ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΠΗΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΕΣ…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Advertisements

Η ολοκλήρωση σε πολεοδομική και αρχιτεκτονική κλίμακα.
Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική
Derinkuyu’s Underground City (Κατακόμβες)
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΕΓΟΝΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΩΣ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ.
κριτική ανάλυση παραδειγμάτων αστικού σχεδιασμού:
«ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ» Σχολή: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Όνομα: Βασίλης Τμήμα: Δομικών Έργων
FIREWALL Στην επιστήμη των υπολογιστών ο όρος firewall ή τείχος προστασίας χρησιμοποιείται για να δηλώσει κάποια συσκευή ή πρόγραμμα που είναι έτσι ρυθμισμένο.
ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΪΔΟΝΙΔΟΥ ΣΑΒΒΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΤΙΤΟΣ ΜΙΝΙΣΣΑΛΙ
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τα συστήματα τεχνικού σχεδιασμού ως εξής:  Βασίζονται σε γεωμετρικά σχήματα  Οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν αυτά τα σχήματα.
O πύργος του Ολύμπιου Στο νότιο μέρος του χωριού και κάτω απ' τον επαρχιακό δρόμο Βόλου -Τσαγκαράδας, ανάμεσα σε οπωρώνες στέκεται αγέρωχος ο τρίπατος.
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
Ψηφιακές Τεχνολογίες στον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό ΙΙ
Με δεδομένο ότι συνήθη επαγγελματικά προγράμματα ανάλυσης και διαστασιολόγησης κατασκευών δεν παρέχουν την δυνατότητα εν-χρόνω ολοκλήρωσης, στην Δυναμική.
Ιταλία Η Ιταλική Δημοκρατία ή Ιταλία είναι χώρα της νότιας Ευρώπης, αποτελούμενη από μία χερσόνησο σε σχήμα μπότας και δύο μεγάλα νησιά στη Μεσόγειο θάλασσα:
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ:
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΩΜΑ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
Ρυμοτομία  Όροι δόμησης  Εξωτερικά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Εργασία των : Άντρεα Ιωάννου Μαρία Στυλιανού Μιχαέλα Παυλίδου Αναστασία Δεσπότ Αναστασία Δεσπότη.
Το Κάστρο της Μονεμβασιάς
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΓΑΪΤΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, ΓΗΡΕΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΖΟΥΡΤΟΥΜΙΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Στο τελευταίο C.I.A.M. ο Aldo Van Eyck παρουσιάζει τους “κύκλους του Otterlo” με τη μορφή μανιφέστου, όπου διακηρύσσει την ανάγκη συγκερασμού, και όχι.
Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
6o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
 Ανατολικά της πλατείας του Κουλέ Καφέ, στη συμβολή των οδών Θεοτοκοπούλου και Χρυσοστόμου, σώζεται το μοναδικό δημόσιο λουτρό της βυζαντινής εποχής,
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ A’ ΤΑΞΗ - Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2Ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Παραδοσιακές τέχνες που χάνονται Xαρουλα Πανιοπουλου ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΣΙΜΕΝΤΕΡΙΔΟΥ ΣΤ’2.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΕΣ Κότσιαλος Ευάγγελος Φούσιας Ιωάννης.
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΓΡΙΖΑΝΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΑΣΤΡΟ από τα μεγαλύτερα κάστρα της ηπειρωτικής Ελλάδας παρά το μέγεθός του, το κάστρο δεν υπήρξε ποτέ κάποια αξιόλογη πόλη.
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΠΗΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΕΣ… Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ . ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αναστασία Γεωργαντζοπούλου Αποστόλης Γοδενόπουλος Μελίνα Γούλα Αποστόλης Δεληδήμος Ιωάννου Κων/νος

Η ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ 180 ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΟΝ 2Οο ΑΙΩΝΑ Αναστασία Γεωργαντζοπούλου

ΣΤΟΧΟΙ Ο πρώτος στόχος επιλογής του θέματος είναι η ανάγκη για τη περαιτέρω μελέτη της λαϊκής αρχιτεκτονικής και την κατανόηση των μηχανισμών που χρησιμοποίησε ο προβιομηχανικός άνθρωπος, για να διαμορφώσει και να εκμεταλλευτεί ήπια το φυσικό περιβάλλον. Ο δεύτερος στόχος είναι η ανάγκη για την αποκατάσταση και την ανάδειξη όλων των εναπομεινάντων χαρακτηριστικών δειγμάτων της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της χώρας μας, για να εξισορροπήσουμε το σύγχρονο δομημένο περιβάλλον με το βάναυσα πληγωμένο φυσικό περιβάλλον.

Η ηπειρωτική κατοικία στην Ελλάδα από τον 18ο ως τον 20ο αιώνα.

Η αρχιτεκτονική των κατοικιών του Πηλίου.

Ιστορική αναδρομή Η αρχιτεκτονική της πηλιορείτικης κατοικίας χωρίζεται σε τρεις μεγάλες ενότητες. Την περίοδο της «πρώιμης πηλιορείτικης αρχιτεκτονικής» που περιλαμβάνει κτίρια που χτίστηκαν μέχρι τα μέσα του 18ου αιώνα. Την «κλασική περίοδο», με οικήματα βορειοελλαδίτικου τύπου, που καλύπτει τους χρόνους μεταξύ του 1750 και του 1850. Την «ύστερη πηλιορείτικη αρχιτεκτονική» που χαρακτηρίζει την τριακονταετία 1860-1890, οπότε εμφανίζονται κάποια μνημειακού χαρακτήρα νεοκλασικά κτίσματα, έργα των πλούσιων και επαναπατρισμένων από την Αίγυπτο Πηλιορειτών.

Το 1881 καθιερώνεται ο νεοκλασικισμός ως επίσημος αρχιτεκτονικός ρυθμός στην περιοχή του Πηλίου, που διατηρείται μέχρι τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Η περίοδος αυτή συμπίπτει με την παρακμή του Πηλίου και τη σταδιακή εγκατάλειψή του.

Η ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ 180 ΕΩΣ ΤΟΝ 2Οο ΑΙΩΝΑ Μελίνα Γούλα

ΣΚΟΠΟΣ Σκοπός της εργασίας μου είναι να γνωρίσουμε το πώς φτιάχνουν τα σπίτια τους οι Έλληνες των νησιών μας στο βάθος των αιώνων . Πως άλλοτε οι φόβοι για τους πειρατές, άλλοτε οι ανάγκες τους , οι ιδέες τους , οι επιρροές που δέχτηκαν μεταφέρονται στην επιλογή των υλικών , της τεχνοτροπίας , του χρώματος , της αρχιτεκτονικής γενικά των νησιών μας και ειδικότερα των Επτανήσων ,της Κρήτης και των Κυκλάδων .

ΚΥΚΛΑΔΕΣ  Λευκό και γαλάζιο χρώμα σε όλες τους τις αποχρώσεις και διαβαθμίσεις κυριαρχούν παντού. Από τους λευκούς τοίχους με την παραδοσιακή, ελαφριά κλίση προς τα πάνω - που δείχνει τα σπίτια να μοιάζουν με μικρούς πύργους- μέχρι το βαθύ, καθαρό μπλε σε παράθυρα, πόρτες και μπαλκόνια. Περιστερώνες, πέτρινες καμάρες και άγρια βλάστηση, διαμορφώνουν την εξωτερική εικόνα του σπιτιού των ελληνικών μας νησιών. Το κυκλαδίτικο στοιχείο επικρατεί και στο εσωτερικό του σπιτιού σε όλο του το μεγαλείο. Τέλος, Ο Λε Κορμπιζιέ, ο πιο επιδραστικός αρχιτέκτονας του εικοστού αιώνα, είχε πει για το εκκλησάκι της Παραπορτιανής στη Χώρα της Μυκόνου: «Ο,τι έχει να πει η αρχιτεκτονική το έχει πει εδώ!». Και αυτό είναι ένα μόνο δείγμα της σπουδαίας νησιωτικής αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα.

