1 N=1 Ερευνητικά Σχέδια-Περίγραμμα Σύγκριση με σχέδια ομάδων Αιτιακή λογική-λειτουργικές σχέσεις Βασικό επίπεδο Τα σχέδια ΑΒ, ΑΒΑ, ABAB, ΑΒCBCB Το σχέδιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GB ( ) 5 1 ( ) ( ) ( /cm 2 ) 0.2 /30min·φ90 (5 /m 3 ) 0.4 /30min·φ90 (10 /m 3 ) /30min·φ90 (25 /m 3 )
Advertisements

Αλγόριθμοι σχεδίασης βασικών 2D σχημάτων (ευθεία)
Slide 1 Πολυμεταβλητή ανάλυση διακύμανσης (MANOVA) Γιώργος Σπανούδης Τμήμα Ψυχολογίας.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Απόσταγμα σκέψεων (26).
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
διαστήματα εμπιστοσύνης
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Μοντέλα μέτρησης απόδοσης συστήματος (KLM) και εισαγωγή στη στατιστική
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
EDUC 612 Ανωτερες μορφες στατιστικης αναλυσησ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
1 4 Square Questions B A D C Κοιτάξτε προσεκτικά το διάγραμμα. Θα σας κάνω 4 ερωτήσεις γι’ αυτό το τετράγωνο. ΕΤΟΙΜΟΙ;
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Πειραματικά Σχέδια Ομάδων
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Αναγνώριση Προτύπων.
Γενικό πλαίσιο παρουσιάσεων Διάρκεια παρουσιάσεων: 10 λεπτά με 5 λεπτά για ερωτήσεις Φόρματ παρουσιάσεων: PowerPoint ή αντίστοιχο πρόγραμμα Αριθμός ομιλητών:
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Σχέση Απόδοσης- Κινδύνου στα Πλαίσια της Θεωρίας Χαρτοφυλακίου
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Ηλεκτρονική Ενότητα 5: DC λειτουργία – Πόλωση του διπολικού τρανζίστορ
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Movement Studies Week 3 Verveniotis P
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακός Λογισμός.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
Δομές Δεδομένων - Ισοζυγισμένα Δυαδικά Δένδρα (balanced binary trees)
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Β.Sc., M.Env.Eng., M.Ind.Eng., D.Eng. Διάλεξη 5 Σύγκριση μέσω όρων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Στατιστική – Πειραματικός Σχεδιασμός Βασικά. Πληθυσμός – ένα μεγάλο σετ από Ν παρατηρήσεις (πιθανά δεδομένα) από το οποίο το δείγμα λαμβάνεται. Δείγμα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
N=1 Ερευνητικά Σχέδια-Περίγραμμα
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 N=1 Ερευνητικά Σχέδια-Περίγραμμα Σύγκριση με σχέδια ομάδων Αιτιακή λογική-λειτουργικές σχέσεις Βασικό επίπεδο Τα σχέδια ΑΒ, ΑΒΑ, ABAB, ΑΒCBCB Το σχέδιο πολλαπλών βασικών επιπέδων (Multiple Baseline Design) Σχέδιο εναλλακτικών παρεμβάσεων (Alternating Treatments Design)

2 N=1 Σχέδια Ορισμός Χρήση μικρού αριθμού συμμετεχόντων, δεδομένα περιγράφονται ξεχωριστά για κάθε συμμετέχοντα και συνήθως χωρίς τη χρήση στατιστικών αναλύσεων Τρία βασικά συστατικά –Λειτουργικοί ορισμοί –Βασικά επίπεδα (A) –Παρεμβάσεις (B)

3 Σύγκριση με σχέδια ομάδων Σε σχέδια ομάδων, ελέγχουμε εναλλακτικές αιτιακές αποδόσεις με το να διαμορφώνουμε πειραματικές και ομάδες ελέγχου κατά τύχη και ελέγχοντας πιθανές εμπλεκόμενες μεταβλητές. Σε σχέδια n=1, δεν μπορούμε να κατατάξουμε συμμετέχοντες σε διαφορετικές συνθήκες γιατί ο ίδιος συμμετέχων παίρνει μέρος σε όλες τις συνθήκες.

