ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Έλσα Σκεντέρι Χριστίνα Καντά Λίτσα Γκαραβέλη
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
PLAY AND STAY CAMPAIGN. Ομάδα Εργασίας για το Play and Stay Ιδρύθηκε το 2002 Έρευνα για το πώς το Τένις μπορεί να παρουσιαστεί αποτελεσματικότερα. Παράγοντες.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΗΣ ΣΕ ΑΘΛΗΤΕΣ (Β!)
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΤΑ ΣΤΙΛ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Πετοσφαίριση Ι Ενότητα 5η: Ο Τεχνικοτακτικός παράγοντας στο Βόλεϊ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η φυσική προετοιμασία των παικτών η ψυχοπνευματική τους προετοιμασία η εκμάθηση της βασικής τεχνικής η θεμελίωση.
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
Ομάδα Άτομο Process, Διαδικασία Σωματικοί Παράγοντες Ψυχικές Βάσεις Απόδοσης Κοινωνικέ ς Βάσεις Απόδοσης Προπόνηση Τεχνική Τακτική Φυσ. Κατάσταση ΜΟΝΤΕΛΟ.
Ελευθεριάδης Θεόδωρος 9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ \ Ε.Π.Σ. ΚΑΒΑΛΑΣ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Άσκηση και Ποιότητας Ζωής»
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ & Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ N. Apostolidis Ph.D.
ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΜΥΝΑ
Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΣΤΙΒΟΥ ΜΕ ΤΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Πετοσφαίριση Volleyball
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Η ΚΑΤΗΓΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΡΩΝ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
ΖΩΝΗ Χώροι υπευθυνότητας ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. Καλύπτει την κορυφή.
ΙΕΚ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΘΕΜΑ:ΠΥΓΜΑΧΙΑ
ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Κίνητρα και μέτρα για τη σύνδεση των ακαδημιών με τα αγωνιστικά τμήματα του συλλόγου. Αθηνα / 12 / 2017 Επ.α.κ.α.β.
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΒΟΛΕΪ ΩΣ ΟΜΑΔΙΚΟ ΑΘΛΗΜΑ Το βόλεϊ κατατάσσεται στις αθλοπαιδιές Οι αθλοπαιδιές είναι ομαδικές κινητικές δραστηριότητες που ορίζονται και εξαρτούνται από ιδιαίτερους κανονισμούς Οι αθλοπαιδιές διαχωρίζονται σε: α) απλά παιχνίδια β) σε συγκεκριμένα αθλήματα επιδόσεων

ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΩΝ Ο στόχος των αθλοπαιδιών είναι η επίλυση της ανάγκης για κίνηση του ανθρώπου Στόχος των αθλοπαιδιών είναι να δοθεί στον κάθε ασκούμενο η δυνατότητα ομαδικής και ατομικής κίνησης Επιμέρους στόχος των αθλοπαιδιών είναι η κοινωνικοποίηση του ατόμου και η άσκηση με άλλους

ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΟΙ ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ Οι αθλοπαιδιές συμβάλλουν: α) Στην ανάπτυξη της συνεργασίας, β) στην ανάπτυξη της επικοινωνίας μεταξύ των ασκούμενων γ) στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας δ) στην ανάπτυξη της άμιλλας και του συναγωνισμού ε) στην καλυτέρευση της υγείας του ασκούμενου στ) στην ψυχική ισορροπία

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΒΟΛΕΪ ΩΣ ΟΜΑΔΙΚΟ ΑΘΛΗΜΑ Το βόλεϊ είναι ένα κατεξοχήν ομαδικό άθλημα Η ομαδικότητα του αθλήματος εκφράζεται από την υποχρέωση της συνεργασίας των παικτών μεταξύ τους εξαιτίας των περιορισμών που θέτουν οι κανονισμοί Οι επιτυχημένες ατομικές ενέργειες στην επίθεση κυρίως είναι αποτέλεσμα των προηγούμενων ενεργειών στην υποδοχή και στην πάσα και της καλής συνεργασίας των συμπαικτών

