Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κλάσματα- κλασματικές μονάδες- κλασματικοί αριθμοί
Advertisements

Κλάσματα.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΦΡΑΖΟΜΕΝΑ I
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ-Z.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Διακριτά Μαθηματικά ΙI Δέντρα
Τι είναι συνάρτηση Ορισμός
Στοιχεία Θεωρίας Συνόλων
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Κοντινότεροι Κοινοί Πρόγονοι α βγ θ δεζ η π ν ι κλμ ρσ τ κκπ(λ,ι)=α, κκπ(τ,σ)=ν, κκπ(λ,π)=η κκπ(π,σ)=γ, κκπ(ξ,ο)=κ ξο κκπ(ι,ξ)=β, κκπ(τ,θ)=θ, κκπ(ο,μ)=α.
Μάθημα 14ο «Ισοδύναμα κλάσματα» Δάσκαλος: Γιάννης Στυλιανού
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Γιάννης Σταματίου Τεχνικές αντιστροφής γεννητριών συναρτήσεων Webcast 7.
Ίσα ή ισοδύναμα κλάσματα
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Δυναμική Διατήρηση Γραμμικής Διάταξης Διατηρεί μια γραμμική διάταξη δυναμικά μεταβαλλόμενης συλλογής στοιχείων. Υποστηρίζει τις λειτουργίες: Έλεγχος της.
Γιάννης Σταματίου Ακολουθίες και Σειρές
Ο Μετασχηματισμός Laplace και ο Μετασχηματισμός Ζ
Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση)
Γιάννης Σταματίου Γεννήτριες συναρτήσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Κεφάλαιο 26 Συνεχή Ρεύματα
Ψηφιακά Δένδρα TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την παραπάνω αναπαράσταση.
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
Κεφάλαιο 7: O Μετασχηματισμός Laplace
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Ισοδύναμα κλάσματα Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
Διάλεξη 9η: Εφαρμογή της μεθόδου Simplex στο γραμμικό προγραμματισμό κατά τη μεγιστοποίηση Μέθοδος Simplex 1.Όταν υπάρχουν μέχρι πέντε κλάδοι παραγωγής.
Γιάννης Σταματίου Αναδρομή και αναδρομικές σχέσεις
Εξισώσεις-Ανισώσεις Σχολικό έτος G4XP
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 4) 1 Από κοινού κατανομή πολλών ΤΜ Ορίζεται ως από κοινού συνάρτηση κατανομής F(x 1, …, x n ) n τυχαίων.
Δομές Αναζήτησης TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Θέλουμε να υποστηρίξουμε δύο βασικές λειτουργίες:
Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση)
Μαθηματική Επαγωγή Mathematical induction
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή στην Επεξεργασία Ερωτήσεων.
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
Μέγιστη ροή TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A AA A A Συνάρτηση χωρητικότητας Κατευθυνόμενο γράφημα.
Διακριτά Μαθηματικά Ι Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση) Σημειώσεις του μαθήματος Διάλεξη 1η.
Ένα δείγμα προβλημάτων στα Αριθμητικά του Διόφαντου
Μέγιστη ροή TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A AA A A Συνάρτηση χωρητικότητας Κατευθυνόμενο γράφημα.
Μετασχηματισμός Fourier
Συνδετικότητα γραφήματος (graph connectivity). α β Υπάρχει μονοπάτι μεταξύ α και β; Παραδείγματα: υπολογιστές ενός δικτύου ιστοσελίδες ισοδύναμες μεταβλητές.
ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός της κινηματικής είναι η περιγραφή της κίνησης του ρευστού Τα αίτια που δημιούργησαν την κίνηση και η αναζήτηση των.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Οικονομικά Μαθηματικά Ενότητα: Σύνθετη Κεφαλαιοποίηση Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Σήματα και Συστήματα 11 10η διάλεξη. Σήματα και Συστήματα 12 Εισαγωγικά (1) Έστω γραμμικό σύστημα που περιγράφεται από τη σχέση: Αν η είσοδος είναι γραμμικός.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη 4: Απλοποίηση (βελτιστοποίηση) λογικών συναρτήσεων με την μέθοδο του χάρτη Karnaugh (1ο μέρος) και υλοποίηση με πύλες NAND -
Δυναμικός Κατακερματισμός
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
Μέγιστη ροή Κατευθυνόμενο γράφημα 12 Συνάρτηση χωρητικότητας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 8: Αριθμητική υπολογιστών Ιωάννης Σταματίου
Κινητική θεωρία των αερίων
Εισαγωγή στο Γραμμικό Προγραμματισμό
Μέγιστη ροή Κατευθυνόμενο γράφημα 12 Συνάρτηση χωρητικότητας
Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Μαθηματικά Ε΄ ¨ Ισοδύναμα κλάσματα¨
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΘΕΩΡΙΑΣ ΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ II
Κινητική θεωρία των αερίων
(2,4) Trees 11/15/2018 8:56 PM (2,4) Δέντρα (2,4) Δέντρα.
Αναδρομή Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης Webcast 8

