Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Παράσταση Αντικειμένων και Εικόνων Ανάγκη μοντέλου και δομής για την παράσταση: –Αντικειμένων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλγόριθμοι σχεδίασης βασικών 2D σχημάτων (ευθεία)
Advertisements

ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ
ΚΕΙΜΕΝΟ  Ο πρώτος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας (και βασικός ως σήμερα).  Αδυναμία πρώτων υπολογιστών να χειριστούν άλλη μορφή πληροφορίας.  Πρόβλημα.
Γραφικά με Η/Υ Αποκοπή.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
Μάθημα: Πληροφορική Οδοντιάτρων 4 ο εξάμηνο Ομάδα: Αργυρού Αντώνης Δαμιανού Στεφανία Ιωάννου Παναγιώτα
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Παραστάσεις Καμπυλών και Επιφανειών 23 Οκτώβρη 2002.
Μετασχηματισμοί.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
Robustness in Geometric Computations Christoph M. Hoffmann.
Μια μέθοδος κατασκευής fractal επιφανειών παρεμβολής και εφαρμογή αυτών στην επεξεργασία εικόνων Το πρόβλημα Μας δίνεται μια εικόνα και θέλουμε να την.
Ανάκτηση 3Δ Μοντέλων βάσει Περιεχομένου: Μια Υβριδική Προσέγγιση Παπαδάκης Παναγιώτης.
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
1 Αλγόριθμοι Παρακολούθησης Ακτίνας (Ray tracing) Τα μοντέλα τοπικού φωτισμού (π.χ. Phong) δεν ασχολούνται με τον έμμεσο φωτισμό των αντικειμένων. Τα μοντέλα.
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Δισδιάστατα γραφικά 2D Επίσης τα δισδιάστατα γραφικά μπορούν να διακριθούν δύο μεγάλες κατηγορίες: Διανυσματικά γραφικά (Vector Graphics): Χρησιμοποιούνται.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΑ Γ.Σ.Π.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Presentation of information/Παρουσίαση πληροφοριών
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
Συμπίεση Ηχου.
Πρωταρχικά στοιχεία. Προβολή σε ψηφιακή οθόνη Εκχώρηση τιμών σε pixel Με συναρτήσεις πχ SetPixel(x, y, color) Από Buffer ή πίνακα πχ FrameBuf[x][y] =
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών Ιωάννινα 2013 Διδάσκων: Δημήτριος Ι. Φωτιάδης Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία.
Γραφικά υπολογιστών στο web Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο 2012 Πέτρος Αγγελάτος Διονύσης Ζήνδρος Εικόνα: © Gamagio Limited.
Εφαρμογές Πληροφορικής
Γραφικά με Η/Υ Εισαγωγή.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
1 Εισαγωγή στη Γραφική Στόχοι του μαθήματος – Γενική περιγραφή της περιοχής – Βασική ορολογία – Παραδείγματα εφαρμογών – Βασικά βήματα ανάπτυξης εφαρμογών.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Μορφές των χωρικών δεδομένων
On user-defined features Christoph M Hoffmann and Robert Joan-Arinyo Ανδρέας Φωτίου.
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
26/7/2015 Γραφικά-Εισαγωγή Ιωάννης Φούντος. 2 Ιστορικά.
ΗΑRDWARE OΘΟΝΗ - ΠΟΝΤΙΚΙ ΟΘΟΝΗ ΟΘΟΝΗ.
ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός της κινηματικής είναι η περιγραφή της κίνησης του ρευστού Τα αίτια που δημιούργησαν την κίνηση και η αναζήτηση των.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 6: Επιμερισμός Κόστους Βοηθητικών Τμημάτων Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Format και συμπίεση γραφικών
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Διανυσματικές Εικόνες
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Παράσταση Αντικειμένων και Εικόνων Ανάγκη μοντέλου και δομής για την παράσταση: –Αντικειμένων συνθετικού κόσμου. –Εικόνων (έξοδος γραφικών). Μοντέλο παράστασης αντικειμένων εξαρτάται από είδος αντικειμένων: –π.χ. το πολυγωνικό μοντέλο είναι ακατάλληλο για φυσικά φαινόμενα. –Κάθε αντικείμενο ορίζεται στο δικό του Σύστημα Συντεταγμένων Αντικειμένου (ΣΣΑ). –Δυνατότητα πολλαπλής τοποθέτησης αντικειμένων στον συνθετικό κόσμο (Παγκόσμιο Σύστημα Συντεταγμένων). –Προέλευση αντικειμένων: ψηφιοποίηση, internet κλπ. 3Δ Μαθηματικά Μοντέλα 3Δ Μετασχ/σμοί Μοντέλου Θέσεις αντικειμένων και φωτεινών πηγών ΣΣΑ ΠΣΣ (WCS) 3Δ Μετασχ/σμός Παρατήρησης Θέση παρατηρητή ΣΣΠ (ECS) Απομάκρυνση Πίσω Επιφανειών 3Δ Αποκοπή Προβολή Απόκρυψη Γραμμών/ Επιφανειών Είσοδοι (για κάθε καρέ)

