IOYNIOΣ 2008 Ερευνητικό πρόγραμμα για το
EΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ 3 ΝΟΜΟΥΣ Ν. Κορινθίας Ν. Αργολίδας Δυτική Αττική
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ν. Κορινθίας Ν. Αργολίδας Η προτεινόμενη ερευνητική διαδικασία αφορά στην διεξαγωγή τηλεφωνικών ερευνών με στόχο: την διερεύνηση των καταναλωτικών συνηθειών των κατοίκων του Ν. Κορινθίας την διερεύνηση των καταναλωτικών συνηθειών των κατοίκων Νομών Αργολίδας και Δυτικής Αττικής την ανάδειξη ευκαιριών και προτεραιοτήτων για την αγορά του Ν. Κορινθίας Δυτική Αττική
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: MRB HELLAS S.A. ΑΝΑΘΕΣΗ : ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΤΡΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: Μαΐου 2008 ΔΕΙΓΜΑ: 300 άτομα ΤΥΠΟΣ: Τηλεφωνική έρευνα με τη χρήση του ειδικού συστήματος τηλεφωνικών συνεντεύξεων BELLVIEW 6/ CATI (computer aided telephone interviews). ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ: Στρωματοποιημένη Δειγματοληψία. Το δείγμα των περιοχών κατανέμεται λαμβάνοντας υπ’οψιν πλήρως την αντιπροσωπευτικότητα ως προς τα πληθυσμιακά χαρακτηριστικά. Ως προς το φύλο και την ηλικία τηρούνται ποσοστώσεις με βάση τα στοιχεία της απογραφής από την ΕΣΥΕ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΔΟΘΟΣ: Ακολουθήθηκε η διαδικασία της τυχαίας επιλογής τηλεφωνικών αριθμών- (random dialing). ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ : Η έρευνα διεξήχθη σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας που ορίζουν ο ΣΕΔΕΑ, WAPOR & η ΕSOMAR, μέλος των οποίων είναι η ΜRB Hellas S.A. ΦΥΛΟ: Άνδρες 50% - Γυναίκες 50% ΗΛΙΚΙΑ: 18+, ΠΕΡΙΟΧΕΣ: Νομός Κορινθίας ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΣΤΑΘΜΙΣΕΙΣ: Φύλο - Ηλικία,και περιοχή κατοικίας/ ομαδοποιημένη ΕΤΑΙΡΕΙΑ: MRB HELLAS S.A. ΑΝΑΘΕΣΗ : ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΤΡΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: 28 Μαΐου-11 Ιουνίου 2008 ΔΕΙΓΜΑ: 302 άτομα ΤΥΠΟΣ: Τηλεφωνική έρευνα με τη χρήση του ειδικού συστήματος τηλεφωνικών συνεντεύξεων BELLVIEW 6/ CATI (computer aided telephone interviews). ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ: Στρωματοποιημένη Δειγματοληψία. Το δείγμα των περιοχών κατανέμεται λαμβάνοντας υπ’οψιν πλήρως την αντιπροσωπευτικότητα ως προς τα πληθυσμιακά χαρακτηριστικά. Ως προς το φύλο και την ηλικία τηρούνται ποσοστώσεις με βάση τα στοιχεία της απογραφής από την ΕΣΥΕ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΔΟΘΟΣ: Ακολουθήθηκε η διαδικασία της τυχαίας επιλογής τηλεφωνικών αριθμών- (random dialing). ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ : Η έρευνα διεξήχθη σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας που ορίζουν ο ΣΕΔΕΑ, WAPOR & η ΕSOMAR, μέλος των οποίων είναι η ΜRB Hellas S.A. ΦΥΛΟ: Άνδρες 50,7% - Γυναίκες 49,3% ΗΛΙΚΙΑ: 18+ ΠΕΡΙΟΧΕΣ: Νομός Αργολίδας ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΣΤΑΘΜΙΣΕΙΣ: Φύλο - Ηλικία,και περιοχή κατοικίας/ ομαδοποιημένη ΕΤΑΙΡΕΙΑ: MRB HELLAS S.A. ΑΝΑΘΕΣΗ : ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΤΡΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: Ιουνίου 2008 ΔΕΙΓΜΑ: 300 άτομα ΤΥΠΟΣ: Τηλεφωνική έρευνα με τη χρήση του ειδικού συστήματος τηλεφωνικών συνεντεύξεων BELLVIEW 6/ CATI (computer aided telephone interviews). ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ: Στρωματοποιημένη Δειγματοληψία. Το δείγμα των περιοχών κατανέμεται λαμβάνοντας υπ’οψιν πλήρως την αντιπροσωπευτικότητα ως προς τα πληθυσμιακά χαρακτηριστικά. Ως προς το φύλο και την ηλικία τηρούνται ποσοστώσεις με βάση τα στοιχεία της απογραφής από την ΕΣΥΕ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΔΟΘΟΣ: Ακολουθήθηκε η διαδικασία της τυχαίας επιλογής τηλεφωνικών αριθμών- (random dialing). ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ : Η έρευνα διεξήχθη σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας που ορίζουν ο ΣΕΔΕΑ, WAPOR & η ΕSOMAR, μέλος των οποίων είναι η ΜRB Hellas S.A. ΦΥΛΟ: Άνδρες 50,7% - Γυναίκες 49,3% ΗΛΙΚΙΑ: 18+ ΠΕΡΙΟΧΕΣ: Νομός Αττικής/ Δυτική ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΣΤΑΘΜΙΣΕΙΣ: Φύλο - Ηλικία,και περιοχή κατοικίας/ ομαδοποιημένη Ν. ΚορινθίαςΝ. ΑργολίδαςΔυτική Αττική
Ομαδοποίηση των Δήμων του Ν. Κορινθίας 1η Δήμος Κορινθίων 2η 3η Δήμος Νεμέας Δήμος Στυμφαλίας Δήμος Τενέας Δήμος Φενεού Δήμος Σαρωνικού Δήμος Σολυγείας Δήμος Αγίων Θεοδώρων Δήμος Ασσου-Λεχαίου Δήμος Βέλου Δήμος Βόχας Δήμος Ευρωστίνης Δήμος Λουτρακίου-Περαχώρας Δήμος Ξυλόκαστρου Δήμος Σικυωνίων Ν=74 Ν=100 Ν=126 Βάση περιοχής κατοικίας
Ομαδοποίηση των Δήμων του Ν. Αργολίδας 1η Δήμος Άργους 2η 3η Δήμος Αλέας, Δήμος Ασίνης Δήμος Ασκληπιείου, Δήμος Αχλαδόκαμπου, Δήμος, Επιδαύρου, Δήμος Ερμιόνης, Δήμος Κουτσοποδίου Δήμος Λέρνας, Δήμος Λύρκειας, Δήμος Μιδέας Δήμος Μυκηναίων, Δήμος Νέας Κίου, Δήμος N. Τίρυνθας Δήμος Κρανιδίου Δήμος Ναυπλίου Ν=88 Ν=75 Ν=139 Βάση περιοχής κατοικίας
Ομαδοποίηση των Δήμων της Δυτικής Αττικής Δήμος Βιλίων, Δήμος Ερυθρών, Δήμος Μάνδρας, Δήμος Μεγαρέων, Δήμος Οινόης 1η 2η 3η Δήμος Άνω Λιοσίων, Δήμος Ζεφυρίου, Δήμος Φυλής Δήμος Ασπρόπυργου, Δήμος Ελευσίνας, Δήμος Μαγούλας, Δήμος Νέας Περάμου Ν=95 Ν=129 Ν=76 Βάση περιοχής κατοικίας
Tα Ζητούμενα Έχει η Αγορά του Ν. Κορινθίας Πρόβλημα Πόσο μεγάλο είναι Σε ποιες προιοντικές κατηγορίες Παράμετροι της αγοράς Γιατί συμβαίνει αυτό; Υπάρχουν ευκαιρίες Τι μπορεί να γίνει Ποιες είναι οι προτεραιότητες
