ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ SCRATCH ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος ecomobility στο οποίο αναζητήσαμε και προτείναμε τρόπους οικολογικής μετακίνησης στην πόλη μας με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη
Το περιβάλλον του παιχνιδιού
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να κινήσουμε το προσωπάκι μέσα στο λαβύρινθο ώστε να ακουμπήσει όσο το δυνατό περισσότερα οικολογικά μέσα μετακίνησης σε περιορισμένο χρόνο και να πάρει τους περισσότερους πόντους Για κάθε οικολογικό μέσο παίρνει 10 πόντους. Αν ακουμπήσει τις πεταλούδες θα πρέπει να απαντήσει σε ερωτήσεις στις οποίες αν απαντήσει σωστά προσθέτει 10 πόντους ενώ αν απαντήσει λάθος χάνει 5 πόντους.
Αν ακουμπήσει τα σήματα που απαγορεύουν τη στάθμευση χάνει 20 πόντους. Αν το προσωπάκι ακουμπήσει τους τοίχους του λαβύρινθου ξεκινάει πάλι από την αρχή. Υπάρχει περιορισμός χρόνου 90 δευτερόλεπτα. Αν τελειώσει ο χρόνος εμφανίζεται το μήνυμα "ΤΕΛΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ!!!". Πρέπει στο δεδομένο χρόνο να πάρουμε όσο το δυνατό περισσότερους πόντους.(μέγιστο 200)
Δημιουργούμε το υπόβαθρο του σκηνικού με τη ζωγραφική ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Δημιουργούμε το υπόβαθρο του σκηνικού με τη ζωγραφική
Δημιουργούμε μια μορφή προσωπάκι με 5 ενδυμασίες την αρχική, να κοιτάει πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά.
Δημιουργούμε σενάριο για το προσωπάκι ώστε να κινείται 3 βήματα πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά ανάλογα με τα βελάκια που πατάμε από το πληκτρολόγιο και ανάλογα να αλλάζει την ενδυμασία ώστε να κοιτάει αντίστοιχα πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά. Αν ακουμπάει τους τοίχους του λαβύρινθου πρέπει να ξεκινάει πάλι από την αρχή. ΑΡΧΗ
Όταν το προσωπάκι ακουμπήσει τις πεταλούδες πρέπει να απαντήσει σε ερωτήσεις με ναι ή όχι και ανάλογα με την απάντηση να κερδίσει ή να χάσει βαθμούς.
Ερωτήσεις Είναι το ποδήλατο οικολογικό μέσο μετακίνησης; Οι πεζόδρομοι μπορούν να χρησιμοποιούνται από τα ποδήλατα; Επιτρέπεται να παρκάρουμε μπροστά σε ράμπες για άτομα με ειδικές ανάγκες; Τα καυσαέρια των αυτοκινήτων περιέχουν CO; Οι απαντήσεις είναι «ναι» ή «όχι» με μικρά ή κεφαλαία γράμματα ελληνικά ή αγγλικά.
Για την κάθε μορφή-«οικολογικό μέσο μετακίνησης» που εμφανίζεται στο λαβύρινθο φτιάχνουμε σενάριο ώστε όταν το ακουμπήσει το προσωπάκι να εξαφανίζεται και να αυξάνει τη μεταβλητή που μετράει τους πόντους κατά 10.
Οι μορφές που θα χρησιμοποι-ήσουμε είναι εικόνες που βρίσκουμε στο διαδίκτυο και τις οποίες μικραίνουμε με το αντίστοιχο εικονίδιο.
Ορίζουμε δυο μεταβλητές points και χρόνος οι οποίες μετράνε τους βαθμούς που κερδίζει ο παίκτης και το χρόνο που έχει στη διάθεσή του. Στην αρχή δίνουμε την τιμή 0 στην μεταβλητή points και την τιμή 90 στην μεταβλητή χρόνος της οποίας η τιμή μειώνεται κατά 1 καθώς περνάει κάθε δευτερόλεπτο. Μόλις ο χρόνος τελειώσει ακούγεται ένας ήχος εμφανίζεται το μήνυμα «ΤΕΛΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ» και το παιχνίδι σταματάει.
Μπορείτε να βρείτε το παιχνίδι στην επίσημη ιστοσελίδα με έργα scratch στη διεύθυνση: http://scratch.mit.edu/projects/17921880
Σας ευχόμαστε Καλή διασκέδαση!!!