19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πάντειο Πανεπιστήμιο, Βιβλιοθήκη-Υπηρεσία Πληροφόρησης, 3-5 Νοεμβρίου 2010 «Συγκριτική μελέτη για τις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
Πληροφορίες Η γκρίζα βιβλιογραφία αποτελεί μια ιδιαίτερη μορφή μη δημοσιευμένου συνήθως υλικού (π.χ. πτυχιακές εργασίες) της οποίας η γνώση είναι πολύ.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ( ) TOΥ ΠANEΠIΣTHMIOY KΡHTHΣ Συνεδριακή Διημερίδα: “Ανταγωνιστικότητα & Επιστημονικό Δυναμικό” 6-7 Οκτωβρίου 2005.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ • ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.
Η θεματική ευρετηρίαση στη Βιβλιοθήκη 2
Μπράττης Παντελής, Κουής Δημήτριος, Ευθυμίου Φωτεινή
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
Έρευνα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα Αθήνα 9 Νοεμβρίου ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Ο.Φο.Μ. Ι.Ο.Φο.Μ. – Π.Μ.Σ. Φορολογία και Ελεγκτική.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
15 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαικών Βιβλιοθήκων «Ελληνικός Συλλογικός Κατάλογος – Εξελίξεις και Παράλληλες Δράσεις» Κουής Δ., Τσιμπόγλου Φ., Ευθυμίου.
Εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Μυλωνάς Θεόφιλος Διευθύνων Σύμβουλος Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος MSC MIS.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Ημερίδα REACH & CLP, Αθήνα Νομοθεσία REACH & CLP – το στήσιμο του οικοδομήματος Δημήτριος Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
Έργα Ψηφιοποίησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Άννα Φράγκου Πρ. Δ/σης Βιβλιοθήκης Παν/μίου Μακεδονίας Digitization Projects at the Library.
Πρότυπα κωδικοποίησης βιβλιογραφικών δεδομένων
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Ιωάννινα, Σεπτεμβρίου 2008 Σύγχρονες υπηρεσίες ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών: έχουμε πετύχει τους στόχους.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Δημιουργία Παρουσίασης
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Στρατηγική και Διαχείριση Έρευνας στο ΑΠΘ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΩΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΙΔΩΝ (AUTHORITIES) ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Ματθαίος Ν. Στρατής Τμήμα Καταλόγων ΕΒΕ.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Τεχνική ημερίδα διαχείρισης ΚΑ1/ Tομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Όμιλοι Κινητικότητας: Προκλήσεις & Ευκαιρίες Aθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015 Μαυρογιώργου.
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πάντειο Πανεπιστήμιο, Βιβλιοθήκη-Υπηρεσία Πληροφόρησης, 3-5 Νοεμβρίου 2010 «Συγκριτική μελέτη για τις εγγραφές καθιερωμένων όρων (authorities) στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες της Ελλάδας & Κύπρου» Αθηνά Παντή-Παντούδη Σαράντος Καπιδάκης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Μεθοδολογία έρευνας Αποτελέσματα της έρευνας Προσωπικό Θεματικές επικεφαλίδες Επίπεδο εγγραφών καθιερωμένων όρων Συσχετίσεις και διαγράμματα Παράγοντες που επηρεάζουν τις βιβλιοθήκες Σύγκριση με το εξωτερικό Συμπεράσματα Προτάσεις

ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Μεθοδολογία έρευνας Παρούσα εργασία  έκθεση κυριότερων συμπερασμάτων από την διπλωματική εργασία του 2009: http://dlib.ionio.gr/mtheses/Panti_authorities.doc ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Σκοπός σύνταξης του ερωτηματολογίου για καθιερωμένους όρους: Καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης σχετικά με την ανάπτυξή τους Συγκριτική μελέτη σε κάθε βιβλιοθήκη χωριστά Αξιολόγηση επιπέδου τους ανά βιβλιοθήκη Δημιουργία επαφών με άτομα που είναι υπεύθυνα Ανάπτυξη συνεργασίας με τον ΣΚΕΑΒ για την καλύτερη απόδοσή τους

Στάδια έρευνας με ερωτηματολόγιο (1-2) 1. Σύνταξη του σχεδίου του ερωτηματολογίου Ερωτήσεις κλειστού τύπου 36 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ: 5 ενότητες ανά θεματική κατηγορία Εκτιμήθηκε το επίπεδο με δείκτες (1 έως το 5) κατώτερο, κατώτερομεσαίο, μεσαίο, μεσαίοπλήρες, πλήρες Δόθηκαν παραδείγματα (διάταξη UNIMARC / MARC 21)