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Το Πολυγωνικό Μοντέλο Η παλαιότερη και πιο διαδεδομένη παράσταση αντικειμένων: –Ιδιαίτερα εύχρηστο για αντικείμενα με λίγες επίπεδες επιφάνειες (π.χ. κύβος). –Δυσκολία παράστασης μη επίπεδων επιφανειών. Πόσα πολύγωνα χρειάζονται; –Περισσότερα πολύγωνα σε περιοχές με μεγάλη κοιλότητα. –Αριθμός πολυγώνων είναι επιθυμητό να εξαρτάται από τελικό μέγεθος αντικειμένου στην οθόνη (όχι προβλέψιμο) – Πολυγωνικά μοντέλα πολλαπλών αναλύσεων.

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Το Πολυγωνικό Μοντέλο Πλεονεκτήματα: –Αλγοριθμική ευκολία δημιουργίας του. –Μεγάλο πλήθος διαθέσιμων αλγορίθμων επεξεργασίας του. –Διαθεσιμότητα εξειδικευμένων αρχιτεκτονικών VLSI. Μειονεκτήματα: –Δυσκολία παράστασης πολύπλοκων αντικειμένων (π.χ. φυσικά φαινόμενα). –Δυσκολία μετατροπής μοντέλου αντικειμένων. Χρήση ιεραρχικής δομής δεδομένων. Αντικείμενο Λίστα Επιφανειών Λίστα Πολυγώνων Λίστα Κορυφών

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Δημιουργία Πολυγωνικού Μοντέλου Α. Χειροκίνητος 3Δ ψηφιοποιητής.

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Δημιουργία Πολυγωνικού Μοντέλου Β.Αυτόματος 3Δ ψηφιοποιητής: –Περιστροφή αντικειμένου. –Μέτρηση απόστασης ανά γωνία ω από στήλη laser. –Σύνθεση τομών. –Κατάλληλο μόνο για κυρτά αντικείμενα. Γ. Μαθηματική Περιγραφή: –Περιστροφή κλειστής επίπεδης καμπύλης γύρω από κάποιον άξονα του επιπέδου της (διακριτά). –Γενίκευση σε οποιαδήποτε επίπεδη καμπύλη και τροχιά (π.χ. spline).

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Δικυβικές Επιφάνειες Επιφάνειες 3 ου βαθμού που καθορίζονται από πλέγμα 16 σημείων όπου F και H κυβικές συναρτήσεις που εξαρτώνται από τύπο επιφάνειας (π.χ. οι συναρτήσεις Bernstein για επιφάνειες Bézier) –Δομή δεδομένων: λίστα λιστών ή πίνακας σημείων ελέγχου. Πλεονεκτήματα: –Ακριβής παράσταση επιφάνειας αντικειμένου (συχνά το ίδιο το αντικείμενο σχεδιασμού). –Χρήση προκύπτουσας αναλυτικής εξίσωσης για μετρήσεις επιφάνειας, όγκου, κλίσης κλπ. –Δυνατότητα εύκολης μετατροπής αντικειμένου. –Μικρός όγκος δεδομένων. Μειονεκτήματα: –Δυσκολία επιλογής κατάλληλων σημείων ελέγχου για επιθυμητό αποτέλεσμα. –Υπολογιστικό κόστος σχεδιασμού / μη ύπαρξη εξειδικευμένων αρχιτεκτονικών.