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΒΟΛΕΪ ΩΣ ΟΜΑΔΙΚΟ ΑΘΛΗΜΑ Το βόλεϊ ανήκει στα παιχνίδια με φιλέ (net games) Ο διαχωρισμός του γηπέδου με τον φιλέ αποκλείει την σωματική επαφή με τον αντίπαλο, την άμεση σύγκρουση των αντιπάλων και κατά επέκταση την ύπαρξη κάθε μορφής βίας

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΒΟΛΕΪ ΩΣ ΟΜΑΔΙΚΟ ΑΘΛΗΜΑ Στις φάσεις του παιχνιδιού (αγωνιστικά επεισόδια) συμμετέχουν ενεργά όλοι οι παίκτες ακόμη κι εκείνοι που δεν έχουν την μπάλα Στις νεκρές φάσεις πριν το σερβίς ή στα ταϊμ άουτ ξεκουράζονται όλοι οι παίκτες μαζί Ο επιθετικός και ο αμυντικός χαρακτήρας του παιχνιδιού εκφράζεται ομαδικά αφού χρειάζονται τουλάχιστον 2 παίκτες για να ολοκληρωθεί ένα αγωνιστικό επεισόδιο

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΒΟΛΕΪ ΩΣ ΟΜΑΔΙΚΟ ΑΘΛΗΜΑ Η ροή του παιχνιδιού αναγκάζει τους παίκτες να προσαρμόζουν συνέχεια τις αντιδράσεις τους: α) στις διαφορετικές τροχιές της μπάλας, β) στις διαφορετικές ταχύτητες της μπάλας και γ) στις διαφορετικές κατευθύνσεις της μπάλας Οι παίκτες του βόλεϊ δέχονται μεγάλες επιβαρύνσεις σωματικές και νευρικές εξαιτίας του περιορισμένου χώρου του γηπέδου

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΒΟΛΕΪ ΩΣ ΟΜΑΔΙΚΟ ΑΘΛΗΜΑ Οι παίκτες επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στο να κρατήσουν την μπάλα στον αέρα κάτω από τον έλεγχο τους Τα λάθη που γίνονται στο παιχνίδι έχουν αντίκτυπο τόσο στο σκορ του αγώνα, όσο και στην ψυχολογία όχι μόνο του παίκτη ή της ομάδας, αλλά και των φιλάθλων που παρακολουθούν τον αγώνα

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΒΟΛΕΪ ΩΣ ΟΜΑΔΙΚΟ ΑΘΛΗΜΑ Το βόλεϊ ως ομαδικό παιχνίδι απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, ενώ μπορεί πολύ εύκολα να παιχθεί τόσο σε κλειστούς, όσο και σε ανοιχτούς χώρους Για την επιτυχή ενασχόληση με το βόλεϊ σε υψηλής κατηγορίας αθλητισμό απαιτείται η καθημερινή πολύωρη προπόνηση έτσι ώστε το επίπεδο τεχνικής και φυσικής κατάστασης να είναι υψηλό

Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΒΑΘΜΙΔΕΣ Στον αθλητισμό επιδόσεων σε συλλογικό επίπεδο είναι απαραίτητο να χωρισθούν οι παίκτες σε κατηγορίες ανάλογα με την ηλικία στους που να ανταποκρίνονται στα σωματικά, πνευματικά και διανοητικά χαρακτηριστικά τους Δημιουργήθηκαν 5 βαθμίδες για τους παίκτες που παίζουν σε ομάδες συλλόγων: α) παιδιά ηλικίας 10-12 ετών β) παίκτες ηλικίας 13-14 ετών γ) παίκτες ηλικίας 15-17 ετών δ) παίκτες ηλικίας 17-19 ετών ε) παίκτες ηλικίας 19 ετών και άνω

ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ 10-12 ΕΤΩΝ Στην ηλικία των 10-12 ετών τα παιδιά μαθαίνουν και μυούνται στα βασικά στοιχεία του βόλεϊ Σε αυτή τη βαθμίδα η μύηση στο άθλημα γίνεται μέσω του μίνι βόλεϊ με μικρές μπάλες και χωρίς μεγάλες επιβαρύνσεις Σε αυτή την ηλικία εάν το επιτρέπει το επίπεδο τεχνικής μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το μεγάλο γήπεδο με κανονικές ομάδες με την βοήθεια του συστήματος σύνθεσης και παιχνιδιού 6:0

ΠΑΙΚΤΕΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 13-14 ΕΤΩΝ Είναι η βαθμίδα-κατηγορία παμπαίδων και παγκορασίδων Σε αυτή την κατηγορία τα παιδιά μαθαίνουν τις βασικές κινήσεις (επιθετικές και αμυντικές) των παικτών στο γήπεδο Δεν υπάρχει συγκεκριμένη ειδίκευση, ενώ μεγάλο βάρος δίνεται στην ατομική τεχνική του παίκτη-της παίκτριας Το σύστημα σύνθεσης και παιχνιδιού είναι το 4:2

ΠΑΙΚΤΕΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 15-17 ΕΤΩΝ Είναι η κατηγορία των παίδων-κορασίδων Σε αυτή την ηλικία γίνεται η ειδίκευση του κάθε παίκτη/τριας σε μια συγκεκριμένη θέση Δίνεται μεγάλο βάρος στην τεχνική και στην τελειοποίηση των δεξιοτήτων που απαιτούνται για το βόλεϊ Το σύστημα σύνθεσης και παιχνιδιού είναι το 2:2:2

ΠΑΙΚΤΕΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 15-17 ΕΤΩΝ Είναι η κατηγορία των νέων-νεανίδων Δίνεται μεγάλο βάρος στην τελειοποίηση της ομαδικής και ατομικής τακτικής Οι παίκτες/τριες μαθαίνουν να παίζουν όλα τα αμυντικά και τα επιθετικά συστήματα και να τα εναλλάσσουν ανάλογα με τον αντίπαλό τους Το σύστημα σύνθεσης και παιχνιδιού είναι το 5:1

ΠΑΙΚΤΕΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 19 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩ Είναι η κατηγορία ανδρών-γυναικών Οι παίκτες/τριες τελειοποιούν όλα τα τεχνικά και τακτικά χαρακτηριστικά τους καθώς επίσης και την ατομική και ομαδική τακτική τους Η κατηγορία αυτή είναι σαφώς προσανατολισμένη στον αθλητισμό επιδόσεων Το σύστημα σύνθεσης και παιχνιδιού είναι το 5:1

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΜΑΤΟΣ Τα προβλήματα που υπάρχουν και αντιμετωπίζει ένας παίκτης/τρια κατά την ενασχόλησή του/της με το βόλεϊ προκύπτουν: α) από την τεχνική του αθλήματος διότι 1. οι κινήσεις στο γήπεδο δεν χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ζωή, 2. η τεχνική είναι δύσκολη και 3. απαιτείται μεγάλη ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης και συντονισμού κινήσεων εξαιτίας της ταχύτητας της μπάλας και των ενεργειών β) από την δυσκολία της τακτικής διότι ο πάικτης –τρια πρέπει να εκτελέσει διαφορετική δεξιότητα εξαιτίας της θέσεως του/της στο γήπεδο (στην επιθετική ή στην αμυντική ζώνη) γ) από τους κανονισμούς του παιχνιδιού διότι 1. η επαφή με την μπάλα είναι χρονικά μικρή, 2. υπάρχει ο περιορισμός των 3 επαφών με την μπάλα και 3. υπάρχει η υποχρεωτική περιστροφή των παικτών στο γήπεδο

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΒΟΛΕΪ Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στην διδασκαλία του βόλεϊ είναι: α) η αναλυτική μέθοδος β) η συνθετική (σφαιρική) μέθοδος και γ) η μικτή μέθοδος Κάθε μια από τις παραπάνω αναφερόμενες μεθόδους έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, ενώ ανάλογα με την περίσταση θα πρέπει να χρησιμοποιούνται και οι 3 κατά την διδασκαλία των δεξιοτήτων στο βόλεϊ