4 Σχέσεις αιτίας αποτελέσματος Πάντα – όποτε εφαρμόζεται η παρέμβαση, αλλάζει η συμπεριφορά. Μόνο – η αλλαγή της συμπεριφοράς συμβαίνει μόνο με την εφαρμογή της παρέμβασης. Αν και τα 2 ισχύουν τότε ισχυριζόμαστε ότι υπάρχουν σχέσεις αιτίας αποτελέσματος μεταξύ ανεξάρτητης και εξαρτημένης μεταβλητής.

5 Βασικό επίπεδο Μας περιγράφει τη συμπεριφορά που μας ενδιαφέρει – όπως και αυτή να μετριέται (συχνότητα, ένταση) – όταν η παρέμβαση απουσιάζει. Πάντα ξεκινάμε μια έρευνα n=1 συλλέγοντας δεδομένα βασικού επιπέδου; Αν το βασικό επίπεδο είναι σταθερό, ξεκινάμε την παρέμβαση. Αν δεν είναι σταθερό, πρέπει να σταθεροποιηθεί πριν την παρέμβαση.

6 Πώς Διαβάζουμε το Σχήμα Σχήμα Ο Χ άξονας αντιπροσωπεύει χρόνο. Τα διασήματα στον Χ άξονα πρέπει να είναι ίσα μεταξύ τους (π.χ., ημέρες, εβδομάδες, ώρες, κλπ) Ο Ψ άξονας έχει πάνω του την εξαρτημένη μεταβλητή. Συνήθως μετριέται με συχνότητα της συμπεριφοράς.

7 Πιθανά ευρήματα

8 Phantom Πόνος (A-B) Jonsson & Fisher, 1996 Δύσκολη θεραπεία Δύσκολο να βρεις συμμετέχοντες Μια γυναίκα που χρειάστηκε να της κόψουν και τα 2 πόδια Θεραπεία: μετατόπιση της προσοχής

9 Το Σχέδιο ABA A = Βασικό επίπεδο; B = παρέμβαση A 1 – πριν την παρέμβαση B 1 – παρέμβαση πρώτη φορά A 2 – δεύτερο βασικό επίπεδο Αλλάζει η συμπεριφορά συστηματικά με την εφαρμογή της παρέμβασης αλλά και της απόσυρσής της;

10 Αποτελέσματα

11 Το Σχέδιο ABAB A = Βασικό επίπεδο; B = παρέμβαση A 1 – πριν την παρέμβαση B 1 – παρέμβαση πρώτη φορά A 2 – δεύτερο βασικό επίπεδο B 2 – δεύτερη εφαρμογή της παρέμβασης Αλλάζει η συμπεριφορά συστηματικά με την εφαρμογή της παρέμβασης αλλά και της απόσυρσής της;

12 Αποτελέσματα

13 Τι συμβαίνει αν η συμπεριφορά δεν γυρίζει στο βασικό επίπεδο; Μόνιμη αλλαγή; Επίδραση άλλης ανεξάρτητης μεταβλητής (π.χ., προσοχή;) Λάθος σχεδιαστικό; (π.χ., ανάγνωση) Επανάληψη πειράματος; Εφαρμογή άλλου ερευνητικού σχεδίου;

14 Σχέδιο Πολλαπλών Βασικών Επιπέδων (Multiple baseline design) Τα διαφορετικά βασικά επίπεδα αφορούν την έναρξη της παρέμβασης που μπορεί να αναφέρεται σε διαφορετικά: Άτομα (μια παρέμβαση, μια συμπεριφορά, διαφορετικά άτομα) Συμπεριφορές (μια παρέμβαση, ένα άτομο, διαφορετικές συμπεριφορές) Καταστάσεις (μια παρέμβαση, ένα άτομο, μια συμπεριφορά, διαφορετικό περιβάλον)

15 Multiple baseline design-Επιθυμητά αποτελέσματα

16 Multiple baseline design - πλεονεκτήματα User-friendly γιατί η παρέμβαση εφαρμόζεται σταδιακά Μή αποτελεσματικές παρεμβάσεις μπορούν να βελτιωθούν πριν εφαρμοστούν στα διαφορετικά επίπεδα. Δεν επιστρέφουμε σε βασικά επίπεδα (ABAB) Χρειάζονται τουλάχιστον 2 βασικά επίπεδα αλλά προτιμούνται 3-4.

