Ενδεικτικό παράδειγμα διδακτικής προσέγγισης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Πληροφορίες στο διαδίκτυο. Δραστηριότητα: Ας βοηθήσουμε τη Γεωργία και τον Παντελή.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε, προκειμένου να διδαχτεί σε τμήμα της β ’ Γυμνασίου που απαρτίζεται από αμιγώς αλλοδαπούς μαθητές με χώρες.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Ο ρατσισμός μέσα από μάτια των παιδιών
Διδακτική Πληροφορικής
Παναγιώτης Λαδόπουλος
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Η ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Χριστίνα Βέικου Ενδεικτικό παράδειγμα διδακτικής προσέγγισης ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Θανάσης Βαλτινός «Η καλή μέρα απ΄ το πρωί φαίνεται»
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ. ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ Λίγα λόγια για την συγγραφέα Γεννήθηκε στη Νεάπολη Λακωνίας, από δεκαεπτά ετών, όμως, ζει στην Αθήνα. Έμαθε βιβλιοθηκονομία.
Βιβλιοπαρουσίαση Αντρέας Πεμπέτσιος E΄2.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
ΞΕΝΙΤΙΑ Ονοματεπώνυμο: Κόνιαρη Ζωή Όνομα Καθηγητή: κ. Ζάχου Μάρθα
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Είσαι της επιστήμης το καμάρι, είσαι της τεχνικής ο Παρθενών… Από το ποίημα «Λιλιπούπολη»
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
Η αναχώρηση σε παλαιότερες εποχές Οι δυσκολίες του ταξιδιού
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
Σταυρούλα Τσέλου! 17/10/2015 Στ΄2.
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενδεικτικό παράδειγμα διδακτικής προσέγγισης Χριστίνα Βέικου Ενδεικτικό παράδειγμα διδακτικής προσέγγισης ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Θανάσης Βαλτινός «Η καλή μέρα απ΄ το πρωί φαίνεται» Από το έργο Συναξάρι Αντρέα Κορδοπάτη. Βιβλίο πρώτο: Αμερική, 1993 Θεματική ενότητα: Η αποδημία, ο καημός της ξενιτιάς, Ο ελληνισμός έξω από τα σύνορα, Τα μικρασιατικά, Οι πρόσφυγες

Διδακτικοί στόχοι Να γνωρίσουν οι μαθητές, μέσα από μία προσωπική αφήγηση, το κοινωνικό φαινόμενο της μετανάστευσης σε παλιότερες εποχές. Να προβληματιστούν, με αφορμή το κείμενο, γύρω από τις σύγχρονες μορφές της αποδημίας. Να συνειδητοποιήσουν ότι κοινωνικά φαινόμενα όπως αυτά της αποδημίας, της μετανάστευσης ή της ξενιτιάς συνδέονται με συγκεκριμένες ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες. Να κατανοήσουν και να σχολιάσουν τον λαϊκό αυτοβιογραφικό λόγο. Να γνωρίσουν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της μεταπολεμικής πεζογραφίας.

Θεματικά κέντρα – Λέξεις-κλειδιά Μετανάστευση Πατρίδα, νόστος, ξενιτιά Γλώσσα και παράδοση Μνήμη και καταγωγή Προφορική αφήγηση Επικοινωνία Ταξίδι Παρουσία-απουσία Διαθεματικές έννοιες Προσαρμογή-αφομοίωση Αλληλεπίδραση Ταυτότητα-διαφορά Χρόνος: παρελθόν/παρόν

Βοηθητικό διδακτικό υλικό 1. Παράλληλα κείμενα: Σ. Δημητρίου, Σαν τα χελιδόνια, λέλε μου Δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς 2. Δημοσιεύματα του καθημερινού τύπου 3. Τραγούδια: Γ. Μαρκόπουλου, Μετανάστες Συγκριτική προσέγγιση με το απόσπασμα από το Διπλό βιβλίο του Δημήτρη Χατζή με τίτλο «Ο Κάσπαρ Χάουζερ στην έρημη χώρα» που υπάρχει στο βιβλίο της Β΄ τάξης.

