Μέρη Α/Γ οριζόντιου άξονα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Advertisements

Ελληνογαλλική Σχολή ‘’Άγιος Παύλος’’
Ο Ηλεκτρονόμος Ο Ηλεκτρονόμος (Relay) είναι ένας μηχανικός διακόπτης, του οποίου οι επαφές ελέγχονται από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο ηλεκτρονόμος είναι ένα.
Ήπιες Μορφές Ενέργειας ΙΙ
Παπαδόπουλος, ποτηρίδης, βέις. Η αιολική ενέργεια χρησιμοποιεί την ενέργεια του ανέμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Ένα σύστημα αιολικής ενέργειας.
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
Ο Ηλεκτρονόμος Ο Ηλεκτρονόμος (Relay) είναι ένας μηχανικός διακόπτης, του οποίου οι επαφές ελέγχονται από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο ηλεκτρονόμος είναι ένα.
Χαρακτηριστικά μεγέθη εναλλασσόμενου ρεύματος και εναλλασσόμενης τάσης
Φυσικές Αρχές Λειτουργίας Ανεμογεννήτριας
Αιολικη ενεργεια Στέφανος Κουφάκης Αντωνία Θεοδώρου.
ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ Μία από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι η αιολική με την οποία θα ασχοληθούμε ββνφχνγφ.
Η λειτουργία της ανεμογεννήτριας
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
Ηλεκτρομαγνητικά πεδία
Ανόρθωση, εναλλασσόμενου ρεύματος
ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΣΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟΧΟΙ Ο μαθητής να μπορεί να
Η στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Ο εναλλακτήρας και η αρχή λειτουργίας του
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Επανάληψη Προηγούμενου Μαθήματος
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ασύγχρονος τριφασικός τετραπολικός κινητήρας 380 V/50Hz με βραχυκυκλωμένο το δρομέα σε σύνδεση αστέρα έχει τις παρακάτω παραμέτρους ισοδύναμου κυκλώματος:
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΣΕΩΝ
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 2: Ασύγχρονος Τριφασικός Κινητήρας Αρχή Λειτουργίας Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 8: Θεωρία των δυο Στρεφόμενων Πεδίων Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ Σ.Ρ. ΜΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΥΛΛΙΓΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ.
ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 1: Βασικές Αρχές Ηλεκτρικών Μηχανών Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Η Συνολική Τάση εξ’ επαγωγής (Ηλεκτρεγερτική Δύναμη) του συνόλου των τυλιγμάτων μιας μηχανής συνεχούς ρεύματος ισούται με: C – Μια σταθερά διαφορετική.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #1
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
ΨΑΡΕΛΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Πως λειτουργούν ? Πως λειτουργούν ? Πως λειτουργούν ? Τι ενέργεια δίνουν ? Αιολικα παρκα!!
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. ΑΠΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΤΑΣΗ ΕΞ’ ΕΠΑΓΩΓΗΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΣΤΑΤΗΣ Τάση εξ’ επαγωγής στα άκρα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ Σ.Ρ. Πέτρος Μανουσαρίδης Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
Όνομα: Σεβδαλής Κυριάκος
Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές
Ηλεκτρικός Κινητήρας Βαγγέλης Ηλιάδης.
ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΜΠΟΥΡΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Προσδιορισμός φοράς επαγωγής μαγνητικού πεδίου Β σε ρευματοφόρο αγωγό με τον κανόνα του δεξιού χεριού.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Εκκίνηση με ομαλό εκκινητή
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ.
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
Ηλεκτρονικά Ισχύος Κωνσταντίνος Γεωργάκας.
Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ
ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ.
Χαρακτηριστικά μεγέθη εναλλασσόμενου ρεύματος και εναλλασσόμενης τάσης
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
Δ. Κλιγκόπουλος Επιβλέπων: Β. Σπυρόπουλος, Καθηγητής
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μέρη Α/Γ οριζόντιου άξονα Πτερωτή Κύριος άξονας (low speed) Πολλαπλασιαστής στροφών Άξονας (high speed) Κέλυφος ατράκτου Ηλεκτρική Γεννήτρια Ηλεκτρονικός Έλεγχος Μέτρηση Ταχύτητας Διεύθυνσης ανέμου Ερευνητκή εργασία PR6

