ΛΟΥΣΙΜΟ – ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΚΟΜ 103 Α'ΤΡΙΜΗΝΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2014 ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2
Η ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ Η πρώτη εντύπωση είναι η καθοριστική! Η αρχική εντύπωση που διαμορφώνουμε για έναν άνθρωπο χωρίς να έχουμε κάποιες πληροφορίες είναι βάση: Της εμφάνισης του Της ενδυμασίας του Των κινήσεων του
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ Αποτελεί: Αυθόρμητη και υποσυνείδητη εκδήλωση ή Σκόπιμη και συνειδητή. Κατα κανόνα αντικατοπτρίζει την εσωτερική διάθεση ενός ατόμου. Παράδειγμα: Εαν η κομμώτρια περιέγραψε ένα πολύπλοκο χτένισμα, απο την έκφραση στο πρόσωπο της πελάτισσας μπορεί να καταλάβει αν εκείνη μπόρεσε να καταλάβει τι εννοεί.
Απο την παρατήρηση της γλώσσας του σώματος της πελάτισσας,αντλούμε πληροφορίες για τις επιθυμίες, τα συναισθήματα και τις προθέσεις της . Απο την ανάλυση της γλώσσας του σώματος διακρίνουμε ενδιαφέρον, έλλειψη ενδιαφέροντος ή διαφορά απόψεων. Με την σωστή αντίδραση στη γλώσσα του σώματος, μπορούμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της πελάτισσας.
Για να ερμηνεύσουμε σωστά τέτοιου είδους σήματα πρέπει να γνωρίζουμε τα διάφορα μέσα έκφρασης.
Στάση: Φιλικότητα, ενδιαφέρον, προθυμία. Γλώσσα σώματος: Στροφή του σώματος προς την πελάτισσα, χαμόγελο,κοίταγμα με προσοχή, χειραψία
Στάση: έλλειψη ενδιαφέροντος Γλώσσα του σώματος: Αφήνουμε την πελάτισσα να περιμένει πολλή ώρα , την κοιτάζουμε βαριεστημένα ή δεν την κοιτάζουμε καθόλου, στηρίζουμε το σαγόνι με το χέρι μας, κάνουμε αργές κινήσεις.
Στάση : Αυτοπεποίθηση Γλώσσα του σώματος: Ήρεμες και μετρημένες κινήσεις, ευθυτενές περπάτημα, όρθια στάση του σώματος
Στάση : Ανασφάλεια Γλώσσα του σώματος: κάνεις νευρικές κινήσεις,σφηγμένη, δεν κοιτάζεις την πελάτισσα, μπλέκεις τα χέρια σου, χαμογελάς αμήχανα.
ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Η γλώσσα που χρησιμοποιούμε για να επικοινωνήσουμε.Αποτελεί προυπόθεση ώστε οι πελάτισσες να ωφεληθούν από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Η επιτυχία μιας συζήτησης εξαρτάται απο τη σωστή ερώτηση που θα θέσουμε στη πελάτισσα.
Παροχή υπηρεσιών με βάση τον τύπο Κάθε κομμωτής/τρια πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρει μια υπηρεσία με βάση τον τύπο της πελάτισσας. Πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Στάση της πελάτισσας και απαιτήσεις της σχετικά με την συγκεκριμένη υπηρεσία. Χρωματικός τύπος:ανοιξιάτκος, καλοκαιρινός κ.τ.λ Εμφάνιση,ανάστημα
Ηλικία Φύλο Τρόπος ζωής Φυτρώσεις Αντιδράσεις στο δέρμα/τριχωτό/μαλλιά Ασυμβατότητα στην υπηρεσία και στα προΪόντα που θα χρησιμοποιήσουμε. Σχήμα κεφαλής, προσώπου, μύτη, λαιμός