Αύξηση πληθυσμού ελαφιών! Θα εξετάσουμε την μεταβολή του πληθυσμού των ελαφιών ανά ημέρα σε ένα δάσος

Αύξηση πληθυσμού ελαφιών! Θα εξετάσουμε την μεταβολή του πληθυσμού των ελαφιών ανά ημέρα σε ένα δάσος Έστω ότι μετράμε τα ελάφια την ημέρα 0 (n=0) και βρίσκουμε ότι είναι 20 ενώ την ημέρα 1 (n=1) βρίσκουμε ότι είναι 22 στον αριθμό

Αύξηση πληθυσμού ελαφιών! Θα εξετάσουμε την μεταβολή του πληθυσμού των ελαφιών ανά ημέρα σε ένα δάσος Έστω ότι μετράμε τα ελάφια την ημέρα 0 (n=0) και βρίσκουμε ότι είναι 20 ενώ την ημέρα 1 (n=1) βρίσκουμε ότι είναι 22 στον αριθμό Υποθέτουμε ότι η αύξηση του πληθυσμού από την ημέρα n - 1 στην ημέρα n είναι διπλάσια από την αύξηση του πληθυσμού από την ημέρα n - 2 στην ημέρα n - 1

Εύρεση αναδρομικής σχέσης Ψάχνουμε την ακολουθία dn της οποίας ο «νιοστός» όρος είναι ίσος με τον πληθυσμό των ελαφιών κατά την ημέρα n. Αρχικές συνθήκες d0 = 20 και d1=22

Εύρεση αναδρομικής σχέσης Ψάχνουμε την ακολουθία dn της οποίας ο «νιοστός» όρος είναι ίσος με τον πληθυσμό των ελαφιών κατά την ημέρα n. Αρχικές συνθήκες d0 = 20 και d1=22 Μπορούμε να ανακαλύψουμε μια αναδρομική σχέση; Από τα δεδομένα του προβλήματος έχουμε τα εξής:

Εύρεση αναδρομικής σχέσης Ψάχνουμε την ακολουθία dn της οποίας ο «νιοστός» όρος είναι ίσος με τον πληθυσμό των ελαφιών κατά την ημέρα n. Αρχικές συνθήκες d0 = 20 και d1=22 Μπορούμε να ανακαλύψουμε μια αναδρομική σχέση; Από τα δεδομένα του προβλήματος έχουμε τα εξής: Αύξηση πληθυσμού από ημέρα n - 1 σε ημέρα n: dn – dn - 1 Αύξηση πληθυσμού από ημέρα n - 2 σε ημέρα n - 1: dn - 1 – dn - 2 Τότε ισχύει: dn – dn - 1 = 2(dn - 1 – dn – 2)

Εύρεση αναδρομικής σχέσης Ψάχνουμε την ακολουθία dn της οποίας ο «νιοστός» όρος είναι ίσος με τον πληθυσμό των ελαφιών κατά την ημέρα n. Αρχικές συνθήκες d0 = 20 και d1=22 Μπορούμε να ανακαλύψουμε μια αναδρομική σχέση; Από τα δεδομένα του προβλήματος έχουμε τα εξής: Αύξηση πληθυσμού από ημέρα n - 1 σε ημέρα n: dn – dn - 1 Αύξηση πληθυσμού από ημέρα n - 2 σε ημέρα n - 1: dn - 1 – dn - 2 Τότε ισχύει: dn – dn - 1 = 2(dn - 1 – dn – 2) Και έχουμε αναδρομική σχέση για την ακολουθία που ψάχνουμε!

Εύρεση γεννήτριας συνάρτησης Γράφουμε λίγο καλύτερα την αναδρομική σχέση ως εξής: dn = 3dn - 1 – 2dn – 2

Εύρεση γεννήτριας συνάρτησης Γράφουμε λίγο καλύτερα την αναδρομική σχέση ως εξής: dn = 3dn - 1 – 2dn – 2 Και ξεκινάμε για την εύρεση της γεννήτριας συνάρτησης!

Εύρεση γεννήτριας συνάρτησης Γράφουμε λίγο καλύτερα την αναδρομική σχέση ως εξής: dn = 3dn - 1 – 2dn – 2 Και ξεκινάμε για την εύρεση της γεννήτριας συνάρτησης!

Εύρεση γεννήτριας συνάρτησης Γράφουμε λίγο καλύτερα την αναδρομική σχέση ως εξής: dn = 3dn - 1 – 2dn – 2 Και ξεκινάμε για την εύρεση της γεννήτριας συνάρτησης!

Εύρεση γεννήτριας συνάρτησης Γράφουμε λίγο καλύτερα την αναδρομική σχέση ως εξής: dn = 3dn - 1 – 2dn – 2 Και ξεκινάμε για την εύρεση της γεννήτριας συνάρτησης!

Εύρεση γεννήτριας συνάρτησης Γράφουμε λίγο καλύτερα την αναδρομική σχέση ως εξής: dn = 3dn - 1 – 2dn – 2 Και ξεκινάμε για την εύρεση της γεννήτριας συνάρτησης!

