Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Ομάδες Γονιών από τις Σ.Υ. ΠΡΟΤΑΣΗ. Ομάδες που λειτουργούν • Γονείς παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες (μαθησιακά προβλήματα, αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές,
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
Διατροφικές Διαταραχές και εφηβεία
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Εκφοβισμός στα σχολεία
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 6 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας «ΕΦΗΒΕΙΑ» Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας

Εφηβεία - Ψυχολογική ανάπτυξη ατόμου -Βιοσωματικές αναπτυξιακές διαδικασίες –Ήβη Η εφηβεία έχει την αρχή της στη βιολογία και το τέλος της στον πολιτισμό, στο σημείο εκείνο που το κορίτσι και το αγόρι έχουν αποκτήσει έναν ικανοποιητικό βαθμό ψυχολογικής ανεξαρτησίας από τους γονείς τους. Ωστόσο την περίοδο αυτή οι νέοι αντιμετωπίζουν φοβίες, ανασφάλειες και ψυχοσωματικά προβλήματα.

Φόβοι - Ανασφάλειες για θέματα του σχολείου για το επαγγελματικό μέλλον για την απόκτηση ενός πραγματικού φίλου-συντρόφου για την εξωτερική εμφάνιση για την κοινωνική αποδοχή

Ψυχολογικά Προβλήματα κατάθλιψη άγχος εσωτερίκευση, δειλία, ατολμία αίσθημα κατωτερότητας ψυχιατρικές διαταραχές (σχιζοφρένεια, νευρική ανορεξία, βουλιμία)

κατάθλιψη Παθογένεια της κατάθλιψης: Γενετικοί παράγοντες (π.χ. γονείς με κατάθλιψη) Ψυχολογικοί παράγοντες (π.χ. έλλειψη ερεθισμάτων θετικής ενίσχυσης) Περιβαλλοντικοί παράγοντες κινδύνου (π.χ. bullying στο σχολικό περιβάλλον) Πλήττει το 3-5% των εφήβων, ενώ το 12-15% παρουσιάζει καταθλιπτικά συμπτώματα. Είναι συχνότερη στα κορίτσια και μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε απόπειρα αυτοκτονίας.

Άγχος είναι συχνότερο στα κορίτσια και στιγματίζει τους εφήβους οι οποίοι θα γίνουν και αγχώδεις ενήλικες Είδη αγχωδών συμπτωμάτων : Διαταραχή άγχους αποχωρισμού Διαταραχή γενικευμένου άγχους Διαταραχή κοινωνικού άγχους Ειδική φοβία Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή Διαταραχή πανικού Διαταραχή μετατραυματικού στρες Διαταραχή οξέος στρες Διαταραχή άγχους οφειλόμενη σε γενετική σωματική κατάσταση Διαταραχή άγχους προκαλούμενη από ουσίες Υποχονδριακή διαταραχή Σωματοποιητική διαταραχή Διαταραχή προσαρμογής με άγχος Ψυχωτικές διαταραχές τι κάνουμε για το άγχος των εφήβων: Ακούμε με προσοχή τον έφηβο Μετριάζουμε το δικό μας άγχος Αφήνουμε το παιδί να πάρει πρωτοβουλίες Μαθαίνουμε στον έφηβο να είναι οργανωτικός Αν είναι εσωστρεφής προσπαθούμε να ενισχύσουμε την κοινωνικοποίησή του Είμαστε αισιόδοξη λέγοντας πως ακόμη και τα πιο δύσκολα καθήκοντα διεκπεραιώνονται

Αντικοινωνική συμπεριφορά Είναι συχνότερη στα αγόρια και υπόκειται σε διαταραχές της συμπεριφοράς και όχι της σκέψης ή του συναισθήματος ΑΙΤΙΑ: Αλκοολισμός Διαζύγιο γονέων Χαμηλή πειθαρχία από μέρους των γονιών Επιθετικά παιχνίδια και ταινίες

Βασικοί κανόνες για ένα υγιές περιβάλλον ανάπτυξης Συναισθηματική κάλυψη, στήριξη και ασφάλεια Εφαρμογή ορίων μετά από συζήτηση Ειλικρίνεια Παράδειγμα στάσης ζωής Σεβασμός στην προσωπικότητα του παιδιού

Τρόποι προσέγγισης εφήβων Γίνετε πρότυπο (δώστε το παράδειγμα με τη συμπεριφορά σας) Ασχοληθείτε περισσότερο (διαθέτουμε ποιοτικό χρόνο στον έφηβο) Μάθετε να επικοινωνείτε (μιλήστε με τους εφήβους όχι στους εφήβους) Βάλτε όρια (η αθέτηση τους πρέπει να έχει συνέπειες μέσα σε ένα λογικό πλαίσιο) Ενθαρρύνετε (επιβραβεύοντας την καλή συμπεριφόρα άμεσα χωρίς υλικά ανταλλάγματα)

Εργασία: Φυλλένια Γούλα Ομάδα: Ζ.Η.Σ.Ε Α.Φ.Ο.Β.Α