1.Συγκρατημένη αισιοδοξία όσον αφορά στην εξέλιξη της Αγοράς του Ν. Κορινθίας 2.Όχι κακός βαθμός ικανοποίησης από τους κατοίκους αλλά σαφώς μικρότερος από τους υπό διερεύνηση λοιπούς νομούς κυρίως στο πολύ ικανοποιημένος 3.Οι νεώτερες ηλικίες (συγκρινόμενες ακόμα και με τους λοιπούς νομούς) δείχνουν ιδιαίτερα «εχθρικές» λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι ο βαθμός ικανοποίησης χάνει την πλειοψηφική του ένταση. 4.Το ουσιαστικό μέγεθος του προβλήματος αναδεικνύεται στο μοντέλο της Walker όπου ο σύνθετος βαθμός πιστότητας ( Δέσιμο/Bonding x Επέκταση χρήσης /Continue Buying) είναι σημαντικά χαμηλότερος σε σχέση με τους άλλους νομούς ( 57% vs 76% - 72%). 5. Στο πρόβλημα ενσωματώνονται εκτός από τους νέους και οι Γυναίκες Κυριότερος στόχος φαίνεται να είναι η «Αμυντική» Στρατηγική του Νομού (Retention) και λιγότερο οι επεκτατικές βλέψεις προς τους όμορους νομούς (ακόμα). Έχει η Αγορά του Ν. Κορινθίας Πρόβλημα Πόσο μεγάλο είναι
1.Οικιακός εξοπλισμός, Υπόδηση, Ένδυση και Έπιπλα είναι οι κύριες κατηγορίες προϊόντων οι οποίες εμφανίζουν απώλειες αγορών εκτός νομού 2.Η Ψυχαγωγία φαίνεται εκ πρώτης όψεως να είναι στην ίδια θέση σε σχέση με τους άλλους νομούς και το ίδιο φαίνεται και για τις Υπηρεσίες. Στην άμεση όμως κριτική (Καθ’ υπόδειξη αξιολόγηση) τότε : Η Ψυχαγωγία εμφανίζει ένα τεράστιο πρόβλημα και ταυτόχρονα μια μεγάλη ευκαιρία Ενώ οι Υπηρεσίες βρίσκονται στο μεταίχμιο να εμφανίσουν πρόβλημα κυρίως διότι οι κάτοικοι του νομού δεν απολαμβάνουν «wow» εξυπηρέτηση ( επόλυτη ικανοποίηση). 3.Η τάση βεβαίως είναι οι αγορές να γίνονται πλειοψηφικά (εκτός της Αργολίδας) στις «μεγάλες αλυσίδες» και όχι σε τοπικά καταστήματα. 4.Η μόνιμη απειλή είναι ο «γίγαντας» Αθήνα. Οι τρείς διαστάσεις που προστίθενται στο ζητούμενο είναι : Έστω και με την ευρεία έννοια τα Αγαθά Διαρκείας (εκτός ηλεκτρικών ειδών λόγω αλυσίδων) Η έννοια Μέγεθος Η «wow» εξυπηρέτηση στις Υπηρεσίες Σε ποιες προιοντικές κατηγορίες
1.Η Ποικιλία Καταστημάτων και η Ευγένεια / Προθυμία του Προσωπικού διασώζονται ως προς τον Μέσο Όρο όμως αν η αξιολόγηση γίνει με βάση τα πλειοψηφικά (>50%) ποσοστά τότε μετά βίας διασώζεται η Ευγένεια και ασθενικά προηγείται η Ποικιλία. 2.Το ισοζύγιο είναι αρνητικό για τις Ανταγωνιστικές Τιμές και την Άνεση Χώρων/Ευκολίες ενώ η Κυκλοφορία Πεζών/Οχημάτων και οι Χώροι Στάθμευσης αποτελούν κρίσιμες προτεραιότητες για την επόμενη ημέρα (asap) καθώς εμφανίζουν ένα τρομακτικά αρνητικό ισοζύγιο αξιολόγησης 3.Η κακή κατάσταση προσβασιμότητας της αγοράς συμπληρώνεται με τη μέτρια αξιολόγηση της συγκοινωνίας στο Νομό. 4.Τα κοινά μοχλοί ( Νέοι και οι Κάτοικοι της πόλης της Κορίνθου ) φαίνονται δυσαρεστημένοι σε όλες τις παραμέτρους. Καθώς τα παραπάνω κοινά αποτελούν Opinion Leaders για το Νομό Κορινθίας θα πρέπει να τύχουν ιδιαίτερης προσοχής σε κάθε έκφανση επικοινωνιακής και μη στρατηγικής. Πριν φθάσει στην όχι και τόσο υψηλή ποικιλία ο καταναλωτής του Νομού έχει να επιλύσει ζωτικής σημασίας θέματα που σε ώριμες αγορές θεωρούνται δεδομένα, όπως : Προσβασιμότητα, Χώροι, Ανταγωνιστικές τιμές και Ευγένεια. Παράμετροι της αγοράς
