Πολιτιστικη κληρονομια-Βυζαντινεσ εκκλησιεσ -Αρχιτεκτονικη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Ναοί & Μοναστήρια της περιοχής Βατίκων
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΘΕΡΜΟ ΑΙΤΟΛΩΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας π α ρ ο υ σ ι ά ζ ε ι.
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
4ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Ταξίδι στο χωροχρόνο Ευγενιάδης Στέλιος
Σημαντικές εκκλησίες και Τεμένη στη πόλη της Λευκωσίας
H εκκλησία της Παναγίας Κανακαριάς
Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΕΡΜΟ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
Μνημεία της Κύπρου Τα μνημεία για τα οποία θα μιλήσουμε βρίσκονται στην επαρχία Πάφου της Κύπρου. Η Πάφος είναι μία από τις πιο όμορφες τουριστικές περιοχές.
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
Μονή Κύκκου.
ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
Βασίλειος Μπρουζούκης & Δημήτρης Μπουσιόπουλος.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Ευρύτερη θεματική προγράμματος:
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΕΡΜΟ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
8ο. Η ναοδομία της εποχής των Μακεδόνων, των Κομνηνών και των Αγγέλων (10ος – 12ος αιώνας): ΙΙ. Η οικοδομική παράδοση στην Παλαιά Ελλάδα και την Ήπειρο.
4ο. Ο χριστιανικός ναός στην Ύστερη Αρχαιότητα και το Βυζάντιο:
Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
παναγια παμμακαριστοσ
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
Θέρμο Αιτολωακαρνανίας Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
Γ. Βελένης, Το πολύκογχο ιερό βήμα των τρισυπόστατων εκκλησιών της Τουρκοκρατίας, στο: Εκκλησίες IΙ (1982) Γ. Σκιαδαρέσης, Προσκτίσματα μεταβυζαντινών.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
2.Αρχιτεκτονική του χριστιανικού ναού
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Θωμάς Θεοδώρου Παναγία,Φιλιππιάδας Παναγία Φιλιππιάδας Είναι ενας από τους ιερείς ναούς που βρίσκονται εντος της περιοχής Φιλιππιάδας. Συνοπτική αναφορά.
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΑΛΙΔΟΥ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΩΝΑ Η Περιστερώνα είναι ένα χωριό περίπου 32 χιλιόμετρα δυτικά από την πρωτεύουσα Λευκωσία, στους πρόποδες της.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ιερός Ναός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Σταυροδρομίου
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
ΕΝΟΤΗΤΑ Α Μεσαιωνικός κόσμος Ι θεοκρατικός χώρος
Ιερός ναός Τιμίου Σταυρού Δολιανών Ξανθίππη Βρή - Τάξη Β’1
Εκκλησίες στη Λακατάμεια
Αγία Σοφία Η Αγία Σοφία ,ικ΄π στη Θεσσαλονίκη, είναι μία από τις παλαιότερες εκκλησίες της πόλης, η οποία έχει παραμείνει ακέραια μέσα στο βάθος του χρόνου.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστικη κληρονομια-Βυζαντινεσ εκκλησιεσ -Αρχιτεκτονικη Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Πολιτιστικη κληρονομια-Βυζαντινεσ εκκλησιεσ -Αρχιτεκτονικη ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ   Πολιτιστική Κληρονομία είναι το σύνολο των ανθρώπινων δημιουργημάτων και σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνονται οι αρχαιότητες, τα μνημεία, τα διατηρητέα κτήρια, οι εκκλησίες κ.α. Η πολιτιστική κληρονομία της Ελλάδος έχει τις ρίζες της στα βάθη των αιώνων. Έργα τα οποία ανήκουν στην πολιτιστική μας κληρονομία, όπως η Αφροδίτη της Μύλου, τα Ελγίνεια μάρμαρα καθώς και οι Καρυάτιδες κοσμούν τα ευρωπαϊκά μουσεία. Αφού αποσπάσθηκαν από την Ελλάδα κατόπιν δόλιων ενεργειών από τους ξένους δυνάστες.