17 Σχέδιο Εναλλασόμενων Παρεμβάσεων Παρεμβάσεις ακολουθούν η μια την άλλη τυχαία Η συμπεριφορά μετριέται σε κάθε παρέμβαση Αξιολογείται ποια παρέμβαση είναι πιο αποτελεσματική

18 Παράδειγμα: Αξιολόγηση Παρεμβάσεων στην ADHD % of intervals with attn behavior days 100 ABACADABACA

19 Σχέδιο Κριτηρίου

20Ανάλυση Οπτική –Ανοδική τάση –Σταθερή τάση-αλλαγή επιπέδου –Καθοδική τάση Συμπεράσματα αποτελεσματικής παρέμβασης –Μικρή διακύμανση της συμπεριφοράς κατά την παρέμβαση –Τάση, επίπεδο, ή και τα δυο αλλάζουν –Επανεφαρμογή της παρέμβασης έχει ως αποτέλεσμα την ίδια αλλαγή της συμπεριφοράς όπως και με την πρώτη εφαρμογή της Στατιστική Ανάλυση Με προβλήματα... Μικρές διαφορές.....ανάγκη στατιστικής Μικρές διαφορές....κλινικά ασήμαντες Δεν κάνουμε σφάλμα Type I με οπτική ανάλυση Εκλεπτισμένες μαθηματικές αναλύσεις

21 Πλεονεκτήματα των Σχεδίων N=1 Αποφεύγουν προβλήματα μέσου όρου Αποφεύγουν προβλήματα τυπικής απόκλισης Εφαρμόσιμα σε σπάνιους πληθυσμούς Δουλεύουν με το άτομο, όχι με ομαδική συμπεριφορά και ομάδες Τα αποτελέσματα είναι ορατά Συνήθως δεν χρησιμοποιούνται στατιστικές αναλύσεις Αποφεύγονται οι αδύναμες - μή αποτελεσματικές παρεμβάσεις Δεν γίνονται σφάλματα Τύπου-Ι, κλινική σημαντικότητα Μπορούν να γίνουν σφάλματα Τύπου-ΙΙ Εύχρηστα Αποτελεσματικά ως προς τη θεραπεία συγκεκριμένων συμμετεχόντων χωρίς καμιά αμφιβολία Μπαίνουν σε μεγάλο βάθος αναφορικά με την ανάλυση και τον έλεγχο της συμπεριφοράς

22 Μειονεκτήματα των Σχεδίων N=1 Δύσκολο να εντοπιστούν αιτιακές σχέσεις όταν υπάρχει μεγάλη διακύμανση της συμπεριφοράς Δεν υπάρχει ομάδα ελέγχου Δεν μπορούν να διαγνωσθούν παρεμβάσης ‘μέσης’ αποτελεσματικότητας (όχι στατιστική) Δεν μπορούν να κοιτάξουν για αλληλεπιδράσεις μεταβλητών Είναι πρόβλημα η σειρά, όταν υπάρχουν πολλές παρεμβάσεις που δοκιμάζονται (Counterbalancing) Carry over effects Η εξαρτημένη μεταβλητή δεν μπορεί να κοιταχτεί ποιοτικά Πρόβλημα γενίκευσης Ανηθικότητα σε σχέση με τα ερευνητικά σχέδια Υποκειμενικότητα (π.χ., observer bias, drift, reactivity) Έλλειψη πειστικότητας (π.χ., ΑΒ, brief phases, μεγάλες διακυμάνσεις ή ατομικές διαφορές του πόσο καλά λειτουργεί η παρέμβαση Κάποια δεν είναι εφαρμόσιμα στην πράξη (π.χ., alternating treatments)

23 Πρόβλημα στη σειρά - ABBA: subject # treatment 1ABC! 2ACB 3BCA 4BAC 5CAB 6 CBA Μερική Αλλαγή της Σειράς ABCD BCDA CDAB DABC

24 Εγκυρότητα & Αξιοπιστία Μεταξύ κριτών αξιοπιστία είναι σημαντικήΜεταξύ κριτών αξιοπιστία είναι σημαντική Εσωτερική εγκυρότητα –Λειτουργικές σχέσεις –Προβλήματα περιλαμβάνουν: ιστορικό, μή ελεγχόμενες καταστάσεις του περιβάλοντος, αλλαγή μεθοδολογίας, προκαταλήψεις κατά την επιλογή των συμμετεχόντων. Εξωτερική εγκυρότητα –Απούσα!