50 =314 (rad/s) Οι αντιστάσεις ΧL και ΧC προκύπτουν: Το κύκλωμα παρουσιάζει χωρητική συμπεριφορά αφού το ΧL > ΧC Η σύνθετη αντίσταση του κυκλώματος είναι: Η διαφορά φάσης μεταξύ τάσης και έντασης είναι φz και ισχύει:

Το ρεύμα του κυκλώματος είναι: Το ρεύμα προηγείται της τάσης κατά 66,420 αφού το κύκλωμα έχει χωρητική συμπεριφορά β) Η τάση της αντίστασης είναι: και είναι συμφασική με το ρεύμα Ι γ) Η τάση του πηνίου είναι: και προηγείται του ρεύματος Ι κατά 900 δ) Η τάση του πυκνωτή είναι: και βραδυπορεί του ρεύματος Ι κατά 900 ε) Απεικονίζοντας στους άξονες το ρεύμα και τις τάσεις προκύπτει το ακόλουθο διανυσματικό διάγραμμα

Λύση Άσκησης 2