Μούχρωμα Τρίτη Περίοδος (1669-1830).

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
John Lennon.
Advertisements

Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤ΄2 ΤΑΞΗ.
ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ Λούκας Σόλωνος Ε΄
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ
Κωνσταντίνος Καβάφης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια. Μετά τον θάνατο του πατέρα του η οικογένεια του εγκαταστάθηκε στην Αγγλία.
Λυκόφως Δεκαλτσίδης Νίκος Διαμαντίδης Μάριος Ζαχαριάδης Ηλίας Κατσαρίδης Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης Κωνσταντίνος Α’2.
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
Κωστής Παλαμάς
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
Κ.Καρυωτάκης: [ Είμαστε κάτι...]
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
20/2/12 Μάριος Eυρυγένης Γιάννης Ελίζογλου Γ1
Διονύσιος Σολωμός.
ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Νεοελληνική λογοτεχνία
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
Έλληνες Λογοτέχνες: Στράτης Μυριβήλης
25η Μαρτίου.
Έλληνες Λογοτέχνες: Άγγελος Σικελιανός Τμήμα: Ε΄1 Μιχαέλα Τ. Μαρινα Μ. Ηλιάννα Κ.
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Διονύσιος Σολωμός, ο εθνικός μας ποιητής
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΤΑΞΗ Γ
Έλληνες Λογοτέχνες: Κωνσταντίνος Καβάφης
Τόμας Στερνς Έλιοτ Νόμπελ Λογοτεχνίας 1948 « Είναι σπουδαίο πράγμα όταν δύο ψυχές ενώνονται για να στηρίζουν η μία την άλλη στο έργο τους, στις επιτυχίες.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Νεγρεπόντης Τάξη:ΣΤ’1 Αγγέλα Π. Άννα Κ.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Κωστής Παλαμάς Φανή Λαζάρου-Τρανού Στ ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Μυθολογικά και Ιστορικά πρόσωπα στην ποίηση του Ιωάννη Γρυπάρη.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Εθνικιστική Ιδεολογία, εθνικά κινήματα και δημιουργία εθνικών κρατών
Γερμανικός Κλασικισμός: Ο Faust του Johann Wolfgang von Goethe
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ιωάννης Κωλέττης 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
Θρησκευτικά Μια εργασία της ομάδας “Μπιπ - Μπιπ”
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
Η εξέλιξη της ποίησης.
Ελευθεριοσ Βενιζελοσ.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μούχρωμα Τρίτη Περίοδος (1669-1830)

Βιογραφία του Λορέντζου Μαβίλη Βιογραφία του Λορέντζου Μαβίλη O Λορέντζος Μαβίλης γεννήθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 1860 στην Ιθάκη Το 1878 γράφτηκε στην φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών την οποία εγκατέλειψε μετά ένα χρόνο για να σπουδάσει στην Γερμανία φιλολογία και κυρίως γλωσσολογία και φιλοσοφία Το 1890 στις 16 Ιουνίου αναγορεύτηκε διδάκτωρ της φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Έρλαγκεν της Βαυαρίας. Το 1910 εξελέγη βουλευτής του κόμματος των Φιλελευθέρων του Ελευθερίου Βενιζέλου στην αναθεωρητική Βουλή.

1896: Ο Μαβίλης συμμετείχε στην επανάσταση της Κρήτης, πολεμώντας μαζί με τους αντάρτες στα κρητικά βουνά. 1897: Κατά τον ελληνοτουρκικό πόλεμο, ο Μαβίλης συγκέντρωσε εβδομήντα Κερκυραίους εθελοντές και πήγαν να πολεμήσουν στην Ήπειρο, όπου και τραυματίστηκε στο χέρι. Τα έξοδα της εκστρατείας των εθελοντών αυτών τα κάλυπτε ο ίδιος. Στον Βαλκανικό πόλεμο του 1912 ο Μαβίλης παρά τα 53 του χρόνια κατετάγη εθελοντής λοχαγός των Γαριφαλιών Ερυθροχιτώνων . Ο Μαβίλης πέθανε στις 28 Νοεμβρίου 1912 ενώ πολεμούσε εναντίον των Τούρκων στο χωριό Δρίσκος , έξω από τα Γιάννενα.

Μούχρωμα Φυσάει τ’ αεράκι μ’ ανάλαφρη φόρα   Φυσάει τ’ αεράκι μ’ ανάλαφρη φόρα και τες τριανταφυλλιές αργά σαλέβει· στες καρδιές και στην πλάση βασιλέβει Ρόδινο σούρουπο, ώρα μυροφόρα, 5 Χρυσή θυμητικών ονείρων ώρα που η ψυχή τη γαλήνη προμαντέβει, την αιώνια γαλήνη, και αγναντέβει σα για στερνή φορά κάθε της γνώρα αξέχαστη· ξανθές κρινοτραχήλες 10 αγάπες, γαλανά βασιλεμένα μάτια ογρά και φιλιά και ανατριχίλες και δάκρυα· πλάνα δώρα ζηλεμένα της ζήσης που αχνοσβυέται και τελειώνει 15 σαν το θαμπό γιουλί που ολοένα λυώνει.

Το νόημα του ποιήματος Ο ποιητής παρουσιάζει το ποιήμα του με κυριολεκτικό τρόπο χρησιμοποιώτας μια εικόνα της φύσης. Παριστάνετε να αγναντεύει, να ξαναθυμάται δηλαδή όλα όσα έζησε σαν να’ ναι η τελευταία φορά που ζεί κάτι. Ξανθές ωραίες, αγαπημένες γυναίκες με γαλανά μάτια, άσπρους λαιμούς σαν τα κρίνα, δακρυσμένα μάτια, φιλιά και ανατριχίλες.

Ο ποιητής καταλήγει στο συμπέρασμα πως όλες οι προηγούμενες εμπειρίες του δεν ήταν παρά << δώρα ζηλεμένα της >> και κάνουν τον άνθρωπο να πιστεύει πως θα υπάρχουν για πάντα και η ζωή του θα’ ναι πάντα τόσο ωραία. Η ζωή περνάει και τελειώνει γρήγορα σαν το θαμπό γυαλί που ολοένα λιώνει και ο θάνατος. (Η μετάβαση δηλαδή του ανθρώπου στην κατάσταση της αιώνιας γαλήνης παραμονεύει).

Χαρακτηριστικά του ποιήματος Ο στίχος: Eίναι ενδεκασύλλαβος με ιαμβικό μέτρο και η ομοιοκαταληξία είναι παροξύτονη και σταυρωτή. (π.χ. φόρα-μυροφόρα , σαλεύει-βασιλεύει). Εικόνες: Με αυτές ο ποιητής καταφέρνει να αποτυπώσει την εμπειρία αλλά και της απόψεις του για τι ζωή. (φυσάει τ' αεράκι με ανάλαφρη φορά). Γλώσσα: Ο λόγος είναι καλά δεμένος , ώστε το ποίημα μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα καλύτερα σονέτα της ελληνικής λογοτεχνικής παραγωγής.

Ρομαντισμός και Κοινά Χαρακτηριστικά Το λογοτεχνικό κίνημα που εξαπλώθηκε στην Ευρώπη το πρώτο ήμισυ του 19 αιώνα , με επίκεντρο την Γερμανία , την Αγγλία και τη Γαλλία. Οι ρομαντικοί συγγραφείς αντιτάχθηκαν στο κλασικό ιδεώδες της τέλειας ορθολογικής μίμησης της πραγματικότητας , αντιπροτείνοντας την έκφραση των εσωτερικών συναισθημάτων μέσω: • της ευαισθησίας • της ατομικής προοπτικής του κόσμου • και της δημιουργικής φαντασίας

Το 1817 ο Κόουλριτζ όρισε την ποίηση ως προϊόν «εκείνης της συνθετικής και μαγικής δύναμης, στην οποία έχουμε αποκλειστικά επιφυλάξει το όνομα της φαντασίας>>, παρέχοντας το στίγμα της λογοτεχνικής παραγωγής στα συμφραζόμενα του ρομαντικού κινήματος. Μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια, ο ρομαντικός λυρισμός αναδεικνύει ήρωες ανήσυχους και μελαγχολικούς, πλημμυρισμένους από το αίσθημα της απελπισίας, από το αίσθημα του μοιραίου και του ανολοκλήρωτου, που πολλές φορές μετατρέπεται σε θανατολαγνεία.

Σε αντιστοιχία, οι ρομαντικοί ποιητές εκτιμούν την ακεραιότητα, την ειλικρίνεια και την αφοσίωση σε κάποιο ιδεώδες για το οποίο αξίζει κανείς να θυσιάσει τα πάντα, ακόμα και τον ίδιο του τον εαυτό. Κοινό χαρακτηριστικό των ρομαντικών συγγραφέων είναι επίσης η νοσταλγία ενός ανεπιτήδευτου παρελθόντος, που αφενός οδηγεί στο ενδιαφέρον για την παραδοσιακή αγροτική κοινωνία. Οι συγγραφείς του ρομαντικού κινήματος συχνά αντλούν τα θέματά τους από τις λαϊκές παραδόσεις, την εθνική ιστορία και τους μεσαιωνικούς θρύλους

Επτανησιακή σχολή Με τον όρο επτανησιακή σχολή εννοούμε τη λογοτεχνική παραγωγή των Ιονίων νήσων από τις τελευταίες δεκαετίας του 18ου αι. έως το τέλος του 19ου αι. Ο όρος επτανησιακή σχολή εισήχθη από τον Ροΐδη και τον Ασώπιο στο 2ο μισό του 19ου αιώνα Το πρώτο ελληνικό γυναικείο πεζογράφημα ήταν της Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου το 1831.

Ελάσσονες θεωρούνται ποιητές όπως ο Ιωάννης Πετριτσόπουλος, ο Μελισσηνός , ο Π. Πανάς , ανάμεσά τους διακρίνονται οι Λορέντζος Μαβίλης με τα αριστοτεχνικά σονέτα του ο Σπαταλάς κι ο Μαρίνος Σγούρος. Στον αντίποδα της πεζογραφικής παραγωγής βρίσκεται η παραγωγή κριτικών δοκιμίων όπως ο Διάλογος του Σολωμού , Πολυλά , Καλοσγούρου. Εκπρόσωποι τέλος της θεατρικής παραγωγής για την ίδια περίοδο στην επτανησιακή σχολή είναι οι θεατρικοί συγγραφείς Ρούσμελης , ο Γουζέλης και ο Ζαμπέλιος.