ΤιτλοΣ: Η διαφορετικότητα και ο ρατσισμοσ μεσα από τα εξι σκεπτομενα καπελα του De Bono, τη διδασκαλια μεσω σχεδιασμου και του Εντεχνου συλλογισμοΥ Δημοτικο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Advertisements

Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ WEBQUEST;.  Είναι μια εικονική διάταξη διδασκαλίας και μάθησης μέσα στο διαδίκτυο.  Όλες οι πληροφορίες γι’ αυτή τη διαδικασία προέρχονται.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Δημ. Σχολείο Κοκκινοχώματος Α΄ Τάξη
Φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να συνεργαστούμε με 15 διαφορετικά νηπιαγωγεία απ’ όλη την Ελλάδα καθώς και με δυο από την Τουρκία και.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
Βιολογία Γυμνασίου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
της επιμορφωτικής συνάντησης
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
To Teach Curricular Subjects
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤιτλοΣ: Η διαφορετικότητα και ο ρατσισμοσ μεσα από τα εξι σκεπτομενα καπελα του De Bono, τη διδασκαλια μεσω σχεδιασμου και του Εντεχνου συλλογισμοΥ Δημοτικο ΣχολεΙο ΟρεινΗΣ ΖΩνηΣ Μαλλοπουλου ΔΗμητρα ΔιπλοΥ ΜαρΙνα Στεφου ΕιρΗνη-ΦΩΤΕΙΝΗ Δημοτικό Σχολείο Ορεινής Ζώνης: Σχολικές Δραστηριότητες 2012 2013

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης ασχοληθήκαμε με το Εκπαιδευτικό Θέατρο Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης ασχοληθήκαμε με το Εκπαιδευτικό Θέατρο. Κατά τη διάρκεια του δράματος συνδυάσαμε τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Εικαστικών και των Αγγλικών. Επιλέξαμε το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό δράμα διότι βοηθάει τους μαθητές να υιοθετήσουν μέσα από έντονο συμβολισμό, θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα (στα παιδιά των μειονοτήτων, στα παιδιά με ειδικές ανάγκες) και το ρατσισμό.

Για την επίτευξη των στόχων μας αξιοποιήσαμε συνδυαστικά τις τρεις μεγάλες παιδαγωγικές θεωρίες: 1) τα Έξι σκεπτόμενα καπέλα του De Bono, 2) τη Μάθηση μέσω Σχεδιασμού και 3)τον Έντεχνο Συλλογισμό (τα οποία διδαχτήκαμε συμμετέχοντας στο αντίστοιχο διαδικτυακό μάθημα της ΔΔΕ Δράμας «Learning by six thinking hats”)

Α. Χαρακτηριστικά Χρόνος υλοποίησης: 12 διδακτικές ώρες – 6 διδακτικά δίωρα. Διάστημα εφαρμογής: Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013- Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013 Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις: Ηλεκτρονικός Υπολογιστής, φωτογραφική μηχανή, βιντεοκάμερα

Για την εισαγωγή των μαθητών στην θεωρία των έξι σκεπτόμενων καπέλων του De Bono, επιλέξαμε μια δραστηριότητα στην οποία τα παιδιά θα έπρεπε να εργαστούν χρησιμοποιώντας μόνο ένα καπέλο: Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και η δασκάλα τους παρουσιάζει ένα ουδέτερο καπέλο. Το καθένα ξεχωριστά φορά το καπέλο, φαντάζεται κάποιο επάγγελμα και το κάνει αναπαράσταση στους συμμαθητές του. Έπειτα δίνονται στα παιδιά λέξεις από τη θεωρία των έξι σκεπτόμενων καπέλων και καλούνται να τις χωρίσουν σε τρεις ομάδες : ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα, με σκοπό την εισαγωγή τους στη θεωρία καθώς και τη σύνδεση αυτής με τη νεοελληνική γλώσσα.

Στόχοι: 1. ανάπτυξη της ικανότητας του αυτοσχεδιασμού. 2 Στόχοι: 1. ανάπτυξη της ικανότητας του αυτοσχεδιασμού. 2. καλλιέργεια φαντασίας και δημιουργικής έκφρασης. 3. εξοικείωση μαθητών με τη χρήση του καπέλου και εισαγωγή αυτών στη θεωρία των έξι σκεπτόμενων καπέλων του De Bono.

Παρουσίαση στους μαθητές της θεωρίας των έξι σκεπτόμενων καπέλων του De Bono. Σημασία της θεωρίας του σε καθημερινά εκπαιδευτικά προβλήματα. Σημασία των χρωμάτων των έξι καπέλων.

Τραυματισμός ενός μαθητή στο διάλειμμα. Παρουσιάζουμε στους μαθητές δύο διαφορετικά προβλήματα τα οποία καλούνται να επιλύσουν με τη χρήση της θεωρίας των έξι καπέλων σκέψης. Τραυματισμός ενός μαθητή στο διάλειμμα. Βρίσκω ένα τραυματισμένο και εγκαταλελειμμένο ζώο.

