(α) αναφέρει τους τρόπους σύνδεσης των τριών φάσεων εναλλακτήρα,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημειώσεις Ηλεκτρικοί Κινητήρες
Advertisements

Μ ά θ η μ α Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις
αναγνωρίζει μια ημιτονοειδή κυματομορφή
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
Ο μαθητής να μπορεί να, ΣΤΟΧΟΣ 2.1.7: αναγνωρίζει και υπολογίζει τη Τιμή από κορυφή σε κορυφή (peak–to-peak) της εναλλασσόμενης τάσης και του εναλλασσόμενου.
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.8: Ο μαθητής να μπορεί να,
Κυκλώματα ΙΙ Διαφορά δυναμικού.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
Αντιστάσεις συνδεδεμένες σε τρίγωνο Δ και σε αστέρα Υ
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
RLC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να κατανοεί
ΗΛ. ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ- ΤΕΣΤ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
Σύνδεση ηλεκτρικών αντιστάσεων σε σειρά
(α) σχεδιάζει τις ημιτονικές κυματομορφές των τριών φασικών τάσεων
Κατανοεί τη συμπεριφορά της χωρητικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
τη συμπεριφορά της επαγωγικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
RL, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ο εναλλακτήρας και η αρχή λειτουργίας του
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 3 : Κανόνες του Kirchhoff
Αντιστάσεις σε σειρά-παράλληλα
Αντιστάσεις σε σειρά Δύο ή περισσότερες αντιστάσεις, λέμε ότι είναι συνδεδεμένες σε σειρά όταν το άκρο της μίας αντίστασης συνδέεται με την αρχή της άλλης.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΡΙΦΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΣΤΟΧΟΣ : ΤΡΙΦΑΣΙΚΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ Ο μαθητής να μπορεί να (α) αναφέρει ότι ο τρόπος σύνδεσης των ισοζυγισμένων καταναλωτών είναι ανεξάρτητος από τον.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. ΑΠΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΤΑΣΗ ΕΞ’ ΕΠΑΓΩΓΗΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΣΤΑΤΗΣ Τάση εξ’ επαγωγής στα άκρα.
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση
Προσδιορισμός φοράς επαγωγής μαγνητικού πεδίου Β σε ρευματοφόρο αγωγό με τον κανόνα του δεξιού χεριού.
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 3 : Κανόνες του Kirchhoff
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ο μαθητής να μπορεί να αναφέρει ότι η φορά περιστροφής εξαρτάται από :
ΤΙΤΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΤΕΣ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΠΟΛΥΜΕΤΡΑ (MULTIMETERS)
Χαρακτηριστικά μεγέθη εναλλασσόμενου ρεύματος και εναλλασσόμενης τάσης
ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΡΙΦΑΣΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ
Συνδεσμολογία R - L Σειράς
L C, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Εναλλασσόμενο ρεύμα και 3-φασικά συστήματα
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
(Τριφασική γέφυρα 6 η 3 παλμών)
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Συνδεσμολογία R - C Σειράς
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Μια 6-παλμική γέφυρα τροφοδοτεί ωμικό φορτίο 2 Ω.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
RC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

(α) αναφέρει τους τρόπους σύνδεσης των τριών φάσεων εναλλακτήρα, ΤΡΙΦΑΣΙΚΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να (α) αναφέρει τους τρόπους σύνδεσης των τριών φάσεων εναλλακτήρα, (β) εξηγεί πώς γίνονται οι συνδέσεις των τριών φάσεων μεταξύ τους σε τρίγωνο, (γ) αναφέρει τις ιδιότητες της σύνδεσης, δηλαδή τη σχέση μεταξύ φασικής και πολικής τάσης και έντασης

Στην πράξη τα τυλίγματα των τριών φάσεων των τριφασικών εναλλακτήρων δεν τα αφήνομε ανεξάρτητα, γιατί τότε θα θέλαμε έξη αγωγούς για να μεταφέρουμε την παραγόμενη τάση, αλλά τα συνδέομε μεταξύ τους με ορειχάλκινα ή χάλκινα λαμάκια που τοποθετούμε στους ακροδέκτες τις μηχανής.

