PROJECT ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: ΚΡΙΝΟΣ ΧΡΩΜΑ: ΛΕΥΚΟ
Advertisements

Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό
Βρείτε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το μήνυμα.
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
H ΦΙΛΙΑ ΣΤΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
Βρείτε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το μήνυμα.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
Το αγαπημένο μου μάθημα
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
ΣεβΟμαστε τη διαφορετικΟτητα…
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ ΣΧΟΛ
Η ΦΙΛΙΑ Χάρης Καλογεράτος Β1.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Η γνώση μας βοηθά να κατανοήσουμε τις δυνάμεις μας, τις δημιουργικές τάσεις και τις δυνατότητες μας. Επίσης τις αδυναμίες ,τα πάθη μας και τις αρνητικές.
Παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Έκθεση Βιβλίου 20 Νοεμβρίου Μια μέρα η κυρία Σταμάτη μάς ανακοίνωσε ότι το τμήμα μας θα πραγματοποιήσει μία Έκθεση Βιβλίου αφιερωμένη στο Νικηφόρο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς στο διαδίκτυο. γρά φ Xρησιμοποιήστε την ίδια ευγένεια που θα δείχνατε αν είχατε µια προσωπική επικοινωνία. Ακολουθείστε τους.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πραγματοποιήθηκε η δεύτερη επίσκεψη του σχολείου μας στο Ειδικό Σχολείο Ν. Κορινθίας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Μην τολμήσεις και μιλήσεις γιατί θα σου κάνουμε χειρότερα! Πρέπει να μας φοβάσαι!
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΑΞΗ Β Σχολ. Έτος «Η έμπνευση γεννά έμπνευση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κατερίνα Θεοδωροπούλου, ΠΕ 06 Rob.
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Μια φορά ήταν ένα κοριτσάκι….
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
Κοντίδου Θέμις (Ε΄2) ΚΑΙ Σιήττα Ιωάννα (Ε΄2)
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Ελαττώνω το θυμό, αυξάνω
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

PROJECT ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Στην αρχή του μαθήματος είμασταν όλοι οι μαθητές δυστακτικοί. Δεν γνωρίζαμε για το τί θα αντιμετωπίζαμε και ποια ήταν η υπόθεση του μαθήματος που επιλέξαμε. Την πρώτη φορά ξεκινήσαμε να συζητάμε τον τρόπο που θα δουλεύουμε και με τι θα ασχοληθούμε στο μάθημα αυτό.

ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες, φτιάξαμε το Βιογραφικό μας και αναλύσαμε τις σημασίες των λέξεων: «αυτοέλεγχος», «αυτοκριτική», «αυτογνωσία». Στη συνέχεια αναλύσαμε τις σημασίες των λέξεων που έχουν σχέση με την φιλία. Ειλικρίνεια, Τιμιότητα, Φιλαλήθεια, Εχεμύθεια, Εμπιστοσύνη, Κατανόηση, Ειρήνη, Αγάπη, Διάλογος, Συναδελφικότητα, Ελεημοσύνη, Κολακεία, Φιλανθρωπία, Αλτρουισμός, Συκοφαντία, Συμπαράσταση, Φιλοξενία, Ανθρωπαρέσκια.

Ε ΡΕ ΦΙΛΕ ΜΗ ΨΑΧΝΕΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΟΥ. ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΜΑΣ Γράψαμε τα όρια του εαυτού μας, αλλά και τα όρια της ομάδας μας. ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΟΥ: Δεν επιτρέπω σε κανέναν να προσβάλει ή να κατηγορεί εμένα και την οικογένεια μου. Δεν επιτρέπω να με κοροϊδεύουν ή να με σχολιάζουν αρνητικά πίσω απ’την πλάτη μου. Δεν επιτρέπω να ψάχνουν το κινητό μου ή τα πράγματα μου. Δεν επιτρέπω να μου δίνουν διαταγές για να κάνω κάτι γι’αυτούς. Ε ΡΕ ΦΙΛΕ ΜΗ ΨΑΧΝΕΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΟΥ.

ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΟΥ: Το κάθε μέλος της απαιτεί σεβασμό από τα υπόλοιπα μέλη της. Να μην υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα στα μέλη της κάθε ομάδας. Να υπάρχει ειλικρίνεια και συνεργασία ανάμεσα στα μέλη της κάθε ομάδας.

ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΔΥΝΑΤΕΣ ΦΙΛΙΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Αρχίσαμε να μιλάμε για δυνατές φιλίες της αρχαιότητας. Μερικές από αυτές είναι: Δάμων και Φιντία Μ. Αλέξανδρος και Ηφαιστίωνας Αχιλλέας και Πάτροκλος Φίλιππος και Ναθαναήλ

ΑΡΕΤΕΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΥΣΑΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Στο μάθημα του Project υπήρχαν αρετές της φιλίας στις οποίες δώσαμε μεγαλύτερη βάση και τις εξηγήσαμε καλύτερα γιατί την πρώτη φορά που τις αναφέραμε δυσκολευτήκαμε να τις κατανοήσουμε και να τις καταλάβουμε. Οι αρετές της φιλίας που δώσαμε μεγαλύτερη βάση είναι: Ανθρωπαρέσκεια Συνενοχή Εχεμύθεια Αλτρουισμός Κολακεία Ευγένεια Φιλοξενία

Φιλία, ενοχή, συνενοχή, κάρφωμα Το επόμενο θέμα μας το έδωσε η ίδια η σχολική ζωή. Στο διάλειμμα ένας συμμαθητής μας πήρε κρυφά την μπάλα του μπάσκετ και έ παίζοντας έσπασε τα γυαλιά ενός άλλου μαθητή αξίας 300 ευρώ και μάλιστα σε εποχή κρίσης. Ο πατέρας απαιτούσε να αναλάβει τη ζημιά ο φταίχτης. Ο φταίχτης όμως δεν παραδεχόταν το σφάλμα του! Έτσι ο διευθυντής άρχισε τις ανακρίσεις. Εμείς που τα είδαμε όλα ποια ήταν η θέση μας.

Τι έπρεπε να κάνουμε; Αν θα αποκαλύπταμε το φταίχτη θα ήμασταν τα καρφιά της παρέας; Όταν, ερωτηθήκαμε από το διευθυντή είχαμε χρέος να πούμε την αλήθεια ή έπρεπε να καλύψουμε το φίλο μας; Τα αίματα άναψαν, οι γνώμες πολλές και αντικρουόμενες. Χρειάστηκε να επιστρατεύσουμε την δικαστική ορολογία για να μπορέσουμε να ξεκαθαρίσουμε τα όρια της φιλίας. Και έτσι καταλάβαμε ότι το μυστικό του φίλου μας είναι ιερό και το κρατάμε ακόμα και όταν πάψουμε να κάνουμε παρέα μαζί του. Όταν όμως ο φίλος μας πέφτει σε ένα λάθος η απόκρυψη της αλήθειας και μάλιστα όταν ερωτόμαστε για αυτό χαρακτηρίζεται ακόμα και από το νόμο ως απόκρυψη, συνέργια, συγκάλυψη, συνενοχή και ηθική αυτουργία. Έτσι η λέξη «κάρφωμα» είναι η αντίδραση του φταίχτη που κοιτάζει να ρίξει το βάρος της πράξης του στις πλάτες άλλων. Αυτό δεν είναι ούτε έντιμο, ούτε τίμιο. Βέβαια, δεν σας κρύβουμε ότι δυσκολευτήκαμε πολύ για να το καταλάβουμε.

Εχθροί- Φίλοι Ως εχθρό ορίζουμε αυτόν που δεν θέλει το καλό μας. Όμως όλοι οι υπόλοιποι είναι φίλοι μας; Όχι βέβαια. Τους συγγενείς δεν τους διαλέγουμε. Φίλοι είναι οι συγγενείς που διαλέγουμε είναι οι δικοί μας άνθρωποι. Είναι αυτοί που σε δέχονται όπως είσαι άσχετα με το τι γλώσσα μιλάς, το χρώμα, τη φυλή, την υπηκοότητα. Χωρίς να παίρνουν τη μεζούρα στο ύψος και το πλάτος, τα πεταχτά αυτιά και τα στραβά δόντια.

Ύμνος στη φιλία Φίλος είναι αυτός που αγαπά ό,τι αγαπάς. Δέχεται τις αδυναμίες σου και σέβεται τις ιδιαιτερότητές σου. Δεν καταδυναστεύει, δεν καταπιέζει την ελευθερία σου, την άποψή σου, τη θέλησή σου. Φίλος είναι αυτός που με απλότητα και ειλικρίνεια μοιράζεται τη χαρά σου για να γίνει… διπλή. Τη λίπη σου για να γίνει… μισή. Τα όνειρά σου… για να πραγματοποιηθούν. Τα λάθη σου… για να μην επαναληφθούν. Τα πάθη σου… για να αγωνιστείς να τα εξαλείψεις. Τους στόχους σου… για να δυναμώσεις και να τους πραγματοποιήσεις. Τις ελπίδες σου… για να υλοποιηθούν με υπομονή και αισιοδοξία. Τα τάματα… για να γενούν… τα θάματα.

ΤΙ ΑΠΟΚΟΜΙΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΥΤΟ Μάθαμε να ξεχωρίζουμε και να επιλέγουμε τους φίλους μας, τους κινδύνους του εξωτερικού κόσμου, τις αρετές της φιλίας και τις διαφορές που έχουν μεταξύ τους. Ευχαριστούμε λοιπόν την κυρία Χατζηγεωργίου για τις πολύτιμες γνώσεις που μας πρόσφερε και την υπομονή της να μας μάθει όσα περισσότερα μπορούσε.

ΝΙΑΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ Α’2 PROJECT «Εφηβία και Φιλία» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΟΛΥΞΕΝΗ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014