Επικεφαλίδες Α) Φυσικών προσώπων Επικεφαλίδες Α) Φυσικών προσώπων Κατώτερο επίπεδο 1 2 3 4 5 Πλήρες επίπεδο Β) Συλλογικών οργάνων Κατώτερο επίπεδο 1 2 3 4 5 Πλήρες επίπεδο Γ) Συνεδρίων, συναντήσεων Κατώτερο επίπεδο 1 2 3 4 5 Πλήρες επίπεδο Δ) Ομοιόμορφων τίτλων Κατώτερο επίπεδο 1 2 3 4 5 Πλήρες επίπεδο Ε) Σειρών Κατώτερο επίπεδο 1 2 3 4 5 Πλήρες επίπεδο Ζ) Θεματικών όρων Κατώτερο επίπεδο 1 2 3 4 5 Πλήρες επίπεδο Η) Γεωγραφικών ονομάτων ως θεματικών όρων Κατώτερο επίπεδο 1 2 3 4 5 Πλήρες επίπεδο

Στάδια έρευνας με ερωτηματολόγιο (2-2) Πιλοτική εφαρμογή στη βιβλιοθήκη του ΠΑΜΑΚ 2. Σύνταξη του οριστικού ερωτηματολογίου αποστολή Απρίλιος-Μάιος 2009 3. Εγκυρότητα του δείγματος και ανάλυση των αποτελεσμάτων 4. Συζήτηση με αρμόδιους

Έρευνα για 30 βιβλιοθήκες Μέγεθος βιβλιοθηκών Έρευνα για 30 βιβλιοθήκες 43 ΒΙΒΛ/ΚΕΣ ΑΕΙ ΤΕΙ ΕΒΕ ΑΚΑΔ. ΑΘ. Άθροισμα Αναπτύσσουν Ελλάδα 20 6 2 28 Κύπρος - ΑΘΡΟΙΣΜΑ 22 30 Δεν αναπτύσσουν 3 9 12 1 10 13 ΣΥΝΟΛΟ 25 16 43

Λόγοι μη ανάπτυξης εγγραφών Έλλειψη προσωπικού Τεχνικά προβλήματα ή αναβάθμιση του συστήματος Εισαγωγή μόνο βιβλιογραφικών εγγραφών & αναδρομική καταλογογράφηση Υπάρχουν περιπτώσεις που είναι στα άμεσα σχέδιά τους, ξεκινώντας με τις ξενόγλωσσες θεματικές επικεφαλίδες

Αποτελέσματα της έρευνας - προσωπικό 70% των βιβλιοθηκών διαθέτει επιμορφωμένο προσωπικό για καθιερωμένους όρους Απασχολείται ένα μέρος του Τμ. Βιβλ/κής Επεξεργασίας Απασχολείται αποκλειστικά  περισσότερο προσωπικό + μεγαλύτερη βιβλιοθήκη 2 διαφορετικές απόψεις για την ανάπτυξη εγγραφών καθιερωμένων όρων: Όλο το Τμ. Βιβλ/κής Επεξεργασίας Μόνο ένα μέρος του προσωπικού αυτού ΠΡΟΤΑΣΗ: Η βιβλιοθήκη, ανάλογα με το προσωπικό που διαθέτει και ποια από τις δύο περιπτώσεις θα ακολουθήσει, είναι απαραίτητο το προσωπικό αυτό να εκπαιδευτεί κατάλληλα και να ακολουθεί όσο το δυνατόν περισσότερο τα βιβλιοθηκονομικά πρότυπα

Αποτελέσματα της έρευνας – θεματικές επικεφαλίδες (1-2) Αποτελέσματα της έρευνας – θεματικές επικεφαλίδες (1-2) 5 7 3 10 1 2 4 6 8 9 ΠΟΣΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Βλέπε Βλέπε επίσης 7ΧΧ Τίποτα από τα 3 - Επίπεδο 1 για θέματα ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ & ΕΠΙΚΕΦΑΛΙΔΕΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΙΔΕΣ 6  ελληνικά 5  αγγλικά 19  ελληνικά + αγγλικά ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε δίγλωσσο θέμα, όταν ο θεματικός όρος στη βιβλιογραφική εγγραφή είναι ελληνικός (25 απαντήσεις)