Βυζαντινεσ εκκλησιεσ-Αρχιτεκτονικη Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Ιερά Μονή Σταυρού Δολιανών Έχοντας 13 τρούλους, αποτελεί έναν από τους πιο αξιόλογους βυζαντινούς ναούς της Ελλάδας. Κτίστηκε στα τέλη του 18ου αιώνα σε ρυθμό βασιλικής με τρία κλίτη. Αρχικά λειτούργησε ως μοναστήρι αλλά εγκαταλείφθηκε το 1924. Εξωτερικά μπορεί κανείς να διακρίνει ανάγλυφες παραστάσεις, κάτι που συναντάμε και σε άλλες εκκλησίες της περιοχής. Ο ναός έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο μνημείο .Ο ναός του Σταυρού χαρακτηρίζεται από την ιδιόρρυθμη αρχιτεκτονική του. Στο εσωτερικό του ιερού βήματος διαμορφώνεται σύνθρονο και επισκοπικός θρόνος. Επίσης είναι χωρίς αγιογραφίες, αναδεικνύοντας έτσι την λίθινη φυσιογνωμία του.

Η Βασιλική των Παμμεγιστων Ταξιαρχων Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Η Βασιλική των Παμμεγιστων Ταξιαρχων Χτισμένη στο γραφικό χωριό Μηλιές, η τριπλή Βασιλική των Παμμεγίστων Ταξιαρχών ιδρύθηκε το 1741 και περιέχει ξύλινα σκαλιστά εικονοστάσια και τοιχογραφίες του 18ου αιώνα, τα οποία είναι μεγάλης άξιας και επισκευάστηκαν πρόσφατα. Από αυτήν την βασιλική ξεκίνησε η επανάσταση του Πηλίου, τον Μάιο του 1821. Είναι η μόνη εκκλησία που επέζησε αφού οι Γερμανοί έκαψαν όλο το χωριό στις 4 Απριλίου 1943.

Ιερα Μονη Πορτα Παναγια Ο ναοσ Κοιμησεωσ τησ Θεοτοκου Ιερα Μονη Πορτα Παναγια Ο ναοσ Κοιμησεωσ τησ Θεοτοκου Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Βριςκεται ςτον οικιςμο της πορτας παναγιας, πολυ κοντα ςτην κωμοπολη της πυλης. Ο ναος αποτελουςε το καθολικο της ςταυροπηγιακης μονης της ακαταμαχητου θεοτοκου. Ιδρυθηκε το 1283 απο τον αυτοκρατωρα ιωαννη αγγελο κομνηνο δουκα και χτιςτηκε με υλικα προερχομενα απο τον αρχαιο ναο. Το τεμπλο του ναου ειναι μαρμαρινο και φερει δυο ψηφιδωτα: του χριςτου και της παναγιας της βρεφοκρατουςας. Ο ναος Κοιμηςεως της Θεοτοκου (πριν το 1600):Ειναι το ςπουδαιοτερο και επιβλητικοτερο μνημειο της ΚαλαμπακαΣ, το οποιο αποτελει ςημειο αναφορας και λατρειας για ολους τους πιςτους. Παρολες τις αξιολογες προςπαθειες που εχουν πραγματοποιηθει, εμφανης ειναι η εγκαταλειψη εκ μερους των αρμοδιων για τη ςυςτηματικη ςυντηρηςη τοςο μεςα ςτον ναο οςο και ςτον περιβαλλοντα χωρο.Ο ναος της Κοιμηςεως της Θεοτοκου που βριςκεται ςτην παλαια πολη ανηγερθη μεταξυ 10ου και 11ουαιωνα πανω ςτα ερειπια παλαιοχριςτιανικης βαςιλικης. Ειναι ρυθμου τρικλιτης βαςιλικης μικτου τυπου, εχει υπερυψωμενο και φωτιςμενο το μεςαιο κλιτος του ναρθηκα και το τριβηλο.

