Κίνδυνοι Διαδικτύου Ιστορική Εξέλιξη του διαδικτύου και η εξάπλωσή του

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Advertisements

Σχολείο: λύκειο Α γ ιά σ ου Τάξη: β Θέμα: ηλεκτρονικός εκφοβισμός Ονοματεπώνυμα : Κ αρέτος Τ αξι ά ρχης Σχ. Έτος:
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
FACEBOOK • Το Facebook χώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε το Φεβρουαρίου του 2004 από το δημιουργό του Mark Zuckerberg που ήταν μέλος του πανεπιστημίου.
FACEBOOK ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΚΛΕΒΕΙ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΑΛΛΟΥ Πρόκειται για παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Αυτό από μόνο του αρκεί για να κινηθεί κάποιος.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Εκπαίδευση και Διασκέδαση
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Διαδικτυακοσ εκφοβισμοσ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ (CYBERBULLYING)
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Θέμα :Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός Συμβουλές πρόληψης και αντιμετώπισης Παρουσίαση στα πλαίσια του μαθήματος «ερευνητική εργασία» Α τετραμήνου Τάξη : Β Ονοματεπώνυμο.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Γιώργος Κωσταρέλας|Στέφανος Κεραμάρης|Κώστας Καλογερόπουλος Λευτέρης Κοτζαμπασούδης|Γιώργος Κουγιουμτζίδης|Δέσποινα Καραπέτσα.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: Το Παγκόσμιο Δίκτυο Επικοινωνίας Το Διαδίκτυο (αγγλ. Internet) είναι παγκόσμιο σύστημα διασυνδεδεμένων δικτύων υπολογιστών, οι οποίοι χρησιμοποιούν.
Διαδικτυακή παρενόχληση
Αθηνά Παρασύρη ΄Β Γυμνασίου Πληροφορική.  Η ψηφιακή παρενόχληση(cyberbulling) είναι ένα φαινόμενο, που εξαπλώνεται δραματικά στο μισό του αιώνα μας καθώς,
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ
Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης 04/11/2011 Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης 04/11/2011 Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης CYBER CRIME UNIT.
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
Η παρενόχληση στο διαδίκτυο είναι ένα φαινόμενο με αυξανόμενες διαστάσεις που προκύπτει όταν παιδιά ή έφηβοι παρενοχλούνται μεταξύ τους στο κυβερνοχώρο.
CYBER BULLYING.
Θέμα project : Cyberbullying
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΦΩΚΙΟΝΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΛΒΙΝΑ.
Θοδωρής Λάζαρης, Πρόδρομος Σχιστοχείλης, Λευτέρης Πάνου.
Οι νέες τεχνολογίες στην καταπολέμηση του Διαδικτυακού εκφοβισμού This project has been funded with support from the European Commission. This document.
Η επικινδυνότητα του διαδικτύου Κωνσταντίνος Πεΐδης Δ τάξη ΟΙΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ - ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Συμβουλές για ασφάλεια στο FACEBOOK
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyberbullying)
Ας διαγράψουμε (delete) τον φόβο για το διαδίκτυο
Η επικινδυνότητα του διαδικτύου
Η επικινδυνότητα του διαδικτύου
Project Όνομα: Μαρία – Ηλέκτρα Γοντσιτοπούλου Τάξη: Β’1
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ασφαλής χρήση του διαδικτύου
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΔΙΑΔIΚΤYΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Aλεξάνδρα Τ. Aγγελική Ν. Ραφαήλ Φ. Σπυριδούλα Λ. ΣT1
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
Γνωριμία με το Διαδίκτυο
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Ασφάλεια στο ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Project Β΄ Γενικού Λυκείου Νιγρίτας Θέμα: Ηλεκτρονική Παρενόχληση
Γίνε μέρος της λύσης, όχι του προβλήματος
Κίνδυνοι του διαδικτύου
περιεχόμενα ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ;
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
3ο Γυμνάσιο Νέας Φιλαδέλφειας
Εκφοβισμός είναι δυνατό να συμβεί μέσω του Διαδικτύου και περιλαμβάνει εσκεμμένη, επαναλαμβανόμενη και εχθρική συμπεριφορά απέναντι σε άτομο ή ομάδα ατόμων.
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
ΑσφαλΗσ ΧΡΗΣη των ιστοσεΛΙδων κοινωνικΗς δικtΥωσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κίνδυνοι Διαδικτύου Ιστορική Εξέλιξη του διαδικτύου και η εξάπλωσή του Ακατάλληλο περιεχόμενο Παραποίηση γλώσσας Εξύβριση, συκοφαντία & δυσφήμιση του ατόμου Διαδικτυακός Εκφοβισμός Αγγέλη Ευγενία Αναστασιάδη Χριστίνα Βίλλη Έφη Γεωρβασίλη Τζούλια Γιαννάκου Καίτη