Μέθοδος διδασκαλίας Διαλογική, βιωματική, ανακαλυπτική, συνθετική. Αφόρμηση Αφετηρία από σύγχρονα γεγονότα, από προγενέστερες εμπειρίες των μαθητών, από καθημερινά δημοσιεύματα του τύπου και των άλλων ΜΜΕ.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΧΙΝΑ ΛΟΓΟΥ ΧΑΡΙΝ Διασχίζοντας σύνορα Ο Ελληνας την ξέρει καλά την προσφυγιά και τον ξεριζωμό· ξέρει καλά την ξενιτιά, τη μετανάστευση. Ξέρει καλά τον ιλιγγιώδη μετεωρισμό του «ξένου» πάνω από το ταυτοτικό του κενό: Ποιος είμαι; Θα καταφέρω ποτέ να ενσωματωθώ στη χώρα όπου ζω και εργάζομαι, θα γίνει ποτέ πατρίδα μου η χώρα που διάλεξα να γίνει πατρίδα μου; Χρόνια αποκλεισμού, αβεβαιότητας, ανασφάλειας· κι όμως, μετέωρος επί πολύ, προσωρινός επίσης (έτσι τουλάχιστον νιώθοντας ή ελπίζοντας) ο Ελληνας μετανάστης, άρχισε σιγά σιγά να γειώνεται στον τόπο που τον δέχτηκε, τον στέγασε και τον σίτισε· και τώρα πια, αρκετές δεκαετίες μετά το βαθύ πρώτο τραύμα του ξενιτεμού, οι Ελληνες του εξωτερικού ανασαίνουν αβίαστα στις νέες τους πατρίδες, μιλούν την ξένη γλώσσα καλύτερα και από τη μητρική τους και η νοσταλγία τους ισοσκελίζεται από την ανακούφιση μιας, εν πολλοίς πλήρους, ένταξης. Οσο για τα παιδιά τους, ή τα εγγόνια τους, αυτά, με στέρεα κατακτημένη τη γνώση του πολιτισμού υποδοχής τους, λειτουργούν εκεί, «στα ξένα» που δεν είναι ξένα πια, σαν γηγενείς. Και γράφουν. Να τους απαριθμήσω πρόχειρα, αυτούς τους Ελληνες δεύτερης και τρίτης γενιάς που δεν είναι πια ελληνόφωνοι; Περικλής Μονιούδης, Τζέφρεϊ Ευγενίδης, Ντέιβιντ Σεντάρις, Ντην Μπακόπουλος, Τζωρτζ Πελεκάνος είναι οι πρώτοι που μου έρχονται στο νου -έχουμε την ευκαιρία να τους διαβάζουμε στη γλώσσα μας από μετάφραση. Οι μεγαλύτεροι, οι διχασμένοι ανάμεσα στις δύο γλώσσες Βασίλης Αλεξάκης και Θοδωρής Καλλιφατίδης είναι διαφορετικές περιπτώσεις -γιατί σ' αυτούς η Ελλάδα δεν λειτουργεί απλώς ως μακρινή αναφορά, αλλά παραμένει διαρκώς και κάποτε οδυνηρά παρούσα: «Κάθε σκέψη μου για την πατρίδα έχει το τέλος ενός περικυκλωμένου από τη φωτιά σκορπιού: κεντρίζω τον εαυτό μου στο λαιμό με το ίδιο μου το δηλητήριο», γράφει ο Καλλιφατίδης. Διαφορετική είναι και η περίπτωση του Πάνου Καρνέζη, που έκανε στην Αγγλία μεταπτυχιακές σπουδές, μελέτησε δημιουργική γραφή στο περίφημο Πανεπιστήμιο East Anglia και η επιλογή του να γράψει στα αγγλικά, στη γλώσσα των σπουδών του, ήταν απότοκο της απόφασής του να ζήσει και να εργαστεί στη Μεγάλη Βρετανία. Ελευθεροτυπία, ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - 09/06/2006  

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΧΙΝΑ ΛΟΓΟΥ ΧΑΡΙΝ Διασχίζοντας σύνορα Πολλά αλλάζουν με τον καιρό, μεταμορφώνονται οι συνθήκες. Κλείνει το ένα τραύμα, ανοίγει άλλο. Η Ελλάδα, από χώρα εξαγωγής, έγινε χώρα υποδοχής μεταναστών. Πρόβλημα τώρα δεν είναι πώς θα συμπαρασταθεί στα ξενιτεμένα της παιδιά, αλλά πώς θα δεχτεί και θα αποκαταστήσει τους ξένους της. Αυτούς που πέρασαν τα σύνορά της με τα πόδια, κυνηγημένοι, φοβισμένοι, άρρωστοι, έφτασαν στις μεγάλες πόλεις της, δούλεψαν όπου βρήκαν, πήραν ή δεν κατάφεραν να πάρουν πράσινη κάρτα, «νοικοκυρεύτηκαν» ή όχι, ενσωματώθηκαν ή ακόμη ζουν λαθραία, παράνομοι άθελά τους. Ο Γκαζμέντ Καπλάνι είναι ένας απ' αυτούς: μπήκε στην Ελλάδα το 1991 στα δεκαοχτώ του χρόνια, σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή, εκπόνησε διδακτορικό στο Πολιτικό Τμήμα του Παντείου, με θέμα την εικόνα των Αλβανών στον ελληνικό Τύπο και των Ελλήνων στον αλβανικό, άρχισε να αρθρογραφεί, με εξαιρετική επιτυχία, στα «Νέα», εξέδωσε ποιητικές συλλογές στη μητρική του γλώσσα και στα ελληνικά. Και φυσικά είχε κι αυτός ουκ ολίγες περιπέτειες με την άδεια παραμονής του, όχι ταλαιπωρούμενος απλώς από τη γραφειοκρατία -για να θυμηθούμε ένα απολαυστικό κείμενό του με τίτλο «Πέρασα το μισό 2002 στην ουρά»-, αλλά τιμωρούμενος για την ενεργό κοινωνικοπολιτική του παρουσία από μια βαθιά ξενοφοβική «δεύτερη πατρίδα». Γιατί, στ' αλήθεια, δεύτερη πατρίδα είναι η Ελλάδα για τον Γκαζμέντ Καπλάνι, αφού, για κάθε συγγραφέα, μόνη πατρίδα είναι η γλώσσα. Ναι, συγγραφέα: ο Καπλάνι μας έδωσε μόλις το πρώτο του μυθιστόρημα στα ελληνικά. «Μικρό ημερολόγιο συνόρων» είναι ο τίτλος του (εκδ. «Λιβάνη») και θέμα του το «σύνδρομο των συνόρων», αυτή η «ασθένεια» που σημάδεψε τους Αλβανούς της γενιάς του, παγιδευμένους μέσα στα σύνορα του τόπου τους από ένα ολοκληρωτικό, ασφυκτικό καθεστώς, κι ύστερα αιχμάλωτους μέσα «στα σύνορα της ξενιτιάς», αόρατα σύνορα αυτά, σύνορα γλώσσας και στερεοτύπων. Θα τον διαβάσουμε με πραγματικό ενδιαφέρον αυτόν τον Ελληνα, αυτόν τον Αλβανό, υβρίδιο πολιτισμικό των καιρών μας, που μας θυμίζει, με τις ημέρες, αλλά κυρίως με τα έργα του, ότι οι πολλαπλές ταυτότητες δεν είναι κίνδυνος, μα πλούτος -ικανός, ενδεχομένως, να τροφοδοτήσει και να ανανεώσει την κουρασμένη πεζογραφία μας. Ελευθεροτυπία, ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - 09/06/2006  

