Το μοιρολόγι της φώκιας Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΟΛΟΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΦΑΡΟΣ Του Φρανσίσκο Κούνα Εάν έρθεις στο σπίτι μου, από το παράθυρο της κρεβατοκάμαράς μου θα δεις τη θάλασσα, την παραλία και πολλές.
Advertisements

Έτσι κάνουμε εμείς τα κορίτσια όταν
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΛΟΣΣΙΟΥ
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
O ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΙΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ
ΛΕΜΕ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Έτσι κάνουμε εμείς τα αγόρια όταν θέλουμε να ουρήσουμε!
Μετάφραση – Προσαρμογή στο Power Point: Μαρία Κασαπίδη
Αλάτι χοντρό – αλάτι ψιλό
ΤΟ ΜΟΙΡΟΛΟΓΙ ΤΗΣ ΦΩΚΙΑΣ
27 ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Το Απέραντο Γαλάζιο.
Άρης το σαλιγκάρι Άντον Κρινγκς.
‘’Το μοιρολόγι της φώκιας’’
Mώλος: O υγρότοπος της περιοχής μου
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
ΤΑΞΗ Γ-2 17ου ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Το νερό συστήνεται Επιλογή φωτογραφιών και ανάγνωση κειμένου
Όνομα:______________________________Τάξη:Β΄
Έχεις δύο επιλογές! από το
Οι ταξιδιώτες του Β2 «….Βγαίνοντας από το σχολείο»
17ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΤΑΞΗ Δ-2 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Αν μ’αγαπάς κι ειν’ όνειρο
Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
All things in time Αφήνω το γόνο να γίνει γονιός 1 ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου Δ τάξη Εκπαιδευτικός: Σοφία Κουζούλη
Το ταξίδι της Λαγγόνας προς τον Νότο….
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Κείμενο Σελίδα 31. Ας φροντίσουμε, αδελφοί μου, να φυλάμε τη συνείδησή μας, όσο ακόμα βρισκόμαστε σ’ αυτόν τον κόσμο, χωρίς να την προκαλούμε να μας ελέγξει.
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΣεβΟμαστε τη διαφορετικΟτητα…
Κωνσταντίνος Χατζόπουλος Κωνσταντίνος Χατζόπουλος Ποιητής (υπό την επίδραση του Παλαμά), αξιόλογος πεζογράφος, κριτικός και μεταφραστής Περιοδικό.
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Λογοτεχνία Μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας οι μαθητές και μαθήτριες της Β1 και Β2 έγραψαν τα δικά τους χαϊκού. (ιαπωνική ποιητική φόρμα.
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στον Ρόμπι, το πρώτο ρομπότ το οποίο πουλήθηκε σε μια οικογένεια σαν κουβερνάτα της κόρης τους. Το κορίτσι αγαπά πολύ το ρομπότ.
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΕΣ ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ1.
Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα συννεφιασμένο ανοιξιάτικο δειλινό, το φεγγάρι μας ξεκίνησε για τη γνωστή του διαδρομή.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ο Δουλευτάρης και ο Ακαμάτης
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
Μάθημα ζωής από ένα παιδί.
Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠ’ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ…
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Θαλασσινά Τραγούδια Θαλασσινά Τραγούδια Ισμήνη Τσιγκανέ Τμήμα :Α4 Μάθημα : Νέα Ελληνική Λογοτεχνία Καθηγήτρια :Μπορέτου Στ.
Παναγιώτα Τσαρχά Αθανασία Χατζή Πληροφορική Σχολικό έτος Fprovocateur.gr%252Fpost%252F3728%252Falikh-boygioyklakh-otan-mia- mera-tha-fygw-apo-th-zwh-e-peite-pws-xasate-ena-
1 BΑΡΚΑ ΓΙΑΛΟ. 2) Ω ΧΑΡΑ 5 TΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΩ ΚΑΜΠΟ.
ΘΑΛΕΙΑ ΣΤΑΘΑΤΟΥ Σεπτέμβρης 2015 E2. Κ ΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ Ζωρζ Σαρή.
Υγρότοπος και άνθρωποι. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μία γαλάζια λίμνη, που μέσα στα νερά της κολυμπούσαν τι ;
ΣΤ΄ 1 Σεπτέμβριος 25/9/2015. Συγγραφείς Αγγελική Πασιά και Φίλιππος Μανδηλαράς.
Το αγαπημένο μου ζώο Το αγαπημένο μου ζώο είναι ο σκύλος. Το όνομα του είναι Ρωμαίο. Είναι σκυλάκι μεσαίου μεγέθους, περίπου 10 κιλά. Είναι μόνο 3 χρονών.
Oι άνθρωποι καθημερινά ελπίζουν…
Η ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΚΑΡΔΙΑ Θυμίσαμε στα παιδιά τη προηγούμενη δραστηριότητα μας με τα διαφορετικά είδη καρδιών και προτείναμε να προσθέσουμε μία ακόμη καρδιά ξεχωριστή.
Ναπολέων Λαπαθιώτης Νυχτερινό
ΣΤΑΥΡΟΣ Τεμπελησ 17/9/2015 ΣΤ΄2.
Το μέρος που αγαπώ Γρηγορία –Μαίρη Δ΄1.
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
Δ2 Δανάη Διαμαντοπούλου.
Oι άνθρωποι καθημερινά ελπίζουν…
Ένας Καπετάνιος Θυμάται
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Ένας παπάς οδηγεί προς την ενορία του, όταν βλέπει στο δρόμο μία καλόγρια γνωστή του. Ο παπάς σταματάει και της λέει :
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Κάνε κλικ στη σωστή απάντηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το μοιρολόγι της φώκιας Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου Δημιουργική Γραφή: Το μοιρολόγι της φώκιας Του Α. Παπαδιαμάντη Η δικιά μας αφήγηση Τάξη A’ Σχολ. έτος 2013-2014 Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου

Bαρύ το φορτίο της ζωής της... Γραία Λούκαινα… Bαρύ το φορτίο της ζωής της... Όπως κι η αβασταγή με τ’ άπλυτα που πάει στη θάλασσα να πλύνει.