ΙΣΤΟΡΙΚΉ ΕΞΈΛΙΞΗ 1972: επινόηση e-mail. 1969: γέννηση ARPAnet . 1972: επινόηση e-mail. 1970: καταγραφή για πρώτη φορά της λέξης Internet. 1983: χωρισμός ARPAnet  στρατιωτικό ΜILNET ακαδημαϊκό ARPAnet 1990: ανάπτυξη γλώσσας HTML & σχεδιασμός του παγκόσμιου ιστού (World Wide Web) 1991: ανάπτυξη του Internet. 1993: παρουσίαση πλοηγητή σελίδων από το CERN. 1994: σχεδιασμός του Mosaic. 1997: οι χρήστες του διαδικτύου παγκοσμίως υπολογίζονται σε 95,7 εκατομμύρια. 2012: 2,27 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.

Έτος-Γεγονός: 1969 Δημιουργία του ARPAnet 1982 Υιοθέτηση του TCP/IP 1990 Δημιουργία του ΗΤΤΡ στο CERN 1992 Κυκλοφορία του MOSAIC 1993 Κυκλοφορία του NETSCAPE NAVIGATOR 1995 Κυκλοφορία του INTERNET EXPLORER

ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Περιγραφή: Ο όρος ακατάλληλο περιεχόμενο είναι υποκειμενικός σε σχέση με την ηλικία και την ψυχική κατάσταση του κάθε ατόμου. Για παράδειγμα ένα περιεχόμενο μπορεί: να είναι μη αποδεκτό για ένα μικρό παιδί εάν αυτό περιέχει ακατάλληλο υλικό. να προκαλέσει ψυχικές διαταραχές να σοκάρει ή ακόμα να προωθήσει λάθος συμπεριφορές. Συνήθως αναφερόμαστε σε περιεχόμενο, που μπορεί να περιλαμβάνει ρατσιστικό ή ξενοφοβικό περιεχόμενο: προώθηση επιβλαβών συμπεριφορών προώθηση τυχερών παιχνιδιών παρουσίαση πορνογραφικού υλικού προώθηση βίας

Πού μπορεί να συμβεί: Ιστοσελίδες αμφίβολου προέλευσης Μέσα από τα διαδικτυακά παιχνίδια (online games) Μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Μέσω του κινητού τηλεφώνου

Αυτά που διαβάζουμε ή βλέπουμε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε ορθά. Αντιμετώπιση: Καταγγέλλουμε ιστοσελίδες με ακατάλληλο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα www.cyberethics.info . Αυτά που διαβάζουμε ή βλέπουμε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε ορθά. Αξιολογούμε τις πληροφορίες που βρίσκουμε στο διαδίκτυο. Χρησιμοποιούμε πολλαπλές πηγές πληροφοριών και διασταυρώνουμε τις πληροφορίες που βρίσκουμε στο Διαδίκτυο. Εγκαθιστούμε λογισμικό φιλτραρίσματος πληροφοριών σε υπολογιστές που χρησιμοποιούνται από παιδιά. Αν νιώσουμε άβολα ή αμήχανα, κλείνουμε το φυλλομετρητή μας και το αναφέρουμε αμέσως σε κάποιο ενήλικα. Στη δυνατότητα του φυλλομετρητή μας που ονομάζεται “Αγαπημένα” τοποθετούμε τις ιστοσελίδες που είναι ασφαλείς.

ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ ΓΛΩΣΣΑΣ Λόγοι: Γρήγορη και εύκολη επικοινωνία. Αντί για ελληνικά, χρησιμοποιούνται τα “greeklish”. Η χρήση του ελληνικού αλφαβήτου στην τεχνολογία ήταν είτε αδύνατη είτε δύσκολη. Χρήση εικόνων (emoticons) ή διάφορων άλλων ακρωνυμίων για γρήγορη και άμεση επικοινωνία. Αντιμετώπιση: Χρησιμοποιούμε την ελληνική γλώσσα, όπου αυτό είναι δυνατό. Γυρίζουμε το πληκτρολόγιο και το κινητό μας στα ελληνικά, όλοι μαζί για να κάνουμε μια προσπάθεια.

Greeklish: ελληνικά γραμμένα με λατινικούς χαρακτήρες, στα οποία ο τονισμός και η ορθογραφία δεν είναι σημαντικά. Τα greeklish μπορεί να είναι: α) ορθογραφικά: ακολουθώντας τους κανόνες της ελληνικής ορθογραφίας όπως αποτυπώνονται στο πληκτρολόγιο. β) φωνητικά: να σκοπεύουν στη φωνητική απόδοση των ελληνικών. Mnm  μήνυμα 3r  ξέρω

Emoticons: Εικονίδια που συμβολίζουν κάποιο ιδιαίτερο συναίσθημα. Αποτελούνται από χαρακτήρες, οι οποίοι πληκτρολογούνται σε συνέχεια.   είμαι χαρούμενος :D  γελάω δυνατά

Ακρώνυμα: Σε αίθουσες ανοιχτής επικοινωνίας (chat rooms) ή στα ηλεκτρονικά μηνύματα γίνεται πολύ συχνά χρήση συντομεύσεων οι οποίες είναι κατά κύριο λόγο στην αγγλική γλώσσα. Β4Ν  Bye for now BRB  Be right back

Ευαισθητοποίηση των πολιτών κατά των greeklish

ΔΥΣΦΗΜΗΣΗ – ΕΞΥΒΡΙΣΗ –ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ΑΤΟΜΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ H δραστηριοποίησή μας στο Διαδίκτυο έχει πολλά κοινά με τη ζωή μας στο φυσικό κόσμο. Έτσι, πρέπει να προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα, καθώς ότι και αν κάνουμε στο Διαδίκτυο αφήνει ίχνη. Ορισμένες φορές, οδηγούμαστε στο να εκθέτουμε προσωπικές μας πληροφορίες, με αποτέλεσμα την υποκλοπή των προσωπικών μας δεδομένων. Έτσι, μπορούν να δημιουργηθούν προβλήματα με συνέπεια τη δυσφήμιση του ατόμου μας.

Αντιμετώπιση: Δε θα πρέπει να δίνετε σε κανέναν τον κωδικό πρόσβασης στο εικονικό προφίλ σας. Όποιος αποκτά πρόσβαση στο προφίλ σας μπορεί να διαχειριστεί πλήρως τα δεδομένα που εμφανίζονται σε αυτό. Μην ανεβάζετε στο προφίλ σας φωτογραφίες όπου φαίνεται καθαρά η τοποθεσία στην οποία βρίσκεστε. Έτσι θα μειώσετε τις πιθανότητες εντοπισμού σας στο φυσικό κόσμο.

Αν δεχθείτε ένα προσβλητικό ή ανεπιθύμητο μήνυμα, αναφέρετέ το στην ενσωματωμένη μέθοδο καταγγελιών της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείτε ή καταγγείλετε το στη SafeLine(report). Να έχετε πάντα υπόψιν σας ότι οι πληροφορίες που δημοσιεύετε στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι ευρέως προσπελάσιμες.Ακόμα και όταν διαγράψετε το προφίλ σας πολλές πληροφορίες δεν αφαιρούνται και ενδέχεται επίσης να τις συναντήσετε και αλλού στο Διαδίκτυο.