Αποτελέσματα της έρευνας – θεματικές επικεφαλίδες (2-2) Αποτελέσματα της έρευνας – θεματικές επικεφαλίδες (2-2)

Συμπέρασμα για τις θεματικές επικεφαλίδες Δεν υπάρχει ομοιομορφία μεταξύ τους  Ελληνικός / αγγλικός / δίγλωσσος θεματικός κατάλογος ο μεγαλύτερος αριθμός των βιβλιοθηκών που διαθέτει δίγλωσσο ή μόνο ελληνικό θεματικό κατάλογο δεν δημιουργεί παραπεμπτικές επικεφαλίδες (επίπεδο 1) Οι 3 βιβλιοθήκες που έχουν λογισμικό ΑΒΕΚΤ δεν δημιουργούν καθόλου παραπομπές Οι υπόλοιπες βιβλιοθήκες ακολουθούν δική τους πολιτική (βλέπε, βλέπε επίσης και επικεφαλίδες διασύνδεσης) Ο κύριος λόγος που αποφεύγεται η δημιουργία παραπομπών είναι επειδή στην πραγματικότητα γίνεται διασύνδεση αναγραφής, δηλαδή δημιουργία νέας εγγραφής και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γίνονται διπλοκαθιερώσεις.

Πρόταση για τις θεματικές επικεφαλίδες Η δημιουργία ενός αρχείου καθιερωμένων όρων θα πρέπει να περιλαμβάνει καθιερωμένους όρους και στις δύο γλώσσες συσχετισμένους μεταξύ τους Μοντέλο εγγραφών καθιέρωσης: (ισχύει σε 5/30 βιβλιοθήκες) Εγγραφή Α 2xx (UNIMARC) ή 1xx (USMARC) Eλληνικός όρος 7xx (UNI/US MARC) Αντίστοιχος όρος στην αγγλική Εγγραφή Β 2xx (UNIMARC) ή 1xx (USMARC) Αγγλικός όρος 7xx (UNI/US MARC) Αντίστοιχος όρος στην ελληνική Εξασφαλίζει δίγλωσσο θησαυρό με ισχυρή συνδετική δομή και δίνει τη δυνατότητα ελέγχου βιβλιογραφικών εγγραφών που είτε περιλαμβάνουν θεματικές επικεφαλίδες στην μία γλώσσα, είτε στην άλλη είτε και στις δύο

Τιμή 1 και Τιμή 2 Τιμή 1: Επικεφαλίδα Τιμή 2: Με παραπομπή 000 Τιμή 1: Επικεφαλίδα Τιμή 2: Με παραπομπή 000 00254nz 2200097n 4500 005 20000111131010.0 008 990429ia anzznaaaa n ana d 150 $aΔιοίκηση και οργάνωση. 450 $aΜάνατζμεντ $aΔιοίκηση επιχειρήσεων $aΕπιχείρηση, Διοίκηση της 001 GR-KoDPTa10193158 003 GR-KoDPT 005 20071219145249.0 100 ## ‡a20060530cgrey0103 ga 210 02 aΑριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης‡bΦιλοσοφική Σχολή‡bΤομέας Παιδαγωγικής

Τιμή 3: Με πηγή προέλευσης 001 GR-ChTUCa10006439 003 GR-ChTUC 005 20050602121541.0 035 ## ‡ash 85051147 100 ## ‡a19860211aengy0103 ba0 250 ## ‡aFractals 450 ## ‡aFractal geometry 450 ## ‡aFractal sets 450 ## ‡aGeometry, Fractal 450 ## ‡aSets, Fractal 450 ## ‡aSets of fractional dimension 550 ## ‡5g‡aDimension theory (Topology) 680 ## ‡aQA614.86‡cGeneral 680 ## ‡aQC20.7.F73‡cMathematical physics 680 ## ‡aQC173.4.F72‡cCondensed matter physics 680 ## ‡aQD455.3.F73‡cPhysical chemistry 680 ## ‡aQE33.2.F73‡cGeology 801 #2‡aUS‡bDLC‡c20050210 MAIN*AUTMAST Status:c Type:x Level:# 001 ionioa10097284 003 ionio 005 20050519210520.0 100 ## ‡a20050519agrey010305 ba 152 ## ‡aAACR 2 200 #1 ‡aPARKER‡bCHARLIE‡f1920-1955 400 #1 ‡aParker‡bCharles Christopher‡f1920-1955 400 #1 ‡aBird‡f1920-1955 400 #1 ‡aYardbird‡f1920-1955 801 #0 ‡aGR‡bIonian University‡c20090505