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Δικυβικές Επιφάνειες Δημιουργία δικυβικών επιφανειών: –Με απευθείας τοποθέτηση σημείων ελέγχου (interactive λογισμικό). –Με χρήση ψηφιοποιημένων σημείων αντικειμένου σαν σημεία ελέγχου (όχι πάντα επιθυμητό αποτέλεσμα). –Με περιφορά (sweeping) κυβικής καμπύλης στον 3Δ χώρο. Οπτικοποίηση δικυβικών επιφανειών: –Με σχεδίαση κυβικών καμπύλων σε τακτά διαστήματα των παραμέτρων u και v. –Mε μετατροπή σε πολύγωνα (αύξηση όγκου δεδομένων).

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Υποδιαίρεση Χώρου Voxel: 3Δ pixel (κύβος) –Στοιχείο ψηφιοποίησης 3Δ χώρου. –Κατάλληλο για προσέγγιση όγκου αντικειμένων. –Ιδιαίτερα χρήσιμο σε ιατρικές (κ.α.) εφαρμογές (π.χ. οστική πυκνότητα). –Ανάγκη αλγορίθμων ψηφιοποίησης για κοινά αντικείμενα (π.χ. 3Δ Bresenham). Προβλήματα: –Τεράστιος όγκος δεδομένων. –Κατανόηση χώρου voxels για δημιουργία βασικών αλγορίθμων: »Πόσοι είναι οι άμεσοι γείτονες ενός voxel: 6, 18 ή 26; (κλειστότητα επιφάνειας).

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Υποδιαίρεση Χώρου Δομή δεδομένων: οκταδικό δένδρο (octree) –Αναδρομική διαίρεση 3Δ χώρου. –Σταματά όταν ένας κύβος καλύπτεται από 1 μόνο χαρακτηριστικό ή έχουμε φθάσει στο voxel. –Φύλλα δένδρου περιέχουν τιμή χαρακτηριστικού. octree συγκεκριμένου αντικειμένου

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Δημιουργία Voxel - Παράστασης Σε κάποιες εφαρμογές τα δεδομένα είναι έτοιμα: –π.χ. σειρά τομών από τομογράφο. Χρήση αλγορίθμων για παράσταση βασικών σχημάτων: –Voxelization: γενίκευση αλγορίθμων ψηφιοποίηση ευθ. τμημάτων, πολυγώνων κλπ. Απλός & γρήγορος αλγόριθμος για κυρτά (κυρίως) συνθετικά αντικείμενα (Καραμπάση 99). –Χρήση 6 Z -buffers X1, X2, Y1, Y2, Z1, Z2 κάθετα τοποθετημένους πάνω στους 3 άξονες ώστε να περιβάλλουν αντικείμενο: –Μετά την εφαρμογή του γνωστού αλγορίθμου, κάθε Z -buffer περιέχει την απόσταση από το αντικείμενο. –Ενα σημείο του χώρου (x,y,z) είναι μέσα στο αντικείμενο αν: –Ο Z -buffer συχνά είναι υλοποιημένος σε VLSI σε κάρτες γραφικών για PC: »Διαδοχική εφαρμογή συνθηκών με περιστροφή αντικειμένου. –Δυνατότητα παράλληλης επεξεργασίας.

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Οπτικοποίηση Χώρων Voxels 3Δ οθόνες δεν χρησιμοποιούνται ακόμα! –Ανάγκη δημιουργίας 2Δ προβολών χώρου voxels. –Εξαρτάται από εφαρμογή. Αλγόριθμος marching-cubes: δημιουργία πολυγωνικής επιφάνειας από voxel παράσταση. –Δυαδική επιλογή κατάστασης voxel όχι καλή (aliasing). –Marching -cubes δημιουργεί την πολυγωνική επιφάνεια στα όρια ενός αντικειμένου. –Κάθε μία απο τις 8 κορυφές ενός voxel μπορεί να είναι μέσα ή έξω. 2 8 συνδυασμοί. –Αυτοί μειώνονται σε 15 με συμμετρία και απλουστεύσεις: –Σημείο τομής αντικειμένου με πλευρά voxel με παρεμβολή τιμής χαρακτηριστικών στις αντίστοιχες κορυφές. + κορυφή εντός - κορυφή εκτός

