ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Advertisements

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό Έτος
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Εκπαιδευτικοί και εξωτερικοί συνεργάτες που πήραν μέρος στο πρόγραμμα
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ & ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Σεμινάριο με θέμα : ‘Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην πρόληψη.
Άλλες παρεμβάσεις. Πυξίδα Συνήγορος του Παιδιού Ελλάδα.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Ερευνα για την σχολικη βια
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ Εκπαιδευτικοί και εξωτερικοί συνεργάτες που πήραν μέρος στο πρόγραμμα Αρχική διερεύνηση περιστατικών Γιαγκουστίδου Αυγή Σταθοπούλου Ροζαλία Θεωρητική Τεκμηρίωση ενημέρωση φορέων Ενημέρωση του Συλλογου καθηγητών Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Απέργη Άρτεμη, Γιαγκουστίδου Αυγή Μαραγκοζίδου Μαριάννα, Μαστρακούλης Δημήτριος, Μπαξεβάνη Ντίνα Παπαδοπούλου Ειρήνη, Σταθοπούλου Ροζαλία Φωκά Βάσω Σχεδιασμός και υλοποίηση του προγράμματος ευαισθητοποίησης στις τάξεις Σχολ. διαμεσολάβηση (εκπαίδευση,εποπτεία) Φορείς διαρκούς υποστήριξης Κέντρο Πρόληψης της Εξάρτησης από Ναρκωτικά και Προαγωγής της Υγείας ΠΥΞΙΔΑ : Μάρω Βασσάρα, Τάσος Kουφοκώτσιος,Κυριακή Φυλακτού Γραφείο αγωγής υγείας : Χριστίδου Χριστίνα

ΑΦΟΡΜΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΕ ΑΥΤΌ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ : ΒΙΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ(ΔΟΜΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΑΙΟΙ ΤΡΑΓΟΙ,ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟΣ,ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ) ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΑΝΑΓΚΗ ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ

Α΄ΦΑΣΗ: ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΕΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΤΟΠΙΣΜΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ) ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΦΑΚΕΛΟΥ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Αντιμετώπιση των ήδη γνωστών περιστατικών α) Συναντήσεις των θυμάτων με τους ειδικούς της «πυξίδας». β) Συναντήσεις των θυτών με καθηγητές  Εκπαίδευση εκπαιδευτικών Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του συλλόγου Ευαισθητοποίηση των παιδιών α) έρευνα - ερωτηματολόγιο για να διερευνηθεί η έκταση του φαινομένου αλλά και έναυσμα για συζήτηση β) Αφίσες και έντυπο υλικό γ) Ευαισθητοποίηση των παιδιών της πρώτης τάξης δ) Ευαισθητοποίηση του δεκαπενταμελούς Εκπαίδευση μαθητών διαμεσολαβητών Συμμετοχή σε δίκτυο σχολείων ενάντια στην σχολική βία

ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ Εκπαίδευση εκπαιδευτικών Στόχος Η προετοιμασία των εκπαιδευτικών ώστε να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στις τάξεις Θεματολογία συναντήσεων Αναγνώριση περιστατικών βίας Διαχείριση συγκρούσεων Αποδοχή ανεκτικότητα διαφορετικότητα Έκφραση συναισθημάτων Ομαδικότητα / συνεργασία / δραστηριότητες Θετικά – εντυπώσεις καθηγητών Μέθοδος και δυνατότητα εύκολης μεταφοράς προσλαμβάνουσας γνώσης σε άλλο τομέα Εμβάθυνση και συνειδητοποίηση περιστατικών βίας που υποτιμώνται Αρνητικά – εντυπώσεις καθηγητών Περιορισμένος χρόνος

ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Πρόγραμμα ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης των μαθητών της α΄ τάξης Στόχοι: αναγνώριση μορφών σχολικού εκφοβισμού (συναισθήματα αίτια αποτελέσματα αντιμετώπιση) Θεματολογία συναντήσεων 1η συνάντηση: γνωριμία σύνταξη συμβολαίου -καταιγισμός ιδεών σε σχέση με τη λέξη επιθετικότητα – εντυπώσεις από την συνάντηση 2η συνάντηση: σκέψεις προσδοκίες για τη συνάντηση - αναφορά περιστατικών βίας που γνωρίζουν και συνδέονται με το σχολείο - δραματοποίηση ενός περιστατικού - εντυπώσεις, απολογισμός της συνάντησης 3η – 4η συνάντηση: προσδοκίες σκέψεις για τη συνάντηση, δραματοποίηση του ίδιου περιστατικού, συζήτηση για τα συναισθήματα, τις πιθανές αιτίες , το τι άλλο θα μπορούσαν να κάνουν οι εμπλεκόμενοι (θύτης – θύμα – κοινό) Εντυπώσεις από την συνάντηση – κλείσιμο προγράμματος

Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης των μαθητών της α΄ τάξης Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης των μαθητών της α΄ τάξης Εντυπώσεις καθηγητών μέσω απαντήσεων Δυσκολία λειτουργίας της τάξης σαν ομάδα σε πλαίσιο αντιαυταρχικό, συμμετοχικό, βιωματικό . Δυσκολία εξιστόρησης περιστατικών. Σημαντική η παρουσία 2 εκπαιδευτικών ανά τμήμα Σοκαριστικές κάποιες πεποιθήσεις μαθητών. Προβλήματα λόγω περιορισμένου χρόνου Θετική αποτίμηση. Επανάληψη στην αρχή κάθε χρονιάς. Εντυπώσεις μαθητών μέσω απαντήσεων Θετική αποτίμηση από την πλειοψηφία (γνώσεις – συζήτηση) Ανάγκη συζήτησης και διαλόγου και για άλλα θέματα Άρνηση μιας μειοψηφίας να συμμετέχει ενεργά

ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Πρόγραμμα διαμεσολαβητών Στόχοι: Ειρηνική Αντιμετώπιση σχολικών συγκρούσεων Εκπαίδευση μαθητών στην ενεργή ακρόαση, στον διάλογο, στην συνεργασία ,στην ανεκτικότητα ,στη διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων στην αναζήτηση λύσεων Βελτίωση αισθήματος ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον Βήματα: Ενημέρωση καθηγητών Ενημέρωση-επιλογή μαθητών (Ψηφοφορία και Επιλογή 1- 2 παιδιών από κάθε τμήμα της α΄ και της β΄ τάξης) Εκπαίδευση διαμεσολαβητών (10 δίωρες συναντήσεις. θέματα – στόχοι :Γνωριμία – συμβόλαιο,Μαθαίνω να ακούω – ενεργή ακρόαση, Αναγνώριση, συναισθημάτων, Διαχείριση θύμου,Το φαινόμενο της βίας – ανάλυση περιπτώσεων ,Αναζήτηση ειρηνικών λύσεων σε συγκρούσεις, Τεχνικές διαμεσολάβησης, Ρόλος των διαμεσολαβητών) Εφαρμογή διαμεσολάβησης (2 διαμεσολαβήσεις – περιορισμένος χρόνος) Αξιολόγηση προγράμματος μέσα από απαντήσεις μαθητών (πολύ θετική)

Συνολική αξιολόγηση - προτάσεις συμπεράσματα Αδυναμία μέτρησης αποτελεσμάτων αλλαγής στάσης μαθητών καθηγητών Εντυπώσεις καθηγητών μέσω απαντήσεων ένιωσαν συναδελφικότητα, αλληλεγγύη, συντροφικότητα Βελτιώθηκε η σχέση τους με τους μαθητές και με τους συναδέλφους Άλλαξε και η δική τους αντίληψη για το φαινόμενο Αισθάνθηκαν ότι «επιτέλους το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος μιας παροχής μιας ξερής και ανούσιας γνώσης» Εντυπώσεις μαθητών μέσω απαντήσεων «Επιτέλους στο σχολείο συζητούν και αυτό πρέπει να γίνει και για άλλα θέματα» Έμαθαν πράγματα και τεχνικές αντιμετώπισης της βίας Έμαθαν και πράγματα για τον ίδιο τους τον εαυτό που θα τους βοηθήσουν στη ζωή τους και έξω από το σχολείο

Συνολική αξιολόγηση - προτάσεις Αρνητικά σημεία εντοπισμένα από καθηγητές και μαθητές περιορισμένος χρόνος - καθυστέρηση έναρξης του προγράμματος δυσκολία δυνατότητας συντονισμού και εύρεσης κοινού χρόνου η δυσκολία να λειτουργήσει η τάξη σαν ομάδα που μαθαίνει με συνεργατικές και βιωματικές μεθόδους όντας μέσα στο σχολικό πλαίσιο που συνήθως συμβαίνει το αντίθετο μέσα από το πρόγραμμα και το παραπρόγραμμά του Προτάσεις βελτιώσης Ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση διαμεσολαβητών στην αρχή της χρονιάς Περισσότερη ενημέρωση και μεγαλύτερη διάχυση της εμπειρίας στο σύλλογο διδασκόντων και στο σύλλογο γονέων Στήριξη θεσμού της διαμεσολάβησης και ενθάρρυνση μαθητών Ειδικό κουτί ανώνυμης αναφοράς περιστατικών από μαθητές Ευαισθητοποίηση του δεκαπενταμελούς Επιπλέον εκπαιδευτικές συναντήσεις για τους εκπαιδευτικούς Γνώση ότι το ίδιο το σχολείο σε κεντρικό επίπεδο πρέπει να αλλάξει φιλοσοφία στόχους, μεθόδους και αναλυτικά προγράμματα ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει την κουλτούρα της ειρήνης και όχι της βίας