Όταν προσθέτετε στη λίστα των φίλων σας κάποιο άτομο (αποδοχή friend request), αυτό αποκτά πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα που εμφανίζονται στο προφίλ σας. Από τη στιγμή που δημιουργείτε το εικονικό σας προφίλ θα πρέπει να πάτε στο μενού των ρυθμίσεων για τη διαχείριση των προσωπικών σας δεδομένων (privacy settings) και να αλλάξετε τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις. Μπορείς να ρυθμίσεις το ποιός μπορεί να γράφει στον τοίχο σου και ποιός μπορεί να βλέπει τί γράφεται. Επίσης μπορείς να δημιουργήσεις και λίστες ώστε να επιτρέπεις να γράφουν όλοι οι φίλοι σου εκτός από συγκεκριμένα άτομα. Το ίδιο μπορείς να κάνεις για οτιδήποτε δημοσιεύεις, με τις λίστες μπορείς να ελέγχεις ποιός βλέπει τι.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Το Διαδίκτυο είναι καθημερινό εργαλείο στη ζωή των παιδιών από μικρή ηλικία. Τους προσφέρουν: δεξιότητες στην τεχνολογία των πληροφοριών ψυχαγωγία και διασκέδαση. Παρουσιάστηκε όμως και αύξηση του φαινόμενου του εκφοβισμού μέσω του διαδικτύου: Αυτοί που ασκούν τον συγκεκριμένο εκφοβισμό έχουν σκοπό: να παρενοχλήσουν να δυσφημίσουν να υποδυθούν αυτούς που εκφοβίζουν να υποκλέψουν την ταυτότητά τους να χλευάσουν να συκοφαντήσουν

Μορφές Διαδικτυακού εκφοβισμού Aποστολή ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων. Παρενόχληση οποιασδήποτε διαδικτυακής δραστηριότητας του ατόμου. Δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών προφίλ. Είσοδος σε προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς του ατόμου. Αποστολή φωτογραφιών ή προσωπικών πληροφοριών του ατόμου σε παραλήπτες. Αποστολή απειλητικών μηνυμάτων σε αλλά άτομα υποκρινόμενοι το άτομο που εκφοβίζεται. Υποκίνηση τρίτων για διαδικτυακή παρακολούθηση και παρενόχληση.

Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού εκφοβισμού Αντιμετώπιση του Διαδικτυακού εκφοβισμού Αγνόηση ενοχλητικών μηνυμάτων, σε περίπτωση απειλών συνιστάται αναφορά των μηνυμάτων και λήψη προληπτικών μέτρων. Αποκλεισμός του αποστολέα που στέλνει απειλητικά ή ενοχλητικά μηνύματα. Προειδοποίηση του αποστολέα. Αναφορά του περιστατικού στην Αστυνομία είτε σε κάποια υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού εγκλήματος.

Συνέπειες: Σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχική υγεία του θύματος, αλλά και του θύτη. Πλήξη αυτοεκτίμησης και αίσθημα ενοχής . αναπαραγωγή αρνητικών σκέψεων και μείωση των κοινωνικών ικανοτήτων. αποχή από το σχολείο και από τις παρέες . Η αυτοκτονία θεωρείται ως η λύση στο πρόβλημα. Αστάθεια στις διαπροσωπικές τους σχέσεις συνοδευμένη από την κοινωνική απομόνωση. Οι εκφοβιστές τείνουν να είναι άτομα με αντικοινωνική συμπεριφορά. Ο εκφοβισμός δεν αποτελεί μορφή ικανοποίησης και αναγνώρισης, βιώνοντας έτσι έντονη προσωπική απογοήτευση.

Εξύβριση, συκοφαντία & δυσφήμιση του ατόμου

Ακατάλληλο Περιεχόμενο