«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Advertisements

1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ολοκληρωμένα Προγράμματα, Πρωτοβουλίες και Δικτυώσεις για την ανάπτυξη Δεξιοτήτων και Ικανοτήτων Εξωστρέφειας The “Export Expert” Initiative 39 th IATTO.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΠΝΟΠΑΡΑΓΩΓΩΝ Μέτρα και δράσεις του ΠΑΑ υπέρ των καπνοπαραγωγών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΠΑΑ)
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009» ΔΡΑΣΕΙΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Η Ουκρανική αγορά και οι προοπτικές ανάπτυξης των διμερών οικονομικών και εμπορικών σχέσεων.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΕΥΑΓΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ Βοηθ. Γεν. Δντης.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
Η τιμή των προϊόντων καπνού ως εργαλείο της αντικαπνιστικής πολιτικής στην εποχή της κρίσης Τομέας Οικονομικών της Υγείας 1 Γιάννης Κυριόπουλος MD, MPH,
expectations raise your H ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΛΙΒΥΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ
Νέες προκλήσεις ή ευκαιρίες της κυπριακής οικονομίας και αγοράς
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
Ιωάννινα 19/05/2010 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος « Αξιοποίηση του Regional Marketing για απόκτηση Νέας Εξαγωγικής Δυναμικής των Ηπειρωτικών επιχειρήσεων.
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Σύντομη Παρουσίαση Προγράμματος «Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Αθηναϊκών Επιχειρήσεων» Δικαιούχος: Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου – ΟΠΕ Α.Ε.
Ύφεση και εξαγωγική δραστηριότητα ανά περιφέρεια.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1 Μελέτη για την εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου των αγροτικών προϊόντων Παρουσίαση Στοιχείων.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ. Ν / : Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΣΕΒΕ – ΕΛΟΤ – ΣΜΗΒΕ INFACOMA 2009 Ευρωπαϊκά Πρότυπα, Δόμηση- Κατασκευή και Εποπτεία της Αγοράς Β. Θωμαΐδης Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
Κωνσταντίνος Μ. Φρουζής Πρόεδρος ΣΦΕΕ 22 Σεπτεμβρίου 2012.
Περιληπτική Παρουσίαση του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου 2011.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.: ΧΟΡΗΓΟΣ: Μέλος του δικτύου :
Α. Βαφειάδης ΕΥΔ ΕΠ ΨΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟ 27//03/09 Α. Βαφειάδης ΕΥΔ ΕΠ ΨΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟ 27//03/09 Η φιλοσοφία στο σχεδιασμό των νέων δράσεων ΤΠΕ Ψηφιακή Στρατηγική 2006.
Κωνσταντίνος Μ. Φρουζής Πρόεδρος ΣΦΕΕ 11 Σεπτεμβρίου 2012.
των ελληνικών εξαγωγών
"Πορεία και Προοπτικές του Ελληνικού Ελαιολάδου στη Διεθνή Αγορά" Γρηγόρης Αντωνιάδης Πρόεδρος Δ/Σ ΣΕΒΙΤΕΛ Ημερίδα ΥΠΕΞ-ΥΠΑΑΤ, 16/9/2008.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
Κύρια Ευρήματα Μελετών – Ερευνών για την εξαγωγική δραστηριότητα Θοδωρής Λιανός.
Αγροτική Επιχειρηματικότητα: Ελληνικά Προϊόντα & Τεχνολογίες Αιχμής «Οι Επιδόσεις του Ελληνικού Αγροτικού Τομέα » Βασίλειος Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Καλαμάτα 08/12/2014 Αντώνης Γραβάνης Αναπληρωτής Διευθυντής, Αγροτικών Προϊόντων, Τροφίμων και Ποτών.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΞΟΝΑΣ 4 / ΜΕΤΡΟ 4.1 / ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΠΡΑΞΕ” (ΤΕΧΝΟΒΛΑΣΤΟΙ) - Α ΦΑΣΗ Ανάπτυξη Εξειδικευμένων.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη/Ίδρυμα Καρέλια
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Πρόεδρος Εφοριακών – Οικονομολόγoς MBA, Msc
Συμβολαιακή Γεωργία και Κτηνοτροφία
360funding.gr Μάϊος 2017.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Κώστας Γαλιάτσος Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος ΕΤΕΑΝ
Η ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ Αναστασιος Παπαθωμάς Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Βρυξέλλες ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ.
Η επιχείρηση ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την.
Η επιχείρηση Κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Η επιχείρηση………………………………… που εδρεύει στην περιφέρεια ……………………
Η επιχείρηση Π. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ & Σ. ΣΙΔΕΡΗΣ Ο. Ε
Η επιχείρηση Α. ΒΟΥΛΓΑΡΕΛΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε. Ε
Η επιχείρηση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α. Ε
Η επιχείρηση ΚΑΡΑΜΙΧΑΗΛ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΑΒΒΑΣ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ

1 Ελληνικές εξαγωγές Σύντομη αναδρομή και πρόσφατες εξελίξεις - Μικρό οικονομικό θαύμα για το vs. 2010: +9,4% (χωρίς πετρελαιοειδή) +37% (με πετρελαιοειδή) -Προβάδισμα 3 θέσεων στην Ευρ. κατάταξη εξαγωγών για την Ελλάδα (17 η θέση από 20 η θέση) -Ελληνικές εξαγωγές ως % ΑΕΠ: 10,4% εφικτός ο στόχος: ελληνικές εξαγωγές % ΑΕΠ στο 16% μέχρι 2015

2 Εξωτερικό εμπόριο Ηπείρου

3 Κυριότεροι Εξαγωγικοί Προορισμοί & Κλάδοι Ηπείρου 2006 vs ος Αλβανία – Μερίδιο 36,3% 2 ος Ιταλία – Μερίδιο 17,5% 3 ος Γερμανία – Μερίδιο 10,8% 1 ος Τρόφιμα – Μερίδιο 50,6% 2 ος Χημικά & Πλαστικά – Μερίδιο 15,6% 3 ος Κλωστ/ργία&Ένδυση – Μερίδιο 7,4% ος Αλβανία – Μερίδιο 34,0% 2 ος Ιταλία – Μερίδιο 16,6% 3 ος Γερμανία – Μερίδιο 11,4% 1 ος Τρόφιμα – Μερίδιο 52,2% 2 ος Χημικά & Πλαστικά – Μερίδιο 18,3% 3 ος Ποτά & Καπνά – Μερίδιο 5,6%

4 Εξαγωγές Ηπείρου ανά Νομό

5 Πρώτος Εξαγωγικός Κλάδος & Προορισμός Ηπείρου ανά Νομό Ν. Ιωαννίνων: 1ος εξαγωγικός κλάδος: Τρόφιμα – Μερίδιο 38,6% 1ος εξαγωγικός προορισμός : Αλβανία – Μερίδιο 45,1% Ν. Θεσπρωτίας: 1ος εξαγωγικός κλάδος: Κλωστ/ργία & Ένδυση – Μερίδιο 82,1% 1ος εξαγωγικός προορισμός : Ιταλία – Μερίδιο 74,1% Ν. Πρέβεζας: 1ος εξαγωγικός κλάδος: Τρόφιμα – Μερίδιο 89,7% 1ος εξαγωγικός προορισμός : Ιταλία – Μερίδιο 27,7% Ν. Άρτας: 1ος εξαγωγικός κλάδος: Τρόφιμα – Μερίδιο 76,6% 1ος εξαγωγικός προορισμός : Ιταλία – Μερίδιο 16,0%

6 Σκιαγράφηση ελληνικής οικονομίας. Προβλήματα & αδυναμίες. -Αρνητικό κλίμα & δυσπιστία για το brand «Ελλάδα» Το κρισιμότερο ζήτημα: ΕΛΛΕΙΨΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ -Ρευστότητα = επιβίωση -Τα κεφάλαια κίνησης έχουν στερέψει -Στάση πληρωμών του κράτους προς τις επιχειρήσεις -Πιστωτικές γραμμές τραπεζών –ληστρικά επιτόκια –στρόφιγγες κλειστές

7 Σκιαγράφηση ελληνικής οικονομίας. Τι πρέπει να γίνει για την ενίσχυση ρευστότητας: -Άμεση εξόφληση υποχρεώσεων Δημοσίου στις επιχειρήσεις -Άμεση επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ στις εξαγωγικές επιχειρήσεις -Συμψηφισμό οφειλών δημοσίου & επιχειρήσεων (μόνο για βεβαιωμένες & ληξιπρόθεσμες οφειλές) -Μείωση μη μισθολογικού, μεταφορικού & ενεργειακού κόστους -Άμεση ενεργοποίηση χρηματοδοτικού εργαλείου Go2Market -€30 δις. για ανακεφαλαίωση τραπεζών εμπροσθοβαρή Κατεύθυνση σε παραγωγικές & εξαγωγικές επιχειρήσεις -Δέσμευση λογ/σμου €7 δις. για εξόφληση υποχρεώσεων κράτους προς επιχειρήσεις

8 Δόγμα «Παράγω & Εξάγω» 1.Δεν καταναλώνουμε ελληνικά προϊόντα Ανάγκη για ανάκτηση της ψυχολογίας των Ελλήνων καταναλωτών. 2.Ζητείται ελληνική ανταγωνιστική παραγωγή. Υστέρηση στην ανταγωνιστικότητα τιμίων & ποιότητας. 3.Μονόδρομος οι ανταγωνιστικές εξαγωγές για την επιβίωση της ελληνικής οικονομίας.

9 Ενίσχυση εθνικής εξωστρέφειας Έμφαση στην περιφερειακή ανταγωνιστικότητα Αναγκαίες παρεμβάσεις & δράσεις -Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα» Β’ Κύκλος -Ταμείο Go2Market -Ανάγκη για ενίσχυση της περιφέρειας – παροχή των κατάλληλων αναπτυξιακών κινήτρων

10 Σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας