Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια» Σχολικό έτος 2012-2013 12 Θέσιο Δημοτικό Σχολείο Ρίου
Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Μπαλασοπούλου Κωνσταντίνα (ΠΕ) Συνεργαζόμενοι: Μπαλασοπούλου Ρούσα (ΠΕ32) Τάξη: Β Τμήμα:Β2
Τα παιδιά συνεργάστηκαν μέσα στις ομάδες που προϋπήρχαν Τα παιδιά συνεργάστηκαν μέσα στις ομάδες που προϋπήρχαν. Όλες οι ομάδες ασχολούνταν με το ίδιο θέμα κάθε φορά και αφού κατέληγαν σε συμπεράσματα που τα ανακοίνωναν και αποτύπωναν σε χαρτί, ή σε κατασκευές, προχωρούσαν στο επόμενο θέμα.
ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… …Με αφορμή τις σχετικές ενότητες Γλώσσας και Μελέτης για υγιεινή και σωστή διατροφή.
Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Τα παιδιά έφτιαξαν ομοίωμα στόματος και δοντιών των οποίων έμαθαν την ονομασία. Δημιούργησαν αφίσα με τροφές που συμβάλλουν στην υγεία των δοντιών και άλλη με τροφές που τη βλάπτουν. Παράλληλα ήρθαν σε επαφή με οδοντίατρο και του πήραν συνέντευξη. Επιπροσθέτως, η παράσταση των Χριστουγέννων βασίστηκε στην Υγιεινή διατροφή. Τέλος, με βάση έναν έτοιμο θεατρικό διάλογο από τη θεατρολόγο, αυτοσχεδίασαν, στηριγμένοι στις πληροφορίες που έχουν, και δημιούργησαν το δικό τους θεατρικό έργο το οποίο και παρουσίασαν στο άλλο τμήμα της δευτέρας στο χώρο του σχολείου.
Ομοιώματα δοντιών.
Μας επισκέφθηκαν… Ο οδοντίατρος τους εξήγησε το σωστό καθαρισμό των δοντιών, τους συμβούλεψε για τις βλαβερές τροφές, τους επέδειξε οδοντιατρικά εργαλεία και τους εξέτασε.
Επίσκεψη Οδοντιάτρου
Εξέταση Οδοντιάτρου
Εξέταση οδοντιάτρου
Εξέταση οδοντιάτρου
Εξέταση οδοντιάτρου
Εξέταση οδοντιάτρου
Η παρουσίασή μας…
Αφίσα παρουσίασης θεατρικού
Παιχνίδια Ρόλων
Παιχνίδια Ρόλων
Ας αξιολογηθούμε… Οι μαθητές απέκτησαν θετική στάση απέναντι στους οδοντιάτρους, ασχολούνται περισσότερο πλέον με τη στοματική τους υγιεινή και ελέγχουν περισσότερο τις ετικέτες των τροφίμων. Το πρόγραμμα παράλληλα βοήθησε στη βαθύτερη κατανόηση της έννοιας της ομάδας και της συνεργασίας.
Κλεινοντασ… Το τμήμα συμμετέχει στο διαγωνισμό αφίσας, που προβλέπει το Τμήμα Αγωγής Υγείας, η οποία απεστάλη στην Αθήνα. Επιπροσθέτως, επισυνάπτεται το θεατρικό που προέκυψε μετά την ενημέρωση του οδοντιάτρου. Το συγκεκριμένο, όπως και το κείμενο του άλλου τμήματος στηρίχτηκαν σε μια συγκεκριμένη φόρμα διαλόγων που δόθηκε από τη θεατρολόγο και εμπλουτίστηκε από ιδέες και νέες γνώσεις των μαθητών πάνω στο θέμα της στοματικής υγιεινής.