Στη συνέχεια, οι τρεις τάξεις έρχονται σε επαφή στον ίδιο χώρο και υλοποιείται το εκπαιδευτικό θέατρο. Περιγραφή δράματος: Ο Έλμερ είναι ένας ελέφαντας διαφορετικός από τους άλλους. Δεν είναι μονόχρωμος αλλά αντίθετα είναι πολύχρωμος, παρδαλός και παράξενος. Το πρόβλημα είναι ότι ήθελε να γίνει σαν όλους τους άλλους ελέφαντες. Οι μαθητές εργάζονται στην εταιρεία των σπουδαίων βοηθών, όπου βοηθούν όλους εκείνους που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. Προσπαθούν να βοηθήσουν τον Έλμερ και την οικογένειά του να ξεπεράσουν το «πρόβλημα».

ΣΤΟΧΟΙ: Να συνειδητοποιήσουν την έννοια της διαφορετικότητας και του ρατσισμού. Να αναπτύξουν την ικανότητα προφορικής επικοινωνίας (ομιλίας- ακρόασης : Περιγραφή, εξήγηση, ερμηνεία, επιχειρηματολογία, βελτίωση και εμπλουτισμός προφορικού λόγου) Να καλλιεργήσουν την αισθητική έκφραση και τη θεατρική παιδεία, να αναπτύξουν την ικανότητα χρήσης συμβολικών μέσων έκφρασης. Να αναπτυχθούν προσωπικά και κοινωνικά: ανάπτυξη ικανότητας συνεργασίας μέσα σε κλίμα συναισθηματικής αποδοχής, ασφάλειας και αυτοεπιβεβαίωσης. Να βελτιωθούν στην ανάγνωση και τη γραφή μέσα από το ημερολόγιο του Έλμερ και τη τεχνική «ρόλος στον τοίχο».

Η δομή του εκπαιδευτικού θεάτρου σε συνδυασμό με τις τρεις θεωρίες μάθησης. 1. Γίνεται εισαγωγή στο δράμα με τη βοήθεια του μπλε καπέλου. Οι μαθητές μπαίνουν στο ρόλο των Σπουδαίων Βοηθών με σκοπό να καθοριστεί το συγκεκριμένο πρόβλημα. Δημιουργούν το χώρο εργασίας τους με όλα τα απαραίτητα αντικείμενα και αναπαριστούν ότι εργάζονται.

Στο γραφείο των σπουδαίων βοηθών φτάνει ένα γράμμα από τη μητέρα ελεφαντίνα η οποία ζητά τη βοήθεια των σπουδαίων βοηθών – Λευκό και κόκκινο καπέλο.

3. Γίνεται συζήτηση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών σχετικά με τους ελέφαντες (χαρακτηριστικά, χρώμα, μέγεθος, περιοχές που ζουν). Οι γνώσεις μας ενισχύονται από επιπλέον βιβλία που υπάρχουν στη βιβλιοθήκη του σχολείου και άλλα που φέρνουν τα παιδιά. – ΜμΣ,Βιώνοντας το γνωστό/ Έξι σκεπτόμενα καπέλα, Λευκό καπέλο

4. Η εκπαιδευτικός σε ρόλο μητέρας ελεφαντίνας εισέρχεται στην αίθουσα και τα παιδια και με τη τενική «ανακριτικής καρέκλας» ακολουθούν ερωτοαποκρίσεις σχετικές με το πρόβλημα. Η μητέρα είναι λυπημένη με αυτό που βιώνει ο γιος της και η οικογένειά της. Έξι σκεπτόμενα καπέλα, Κόκκινο καπέλο

5. Οι μαθητές δημιουργούν το περίγραμμα του Έλμερ και στο εσωτερικό γράφουν όσα έμαθαν από τη μητέρα για το διαφορετικό ελεφαντάκι. Διαθεματική σύνδεση με το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας.

6. οι μαθητές αποφασίζουν να έρθουν σε επαφή με τον πατέρα ελέφαντα και επαναλαμβάνεται η τεχνική της «ανακριτικής καρέκλας». Ο πατέρας ελέφαντας είναι υπερήφανος για τη διαφορετικότητα και τις ικανότητες του γιου του. Τα παιδιά ανατρέχουν στο περίγραμμα του Έλμερ και συμπληρώνουν εξωτερικά τις απόψεις του πατέρα ελάφαντα. Έξι σκεπτόμενα καπέλα, Λευκό και κόκκινο καπέλο.

7. Οι μαθητές ομαδικά συνεργάζονται για να αποτυπώσουν στο χαρτί τα συναισθήματα του πατέρα ελέφαντα, της μητέρας ελεφαντίνας, των άλλων ζώων του δάσους καθώς και του ίδιου του Έλμερ. –ΜμΣ: Αναλύoντας κριτικά, Έξι σκεπτόμενα καπέλα: κόκκινο καπέλο.

8. Η ομάδα των Σπουδαίων βοηθών λαμβάνει ένα ακόμα γράμμα από τη μητέρα του Έλμερ στο οποίο περιέχεται μια σελίδα από το ημερολόγιο του Έλμερ όπου φαίνεται η απόφασή του να αλλάξει χρώμα βάφοντας το σώμα του με βατόμουρα. Έξι σκεπτόμενα ακαπέλα: Λευκό καπέλο.