Τιμή 4 Τιμή 5 Επικεφαλίδα 1ΧΧ/2ΧΧ MARC21/UNIMARC Παραπομπές 4ΧΧ, 5ΧΧ Τιμή 4 Τιμή 5 Επικεφαλίδα 1ΧΧ/2ΧΧ MARC21/UNIMARC Παραπομπές 4ΧΧ, 5ΧΧ Επεξ/κές Παραπεμπτικές Επικεφαλίδες για θέματα 360-MARC 21 – ΓΠΑ/ΤΕΙΘ Γενικές Σημειώσεις Πεδίου Εφαρμογής 330- UNIMARC/680 USMARC –ΠΑΝΤΕΙΟ/ΤΕΙΘ Πηγή Ανεύρεσης Δεδομένων 810-UNIMARC Επικεφαλίδες Διασύνδεσης μόνο για δίγλωσσα ονόματα 7ΧΧ ΕΜΠ Επικεφαλίδα 1ΧΧ/2ΧΧ MARC21/UNIMARC Παραπομπές 4ΧΧ, 5ΧΧ Πληροφ. Σημειώσεις 667-68Χ MARC 21/300 UNIMARC Σύνθετες & Επεξ. Παραπ. Σημ. 260, 360, 663, 666-MARC 21/305, 310, 320, 330 UNIMARC Πηγή Προέλευσης 040-MARC 21/801 UNIMARC Πηγή Ανεύρεσης Δεδομένων 670-MARC 21/810 UNIMARC Επικεφαλίδες Διασύνδεσης 7ΧΧ – Ισότιμοι όροι για θέματα & γεωγραφικά ονόματα) – ΑΠΘ/ΠΑΜΑΚ

ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΕΔΙΟ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΩΣ ΘΕΜΑ 000 00483nx j22001573 45 001 GR-AtEVE-A7064 106 $a2 100 $a19920107agrey01050304ga 250 $aΕπαγγελματικός προσανατολισμός$9* 305 1 $aβ.ε. υποδιαίρεση$bΕπαγγελματικός προσανατολισμός$aκάτω από συγκεκριμένα συλλογικά όργανα, στρατιωτικές υπηρεσίες, συγκεκριμένα επαγγέλματα και επιχειρηματικές δραστηριότητες, και κάτω από τάξεις ανθρώπων / πληθυσμιακές ομάδες, π.χ.$bΆτομα με ειδικές ανάγκες-Επαγγελματικός προσανατολισμός 450 $aΕπαγγέλματα$xΕπιλογή $aΕπάγγελμα$xΕπιλογή $aΠροσανατολισμός, Επαγγελματικός $aΣχολικός προσανατολισμός $aΕπαγγελματική συμβουλευτική $aΣυμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού $aΕπαγγελματική αποκατάσταση $aVocational guidance 550 $aΕπαγγέλματα$9* $aΕπαγγελματική εκπαίδευση$9* 801 0 $aGR$bAtEVE$c20040206 810 $aLC $aEurovoc (8/4/09)$bVocational guidance=Επαγγελματικός προσανατολισμός TE (8/4/09)$bVocational guidance=Επαγγελματικός προσανατολισμός ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΕΔΙΟ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΩΣ ΘΕΜΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΤΙΚΗ ΣΗΜ. ΒΛΕΠΕ ΕΠΙΣΗΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Επεξ. Κείμενο και επικεφαλίδες παραπομπής για τον διαχωρισμό των σχέσεων ανάμεσα σε δύο ή περισσότερες καθιερωμένες επικεφαλίδες ονόματος

Πίνακας τιμών 1 ΔΠΘ-ΕΚΠΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ-Π.Ι.-ΑΙΓΑΙΟΥ-ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔ.-ΠΕΛΟΠΟΝ.-ΑΝ. ΚΥΠΡΟΥ-ΛΑΜΙΑΣ-ΛΑΡΙΣΑΣ-ΠΑΤΡΑΣ (11 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ) 2 ΑΚΑΔ. ΑΘΗΝΩΝ-ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ-ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ-ΚΥΠΡΟΥ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (6 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ) 3 ΑΣΚΤ-ΕΑΠ-ΙΟΝΙΟ-ΠΟΛΥΤ. ΚΡΗΤΗΣ-ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ-ΗΠΕΙΡΟΥ (6 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ) 4 ΓΠΑ-ΕΜΠ-ΠΑΝΤΕΙΟ-ΑΤΕΙΘ (4 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ) 5 ΑΠΘ-ΕΒΕ-ΠΑΜΑΚ (3 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ)