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Αλλα Μοντέλα Παράστασης Αντικειμένων Constructive Solid Geometry (CSG): –Συνδυασμός βασικών στερεών (σφαίρα, κύλινδρος κλπ.) με πράξεις συνόλων. –Θεώρηση στερεών ως συνόλων σημείων. –Αναπτύχθηκε για βιομηχανικά στερεά: »π.χ. συγκόληση=ένωση, τρύπημα=αφαίρεση. –Ακριβής παράσταση όγκου αντικειμένων. –Εύκολα υλοποιούνται αλλαγές. Προβλήματα CSG: –Περιορισμένο σύνολο πράξεων. –Δυσκολία οπτικοποίησης: »Μετατροπή σε voxels και οπτικοποίηση voxels. »Ray-tracing.

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Αλλα Μοντέλα Παράστασης Αντικειμένων Συστήματα Σωματιδίων (particle systems): –Προσέγγιση φαινομένων με μη σαφή γεωμετρική περιγραφή αλλά γνωστούς κανόνες συμπεριφοράς. –Π.χ. καπνός, φωτιά. –Απλή οπτικοποίηση: απεικόνιση τρεχουσών θέσεων σωματιδίων. –Εξετάζονται σαν μέθοδος animation. Fractals: σύνολα που παρουσιάζουν δομή σε πολλαπλές κλίμακες –Αλγόριθμοι χρόνων διαφυγής από fractal σύνολα (Julia, Mandelbrot κλπ.) δίνουν εντυπωσιακές εικόνες. –Προσέγγιση οροσειρών, νεφών κλπ με διαγράμματα fractal συναρτήσεων παρεμβολής.

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Παράσταση Εικόνων 2Δ εικόνα: η έξοδος των γραφικών –Εικόνες συνήθως σώζονται σε αρχεία για φύλαξη / μετάδοση. –Πολλά formats αρχείων. Χαρακτηριστικά αρχείων εικόνων: –Bitmap (frame buffer) και vector (σύνολο εντολών): »Δυσκολία περιγραφής τυχαίας εικόνας από vector αρχείο. »Συμπαγής παράσταση vector (συχνά σε σχεδιαστικά πακέτα). »Αδυναμία αλλαγής ανάλυσης bitmap αρχείου. »Bitmap: tiff, gif, bmp, postscript … »Vector: dxf, postscript … –# bits/pixel περιορίζει αριθμό χρωμάτων σε bitmap εικόνες. »Για πραγματικό χρώμα θέλουμε 3 bytes/pixel (1024x1024x3=3Mbytes!). »Μείωση όγκου αρχείου με παλέτα χρωμάτων: »Ορισμένα formats περιέχουν πληροφορίες και για χρωματική ακρίβεια. ΔείκτηςΧρωματική Τιμή

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Παράσταση Εικόνων Χαρακτηριστικά αρχείων εικόνων (συνέχεια): –Κωδικοιποίηση: φύλαξη εικόνας συμβολικά (ASCII) ή binary. »Binary πιο συμπαγής αλλά ASCII περισσότερο μεταφέρσιμη »Binary συχνά διαφέρει από H/Y σε Η/Υ. »Ορισμένα formats περιέχουν πληροφορίες για χρησιμοποιούμενες συμβάσεις binary αρχείων. –Συμπίεση: ιδιαίτερα σημαντική για φύλαξη / μετάδοση εικόνων »Αλγόριθμοι lossless και lossy. »Χρησιμοποιούνται από τα formats εικόνων. Επιλογή format εικόνας: 3 κύριοι παράγοντες –Ποιότητα εικόνας (ανάλυση, χρωματική ακρίβεια κλπ). »Τα postscript και tiff επιτρέπουν εικόνες υψηλής ποιότητας. –Μεταφερσιμότητα και Υποστήριξη: μεταξύ H/Y και διαχρονικά. –Αποτελεσματικότητα: σε χώρο και χρόνο »Ο χώρος εξαρτάται από τρόπο κωδικοποίησης και συμπίεσης. »Ο χρόνος π.χ. μπορεί να είναι ο χρόνος συμπίεσης / αποσυμπίεσης ή αποκωδικοποίησης vector εντολών. »Κόστος υπολογισμού πέφτει ταχύτερα από κόστος φύλαξης αύξηση σημασίας συμπίεσης / κωδικοποίησης.