Β΄ ενικό ΠΡΤΒ΄ ενικό ΑΟΡA΄ πληθ. ΠΡΤA΄ πληθ. ΑΟΡ Πηγαίνω Κατεβαίνω Καίω Μένω Γέρνω 1.1. Να συμπληρώσετε τον πίνακα:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Η Υποτακτική στα Αρχαία Ελληνικά
♫ Ανοίξτε τα ηχεία σας! ♫ Ανοίξτε τα ηχεία σας! ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑΝΕ ΤΑ ΣΛΑΙΝΤΣ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ.
ΤΑ ΤΡΕΛΑ ΜΥΑΛΑ Δημοσιογράφοι!!!.
EDG220 C: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και
Ελληνικά στο ΤΕΠΑΚ1 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΚΕΝΤΡΟ ΓΛΩΣΣΩΝ • ΣΗΜΕΡΑ • ΑΥΡΙΟ • ΧΤΕΣ.
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Τεχνολογία Εστιατορικης Τεχνης
ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΑ 10 ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
δε μας αρέσει η προστακτική
Δευτερεύουσες προτάσεις.
Μην παίρνεις τίποτα ως δεδομένο… …Σκέψου πιο…προσωπικά!!!
Στην τάξη μου.
EDG220 C: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και εκπαιδευτική τεχνολογία Ακαδημαϊκό έτος: Υποχρεωτική εργασία: Τίτλος θεματικής ενότητας: Κυκλοφορώ με ασφάλεια.
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Κελεσίδης Βαγγέλης.
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ Μετατροπή ρημάτων.
Ενεργητική και Παθητική φωνή
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Ευθύς και πλάγιος λόγος
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Μην τολμήσεις και μιλήσεις γιατί θα σου κάνουμε χειρότερα! Πρέπει να μας φοβάσαι!
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
Lesson 2 ΜΑΘΗΜΑ 2 GRE 101. Verbs in active and passive voice.
Επίλυση Διαφορών Φοβάσαι τους ‘’Νταήδες’’, τους ‘’Μάγκες’’ και τους ‘’Δυνατούς’’; Σε χτυπούν, σε κοροϊδεύουν, σε εκβιάζουν; Πες ΌΧΙ! Είμαστε μαζί σου!
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος
ΔΕΚΑΡΧΟ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Αβραάμ Ιντζεβίδης
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Future events (revision) Health and body
Βδομάδα 2_4/4/16 Στόχοι Revision.
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ. . .;
At a restaurant Talking about future plans
Πάτα το κουμπί για τη συνέχεια
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Describing past events Interview At a restaurant
ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ
Τα εργοστάσια ______________προϊόντα τοποθετώ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
Βδομάδα 9_10/3/16 Στόχοι The weather.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Γλώσσα Ε΄ ¨Πώς δίνω οδηγίες¨
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
δε μας αρέσει η προστακτική
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Β΄ ενικό ΠΡΤΒ΄ ενικό ΑΟΡA΄ πληθ. ΠΡΤA΄ πληθ. ΑΟΡ Πηγαίνω Κατεβαίνω Καίω Μένω Γέρνω 1.1. Να συμπληρώσετε τον πίνακα:

Εσύ …./…..(κοιτάζω, ενεστ.) τη δουλειά σου και μην ανακατεύεσαι. ……/…… (παίρνω, αορ.) γρήγορα από εδώ τα πράγματά σου και…/…(φεύγω, αορ)‏ …μου/….(λέω, αορ.) γρήγορα γιατί τον χτύπησες …/…(δέχομαι, αορ., ενικός) τη βοήθειά του και…/….(προσπαθώ, αορ.) να τον δικαιώσεις. …../….(χαίρομαι, αορ.) τη ζωή σας τώρα που είστε νέοι Να συμπληρώσετε τις παρακάτω φράσεις με τον κατάλληλο τύπο της προστακτικής και υποτακτικής του ρήματος που σας δίνεται στην παρένθεση:

συμπεραίνω, γέρνω, αναπτύσσω, απονέμω, στέλνω, προσβάλλω Καταφατικές ……………………………………………………………………… …………………………………………………………………… …………………………………………………………………… ……………………………………………………………… Αποφατικές ……………………………………………………………………… …………………………………………………………………… …………………………………………………………………… …………………………………………………………………… 3. Να σχηματίσετε προτάσεις με την προστακτική ΑΟΡ των παρακάτω ρημάτων στην ενεργητική φωνή. Στη συνέχεια να μετατρέψετε τις ίδιες προτάσεις σε αποφατικές κάνοντας τις αναγκαίες αλλαγές στην έγκλιση:

αναγγέλλω (ενικός) επαναλαμβάνω (πληθυντικός)‏ διαγράφω (ενικός) παραδίνω (πληθυντικός )‏ ………………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… 4. Να σχηματίσετε φράσεις με την προστακτική ενεργητικού ενεστώτα και αορίστου των παρακάτω ρημάτων στον αριθμό που δίνεται στην παρένθεση:

