ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το αλφαριθμητικό (string)
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Ένα απλό πρόγραμμα σε C /* ********************************************* * This program prints out the sentence “This is a test.” * *********************************************
ΜΑΘ3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού
Προγραμματισμός Ι Πίνακες •Ο πίνακας είναι μία συλλογή μεταβλητών ίδιου τύπου, οι οποίες είναι αποθηκευμένες σε διαδοχικές θέσεις μνήμης. Χρησιμοποιείται.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
ΜΑΘ 3122 (106) Γλώσσα προγραμματισμού
Μάθημα : Βασικά Στοιχεία της Γλώσσας Java
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜMΑΤΙΣΜΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Τύποι πραγματικών αριθμών
Συναρτήσεις Κληση/Επιστροφη Παραμετροι
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων, Σημασιολογικές Ενέργειες.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Τελεστές ανάθεσης (assignment)
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΙ ΕΞΟΔΟ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ #include int main() { char ch; int i; float fl; printf("dose.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Υποθετικός τελεστής Ο υποθετικός τελεστής (?:) αποτελείται από δύο σύμβολα. Ανήκει στην κατηγορία των τελεστών που αποτελούνται από συνδυασμό συμβόλων.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 5. 2 Στόχοι μαθήματος Πίνακες 2 διαστάσεων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΜΑΘ 3122/106 – Γλώσσα Προγραμματισμού Ξενοφών Ζαμπούλης ΜΑΘ-3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
Υπερφόρτωση Τελεστών (Συνέχεια) Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός.
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αλφαριθμητικά (Strings)
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις (μέρος δεύτερο) και Μεταβλητές.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 2: Συναρτήσεις Εισόδου ⁄ Εξόδου. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γλώσσες προγραμματισμού Ένας αλγόριθμος όταν περιγραφεί με μια μορφή που τη δέχεται ένας υπολογιστής, λέγεται πρόγραμμα (prοgram, prοgramme)
Εισαγωγή - Τα Βασικά της C1 Τ.Ε.Ι. ΛΑΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Τ.Ε.Ι. ΛΑΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ «Προγραμματισμός.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 11: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με το MatLab 7.x (Μέρος 2 ο ) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Πίνακες και αλφαριθμητικά
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η εντολή if if ( παράσταση) εντολή επόμενη εντολή.
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Τύποι Μεταβλητών.
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ (Functions)
Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Πίνακας Συμβόλων Διαλέξεις στο μάθημα: Μεταφραστές Γιώργος Μανής.
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ, ΑΝΑΜΟΝΕΣ (DELAYS), ΗΧΟΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Μεταβλητή είναι μία δεσμευμένη από εμάς θέση στην μνήμη στην οποία θα αποθηκευτούν δεδομένα εξ αρχής ή κατά την εκτέλεση του προγράμματος. Η μεταβλητή αλλάζει τιμή κατά την εκτέλεση του προγράμματος. Στην μεταβλητή αποθηκεύονται αριθμοί ή και χαρακτήρες.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ Η μεταβλητή μαζί με την σταθερά χρησιμοποιούνται από τις γλώσσες προγραμματισμού μέσα σε μαθηματικές εκφράσεις για την εκτέλεση υπολογισμών. Για παράδειγμά η έκφραση z=x+y Εδώ στην μεταβλητή z θα εκχωρηθεί η τιμή που θα προκύψει από το άθροισμα των τιμών των μεταβλητών x και y. (το + είναι ο τελεστής πρόσθεσης).

ΔΗΛΩΣΗ Η μεταβλητή δηλώνεται με πρόταση ορισμού που τελειώνει πάντοτε με ερωτηματικό ; τυπος όνομα_μεταβλητής; Στην πιο πάνω πρόταση δηλώνουμε τον τύπο της μεταβλητής και κατά συνέπεια τον χώρο που θα καταλάβει στην μνήμη καθώς και το όνομά της. Δεν περάσαμε ακόμα τιμή στην μεταβλητή.

Π.χ. Στην πρόταση ορισμού που ακολουθεί int temp; λέμε στον compiler να δεσμεύσει στην μνήμη χώρο για μια μεταβλητή ακεραίου τύπου που το όνομά της είναι temp. Οι μεταβλητές δηλώνονται πάντα στην αρχή μιας συνάρτησης (ακόμα και της main) μετά το αριστερό άγκιστρο και το όνομά τους είναι πάντα συναφές με το είδος της πραγματικής τιμής που καλούνται να λάβουν. Άρα εδώ η temp θα πάρει τιμή θερμοκρασίας.