* Δεν έχουν σταλεί παραδείγματα Εγγραφών Καθιερωμένων Όρων. ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΟΝΟΜΑ/ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΙΡΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ X* X ΑΣΚΤ 2 1 4 ΑΠΘ 5 3 ΓΠΑ ΔΠΘ ΕΒΕ ΕΚΠΑ ΕΜΠ ΕΑΠ ΙΟΝΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ 1** ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΠΑΜΑΚ 2*** ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ 1* ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΥΠΡΟΥ ΚΥΠΡΟΥ * Δεν έχουν σταλεί παραδείγματα Εγγραφών Καθιερωμένων Όρων. ** Δεν υπάρχει καθιερωμένη εγγραφή στο σύστημα. *** Όλες οι εγγραφές καθιερωμένων όρων αναπτύσσονται σε πλήρες επίπεδο. Για τον λόγο ότι ο αριθμός των ΕΚΟ σε θέματα & γεωγραφικά ονόματα είναι πολύ μικρός αποδίδεται η τιμή 2.

Βιβλιοθήκες και πρότυπα 11/30 βιβλιοθήκες (36,6%) συνήθως δεν αναπτύσσουν γεωγραφικά ονόματα - ΕΠΙΠΕΔΟ 1 6/30 (19,9%) δεν ακολουθούν όλες τις απαραίτητες πηγές & δεν χρησιμοποιούν καθόλου τους κανόνες ‘LCRIs’ (εξαίρεση Παν. Κύπρου) – ΕΠΙΠΕΔΟ 2 6/30 (19,9%) χρησιμοποιούν τους LCRIs, αλλά δεν συμβουλεύονται πολλές πληροφοριακές πηγές – ΕΠΙΠΕΔΟ 3 4/30 (13,3%) ακολουθούν όσο το δυνατόν πιστά τα βιβλιοθηκονομικά πρότυπα, χωρίς βέβαια να χρησιμοποιούν πολλές πληροφοριακές πηγές – ΕΠΙΠΕΔΟ 4 3/30 (9,9%) ακολουθούν όλες τις απαραίτητες πηγές και χρησιμοποιούν πολύτιμα εργαλεία (πχ. εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, διαδίκτυο, βάσεις για καθιέρωση των γεωγραφικών ονομάτων, κλπ.) – ΕΠΙΠΕΔΟ 5

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ (1-2) ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ADVANCE  15/16 βιβλιοθήκες (επίπεδο 1-3) + 1 μόνο (επίπεδο 4) 2/16: αντικατάσταση με OPACIAL HORIZON  3/8 βιβλιοθήκες (επίπεδο 5) ΑΒΕΚΤ  3/3 βιβλιοθήκες αποφεύγουν τις παραπομπές (επίπεδο 1-2) ALEPH  2/2 βιβλιοθήκες (επίπεδο 4) VIRTUA  1 βιβλιοθήκη (επίπεδο 4) ΔΙΑΤΑΞΗ UNIMARC  απλό, λειτουργικό για βιβλιοθήκες MARC 21  αναλυτικό, υποστηρίζει περισσότερα πεδία/υποπεδία Δυσκολία αντιστοίχισης των πεδίων UNIMARC/MARC 21 Χρονοβόρα διαδικασία

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ (2-2) ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Αποκλειστική απασχόληση  1 βιβλιοθήκη (επίπεδο 5) Όλο το Τμ. Βιβλ/κής Επ.  2/7 (επίπεδο 4) Μέρος του Τμήματος  4/12 (επίπεδο 4-5) Απασχόληση και με άλλες εργασίες  1 βιβλιοθήκη (επίπεδο 1)

Συμπέρασμα για το πλήρες επίπεδο ΑΠΘ, ΕΒΕ & ΠΑΜΑΚ διαθέτουν λογισμικό Horizon + 2 από αυτές χρησιμοποιούν διάταξη MARC 21 Για την καθιέρωση γεωγραφικών ονομάτων χρησιμοποιούν: LC Authorities, Εγκυκλοπαίδειες, Διαδίκτυο, Πληρ. Πηγές, Επίτομο γεωγραφικό λεξικό της Ελλάδος & Γεωγραφικό Λεξικό Ελληνικών Τοπωνυμίων,‘The Columbia Gazetteer of the World’, GEO-NET

