1.2 Οικογενειακή αγωγή Σκοπός της οικογενειακής αγωγής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Advertisements

ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διδάσκοντας Μαθηματικά
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση. 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Ομάδα εργασίας: Τα σαΐνια της εκπαίδευσης  Γεωργία Γ.  Παναγιώτα Μ.  Αλέξης Φ.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΥ2- ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ο ΕΠΑΛ.
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Διαχείριση της σχολικής τάξης
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ ΣΧΟΛ
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
Συναισθηματικη αγωγη.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Καθηγήτρια: Μαρία- Βενετία Αποστολοπούλου
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Καθηγήτρια: Μαρία- Βενετία Αποστολοπούλου. Μεγάλωσα και από φέτος θα φοιτώ στο Γυμνάσιο!!!
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Το παιχνίδι αποτελεί τη φυσική γλώσσα των παιδιών, το πιο ισχυρό μέσο έκφρασής τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Bertrand Russel Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική: Μαθαίνει να κατακρίνει. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα: Μαθαίνει να καυγαδίζει. Αν ένα παιδί ζει.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Βιολογία Γυμνασίου.
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
ΑΝΤΩΝΙΑ ΠΑΠΑΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Ενότητα 1.2 «Οικογενειακή αγωγή».
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1.2 Οικογενειακή αγωγή Σκοπός της οικογενειακής αγωγής O ρόλος των γονέων Η υποκατάσταση των γονέων Χαρακτηριστικά της οικογενειακής αγωγής – Διαπροσωπικές σχέσεις Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία Βενετία

Σκοπός της οικογενειακής αγωγής..

Τι είναι αγωγή? Αγωγή είναι οι ενέργειες και οι προσπάθειες που καταβάλουν οι ενήλικοι, με σκοπό να προσφέρουν στο παιδί την κατάλληλη ψυχοσωματική και πνευματική ανάπτυξη για να μπορέσει να ενταχθεί σωστά στην κοινωνία. Στην αγωγή συμμετέχουν: γονείς, φίλοι, γείτονες, συγγενείς και το σχολείο. Σκοπός: Σωματική ανάπτυξη Διανοητική ανάπτυξη Ηθική διάπλαση και καλλιέργεια αρετών Κοινωνική ανάπτυξη Κοινωνικοποίηση είναι η διαδικασία ένταξης του ατόμου στην κοινωνία.

Οι γονείς πρέπει να συνειδητοποιήσουν από τη στιγμή της γέννησης των παιδιών τους ότι ο ρόλος τους στην αγωγή τους είναι πολύ σημαντικός για την μετέπειτα νοητική, συναισθηματική, ηθική και ψυχολογική ανάπτυξη των παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς πρέπει με υπευθυνότητα και σύνεση να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα αγωγής που παρουσιάζονται στις διάφορες περιόδους ανάπτυξης του παιδιού, εφαρμόζοντας κοινή πορεία διαπαιδαγώγησης μετά από ουσιαστικό διάλογο. Ο ρόλος του γονέα

Ποιος είναι ο σκοπός της οικογενειακής αγωγής? Σωματική ανάπτυξη Διανοητική ανάπτυξη Ηθική διάπλαση και καλλιέργεια αρετών Κοινωνική ανάπτυξη

Ο ρόλος των γονέων…

Ο ρόλος των γονέων Οι γονείς έχουν να πραγματοποιήσουν διπλή αποστολή απέναντι στα παιδιά τους: βιολογική και συναισθηματική -          Η βιολογική αποστολή περιλαμβάνει την κάλυψη αναγκών όπως είναι η τροφή, η στέγη, η υγεία, η εκπαίδευση και η ψυχαγωγία. -          Η συναισθηματική αποστολή είναι να εξασφαλίσουν στο παιδί τους ασφάλεια, σταθερότητα, αν του προσφέρουν αγάπη, στοργή και ενδιαφέρον. Έτσι θα γίνει άνθρωπος ήρεμος και χαρούμενος, ανεξάρτητος, με εμπιστοσύνη στον εαυτό του, ικανός να ανταπεξέρχεται στις μελλοντικές δυσκολίες και στα προβλήματα της ζωής!

Σημασία όμως δεν έχει η ποσότητα του χρόνου αλλά το πόσο δημιουργικά ασχολούνται οι γονείς με τα παιδιά.

Ποιος είναι ο ρόλος των γονέων? 1. Βιολογικός ρόλος 2. Συναισθηματικός ρόλος

Υποκατάσταση των γονέων..

