Gustave Flaubert 1212.1821 – 8.5.1880 «Ο μάρτυρας του ύφους»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση
Advertisements

Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Quiz για το διαδίκτυο !.
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
Ιωάννης Βηλαράς
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
Εκπαίδευση Από Απόσταση
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
ΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Παρουσίαση - Ανάλυση - Κριτική του ομώνυμου δοκίμιου του Mark Poster Μια εργασία του Δημήτρη Καλαμαρά.
Διαγωνισμός Saferinternet ο Πανευρωπαϊκό βραβείο 1ο Πανελλήνιο Βραβείο ηλικιακή ομάδα Διαγωνισμός Saferinternet ο Πανευρωπαϊκό βραβείο.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
08. ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ - ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΙΜΟΚΑΘΑΡΣΗΣ
Α Ρ Χ Α Ι Α Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α μ ι ν ω ι κ η κ ρ η τ η γ ρ α μ μ ι κ η α
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
« Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ »
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Θεωρίες λογοτεχνίας Συνοπτική παρουσίαση Μαρία Νέζη, Επιμορφώτρια Β΄ επιπέδου.
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Σελ. 6Ο από το Επιλέγω και Πραγματοποιώ η ασκ. 2 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης Τμήμα: Α1 Ημερομηνία: 10/12/14.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΩΜΑ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ
Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.
Νεοελληνική λογοτεχνία
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Γρηγόριος Ξενόπουλος. Κωνσταντινούπολη - Ζάκυνθος Αθήνα Επαγγελματίας συγγραφέας Κοινωνική τριλογία: Πλούσιοι και πτωχοί Τίμιοι και άτιμοι.
ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ.
Τα σύμφωνα.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
α. ο μ υ θ ο ς τ η ς π ε ρ σ ε φ ο ν η ς β. ο μ υ θ ο ς τ ο υ ε γ κ ε λ α δ ο υ γ. ο μ υ θ ο ς τ η ς α ρ α χ ν η ς.
4ΣΕ1 ΒΛΈΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΙΝΕΜΆ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΆ ΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΈΩΝ/ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΆΦΩΝ.
Γ ι ά ν ν η ς Μ ό ρ α λ η ς « Π Α Ν Σ Ε Λ Η Ν Ο Σ »
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
 Η γλώσσα του κειμένου είναι ποιητική, με αποτέλεσμα τη συναισθηματική φόρτιση του αναγνώστη. Π.χ. «Κρατώ αυτά τα τσαλακωμένα από τους κρυψώνες χαρτιά.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Πεζογραφία 2 [19ος αιώνας]
Αριθμητικές πράξεις με φυσικούς αριθμούς
Διδακτική της Πληροφορικής
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) πηγής
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αριθμητικές πράξεις με χαρτί και μολύβι
Θρησκευτικά: Κεφάλαιο 22 Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού
Α. ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
Μάθημα 12: Οι θάλασσες της Ευρώπης
Παραδοσιακή φιλολογία (φιλελεύθερος ανθρωπισμός) και η επανάσταση που έφερε ο δομισμός Στο μάθημά μας συνδυάζουμε δύο διαφορετικές και κάποτε αντίπαλες.
Διήγηση: Ένας αφηγητής αφηγείται κάποια ιστορία με τη δική του φωνή.
Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
για να σχηματίσω τη λέξη
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Gustave Flaubert – «Ο μάρτυρας του ύφους»

Χαρακτηριστικά (Το ύφος του περφεξιονισμού) Εμμονή στην τέλεια διατύπωση (ενίοτε αφιέρωνε εβδομάδες στην ολοκλήρωση μίας σελίδας) Το ύφος του προέκυπτε μέσα από τη σκληρή επεξεργασία του υλικού και την αναθεώρησή του (αίσθηση ανικανοποίητου, «ημιτελούς») Παρήγαγε πολύ λίγα έργα σε σύγκριση με τον Balzac

Ρεαλιστής και ρομαντικός (περισσότερο ρεαλιστής παρά ρομαντικός Καθιέρωση χαμηλόφωνου και εσωστρεφούς ύφους συγγραφής Αποφυγή εισαγωγής προσωπικών συναισθημάτων συγγραφέως Η ακρίβειά του συνοδευόταν από ειρωνική χροιά, η οποία χάριζε ποιητική διάσταση στο έργο του

James Wood How Fiction Works (2008) Οι πεζογράφοι θα έπρεπε να ευχαριστήσουν τον Flaubert, όπως οι ποιητές ευχαριστούν την άνοιξη. Όλα αρχίζουν ξανά με αυτόν. Πράγματι υπάρχει εποχή προ του Flaubert και μετά τον Flaubert. Ο Flaubert καθοριστικά καθιέρωσε αυτό που οι περισσότεροι αναγνώστες και συγγραφείς θεωρούν μ ο ν τ έ ρ ν α ρ ε α λ ι σ τ ι κ ή α φ ή γ η σ η και η επίδρασή του είναι σχεδόν τόσο οικεία για να γίνεται αντιληπτή. Επισημαίνουμε ότι η καλή πεζογραφία (α) ευνοεί την απόδοση έξοχης λεπτομέρειας, (β) παρουσιάζει εξεχόντως υψηλό επίπεδο οπτικής επισήμανσης, (γ) διατηρεί μη συναισθηματική στάση, (δ) γνωρίζει πώς να αποσύρεται σαν καλός υπηρέτης από το επιφανειακό σχόλιο, (ε) κρίνει το καλό και το κακό ουδέτερα, (στ) αναζητεί την αλήθεια ακόμη και απωθώντάς μας και (ζ) ότι τα δακτυλικά αποτυπώματα του συγγραφέα πάνω σε όλα αυτά είναι παραδόξως ανιχνεύσιμα αλλά όχι ορατά. Μπορεί κάποιος να βρει κάποια από αυτά στον Defoe ή στην Austen και στον Balzac, αλλά όχι όλα αυτά μαζί μέχρι τον Flaubert.

Legacy Επιδράσεις σε Guy de Maupassant, Edmond de Goncourt, Alphonse Daudet, και Zola Guy de MaupassantEdmond de GoncourtZolaGuy de MaupassantEdmond de GoncourtZola Θαυμασμός από σύγχρονους διανοουμένους, όπως Michel Foucault, Roland Barthes, Pierre Bourdieu, Jean Paul Sartre και Mario Vargas Llosa Michel FoucaultRoland BarthesPierre BourdieuJean Paul SartreMario Vargas LlosaMichel FoucaultRoland BarthesPierre BourdieuJean Paul SartreMario Vargas Llosa Αποδοχή από κριτικούς όλων των τάσεων Μεταφορά πολλών έργων του στο θέατρο και στο σινεμά