Εύρεση γεννήτριας συνάρτησης Γράφουμε λίγο καλύτερα την αναδρομική σχέση ως εξής: dn = 3dn - 1 – 2dn – 2 Και ξεκινάμε για την εύρεση της γεννήτριας συνάρτησης!

Ανάλυση σε μερικά κλάσματα Αγνοώντας στην αρχή τον αριθμητή, θα βρούμε την ανάλυση σε μερικά κλάσματα της συνάρτησης

Ανάλυση σε μερικά κλάσματα Αγνοώντας στην αρχή τον αριθμητή, θα βρούμε την ανάλυση σε μερικά κλάσματα της συνάρτησης Ο παρονομαστής έχει τις εξής ρίζες:

Ανάλυση σε μερικά κλάσματα Αγνοώντας στην αρχή τον αριθμητή, θα βρούμε την ανάλυση σε μερικά κλάσματα της συνάρτησης Ο παρονομαστής έχει τις εξής ρίζες: Άρα ή συνάρτηση γράφεται:

Και η ανάλυση σε μερικά κλάσματα είναι η εξής:

Και η ανάλυση σε μερικά κλάσματα είναι η εξής: Πολλαπλασιάζοντας και με τον αριθμητή :

Συνεπώς, για n1έχουμε:

Δυαδικά δέντρα (ορισμός) Θυμίζουμε ότι ένα δυαδικό δέντρο είτε είναι άδειο είτε αποτελείται από ένα διακεκριμένο κόμβο (ρίζα) ενωμένο με δύο μικρότερα δέντρα (αριστερό και δεξί υποδέντρο) Ορίζεται, δηλαδή, ένα δέντρο ως συνάρτηση μικρότερων δέντρων μέχρι που φτάνουμε στο κενό δέντρο

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) : ο αριθμός των δυαδικών δέντρων με n κόμβους

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) : ο αριθμός των δυαδικών δέντρων με n κόμβους

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) : ο αριθμός των δυαδικών δέντρων με n κόμβους R

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) : ο αριθμός των δυαδικών δέντρων με n κόμβους R

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) : ο αριθμός των δυαδικών δέντρων με n κόμβους R

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση)

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) Κανόνας αθροίσματος και κανόνας γινομένου!

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) Κανόνας αθροίσματος και κανόνας γινομένου!

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) Κανόνας αθροίσματος και κανόνας γινομένου! Συνέλιξη! Γεννήτρια, το γινόμενο των γεννητριών

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση)

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) Τώρα θα λύσουμε την τετράγωνη αυτή συναρτησιακή εξίσωση. Αυτή έχει 2 ρίζες:

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) Τώρα θα λύσουμε την τετράγωνη αυτή συναρτησιακή εξίσωση. Αυτή έχει 2 ρίζες: Ποια ρίζα κρατάμε; Τις γράφουμε λίγο διαφορετικά:

Δυαδικά δέντρα (μέτρηση) Τώρα θα λύσουμε την τετράγωνη αυτή συναρτησιακή εξίσωση. Αυτή έχει 2 ρίζες: Ποια ρίζα κρατάμε; Τις γράφουμε λίγο διαφορετικά: Για z=0, η πρώτη ισότητα δίνει 0=1 (άτοπο!) ενώ η δεύτερη 0=0. Συνεπώς, πρέπει να κρατήσουμε τη δεύτερη λύση:

Τώρα δεν έχουμε παρά να βρούμε την ακολουθία που κωδικοποιείται από τη γεννήτρια συνάρτηση

Τώρα δεν έχουμε παρά να βρούμε την ακολουθία που κωδικοποιείται από τη γεννήτρια συνάρτηση Η αντιστροφή εμπεριέχει πολλές αλγεβρικές πράξεις (χωρίς να είναι δύσκολη στην κατανόηση πάντως). Στα πλαίσια της παρούσας διάλεξης θα πούμε μόνο ότι στηρίζεται στο γενικευμένο διωνυμικό ανάπτυγμα για n οποιονδήποτε πραγματικό αριθμό και όχι απλά ακέραιο

Ο γενικός όρος της ακολουθίας που μας δίνει τον αριθμό των δυαδικών δέντρων ως συνάρτηση του αριθμού των κόμβων του n είναι ο εξής:

Ο γενικός όρος της ακολουθίας που μας δίνει τον αριθμό των δυαδικών δέντρων ως συνάρτηση του αριθμού των κόμβων του n είναι ο εξής: Υπάρχουν πάνω από 100 συνδυαστικά προβλήματα που επιδέχονται τη λύση αυτή!

Ο γενικός όρος της ακολουθίας που μας δίνει τον αριθμό των δυαδικών δέντρων ως συνάρτηση του αριθμού των κόμβων του n είναι ο εξής: Υπάρχουν πάνω από 100 συνδυαστικά προβλήματα που επιδέχονται τη λύση αυτή! Οι αριθμοί αυτοί ονομάζονται Καταλανικοί αριθμοί προς τιμή του Βέλγου μαθηματικού Eugene Catalan που τους ανακάλυψε