Η Βαςιλικη του Αγιου Ιωαννη του Προδρομου Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Το Γυναικειο Μοναστηρι του Αγιου Γερασιμου Η Βασιλικη του Αγιου Ιωαννη του Προδρομου Η Βαςιλικη του Αγιου Ιωαννη του Προδρομου Η τριπλη αυτη βαςιλικη χτιςτηκε το 1809 και επιςκευαςτηκε το 1965. αυτη η ομορφη πετρινη εκκληςια βριςκεται ςτη μεγαλη πλατεια της Μακρινιτςας, κατω απο γερικους πλατανους, διπλα ςε μια θαυμαςια ςκαλιςτη βρυςη με κρυςταλλενια νερα. Το Γυναικειο Μοναςτηρι του Αγιου Γεραςιμου Στον εποικιςμο του Μουτςαρα, ςτην Μακρινιτςα, βριςκεται ο Αγιος Γεραςιμος. Το καθολικο της χτιςτηκε το 1795 και ςτεγαζει την θαυματουργη εικονα και το κρανιο του Αγιου Γεραςιμου. Κατω απο την πλατεια βριςκεται η μονη Βαςιλικη της Μεταμορφωςης, εργο του λαϊκου αρχιτεκτονα Δημου Ζηπανιωτη. Πιο περα απο την Βαςιλικη βριςκεται η εκκληςια της Αγιας Τριαδας που ςτεγαζει αγιογραφιες του 1836,  απο τον καλλιτεχνη Παγωνη.

Η Παναγια τησ Γαλακτοτροφουσασ Ναοσ Αγιασ Επισκεψεωσ Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Η Παναγια τησ Γαλακτοτροφουσασ Ναοσ Αγιασ Επισκεψεωσ Ειναι ο μεγαλυτερος, μετα τον ναο του Αγιου Νικολαου, ναος των Τρικαλων. Ειναι τρικλιτη βαςιλικη και βριςκεται ςτο Βαρουςι, ΝΑ του φρουριου. Η ανεγερςη της αρχιςε το 1863 και τελειωςε το 1877.Κτιςτηκε απο μαςτορους Ζουπανιωτες (απο τον Πενταλοφο Κοζανης). Εορταζει ςτις 21 Νοεμβριου, εορτη των Ειςοδιων της Θεοτοκου. Ηταν για πολλα χρονια ο μητροπολιτικος ναος των Τρικαλων και ς' αυτον εγινε η δοξολογια ςτις 25 Αυγουςτου 1881 κατα την απελευθερωςη της πολης απο τους Τουρκους, κατα την οποια απηγγειλε το ποιημα του «Στ' αδελφια μας» ο ποιητης Χρηςτος Χρηςτοβαςιλης. Εντος του ναου υπαρχει το παρεκκληςιο του Αγιου Στυλιανου. Στην θεςη του ςημερινου ναου πιθανον υπηρχε αλλος παλαιοτερος ναος της Αγιας Επιςκεψεως, ςτον οποιο μαρτυρειται η λειτουργια ςχολειου της «εγκυκλιου παιδευςεως» ςτα 1543. Διπλα ςτον Αςπροποταμο που αποτελει ενα απο τα ςημαντικοτερα μνημεια της περιοχης. Μια ομορφη πετροχτιςτη βρυςη ακριβως μπροςτα απο τη μικρη εξωπορτα της αυλης ξεδιψα φιληδονα τους διψαςμενους περιπατητες. Μπαινοντας ςτην αυλη διακρινουμε ο,τι απεμεινε απο το μοναςτηρι. Αρχικα ηταν ενα παραλληλογραμμο κτιριο με ψηλα τειχη. Πανω απο τον γυναικωνιτη υπαρχει το παρεκκληςι ςτη μνημη αποτομης της κεφαλης του Σιμιου Προδρομου Ιωαννου. Σημερα το μοναςτηρι εχει κηρυχθει διατηρητεο, επιςκευαςτηκε η ςτεγη του και ξαναχτιςτηκαν τα κατεςτραμμενα κελια του.

Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Αρχιτεκτονικη

Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Ως προς το αρχιτεκτονικό τύπο, οι ναοί του 16ου αι. είναι κατά κανόνα μικρών διαστάσεων μονόχωροι ή όπως λέγονται δρομικές εκκλησίες. Εξαίρεση αποτελεί ο ναός της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, που βρίσκεται στον ομώνυμο οικισμό, καθώς είναι μεγαλύτερων διαστάσεων, ανήκει δε στον τύπο του τετράστυλου σταυροειδούς ναού και αποτελεί ανακαίνιση παλαιότερου βυζαντινού ναού, όπως μπορούμε να διακρίνουμε στην ανατολική πλευρά του. Δίπλα στο όμορφο αυτό μνημείο έχει κτιστεί σύγχρονη εκκλησία. Κατά τον 17° αιώνα, κυρίαρχος είναι, όπως και κατά τον προηγούμενο αιώνα, ο τύπος της μικρής δρομικής εκκλησίας.

Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Κατά τον 17° αιώνα, κυρίαρχος είναι, όπως και κατά τον προηγούμενο αιώνα, ο τύπος της μικρής δρομικής εκκλησίας. Την ίδια εποχή παρουσιάζεται ο τύπος της τρίκλιτης βασιλικής, με υπερυψωμένο το μεσαίο κλίτος, κατά τα παλαιοχριστιανικά πρότυπα. Παραδείγματα του τύπου είναι ο κοιμητηριακός ναός της Βασιλικής που τιμάται στον Άγιο Γεώργιο και το καθολικό της μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Βυτουμά. Τον ίδιο αιώνα, εμφανίζεται και ο βυζαντινός τύπος του σταυροειδούς τετρακιόνιου ναού, με τρούλο, στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, στον ομώνυμο οικισμό ή του τετράστυλου στο καθολικό της μονής Σταγιάδων.

Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Στον αιώνα που ακολουθεί, δηλαδή στον 18° αιώνα, συνεχίζουν να κτίζονται μονόχωρες εκκλησίες. Εξαίρεση ναού με τρούλο αποτελεί ο μονόχωρος ναός του Αγίου Γεωργίου στην Οξύνεια. Την ίδια περίοδο εμφανίζεται, επίσης, ο τύπος του σταυρεπίστεγου ναού, που επιχωριάζει στη γειτονική Ήπειρο. Πρόκειται έναν τύπο ναού, ο οποίος δεν συναντάται στη Δυτική Μακεδονία. Την εποχή αυτή και ιδιαιτέρως από το το β' μισό του 18ου αιώνα εμφανίζεται και κυριαρχεί ο τύπος της τρίκλιτης, συνήθως ξυλόστεγης, βασιλικής. Παραλλαγή του τύπου αυτού, δημιουργείται με την ύπαρξη στοάς σε μία πλευρά, ή και σε δύο πλευρές.

Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Τον 19° αιώνα γενικεύεται ο τύπος της τρίκλιτης ξυλόστεγης βασιλικής. Τον 19° αι., μονόχωρες εκκλησίες είναι μόνον τα εξωκλήσια (Αγ. Γεώργιος Καλομοίρας). Συναντάμε, επίσης, σε περιορισμένο αριθμό σταυρεπίστεγους μονόχωρους ναούς και λίγους ναούς του τύπου του σταυροειδούς τετρακιόνιου με τρούλο. Στη Μεταβυζαντινή περίοδο δεν έλειπαν φυσικά και οι περιπτώσεις διεύρυνσης ή ανακατασκευής παλαιότερων εκκλησιών οι οποίες για κάποιο λόγο είχαν καταστραφεί. Υπάρχουν τρία παραδείγματα όπου η αψίδα του ιερού και τμήμα της ανατολικής πλευράς, ανήκουν σε παλαιότερη φάση.

Μπλαντή Ευτυχία, μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Σε πολλεσ εκκλησιεσ, του 18ου αλλά κυρίωσ του 19ου αι., οι θυρεσ κοσμούνται με λισανάγλυφα πλαίσια. Τα δέματα είναι απλά όπωσ δικέφαλοι αετοί, φυτικέσ διακοσμήσεισ ή ανσικέσ ή ακόμη πιο σύνθετα, με την παράσταση του τιμώμενου αγίου. Για τον εσωτερικό χώρο των μνημείων αναφέρεται ότι ορισμένεσ φορέσ κοσμείται με ξύλινεσ ζωγραφισμένεσ οροφέσ, ενώ τα τέμπλα ακολουθούν την εξέλιξη από την πρότυπη τεχνική στην έξεργη και τέλοσ στην ανάγλυφη διάτρητη τεχνική, όπως συμβαίνει από το 17° έως το 19° αι. γενικότερα.