Πτερωτή Ο αριθμός των πτερυγίων εξαρτάται από την εφαρμογή: Πολυπτέρυγοι (π.χ. Αμερικάνικου τύπου) που στο παρελθόν βρήκαν πλατιά εφαρμογή για άντληση νερού με μειονεκτήματα: μικρός συντελεστής ισχύος (max 0.3), μικρή διάμετρος Με λίγα πτερύγια (2-3) πού έχουν μορφή των ελίκων των αεροσκαφών. Μεγάλοι συντελεστές ισχύος (~0.4) και βέλτιστη λειτουργία σε μεγάλο λόγο ταχυτήτων ακροπτερυγίου (λ). Πιο ταχύστροφοι και οικονομικότεροι από τους πολυπτέρυγους. Ο τρίπτερος δρομέας είναι ~5% αποδοτικότερος από τον δίπτερο και με μικρότερα φορτία, αλλά ακριβότερος. Ο μονόπτερος είναι οικονομικότερος αλλά με 10% μικρότερη ενεργειακή απόδοση από τον δίπτερο. Ερευνητκή εργασία PR6

Πτερωτή Το μέγεθος της ανεμογεννήτριας: Μικρής ισχύος (μέχρι 20kW) όπου η διάμετρος είναι έως 10m περίπου Μέσης ισχύος (20-250kW) με διαμέτρους μέχρι 25m Μεγάλης ισχύος (μεγαλύτερη από 250kW και γενικά 500-2500kW) όπου η διάμετρος είναι μέχρι 80m. Γενικά είναι δύσκολο να ξεπεράσει κανείς την ισχύ των 2500kW γιατί απαιτείται κατασκευή πτερωτών πολύ μεγάλης διαμέτρου (άνω των 80m) η οποία παρουσιάζει σοβαρά τεχνικά προβλήματα Σε μία μοντέρνα Α/Γ 600kW η διάμετρος μπορεί να φτάσει τα 40m Ερευνητκή εργασία PR6

Πτερωτή Τα πτερύγια σε μεγάλης ισχύος Α/Γ κατασκευάζονται από εποξικό υλικό ενισχυμένο με υαλονήματα καθώς και ανθρακονήματα, ενώ χρησιμοποιείται η τεχνολογία των ελίκων των αεροσκαφών Στις μέσου μεγέθους πτερωτές χρησιμοποιούνται επίσης υαλονήματα με εναλλαγή της κατεύθυνσης των υαλονημάτων σε πολλαπλές στρώσεις, η ακόμα και ξύλο το οποίο εμφανίζει μεγάλη αντοχή και μικρή κόπωση Τα πτερύγια σε μικρές Α/Γ κατασκευάζονται από πολυουρεθάνη, υαλόνημα και ξύλο Σημαντική η συμπεριφορά των υλικών σε εναλλασσόμενη φόρτιση που μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη γήρανση Ερευνητκή εργασία PR6

Κύριος άξονας Συνδέει το κέντρο της πτερωτής με τον πολλαπλασιαστή στροφών Ο σφυρήλατος κύριος άξονας στηρίζεται σε δύο κύρια έδρανα Σε μία σύγχρονη ανεμογεννήτρια 600kW ο δρομέας περιστρέφεται σχετικά αργά με ταχύτητα 19 έως 30 περιστροφές το λεπτό (RPM) Ο άξονας συνδέεται με δίκτυο σωληνώσεων του υδραυλικού συστήματος που χρησιμοποιείται για την λειτουργία των αεροδυναμικών φρένων Ερευνητκή εργασία PR6

Πολλαπλασιαστής στροφών Ο πολλαπλασιαστής στροφών (gear box) έχει στόχο την προσαρμογή των στροφών του δρομέα στις στροφές της γεννήτριας Άμεση σύνδεση του κύριου άξονα με την γεννήτρια (50Hz AC) με 2, 4 ή 6 πόλους θα απαιτούσε μία ταχύτητα περιστροφής 1000-3000 RPM, που αντιστοιχεί 2 φορές περίπου στην ταχύτητα του ήχου Έλλειψη του πολλαπλασιαστή στοφών απαιτεί χρήση γεννήτριας με πολλούς πόλους και χαμηλές ταχύτητες περιστροφής (περίπου 200 πόλους για ταχύτητα 30 RPM) Η αδράνεια του ρότορα που θα πρέπει να χειριστεί η γεννήτρια σε άμεση σύνδεση απαιτεί στιβαρή και άρα ακριβή γεννήτρια Τελική περιστροφή περίπου 1500 RPM Ερευνητκή εργασία PR6