Πραγματοποιούμε έτσι αυτό που ονομάζουμε αλληλένδετο τριφασικό σύστημα, το οποίο παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα για τα δίκτυα που τροφοδοτούνται από τέτοιους τριφασικούς εναλλακτήρες. Υπάρχουν δύο τρόποι να συνδεθούν μεταξύ τους οι φάσεις τριφασικού εναλλακτήρα : (α) η σύνδεση σε τρίγωνο (β) η σύνδεση σε αστέρα

ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΦΑΣΕΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΗΡΑ ΣΕ ΤΡΙΓΩΝΟ Συνδέοντας τα τρία τυλίγματα σε σειρά μεταξύ τους, στα άκρα των ακροδεκτών U και Z το άθροισμα των τάσεων, ονομαστικά είναι ίσο με μηδέν (er + ey + eb = 0 Volts) όπως δείχνει το σχήμα

Το U και το Z έχουν την ίδια διαφορά δυναμικού (σχήμα (α)) και επομένως μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους όπως φαίνεται στο πιο κάτω σχήμα (β). σχήμα (α) σχήμα (β). Συνδέοντας το U και το Ζ μεταξύ τους όπως φαίνεται στο σχήμα (β), επιτυγχάνεται έτσι η ονομαζόμενη σύνδεση σε ΤΡΙΓΩΝΟ.

Συνδέοντας το U και το Ζ μεταξύ τους, επιτυγχάνεται έτσι η ονομαζόμενη σύνδεση σε ΤΡΙΓΩΝΟ όπως δείχνει και το πιο κάτω σχήμα Στη σύνδεση σε τρίγωνο μόνο τριφασικό δίκτυο τριών αγωγών είναι δυνατό να τροφοδοτηθεί από τον τριφασικό εναλλακτήρα.

Πρακτικά στη σύνδεση σε τρίγωνο τοποθετούμε τρία λαμάκια και βραχυκυκλώνουμε τους ακροδέκτες U και Z, V και X, W και Υ στο κιβώτιο των ακροδεκτών, όπως φαίνεται στο σχήμα.

Από το σχήμα βλέπουμε ότι : VRB, VBY, VRY είναι οι τάσεις μεταξύ οποιονδήποτε δύο φάσεων (ή πόλων) και ισούνται αντιστοίχως με τες τάσεις μέσα στις φάσεις. Έπεται: VRB = eb , VBY = ey , VRY = er έπεται λέμε ότι η πολική τάση ( VL ) είναι ίση με την τάση στη φάση ( VP ) VL = VP στη συνδεσμολογία Τριγώνου.

Αν στο σχήμα εφαρμόσουμε τον πρώτο νόμο του Kirchoff τότε έχουμε : Τα ρεύματα I1 , I2 και I3 είναι τα ρεύματα μέσα σε κάθε φάση ( Ip ) αντιστοίχως και τα ρεύματα IR , IY και IB είναι τα ρεύματα σε κάθε πόλο ( IL ). Αν τώρα το σύστημα έχει ισοζυγισμένα φορτία, τότε το I1 = I2 = I3 = Ip Αν στο σχήμα εφαρμόσουμε τον πρώτο νόμο του Kirchoff τότε έχουμε :

Από το σχήμα το IR = OK = OX + XK = 2 OX αλλά το OX = I1 cos 300 Έπεται IR =2 OX Αλλά I1 = Ip και IR = IL έπεται

ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟΧΟΥ 1. Σύνδεση των τριών φάσεων μεταξύ τους σε τρίγωνο (U+Z, V+X, W+Y). 2. Ιδιότητες της σύνδεσης των τριών φάσεων σε τρίγωνο VL = VP

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 1. Να αναφέρετε πως γίνετε η σύνδεση των τριών φάσεων μεταξύ τους, σε τρίγωνο. 2. Να αναφέρετε τη σχέση μεταξύ φασικής και πολικής, τάσης και έντασης, σε συνδεσμολογία τριών φάσεων μεταξύ τους σε τρίγωνο.