Η Αγορά του Ν. Κορινθίας …: 1.Έχει χάσει τα επώνυμα αγαθά (Ημι) διαρκείας 2.Έχει θέματα με την προσβασιμότητα της αγοράς 3.Αμφισβητούνται οι υψηλές προδιαγραφές των καταστημάτων 4.Δεν δημιουργεί προσδοκία ψυχαγωγίας / απόλαυσης κατά της αγορές αλλά και για την ψυχαγωγία αυτή κάθε αυτή. 5.Έχει χάσει τις γυναίκες, τους νεώτερους ανθρώπους, τους κατοίκους της Κορίνθου και των «μεγάλων» περιοχών, μέσο ανώτερης μόρφωσης και «υψηλών» επαγγελμάτων 6.Ελέγχεται ως προς την πελατοκεντρικότητα της εξυπηρέτησης. 7.Χάνει την ποιότητα και όχι απαραίτητα τις τιμές 8.Χάνει το «Για Εμένα» 9.Χάνει τις αξιόλογες προσφορές Υφίσταται σημαντική απώλεια στη σχέση με την έννοια «Επώνυμο» Επώνυμα Προϊόντα Για «Επώνυμους» Πελάτες Γιατί συμβαίνει αυτό
1.Ο κάτοικος του Νομού Κορινθίας 2.Ο «Επώνυμος» κάτοικος / Opinion Leader 3.Προσβασιμότητα 4.Επώνυμη Ψυχαγωγία 5.Αγορές και Απόλαυση 6.Εκσυγχρονισμός 7.Ποιότητα – Ποιότητα – Ποιότητα 8.Ποιότητα vs Τιμές (όφελος) 9.Επικοινωνία 10.Αισιοδοξία 11.Ένταξη στη ζωή του τόπου της έννοιας «μέγεθος» 12.Ο κάτοικος της Αργολίδας Προτεραιότητες
Πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα η εσωτερική υπερηφάνεια του Νομού (καμπάνια) Πρέπει όλοι οι Επιχειρηματίες να ασχοληθούν ιδιαίτερα με την Μέσο – Ανώτερη Τάξη του Νομού και τους Opinion Leaders ( loyalty rewards / Καμπάνιες Πιστότητας / Clubs κλπ) αλλά και με το να κάνουν τους πελάτες να νοιώθουν σημαντικοί. Πρέπει να ενισχύονται μεγάλα «Εvents» στο Νομό με στόχο τη Ψυχαγωγία … Σημαντικές βραδιές (Χορηγίες Επωνύμων Επιχειρηματιών) που θα πρέπει να θεωρούνται “must” (to see and be seen) για τους Opinion Leaders Παιδικά “events” συνδεδεμένα με ημέρες προσφορών σε επώνυμα καταστήματα Θεματικά “events” βασισμένα σε προϊόντα του νομού που θα λειτουργούν ως αφορμές πρόσκλησης επισκεπτών από παντού κλπ Τι μπορεί να γίνει
Τοπικά συνέδρια με στόχο την αναβάθμιση στον επιχειρηματικό κόσμο του νομού, της έννοιας “Putting People First”, τόσο σε επίπεδο υπαλλήλων όσο και σε επίπεδο πελατών Άμεση επέμβαση στη χωροταξική προσβασιμότητα της αγοράς Κινητροδότηση δημιουργίας στο νομό ικανά αλλά και εφικτά μεγάλων σε μέγεθος «malls» σε σωστά σημεία του νομού τα οποία θα στεγάσουν καταστήματα από τον χώρο της ένδυσης, υπόδησης, οικιακού εξοπλισμού και επίπλων με επώνυμα προϊόντα ή ΚΑΙ με επώνυμα προϊόντα Επικοινωνία του Νομού προς τον Έξω Κόσμο Τι μπορεί να γίνει
Tα Ζητούμενα Έχει η Αγορά του Ν. Κορινθίας Πρόβλημα Πόσο μεγάλο είναι ;