* Τα θέματα τέχνης αναπτύσσονται σε πλήρες επίπεδο. ΑΕΙ/ΤΕΙ ΕΠΙΠΕΔΟ UNIMARC MARC 21 4ΧΧ/5ΧΧ 2ΧΧ 300 305 310 330 801 810 8XX 1XX 260 360 O40 670 680 6XX 7XX ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ 2 Χ ΑΣΚΤ 3* ΑΠΘ 5 ΓΠΑ 4 ΔΠΘ 1 ΕΒΕ ΕΚΠΑ ΕΜΠ Χ** ΕΑΠ 3 ΙΟΝΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΠΑΜΑΚ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ - ΠΑΝΤΕΙΟ 4*** ΠΟΛΥΤΕΧΝ. ΚΡΗΤΗΣ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΥΠΡΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΑΤΕΙΘ 4**** ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΛΑΜΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΑΤΡΑΣ * Τα θέματα τέχνης αναπτύσσονται σε πλήρες επίπεδο. ** Πεδίο 7ΧΧ μόνο για τα δίγλωσσα ονόματα. *** Ισχύει μόνο για τα θέματα. **** Ισχύει μόνο για τα ελληνικά θέματα.

Συνεργασία με προμηθευτή 23 βιβλιοθήκες (76,6%) δεν έχουν συνεργαστεί με προμηθευτή για την απόκτηση έτοιμων εγγραφών καθιερωμένων όρων δεν υπάρχει πλέον χρηματοδότηση που να ενισχύσει τέτοιου είδους συνεργασίες 2 βιβλιοθήκες (6,6%) που συνεργάστηκαν δεν ήταν ευχαριστημένες και διέκοψαν τη συνεργασία τους 3 άλλες βιβλιοθήκες (9,9%) ήθελαν μόνο να αποκτήσουν έτοιμες εγγραφές από την LC, χωρίς να τους παρέχεται πρόγραμμα συνεχιζόμενης ενημέρωσης 2 βιβλιοθήκες (6,6%) συνεχίζουν τη συνεργασία τους & ενημερώνονται για τις αλλαγές και αναθεωρήσεις που υπάρχουν στις εγγραφές

Σύγκριση με ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες του εξωτερικού Νότια Αφρική και ΗΠΑ / η χώρα μας ανομοιομορφία στα αρχεία καθιερωμένων όρων Συνεργασία με προμηθευτές (μεγάλο ποσοστό στο εξωτερικό) / Ελλάδα  ελάχιστες περιπτώσεις το 50% του εξωτερικού υποστηρίζει τον εικονικό ενιαίο κατάλογο για καθιερωμένους όρους / στόχος για την Ελλάδα ΚΟΙΝΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Ενιαίος κατάλογος για βιβλιογραφικές και εγγραφές καθιερωμένων όρων, ώστε να επιτυγχάνεται ο έλεγχος στα αρχεία των καθιερωμένων όρων, να επιτρέπεται η κοινή χρήση στις εγγραφές & να μειώνεται το κόστος κατ/σης

Συμπεράσματα (1-4) Προκύπτουν μέσα από συζητήσεις με τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, τις απαντήσεις τους στο ερωτηματολόγιο + αποστολή εγγραφών καθιερωμένων όρων Όλοι ανταποκρίθηκαν στην έρευνα  συναδελφικότητα, ανάγκη για συνεργατικότητα, όρεξη για βελτίωση της σημερινής κατάστασης στον τομέα των authorities

Συμπεράσματα (2-4) Ανάλογα με το μέγεθος της βιβλιοθήκης εξαρτάται και ο αριθμός των ατόμων που απασχολούνται στη συγκεκριμένη εργασία Μεταβατική κατάσταση (διακοπή συμβάσεων) Τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης θα φανούν σε μελλοντικές αναζητήσεις και προσπάθειες βελτίωσης των εγγραφών Οι περισσότερες βιβλιοθήκες δεν ακολουθούν όλα τα απαιτούμενα βιβλιοθηκονομικά πρότυπα και δεν χρησιμοποιούν πολλές πληροφοριακές πηγές ειδικότερα στην ανάπτυξη των γεωγραφικών ονομάτων Κεφάλαια 22-26 των AACR2R, καθώς και τους κανόνες LCRIs