Σύστημα πέδησης άξονα δρομέα Υπάρχουν διάφοροι τρόποι ακινητοποίησης του δρομέα: Μεταβολή βήματος πτερυγίου, ακροπτερυγίου ή αεροπέδη Στροφή του δρομέα παράλληλα στον άνεμο Πέδηση του άξονα Σε περίπτωση αστοχίας των μηχανισμών ρύθμισης του βήματος του πτερυγίου απαιτείται ύπαρξη συστήματος πέδησης άμεσα στον άξονα του δρομέα (τύπου δισκόφρενο) Συνήθως γίνεται τοποθέτηση του φρένου στον υψηλόστροφο άξονα της μηχανής γιατί η ροπή πέδησης είναι μικρή Συχνά η πέδη είναι ηλεκτρομαγνητικού τύπου και ενεργοποιείται αυτόματα με την διακοπή του ρεύματος (η πέδη παραμένει ανοικτή με ηλεκτρομαγνήτες) Ερευνητκή εργασία PR6

Ηλεκτρική γεννήτρια (Σύγχρονες) Στάτης AC Ρότορας DC Ταχύτητα περιστροφής του στάτη= Ταχύτητα περιστροφής του πεδίου του ρότορα= Ωs Ερευνητκή εργασία PR6

Ηλεκτρική γεννήτρια (Σύγχρονες) Αυξάνοντας τον αριθμό των πόλων, μπορούμε να μειώσουμε την απαραίτητη ταχύτητα περιστροφής του πεδίου. Οι περισσότερες Α/Γ χρησιμοποιούν 4-6 πόλους για λόγους οικονομίας και όγκου Αργή μεγάλη (ακριβή) γεννήτρια Γρήγορη μικρή (φθηνή) γεννήτρια Ερευνητκή εργασία PR6

Ηλεκτρική γεννήτρια (Ασύγχρονες) Στάτης ΑC Ταχύτητα περιστροφής του πεδίου του στάτη: Ωs Ταχύτητα περιστροφής του ρότορα: Ωr =(1-s) Ωs s: slip (ολίσθηση): s=(Ωs – Ωr)/ Ωs Μαγνητικό Πεδίο Ισχυρά ρεύματα Ερευνητκή εργασία PR6

Σύστημα ελέγχου  Σύστημα ελέγχου πτερυγίων Μεταβολή του βήματος του πτερυγίου ή του ακροπτερυγίου Στροφή του δρομέα ώστε το επίπεδό του να γυρίσει παράλληλα στην διεύθυνση του ανέμου (yaw control) Αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης με την ενεργοποίηση αεροπέδης (spoiler) Μηχανική πέδηση του άξονα  Σύστημα ελέγχου Όλες οι λειτουργίες της Α/Γ μετρώνται και ελέγχονται από μια μονάδα ελέγχου που βασίζεται σε μικροεπεξεργαστή και περιέχει τα κατάλληλα κυκλώματα ελέγχου ισχύος Ερευνητκή εργασία PR6

Σύστημα προσανατολισμού Στις μικρού ή μεσαίου Α/Γ χρησιμοποιείται καθοδηγητικό πτερύγιο Στις Α/Γ μεγάλου μεγέθους χρησιμοποιείται σερβοκινητήρας ο οποίος ελέγχεται από από τον ανεμοδείκτη του ανεμογράφου Ο δρομέας προσανατολίζεται (yaw control) με δύο ηλεκτροκίνητους οδοντωτούς τροχούς προσανατολισμού που εφαρμόζουν σε μια οδοντωτή κορώνα τοποθετημένη στην κορυφή του πύργου. Ερευνητκή εργασία PR6

Κέλυφος ατράκτου Το κέλυφος της ατράκτου (nacelle) είναι συνήθως από πολυεστερικό υλικό ενισχυμένο με υαλοβάμβακα και προστατεύει τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό της Α/Γ. Η πρόσβαση στην άτρακτο επιτυγχάνεται από κεντρικό άνοιγμα, ανεξάρτητα από τη θέση της ατράκτου ως προς τον πύργο Ερευνητκή εργασία PR6

Πύργος  Ο πύργος είναι κυλινδρικός, ελαφρά κωνικός. Επιμεταλλώνεται και βάφεται συνήθως με λευκή βαφή. Κατασκευάζεται συνήθως σε 3 ή περισσότερα τμήματα με εσωτερικές φλάντζες σύνδεσης. (€ 15.000/ 10m) Ερευνητκή εργασία PR6