Διδακτική πορεία από την αφόρμηση: στο κείμενο στην προφορική διήγηση στη λογοτεχνική αφήγηση στο κοινωνικό φαινόμενο στην ερμηνεία στις εργασίες κατανόησης / ανάπτυξης στις διαθεματικές εργασίες.

Θεματικά κέντρα Το 903 αποφάσισα κι εγώ να ξενιτευτώ Είχα σύσταση για έναν πατριώτη μου στον Πειραιά ... δεν ήξερα την πόλη, με πήγε στο ξενοδοχείο Απελπίστηκα που δε θα πέρναγα ... είδα έναν που έμοιαζε ξενοφερμένος. Έκατσα κοντά του και πιάσαμε κουβέντα. –Πώς περνάγατε στην Αμερική; -Πολύ καλά, ό,τι θέλαμε τρώγαμε. Φτηνά πράματα, ρούχα, παπούτσια. Εδώ μεγάλη φτώχεια. Ο κόσμος κιντυνεύει, σήκωσε φτερό για έξω. Μη δίνεις μπέσα στον καθένα. Του ‘δωσα τη σύστασή μου κι αυτός τη δική του, για να ΄χουμε αλληλογραφία, σα φίλοι πια που γνωριστήκαμε, φάγαμε, κοιμηθήκαμς μαζί.

Διαθεματικές εργασίες Ένα ταξίδι με το τραίνο στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό (προετοιμασία, δρομολόγιο, ενημέρωση, σταθμοί, ταξιδιωτικοί οδηγοί, φυσικό περιβάλλον, ιστορία του τόπου, τουριστικές δυνατότητες, μνημεία, τοπικά ντοκουμέντα κτλ.). (Αξιοποίηση γνώσεων από τη Γεωγραφία, την Ιστορία, την Περιβαλλοντική Αγωγή, τη Λογοτεχνία, τα Καλλιτεχνικά, τις Ξένες Γλώσσες). Ενδεικτικό παράδειγμα η σχετική αναζήτηση για το χωριό Δάρα Αρκαδίας.

Διαθεματικές εργασίες 2. Το φαινόμενο της μετανάστευσης στην Ελλάδα (Ιστορία, Οικονομία, Κοινωνική Αγωγή, Γλώσσα, Στατιστικά στοιχεία, ΣΕΠ). Πρόσφατα στατιστικά στοιχεία

Ερωτήσεις Αξιολόγησης (με ιεράρχηση δυσκολίας) 1. Εντοπίστε στοιχεία λαϊκού λόγου στην αφήγηση. 2. Εξιστορήστε σύντομα σε τρίτο πρόσωπο την περιπέτεια του ήρωα (άσκηση στην περίληψη και τη χρήση του πλαγίου λόγου). 3. Γιατί είναι δύσκολη η προετοιμασία του μεταναστευτικού ταξιδιού (προέκταση της ερώτησης 2 του σχολικού βιβλίου). 4. «Του ΄δωσα τη σύστασή μου κι αυτός τη δική του, για να ΄χουμε αλληλογραφία, σα φίλοι πια που γνωριστήκαμε...»: γιατί θεωρεί ο ήρωας αναγκαία την αλληλογραφία με τον καινούριο φίλο του; (Ανάλυση) 5. Σχολιάστε τον τίτλο του αποσπάσματος. (Σύνθεση) 6. Γιατί αναζητά γνωστούς και συμπατριώτες ή άλλους «ξενοφερμένους» για τις πρώτες επαφές του ο μετανάστης; (Ανάπτυξη)