91 ο ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΠΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Π.Ε. ΜΕ ΘΕΜΑ: ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗ ΜΑΡΙΑ ΜΕΝΕΓΑ ΒΙΟΛΕΤΑ ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗ ΜΑΡΙΑ ΜΕΝΕΓΑ ΒΙΟΛΕΤΑ ΦΥΤΡΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΒΑΚΑ ΔΩΡΑ ΜΠΕΓΕΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΦΟΥΡΗ ΕΙΡΗΝΗ ΓΑΒΡΙΛΗ ΔΑΦΝΗ ΠΑΠΑΔΟΥΛΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΚΑΒΑΚΟΥ ΙΛΙΑΝΑ ΝΤΙΝΟΥ ΓΙΑΝΝΑ ΜΕΓΑΛΟΥΔΗ ΜΥΡΣΙΝΗ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΤΟΪΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΥΛΑΚΗ ΕΡΜΙΟΝΗ
Η εξοικονόμηση ενέργειας στη σχολική κοινότητα Τίτλος προγράμματος: « Μειώνω το ενεργειακό αποτύπωμα του Σχολείου μου » Διάρκεια προγράμματος : 3-5 μήνες ΣΚΟΠΟΣ Η εξοικονόμηση ενέργειας στη σχολική κοινότητα
ΣΤΑΔΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΦΟΡΜΗΣΗ Βίντεο με βιοκλιματικό σχολείο
ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΟΧΟΙ : Να ερευνήσουν… Να ανακαλύψουν… Να χειρίζονται… Να γνωρίσουν… Να συνεργαστούν… Να προτείνουν λύσεις … Να αλλάξουν συνήθειες…
ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ Κέλυφος Κτιρίου Σχολικοί Πόροι Ηλεκτρικές Συσκευές Περιβάλλων Χώρος Λειτουργίες
ΚΕΛΥΦΟΣ ΚΤΙΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΥΛΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ, ΓΚΑΒΑΚΟΥ ΙΛΙΑΝΑ, ΝΤΙΝΟΥ ΓΙΑΝΝΑ
Τοίχοι, Δάπεδα, Οροφή, Παράθυρα, Πόρτες Καταγραφή υπάρχουσας κατάστασης : Ερευνούν – Ανακαλύπτουν Θερμοδιαπερατότητα →Συντελεστές Απώλειες Θερμότητας → Ανάγκες Απόδοση συστήματος → Κατανάλωση→ Ρύποι Τρόποι βελτίωσης Α. Υλικά θερμομόνωσης, μέρη εφαρμογής, τρόποι εφαρμογής → Οφέλη Συνεργασία μαθητών με ειδικούς επιστήμονες, εξειδικευμένα κέντρα, επισκέψεις πεδίου
Τρόποι εργασίας Βιβλιογραφική έρευνα, Έρευνα διαδικτύου Ομιλίες ειδικών Μελέτη περίπτωσης Ανάληψη δράσης Συνολικές προτάσεις προς αρμόδιους φορείς Ενημέρωση σχολικής και τοπικής κοινότητας
Ηλεκτρική ενέργεια-συσκευές ΜΕΓΑΛΟΥΔΗ ΜΥΡΣΙΝΗ, ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ, ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ, ΣΤΟΪΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, ΠΑΥΛΑΚΗ ΕΡΜΙΟΝΗ
Ηλεκτρική ενέργεια-συσκευές Καταγραφή ηλεκτρικών συσκευών Λειτουργία και χρήση τους Τι ενεργειακή κλάση έχουν Καταγραφή αλόγιστης χρήσης Επιπτώσεις της αλόγιστης χρήσης στο: Άτομο Περιβάλλον (φυσικό – κοινωνικό)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Καταγραφή συμπερασμάτων σχετικά με την αλόγιστη χρήση Συνέντευξη με το συντηρητή του σχολείου Δημιουργία ερωτηματολογίου αναφορικά με την ενεργειακή κατανάλωση στο ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου (επεξεργασία excel), στατιστικά συμπεράσματα Επίσκεψη σε βιοκλιματικό σχολείο Μέτρηση ενεργειακού αποτυπώματος: http://www.dipe-serron.gr/apotipoma Προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας (αναζήτηση ενεργειακά αποδοτικών συσκευών, τρόπου χρήσης κ.ά.) Δημιουργία PPt με παρουσίαση τελικών αποτελεσμάτων της έρευνας με στόχο την ευαισθητοποίηση των συμμαθητών τους
ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΕΝΕΓΑ ΒΙΟΛΕΤΑ, ΦΥΤΡΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΒΑΚΑ ΔΩΡΑ Σχολικοί Πόροι ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΕΝΕΓΑ ΒΙΟΛΕΤΑ, ΦΥΤΡΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΒΑΚΑ ΔΩΡΑ
Εξερεύνηση χώρου (μέσω παρατήρησης στο πεδίο) Καταγραφή (συγκέντρωση στοιχείων σε συνεργασία με τον σύλλογο καθηγητών Κατηγοριοποίηση (ανάλυση των αποτελεσμάτων της καταγραφής) Διερεύνηση στάσης (σύνταξη ερωτηματολογίου για μελέτη της χρήσης των πόρων και ανάλυση αποτελεσμάτων)
Συνέπειες της τάσης στο ευρύτερο περιβαλλοντικό πλαίσιο (αναζήτηση στο διαδίκτυο – προβολή βίντεο) Παρέμβαση στη σχολική κοινότητα (ανακοινώσεις, διάχυση πληροφοριών, δρώμενα) Αναστοχασμός - πρόταση
ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ ΜΠΕΓΕΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΣΠΑΝΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ ΜΠΕΓΕΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΣΠΑΝΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ, ΚΑΦΟΥΡΗ ΕΙΡΗΝΗ, ΓΑΒΡΙΛΗ ΔΑΦΝΗ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ Α. ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΟΙΚΙΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ Β. ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ Α. ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΟΙΚΙΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ Β. ΠΡΑΣΙΝΟ ΑΥΛΗ ΤΑΡΑΤΣΑ ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΟΙΚΙΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΟΙΚΙΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ Αναγνώριση , παρατήρηση, αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης Προτάσεις για δραστηριότητες με φύλλα εργασίας : Α.Εξερεύνηση στο google earth B. Εντοπισμός προβλημάτων (ύπαρξη πάρκων-πρασίνου στην περιοχή, βιομηχανιών κ.λ.π) Γ. Προτάσεις – εφικτές λύσεις για βελτίωση για μονοδρόμηση, δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, πάρκινγκ για ποδήλατα, φωτοβολταϊκά, Δ. Ενεργοποίηση Φορέων - δήμοι, σύλλογοι κ.λ.π
Πράσινο Δενδροφύτευση φυλλοβόλα - αειθαλή Δημιουργία κήπου, ξήλωμα της ασφάλτου, δημιουργία λιμνούλας Πράσινη ταράτσα (γλάστρες κ.λ.π)
ΟΜΑΔΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ 1.Μετρήστε με βήματα την αυλή του σχολείου και φτιάξτε ένα απλό περίγραμμα . 2. Σχεδιάστε μέσα στην σχεδιάγραμμα τα κτήρια, τα γήπεδα και όποια άλλα κτίσματα υπάρχουν μέσα στην αυλή. 3. Βρείτε πώς είναι προσανατολισμένη η αυλή (Βορράς-Νότος κ.λ.π) ως εξής : 4. Σημειώστε τα σημεία του ορίζοντα που βρήκατε στο έδαφος με κιμωλία 5. Βρείτε την κατεύθυνση του ανέμου 6. Σημειώστε τα είδη των φυτών που υπάρχουν ήδη στην αυλή 7. Κάντε μερικές προτάσεις για τα σημεία όπου θα μπορούσατε να προσθέσετε πράσινο (γλάστρες κ.λ.π.)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗ ΜΑΡΙΑ ΜΕΝΕΓΑ ΒΙΟΛΕΤΑ ΦΥΤΡΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΒΑΚΑ ΔΩΡΑ ΜΠΕΓΕΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΦΟΥΡΗ ΕΙΡΗΝΗ ΓΑΒΡΙΛΗ ΔΑΦΝΗ ΠΑΠΑΔΟΥΛΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΚΑΒΑΚΟΥ ΙΛΙΑΝΑ ΝΤΙΝΟΥ ΓΙΑΝΝΑ ΜΕΓΑΛΟΥΔΗ ΜΥΡΣΙΝΗ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΤΟΪΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΥΛΑΚΗ ΕΡΜΙΟΝΗ
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (3) Γ. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (3) Γ. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: Να αγαπήσουν το δάσος και να ενδιαφερθούν για την προστασία του Να αναπτύξουν αίσθημα υπευθυνότητας σε θέματα και συμπεριφορές που μπορούν να πυροδοτήσουν μια δασική πυρκαγια Να μετουσιώσουν την ευαισθητοποίηση σε δράση και να συμβάλλουν με τον τρόπο τους στην αντιμετώπιση του φαινομένου
ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΦΟΡΜΗΣΗ – ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ - ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΙΤΙΩΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΛΥΣΕΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ & ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1. ΑΦΟΡΜΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΚΑΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
2. ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΙΤΙΩΝ (1) Ανάδειξη προϋπαρχουσών ιδεών μέσα από συζήτηση
3. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ (1) Α. ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 3. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ (1) Α. ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Β. ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
3. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ (1) Α. ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 3. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ (1) Α. ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συζήτηση μετά από προβολή ταινίας ή συλλογή φωτογραφιών
Δραστηριότητα καταγραφής συναισθημάτων
4. ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΛΥΣΕΩΝ – ΜΕΤΡΩΝ (1) 4. ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΛΥΣΕΩΝ – ΜΕΤΡΩΝ (1) Καθαρισμός του χώρου γύρω από το σχολείο
5. ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ · Φιλοξενία μαθητών από άλλο νομό που έχει πληγεί από κάποια πυρκαγιά πρόσφατα (π.χ Ηλεία), ώστε οι μαθητές να μοιραστούν μαζί μας τις εμπειρίες τους. · Θεατρικό Παιχνίδι – Παιχνίδι Ρόλων. · Έκδοση Αφίσας, Μπλουζάκια και κονκάρδων με σύνθημα: «Ο Υμηττός εκπέμπει S.O.S- Εθνικός Δρυμός Τώρα!»
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