Υποκατάσταση των γονέων Πολλές φορές, για διάφορους λόγους, είναι απαραίτητη η υποκατάσταση των γονέων. Τέτοιοι λόγοι είναι: -          Η απασχόληση και των δύο γονέων έξω από το σπίτι και ειδικότερα της μητέρας, -          Η αδυναμία των γονέων να αναθρέψουν το παιδί τους, -          Η απώλεια του ενός ή και των δύο γονέων. Μερική υποκατάσταση-----για λίγες ώρες Παππούς- γιαγιά, μπέιμπι σίτερ Ολική υποκατάσταση------Η υιοθεσία, η αναδοχή, τα ιδρύματα παιδικής μέριμνας ή ιδρύματα οικογενειακής στήριξης και προστασίας αποτελούν καλά παραδείγματα ολικής υποκατάστασης.

Σε ποιες περιπτώσεις είναι αναγκαία η η υποκατάσταση των γονέων? Όταν οι δύο γονείς εργάζονται, απασχολούνται εκτός σπιτιού ΜΕΡΙΚΗ Όταν οι δύο γονείς αδυνατούν για διάφορους λόγους (π.χ. υγείας, οικονομικούς κτλ.) να φροντίσουν τα παιδία τους. ΜΕΡΙΚΗ Η΄ ΟΛΙΚΗ Όταν ο ένας ή και οι δύο γονείς δεν βρίσκονται στη ζωή ΜΕΡΙΚΗ Η΄ΟΛΙΚΗ

Χαρακτηριστικά οικογενειακής αγωγής… Παροχές με όρια Φιλική συμπεριφορά Συνεχής ενθάρρυνση

ΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ.... Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική, μαθαίνει να κατακρίνει Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα, μαθαίνει να καυγαδίζει. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία, μαθαίνει να είναι ντροπαλό. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή, μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση, μαθαίνει να είναι υπομονετικό. Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο, μαθαίνει να εκτιμά. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην δικαιοσύνη, μαθαίνει να είναι δίκαιο. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια, μαθαίνει να πιστεύει. Αν ένα παιδί ζει μέσα σε επιδοκιμασία, μαθαίνει να έχει αυτοεκτίμηση. Αν ένα παιδί ζει μέσα σε παραδοχή και φιλία μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο. R. RUSSEL

Λάθη των γονέων όσον αφορά την οικογενειακή αγωγή… Δεν σέβονται την προσωπικότητα του παιδιού και το θεωρούν ως κτήμα τους. Τρομοκράτηση με σωματικές ποινές και ψυχολογική βία Υπερβολική επίβλεψη και αφαίρεση δικαιωμάτων με αποτέλεσμα το παιδί να νιώθει ανίκανο να κάνει οτιδήποτε Συνεχής γκρίνια, μαλώματα και τιμωρίες για μη ουσιαστικά προβλήματα, με παράλληλη ταπείνωση του εγωισμού του παιδιού. Αδιαφορία και έλλειψη τρυφερότητας και αγάπης. Δημιουργία καταστάσεων που ευνοούν την ανισότητα των δύο φύλων. Πηγή: Το χαμομηλάκι http://hamomilaki.blogspot.gr/2013/04/lathi-goneon-7-common-parenting-mistakes.html accessed on 04/09/2013

Ποιες είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις? Η ζωή μας είναι γεμάτη σχέσεις, η πρώτη με τη μητέρα μας, τον πατέρα μας, με τ' αδέλφια, τους συγγενείς, τους συμμαθητές, τους καθηγητές, τους φίλους, τη σχέση, και αργότερα…. το/τη σύντροφο ή το/τη σύζυγο, τα παιδιά μας!

10 συμβουλές για αρμονικές διαπροσωπικές σχέσεις 1. Να χαμογελάτε! 2. Να αφιερώνετε χρόνο στους άλλους. 3. Να σέβεστε το χρόνο των ανθρώπων του περιβάλλοντός σας. 4. Μην αρχίζετε τις δικαιολογίες όταν κάνετε λάθος. 5. Να δέχεστε την κριτική, από όπου κι αν προέρχεται. 6. Μην παραπονιέστε, μην γκρινιάζετε και μη διαμαρτύρεστε! 7. Να κρατάτε πάντα το λόγο σας! 8. Να έχετε πάντα έναν καλό λόγο να πείτε. 9. Να είστε φειδωλοί στην αρνητική κριτική. 10. Να έχετε ανοιχτό μυαλό και να σέβεστε τη γνώμη των άλλων. Πηγή: http://www.flowmagazine.gr/article/view/10_tips_for_harmonious_interpersonal_relationships accessed on 04/09/2013

Εργασία «ΠΩΣ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ » π.χ Οι μεγάλοι κάνουν λάθη μα ποτέ δεν τα παραδέχονται, ή το λάθος τους δεν είναι λάθος ή κάποιος άλλος φταίει για το λάθος που έκαναν. Ψηφιακό υλικό ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ “http://www.pigizois.net/paidikos_komvos/paidi.htm” Οι δικές μου ιδέες!!! (3)