ΟΝΟΜΑ Για να ονομάσουμε τις μεταβλητές μας χρησιμοποιούμε Για να ονομάσουμε τις μεταβλητές μας χρησιμοποιούμε Τα γράμματα του αγγλικού αλφαβήτου, Τους αριθμούς 0 έως 9 και Τον χαρακτήρα υπογράμμισης ( _ )

ΟΝΟΜΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Πάντα προσέχουμε τα εξής: Το όνομα ξεκινά με γράμμα ή με χαρακτήρα υπογράμμισης αν ο επόμενος χαρακτήρας είναι γράμμα. Temp ή _temp ή temp. Ποτέ με οποιοδήποτε άλλο χαρακτήρα ή αριθμό. Δεν χρησιμοποιούμε στην ονοματοθεσία δεσμευμένες από την γλώσσα λέξεις. Το μήκος του ονόματος δεν πρέπει να ξεπερνά τους 31 χαρακτήρες. Το όνομα των μεταβλητών είναι πάντα συναφές με το είδος της πραγματικής τιμής που καλούνται να λάβουν.

ΤΥΠΟΙ Βαθμιδωτοί τύποι: int τύπος ακεραίου αριθμού float τύπος πραγματικού αριθμού κινητής υποδιαστολής χαμηλής ακρίβειας double τύπος πραγματικού αριθμού κινητής υποδιαστολής υψηλής ακρίβειας char τύπος χαρακτήρα *pointer δείκτης enum απαριθμητικός τύπος Συναθροιστικοί τύποι: arrays πίνακες struct δομές union ενώσεις.

char Η μεταβλητή που δηλώνεται char δέχεται όλους τους χαρακτήρες της αλφαβήτου πάντα μέσα σε μονά εισαγωγικά ‘Α’, ‘c’, ‘$’ κ.α και δηλώνεται με την πιο κάτω πρόταση: char όνομα_μεταβλητής; Μπορεί να πάρει εξ αρχής τιμή: char first_char=‘G’; Η στην πορεία με την συνάρτηση scanf() τον προσδιοριστή χαρακτήρα %c και τον τελεστή διεύθυνσης & scanf(“%c”, &first_char); ο χαρακτήρας μπορεί να τυπωθεί στην οθόνη με την συνάρτηση printf() και τον προσδιοριστή χαρακτήρα %c printf(“o xarakthras einai o %c\n”, first_char); Η έξοδος θα είναι: o xarakthras einai o G

ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΔΙΑΦΥΓΗΣ Στο προηγούμενο παράδειγμα είδαμε μέσα στην printf() τον χαρακτήρα \n που τελικά δεν τυπώθηκε στην έξοδο. Αυτός ανήκει στις ακολουθίες διαφυγής δηλώνει νέα γραμμή, μπαίνει πάντα μέσα στα διπλά εισαγωγικά και δεν εκτυπώνεται. Οι χαρακτήρες διαφυγής είναι σταθερές.

int Με τον τύπο int δηλώνουμε τις μεταβλητές που θα δεχθούν ακέραιους θετικούς και αρνητικούς αριθμούς. Δηλώνεται με την πιο κάτω πρόταση: int όνομα_μεταβλητής; Μπορεί να πάρει εξ αρχής τιμή: int sum=58; Η στην πορεία με την συνάρτηση scanf() τον προσδιοριστή χαρακτήρα %d και τον τελεστή διεύθυνσης & scanf(“%d”, &num); ο αριθμός μπορεί να τυπωθεί στην οθόνη με την συνάρτηση printf() και τον προσδιοριστή χαρακτήρα %d για δεκαδική μορφή, %o για οκταδική και %x για δεκαεξαδική printf(“o arithmos einai o %d,%ο,%x\n”, num, num, num); Η έξοδος θα είναι: o arithmos einai o 58,72,3a

float Με τον τύπο float δηλώνουμε τις μεταβλητές που θα δεχθούν πραγματικούς αριθμούς κινητής υποδιαστολής μικρής ακρίβειας. Δηλώνεται με την πιο κάτω πρόταση: float όνομα_μεταβλητής; Μπορεί να πάρει εξ αρχής τιμή: float temp=5.8; Η στην πορεία με την συνάρτηση scanf() τον προσδιοριστή χαρακτήρα %f και τον τελεστή διεύθυνσης & scanf(“%f”, & temp); ο αριθμός μπορεί να τυπωθεί στην οθόνη με την συνάρτηση printf() και τον προσδιοριστή χαρακτήρα %f για δεκαδική μορφή, %e για εκθετική μορφή και %g για επιλογής μορφής από το σύστημα (την μικρότερη).