9. Με την «τεχνική των παγωμένων εικόνων» και της «ανίχνευσης σκέψεων» οι μαθητές αναπαριστούν εικόνες πριν και μετά τη μεταμόρφωση του Έλμερ. ΜμΣ: Άναλύοντας λειτουργικά.

10. Ανασκόπηση Συζητάμε και διαπραγματευόμαστε με τους μαθητές το φαινόμενο του ρατσισμού και τη έννοια της διαφορετικότητας. Γίνεται επέκταση της συζήτησης σχετικά με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά και τη σημασία αυτών σε κάθε άνθρωπο. ΜμΣ: νοηματοδοτώντας-αναλύοντας με ορολογία (διαφορετικότητα-ρατσισμός).

11. Συνάντηση με τον Έλμερ. Οι μαθητές καλούνται να συμβουλέψουν τον Έλμερ και να του εξηγήσουν την σπουδαιότητα της διαφορετικότητάς του. ΜμΣ: νοηματοδοτώντας-αναλύοντας με θεωρία (διαφορετικότητα-ρατσισμός).

12. Αναλύουμε, ζωγραφίζουμε, μετατρέπουμε σε αφίσα, δημιουργούμε ποιήματα, τραγουδάμε και χορεύουμε το τραγούδι «αν όλα τα παιδιά της γης» σε στίχους Γιάννη Ρίτσου και μουσική Μίμη Πλέσσα.

ΒΙΝΤΕΟ- ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ «Αν όλα τα παιδιά της γης»

Επεξεργασία κειμένου «Δώσε την αγάπη» της Αγγελικής Βαρελά από το ανθολόγιο της Α’ Δημοτικού, με αφορμή και την επίσκεψη της ίδιας της συγγραφέα στο σχολείο μας. Το κείμενο αυτό διαπραγματεύεται τον ρατσισμό. Το κάθε παιδί αποτυπώνει μια εικόνα ή τη σκέψη του σε περίγραμμα μήλου και συνθέτουν τη «μηλιά της αγάπης».

Ασχολούμαστε με σημαντικές αρχαίες φυλές και εντάσσουμε τη δραστηριότητα στα πλαίσια της νεοελληνικής γλώσσας στ΄δημοτικού στην ενότητα 6 «η ζωή σε άλλους τόπους». Κάθε ομάδα βρίσκει πληροφορίες από εγκυκλοπαίδεια και από το διαδίκτυο σχετικά με την προέλευσή τους, την ενδυμασία τους, την κατοικία τους, τα ήθη και έθιμα τους και τη διατροφή τους. Έπειτα, παρουσιάζει στις άλλες ομάδες τις πληροφορίες και κάνει αναπαράσταση της φυλής. Δημιουργούμε την αφίσα σημαντικών αρχαίων φυλών με εικόνες και πληροφορίες.

Ζητάμε από τους μαθητές να φέρουν φωτογραφίες παιδιών από όλο τον κόσμο από εφημερίδες και περιοδικά. Τις συγκεντρώνουμε και δημιουργούμε ένα κολάζ εικόνων, σκέψεων και ποιημάτων.

Οι μαθητές μαζί με την καθηγήτρια των Αγγλικών συνεργάζονται και δημιουργούν την ορολογία της θεωρίας των Έξι σκεπτόμενων καπέλων καθώς επίσης μεταφράζουν και δημιουργούν αφίσα με τη σημασία κάθε καπέλου.

Βιβλιογραφία-Πηγές A)Learning by six thinking hats Bono (de),E. (2007). How to have creative ideas. ed.Vermilion Bono (de),E. (1985). De Bono’s thinking course. ed. BBC Bono (de),E. (2000). Six Thinking Hats. ed. Penguin http://edwdebono.com/ B)Learning by design Kalantzis, Mary and Bill Cope, The Learning by Design Guide, Common Ground, Melbourne, 2006. Kalantzis, Mary and Bill Cope, ‘Designs for Learning’, e-Learning, Vol.1, No.1, 2004, pp.38-92. Kalantzis, Mary, 2006, ‘Changing Subjectivities, New Learning’, Pedagogies: An International Journal, Vol. 1, No.1, pp.7-12. Τριανταφυλλοπούλου, Κ. Ελένη, Ε. , Το εκπαιδευτικό θέτρο στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό http://neamathisi.com/learning-by-design Μακ Κι, Ν. Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας, εκδόσεις Πατάκη, 2006 Γ) Artful thinking Barahal, S. L. (2008). Thinking about thinking: Preservice teachers strengthen their thinking artfully. The Phi Delta Kappan, 90(4), pp. 298-302. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/20446094 Ritchhart, R. (2011). Making thinking visible. San Francisco: Jossey-Bass Inc. Ritchhart, Ron and Perkins, Dave. (2008). Making thinking visible. Educational Leadership, 65(5), 57-61. Project Zero & Artful Thinking: http://www.pz.harvard.edu/at/cc_intro_new.cfm http://www.pz.harvard.edu/vt/index.html http://www.artfulthinking.net

ΤΕΛΟΣ!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!