ΧρόνοςΈγκλιση ΟριστικήΥποτακτικήΠροστακτική 5. Να γράψετε σε όλες τις εγκλίσεις το β’ πληθυντικό πρόσωπο των χρόνων που σχηματίζονται από το ενεστωτικό θέμα. αρχίζω - λογαριάζω - δανείζω - προσβάλλω - πηγαίνω - απαγγέλλω

ΧρόνοςΈγκλιση ΟριστικήΥποτακτικήΠροστακτική 6. Να γράψετε σε όλες τις εγκλίσεις το β’ ενικό πρόσωπο των χρόνων που σχηματίζονται από το αοριστικό θέμα. απολυμαίνω - διαβάλλω – εξαγγέλλω – παράγω

Αόριστος 7. Να σχηματίσετε τον αόριστο της ενεργητικής φωνής των παρακάτω ρημάτων και ανάλογα με τον τρόπο του σχηματισμού του να κατατάξετε τα ρήματα σε τρεις στήλες. πετυχαίνω, συμπεραίνω, ανασταίνω, σωπαίνω, παθαίνω, αποασταίνω, μακραίνω, παρασταίνω, ακριβαίνω, βαραίνω, λεπταίνω, τυχαίνω, λαβαίνω

Α΄ Β΄ Παθητ. Αορ. σε... Παθητ. Μετ. σε... Παθητ. Αορ. σε… Παθητ. Μετ. σε … απολυμάνθηκα απολυμασμένος 8.8. Να κατατάξετε σε δύο στήλες τα παρακάτω ρήματα σε -αίνω, ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίον σχηματίζουν τον παθητικό αόριστο και την παθητική μετοχή απολυμαίνω - λιπαίνω - ψυχραίνω - ζεσταίνω - μαραίνω - πικραίνω - υφαίνω - μιαίνω

Στο παρελθόν η χώρα μας …. (εξάγω) μόνο αγροτικά προϊόντα. Φέτος το εργοστάσιο... (παράγω) νέους τύπους προϊόντων και αύξησε την παραγωγή. Το δικαστήριο έδωσε εντολή να … (προσάγω) βιαίως τον μάρτυρα Για να καταναλώνεις, πρέπει και να … (παράγω). Ο υπουργός θα … (εισάγω) τροπολογία στο νομοσχέδιο Ο εκάστοτε υπουργός συνηθίζει να … (εισάγω) τροπολογίες κατά την ψήφιση των νομοσχεδίων. Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι αύριο θα... (προσάγω) τους υπόπτους στην ασφάλεια. Τον είχαν... (προσάγω) στην ασφάλεια για εξακρίβωση στοιχείων. Από όσα μας εκθέσατε έχουμε... (συνάγω) το συμπέρασμα ότι παρανοήσατε τα λεγόμενά μας. Είναι τόσο φαντασμένη, ώστε απείλησαν πως κάθε μέρα θα... (απάγω) και έναν αντίπαλό τους Να συμπληρώσετε τα κενά με τον σωστό τύπο των ρημάτων που βρίσκονται σε παρένθεση.

Ο καθηγητής μου με πρόσβα…ε χθες στο μάθημα. Δεν είναι δυνατό να μεταβά...εις συνεχώς τις απόψεις σου. Ο άνθρωπος που έχει σωστή κρίση υποβά...ει σε έλεγχο όλες τις πληροφορίες. Δεν επιτρέπετε να διαβά…εις τους άλλους και να θίγεις την υπόληψή τους. Αν προβά…εις και υποστηρίξεις μαχητικά τις απόψεις σου, θα επιτύχεις. Όταν μιλάει ποικί…ει τον λόγο του με πολλά ευφυολογήματα. Έχει αποβά…ει κάθε αίσθημα ντροπής. Μην αναβά…εις ξανά την επίσκεψη. Μην αναβά…εις συνεχώς την επίσκεψη Οι κληρονόμοι θα προσβά…ουν τη διαθήκη τον έχουν διαβά…ει στην υπηρεσία του. 10. Να συμπληρώσετε τα κενά με ένα ή δύο «λ» (λάμδα).

…………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………… 11. Να σχηματίσετε φράσεις με την προστακτική ενεργητικού ενεστώτα και αορίστου των παρακάτω ρημάτων στον αριθμό που δίνεται στην παρένθεση. Φοβούμαι (εν.) Λυπούμαι (πληθ.) Κρατιέμαι (πληθ.) Αναρωτιέμαι (πληθ )‏

α) προστακτική ενεστώτα ………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… β) προστακτική αορίστου ………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… γ) φράσεις ………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… 12. α) Να σχηματίσετε την προστακτική ενεργητικού ενεστώτα και αορίστου των παρακάτω ρημάτων στον αριθμό που δίνεται στην παρένθεση. β) Να εντάξετε τους ρηματικούς τύπους σε ένα ευρύτερο γλωσσικό πλαίσιο. χρησιμοποιώ (πληθ.), ρωτώ (εν.), προσπαθώ (πληθ.), προχωρώ (εν.), αδιαφορώ(πληθ.)‏