Η ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΒΟΛΕΪ Η αναλυτική μέθοδος διδασκαλίας είναι αποτελεσματική κατά την εκμάθηση των δεξιοτήτων του βόλεϊ σε αρχαρίους Πλεονέκτημα της μεθόδου είναι ότι δεν απαιτείται σε αυτή την μέθοδο η χρησιμοποίηση της τακτικής του παιχνιδιού Το μειονέκτημά της είναι ότι δεν δίνει την πραγματική εικόνα του παιχνιδιού Επίσης η πολύωρη εξάσκηση των παικτών με την τεχνική μειώνει την παρακίνησή τους για το παιχνίδι, διότι η προπόνηση καταντάει βαρετή και αποκομμένη από το ομαδικό παιχνίδι

Η ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΒΟΛΕΪ Η συνθετική (σφαιρική) μέθοδος διδασκαλίας χρησιμοποιείται στην προπόνηση προχωρημένων – υψηλής κατηγορίας, αλλά και στο σχολείο ή στο μαζικό αθλητισμό Πλεονέκτημα της μεθόδου είναι ότι εξασκούνται οι παίκτες στην ομαδική τακτική και στην συνεργασία μεταξύ τους Μειονέκτημα είναι η αυτοματοποίηση στο παιχνίδι λανθασμένων τεχνικών

Η ΜΙΚΤΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΒΟΛΕΪ Η μικτή μέθοδος χρησιμοποιείται όταν στόχος είναι ο παίκτης/τρια να παίξει το παιχνίδι με όλους τους κανονισμούς που το διέπουν Στην πράξη χρησιμοποιούνται όλοι οι μέθοδοι διδασκαλίας ανάλογα με: α) τον χώρο εξάσκησης-προπόνησης των παικτών/τριών, β) την ηλικία των παικτών/τριών, γ) το προπονητικό επίπεδο των παικτών/τριών και δ) το περιεχόμενο της διδασκαλίας τεχνικής ή τακτικής

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΜΑΤΟΣ Το βόλεϊ εντάσσεται στα: α) ατομικά αθλήματα β) ομαδικά αθλήματα γ) ανταγωνιστικά αθλήματα δ) όλα τα παραπάνω Σε ποια ηλικία γίνεται η ειδίκευση των παικτών στο βόλεϊ? α) 10-12 ετών β) 13-14 ετών γ) 15-17 ετών δ) 17-19 ετών Στην προπόνηση στο βόλεϊ χρησιμοποιείται: α) η αναλυτική μέθοδος β) η συνθετική μέθοδος γ) η μικτή μέθοδος δ) όλες οι παραπάνω Πλεονέκτημα της αναλυτικής μεθόδου είναι ότι: α) δεν χρησιμοποιείται η τεχνική β) δεν χρησιμοποιείται η τακτική γ) εξασκούνται οι παίκτες στην ομαδική τακτική δ) τίποτα από τα παραπάνω

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Το βόλεϊ εντάσσεται στα: β) ομαδικά αθλήματα Σε ποια ηλικία γίνεται η ειδίκευση των παικτών στο βόλεϊ? γ) 15-17 ετών Στην προπόνηση στο βόλεϊ χρησιμοποιείται: δ) όλες οι παραπάνω Πλεονέκτημα της αναλυτικής μεθόδου είναι ότι: β) δεν χρησιμοποιείται η τακτική

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 1. Σχολιάστε τις μεθόδους διδασκαλίας του βόλεϊ και συζητήστε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε μεθόδου. 2. Συζητήστε τη χρησιμότητα του διαχωρισμού σε βαθμίδες στο βόλεϊ ανάλογα με την ηλικία των παικτών/τριών

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ζέτου, Ε., Χαριτωνίδης, Κ. (2001).Η διδασκαλία της Πετοσφαίρισης. Τόμος Ι University Studio press. Ζέτου, Ε., Χαριτωνίδης, Κ. (2002).Η διδασκαλία της Πετοσφαίρισης. Τόμος IΙ University Studio press. Papageorgiou , A., Spitzley, W. (1994). Handbuch fuer Volleyball. Πατσιαούρας Α. (2006). Πετοσφαίριση. Θεωρία, τεχνική, μεθοδολογία, ειδική διδακτική & κανονισμοί. ΑΣΕΠ, κλάδος Φυσικής Αγωγής. Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ, Θεσσαλονίκη.