ΕΠΤΑΝΗΣΑ Η επτανησιακή αρχιτεκτονική με τις δυτικές της καταβολές έχει να επιδείξει τα δικά της μνημεία- αρχιτεκτονήματα, που σήμερα  μπορούν να δώσουν στους χρήστες τους, την αίσθηση, το μεγαλείο και την αρχοντιά των προηγούμενων εποχών. Τα περισσότερα παλιά αγροτόσπιτα που σώζονται είναι του 18ου και 19ου αι.. Εχουν στέγη από κεραμίδια, η οποία κατά κανόνα είναι δίριχτη. Η κεντρική σκάλα οδηγεί στον επάνω όροφο, και είναι συνήθως εξωτερική και μεγάλη. Τις περισσότερες φορές καταλήγει σε ένα στεγασμένο πλατύσκαλο, το οποίο συχνά επεκτείνεται σε μπαλκόνι. Η επτανησιακή αρχιτεκτονική ξεφεύγει από τα κλισέ που αναγνωρίζουμε ως «νησιώτικα». Αντανακλά μια άλλη πτυχή της ελληνικής παράδοσης, η οποία δεν είχε ποτέ ιδιαίτερους ενδοιασμούς στο να αφομοιώσει μια ευρωπαϊκού τύπου αστική διάθεση.

ΚΡΗΤΗ Η αρχιτεκτονική της Κρήτης διατήρησε μέσα στους αιώνες και κατά τη διάρκεια μακροχρόνιων κατακτήσεων τα μορφολογικά και τυπολογικά χαρακτηριστικά της. Οι επιδράσεις άλλων αρχιτεκτονικών τεχνοτροπιών ενσωματώθηκαν στα παραδοσιακά χαρακτηριστικά Η τεχνοτροπία της Κρήτης έχει δεχθεί επιδράσεις (σε σχήματα και μοτίβα) από τη Β΄ Βυζαντινή Περίοδο (961-1204), που διατηρούνται στη Λαϊκή Αρχιτεκτονική παρά τις ξένες τάσεις που εμφανίστηκαν στο νησί. Οι Βυζαντινές Τέχνες μεταφέρθηκαν από μαστόρους του Βυζαντίου, έγιναν και βίωσαν ως λαϊκή παράδοση.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Όποιες και αν υπήρξαν οι επιδράσεις, όποιοι και αν ήταν οι λόγοι για τους οποίους επιλέχτηκαν τα υλικά ,το ύφος, η τοποθεσία το συμπέρασμα είναι ένα : είναι τόσο μοναδική η γραφικότητα των ελληνικών νησιών που καθηλώνει τον επισκέπτη! Ο ανώνυμος νησιώτης μάστορας έχει καταφέρει με τις δημιουργίες του να μαγέψει και τον πιο έμπειρο αρχιτέκτονα!

Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ Αποστόλης Δεληδήμος

ΣΤΟΧΟΣ Η συγκεκριμένη εργασία έχει σα στόχο να αναδείξει τον πολιτισμό του Αλμυρού και της ευρύτερης περιοχής του , μέσα από την απεικόνιση των οικημάτων του παρελθόντος και του σήμερα, παρουσιάζοντας την εξελικτική πορεία της κατοικίας μέσα από την περιγραφή των δομικών υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά καιρούς. Έτσι το πολιτιστικό τοπίο αναδεικνύει το οικιστικό φαινόμενο και την εξέλιξή του , επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στην προβολή της πόλης του παρελθόντος , η οποία συμπυκνώνει όλες τις φάσεις της οικιστικής εξέλιξης στην περιοχή του Αλμυρού

ΥΛΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΠΙΤΙΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΑΠΟ ΠΕΤΡΑ ΠΛΙΝΘΟΚΤΙΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ Στο παρελθόν , η πέτρα ήταν το κυρίαρχο υλικό. Παρουσιάζει ιδιαίτερες μηχανικές ιδιότητες που την καθιστούν σαν υλικό ιδιαίτερα ανθεκτικό στο χρόνο, απαιτεί μικρή συντήρηση, έχει μεγάλη θερμοχωρητικότητα και ηχομονωτική ικανότητα . Το υλικό αυτό δόμησης , αφθονούσε στο Θεσσαλικό κάμπο με αποτέλεσμα να έχουμε κατασκευή σταθερών και οικονομικών κατοικιών σε μια εποχή με έντονους τεχνικούς και οικονομικούς περιορισμούς.

ΚΑΤΟΙΚΙΕ Σ ΑΠΟ ΤΟΥΒΛΑ Το τούβλο είναι ένα δομικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε τα μεταγενέστερα χρόνια , είναι ανθεκτικό στον χρόνο και αρκετά εύχρηστο . Χρησιμοποιείτε μέχρι και σήμερα με πολλές εφαρμογές και χρήσεις.

ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΑΠΟ ΜΠΕΤΟΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΤΑΛΛΟ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΑΠΟ ΜΠΕΤΟΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΛΛΟ Ο 20ος αι. έφερε μεγάλη τεχνολογική πρόοδο και η χρήση νέων υλικών οικοδομής όπως το μπετόν και ο χάλυβας, ως δομικό στοιχείο , άλλαξαν ριζικά το σχεδιασμό και την ποιότητα κατασκευής των κατοικιών. Επικράτησαν οι πολυκατοικίες και οι σύμμεικτες κατασκευές.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Η έρευνα μας έδειξε, ότι η παρακολούθηση της εξελικτικής πορείας της κατοικίας στην περιοχή μας , με τα λίγα δείγματα των παλιών οικημάτων και της φθορά τους από το πέρασμα του χρόνου εμφανέστατη, μισογκρεμισμένα τα περισσότερα και σε κακή κατάσταση άλλα να έχουν κατεδαφιστεί και αντικατασταθεί από σύγχρονα κτίρια, τα οποία θυμίζουν τα παλιά μόνο τη χρήση της πέτρας , δεν παύουν να αποτελούν, με αυτήν την ιδιομορφία τους μικρά αριστουργήματα. Συνεχίζουν την παράδοση και δένουν το παρελθόν με το παρόν, τους τωρινούς κατοίκους με τους αείμνηστους πρώτους προγόνους τους. Το να προσπαθήσουμε να αντιγράψουμε αυτόν τον τρόπο δόμησης στο σήμερα είναι μάλλον μάταιο. Αυτό που έχει πιστεύω μεγαλύτερη αξία, είναι να πάρουμε όσα διδάγματα μπορούμε από τη λαϊκή αρχιτεκτονική και να τα συνδυάσουμε με τις σύγχρονες αντιλήψεις και την επιστημονική μέθοδο για να φτιάξουμε ασφαλείς, οικολογικές, λειτουργικές κατασκευές .

Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΥΣΤΕΡΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ 17ο ΑΙΩΝΑ. Κων/νος Ιωάννου

ΣΚΟΠΟΣ Στόχος της εργασίας είναι μέσα από την μελέτη και ανάλυση της κατοικίας στην Ελλάδα από τον ύστερο Μεσαίωνα μέχρι τον 170 αιώνα, να γίνει εφικτή η διάκριση της οικιστικής αρχιτεκτονικής των κατοικιών όπου ζούμε μέχρι και σήμερα , καθώς και η κατηγοριοποίηση τόσο της ηπειρωτικής όσο και της νησιωτικής κατοικίας.

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΟΙ ΠΥΡΓΟΙ ΜΟΝΟΣΠΙΤΑ Λειτουργούσαν ως κέντρα ελέγχου των αγροτικών κοινοτήτων. Οικία του τοπικού άρχοντα. Έφταναν σε ύψος τα 15 μέτρα και διαστασεις 7χ7 Κατασκευάζονταν κυρίως από ακατέργαστους λΙθους. Κατασκευάζονταν κυρίως από πλίνθους με αχυρένιες σκεπές. Χτίζονταν σύμφωνα με την κλίση του εδάφους. Το μέγεθος του κυμαίνονταν μεταξύ 45 και 100 τ.μ .

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΟΙ ΠΥΡΓΟΙ ΜΟΝΟΣΠΙΤΑ

ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΟΧΥΡΗ ΠΛΑΤΥΜΕΤΩΠΗ Έχουν ορθογώνια κάτοψη. Έχουν τρία κυρίως πατώματα και στεγάζονται με δώματα. Η είσοδος βρίσκεται στον πρώτο όροφο Είναι η πιο διαδεδομένη μορφλη κατοικίας στην Άνδρο. Η επάνω ζώνη προβάλλεται σε τμήμα της κάτω ζώνης. Λόγω της κλίσης δημιουργούνται παραλλαγές

ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΕΝΟΜΕΤΩΠΗ Τέτοια διάταξη είχαν οι οχυρές κατοικίες. Τέτοιες κατοικές υπήρχαν στο <<Μέσα Κράτος>>. Επίσης υπήρχαν στην προκυμαία με δίρριχτη στέγη

ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΟΧΥΡΗ ΠΛΑΤΥΜΕΤΩΠΗ ΣΤΕΝΟΜΕΤΩΠΗ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Συμπερασματικά , η κατοικία του ύστερου Μεσαίωνα μέχρι και τον 17ο αιώνα αποτελούσε αντικείμενο επιρροής της εξούσιας που επικρατούσε την κάθε περίοδο αλλά και των συνθηκών της εποχής οι οποίες άλλοτε ήταν ειρηνικές και άλλοτε απαιτούσαν προφυλάξεις. Έτσι , λοιπόν αναλύθηκε η εξέλιξη του οικιστικού δικτύου κατά την περίοδο αυτή παίρνοντας ως βάση για την ηπειρωτική οικιστική αρχιτεκτονική την κατοικία της Βοιωτίας , ενώ ως βάση για την αντίστοιχη νησιωτική την νήσος της Άνδρου , επιδιώκοντας με αυτόν τον τρόπο την επαφή με την παράδοση που εξασθενεί στις μέρες μας και καλούμαστε να την διατηρήσουμε.

Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠO ΤΟΝ 2Ο0 ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ Αποστόλης Γοδενόπουλος

ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ κατοικία είναι ο στεγασμένος χώρος που τον χρησιμοποιεί κάποιος ως διαμονή: Οι πρώτοι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν ως κατοικίες τα σπήλαια.

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ Ένας νέος τρόπος προσέγγισης της κατοικίας εκφράζει πλέον τις πόλεις. Η ομαδική κατοίκηση ή απλά η πολυκατοικία.Οι πολυκατοικίες ωστόσο εκείνη την εποχή δημιουργούνταν από μεγαλοαστούς και προορίζονταν για αυτούς. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο αρχιτέκτονας της πολυκατοικίας έδειχνε μέριμνα για την κοινωνική επαφή των κατοίκων. Περιελάμβανε ένα δώμα, το οποίο υπήρχε για συλλογικές δραστηριότητες των κατοίκων (πλυντήρια-στεγνωτήρια, εντευκτήριο αλλα και πρόβλεψη για πίσινα! ), δημιουργώντας μία εσωτερική εστία δημόσιας ζωής.

Η ΕΠΑΡΧΙΑ Οι κατοικίες στην επαρχία συνέχιζαν να είναι παραδοσιακές και να επανδρώνονται σιγά σιγά με τις νέες τεχνολογίες. Χαρακτηριστικός είναι ο προσανατολισμός της. Παρατηρείται ένα κλασικό σχέδιο με βεράντα μπροστά από την κύρια είσοδο πάντα στραμένη στην ανατολή. Προς τη βορινή πλευρά αποφεύγονται τα παράθυρα ενώ η εσωτερική αρχιτεκτονική είναι περίπλοκη με μικρά δωμάτια. Υπάρχει πάντα και μία δεύτερη είσοδος, η πρόχειρη.

Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ Τα ελληνικά νησιά διατηρούν ως τις μέρες μας την αρχιτεκτονική τους, η οποία αποτελεί μίξη αρχαιο-ελληνικών, βυζαντινών και άλλοτε βενετικών στοιχείων.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΑΝ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ Το φυσικό τοπίο : Το ίδιο το τοπίο παρέχει τις προδιαγραφές- δεσμέυσεις αλλά και τα εργαλεία- λύσεις για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των κατοικιών. Στοιχεία του κλίματος και της γεωγραφίας ενός τόπου επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο θα δημιουργηθεί η δομή, θα σχηματιστεί η κάτοψη, θα μορφωθεί η όψη ή θα καθορίσει την επιλογή των υλικών.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΑΝ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ Το Μέτρο: Τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας είναι ήπια και βολικά για τον άνθρωπο, ακόμη και οι κλιματολογικές συνθήκες δεν είναι ποτέ ακραίες

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΑΝ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ Τα υλικά Στοιχείο του τοπίου είναι το υλικό, του οποίου η σημασία στην ελληνική αρχιτεκτονική έχει διττό ρόλο. Από τη μία έχει ρόλο δομικό αλλά χρησιμοποιείται και για να εκφράσει τις τοπιακές παραμέτρους.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!!!!