Συμπεράσματα (3-4) Απαιτείται: Υφίστανται διαφορετικές ή καθόλου πολιτικές, προκαλώντας έντονη ανομοιογένεια μεταξύ των εγγραφών και κατά συνέπεια δυσκολία στην ενιαία διαχείρισή τους Απαιτείται: Επιμόρφωση προσωπικού «Πιστή» εφαρμογή των προτύπων Δημιουργία δίγλωσσου θεματικού καταλόγου σε όλες τις βιβλιοθήκες Εύρεση κατάλληλων μεθόδων για να διορθωθεί ο θεματικός κατάλογος της κάθε βιβλιοθήκης, ώστε να συγχωνευτούν οι διπλοεγγραφές και τα λάθη που έχουν εντοπιστεί

Συμπεράσματα (4-4) – απαιτείται: Ενιαία διαδικασία βελτίωσης από όλες τις βιβλιοθήκες και ειδικότερα στο επίπεδο ανάπτυξης των authorities Υποστήριξη των συστημάτων για αυτόματη μετατροπή των πεδίων και υποπεδίων από MARC 21 σε UNIMARC Χρηματοδότηση για νέες θέσεις εργασίας & ενίσχυση συνεργασίας με προμηθευτές για την απόκτηση έτοιμων εγγραφών καθιερωμένων όρων Αναγκαιότητα να συνεχιστούν οι δράσεις του Συλλογικού Καταλόγου Σύνταξη Κοινής Πολιτικής για τα authorities

Προτάσεις Βιβλιοθηκονόμων (1-3) 1. Η ΕΒΕ έχει βελτιώσει σημαντικά το επίπεδο στις εγγραφές καθιερωμένων όρων που διαθέτει δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε όλες τις βιβλιοθήκες μέσω διαδικτύου, στους ενημερωμένους καθιερωμένους όρους 2. ΣΚΕΑΒ: Εφαρμογή συστήματος ανατροφοδοσίας για την υλοποίηση ενός ενιαίου καταλόγου των βιβλιοθηκών, ώστε να μπορούν να τροφοδοτούνται και να ενημερώνονται τακτικά από τον ΣΚ οι εγγραφές πρωτοδημιουργούνται στον κεντρικό και ακολούθως εισάγονται στους τοπικούς καταλόγους

Προτάσεις Βιβλιοθηκονόμων (2-3) 3. Δημιουργία αμιγές αρχείου διαθέσιμο σε όλους H εκκίνηση για το αρχείο θα πρέπει να βασίζεται σε ποιοτικότερες βάσεις (ΑΠΘ, ΕΒΕ, ΠΑΜΑΚ, ΤΕΙΘ για τα ελληνικά θέματα, ΓΠΑ, Πάντειο για θέματα, ΑΣΚΤ για θέματα τέχνης) Να παρεμβαίνουν στις απαραίτητες διορθώσεις στο τοπικό σύστημα Για να δημιουργηθεί το συγκεκριμένο αρχείο θα πρέπει να ταιριάζει τεχνικά με το βιβλιοθηκονομικό σύστημα και τη διάταξη 4. Η διαδικασία των στατιστικών για τις εγγραφές καθιερωμένων όρων να οριστεί ένας υπεύθυνος από κάθε βιβλιοθήκη, που θα συγκεντρώνει τα στατιστικά στοιχεία των εγγραφών και σε συνεργασία με την ΕΒΕ και τον ΣΚ να δημιουργηθεί το εθνικό αρχείο καθιερωμένων όρων

Προτάσεις Βιβλιοθηκονόμων (3-3) 5. ΣΚΔΒ: έχει συντάξει κανόνες για τη δημιουργία αρχείων καθιερωμένου τύπου 6. Εθνικό Αρχείο Καθιερωμένων Όρων + συμμετοχή της ΕΒΕ 7. Ανάπτυξη ξεχωριστής βάσης για τα authorities (προσπάθεια ΣΚΕΑΒ) Η βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ή το Πρόγραμμα Συνεργατικής Καταλογογράφησης (Program for Cooperative Cataloging-PCC) έχει αναπτύξει μια βιβλιογραφική βάση και μια βάση καθιερωμένων όρων έλεγχος στο βιβλιογραφικό κατάλογο και authority control

Ευχαριστώ πολύ!