Μένει με τη μοναδική θυγατέρα που της απόμεινε, φροντίζοντας τα εγγόνια της και βοηθώντας στις καθημερινές δουλειές.

Αγαπημένη της εγγόνα η μικρή Ακριβούλα που της αρέσει να μοιράζεται στιγμές με τη γιαγιά της.

Κατηφορίζοντας για το γιαλό η Λούκαινα φτάνει κοντά στα Μνημούρια, όπου την πιάνει το παράπονο κι αρχινάει σιγανά το μοιρολόι. Θρηνεί τα πέντε της παιδιά που τόσο άδικα της πήρε ο χάρος...

Αλλά το δειλινό είναι όμορφο και τα μαγκόπαιδα του νησιού δε σταματούν να παίζουν με τη θάλασσα.

Ένα μικρό βοσκόπουλο, μαγεμένο από τα χρώματα της δύσης, κάθεται να ξαποστάσει πλάι στα Μνημούρια κι αρχινάει να παίζει τη φλογέρα του.

Η θάλασσα γαληνεύει καθώς πέφτει σιγά-σιγά το σούρουπο, ενώ μια γολέτα βολτάρει αργά στο λιμάνι προσμένοντας να φουσκώσουν τα πανιά της.

Μια φώκια –γοητευμένη από τον ήχο της φλογέρας– βγαίνει στα ρηχά κι αφήνεται στο λίκνισμα των κυμάτων.

Ακόμα κι η γριά - Λούκαινα σταματάει το μοιρολόι, κοιτάζοντας να δει πού βρίσκεται ο βοσκός με τη φλογέρα του.

Στο μεταξύ η Ακριβούλα, που της αρέσει η παρέα της γιαγιάς της, ξεφεύγει από τη μάνα της, τραβώντας προς το γιαλό.

Παίρνει χοροπηδώντας το μονοπάτι μέχρι που φτάνει στα Μνημούρια, και κοντοστέκεται για να χαρεί το όμορφο τραγούδι του βοσκού.

Ξεχνιέται με τον ήχο της φλογέρας μέχρι που πέφτει η νύχτα Ξεχνιέται με τον ήχο της φλογέρας μέχρι που πέφτει η νύχτα. Αλαφιασμένη μέσα στο σκοτάδι παίρνει το κατηφορικό μονοπάτι για νά ‘βρει τη γιαγιά της...

Έχει σκοτεινιάσει για τα καλά, σύννεφα κρύβουνε τ’ αστέρια και το φεγγάρι είναι στη χάση του. Η Ακριβούλα, μη βλέποντας καλά μες στο σκοτάδι, βγαίνει απ’ το μονοπάτι και βρίσκεται στο χείλος ενός γκρεμού.

Πασχίζει τρομαγμένη να γυρίσει πίσω. Όμως γλιστράει και πέφτει στο νερό.

Κανένας δεν ακούει την κραυγή της Κανένας δεν ακούει την κραυγή της. Όλα είναι γαλήνια, η θάλασσα ατάραχη και ο βοσκός εξακολουθεί το τραγούδι του.

Η γριά - Λούκαινα ακούει το θόρυβο στο νερό και κοιτάζει γύρω της να δεί τι συμβαίνει: «αυτός ο σουραυλής θα είναι», λέει. «Δε φτάνει που ξυπνάει τους πεθαμένους με τη φλογέρα του, πετάει και βράχια στο γιαλό, να τα χαζεύει». Και παίρνει σιγά-σιγά το δρόμο του γυρισμού.

Κι ο βοσκός συνεχίζει το τραγούδι του. Κι η βαρκούλα δεν παύει να αρμενίζει στα ήρεμα νερά του λιμανιού.

Μόνο η φώκια αντιλαμβάνεται το κακό Μόνο η φώκια αντιλαμβάνεται το κακό... Ζυγώνει το άψυχο κορμί του κοριτσιού, θλίβεται κι αρχινάει το μοιρολόι…

Ένας γερο-ψαράς, που από παλιά γνωρίζει της φώκιας τη λαλιά, μας λέει τι πάει να πει το μοιρολόι της...

Αυτή ήτον η Ακριβούλα η εγγόνα της γριά -Λούκαινας Αυτή ήτον η Ακριβούλα η εγγόνα της γριά -Λούκαινας. Φύκια 'ναι τα στεφάνια της, κοχύλια τα προικιά της... κι η γριά ακόμη μοιρολογά τα γεννοβόλια της τα παλιά. Σαν να 'χαν ποτέ τελειωμό τα πάθια κι οι καημοί του κόσμου.

Ομάδα εργασίας Ανδρικοπούλου Αθανασία Θεοδοσιάδης Παναγιώτης Επιβλέπoυσα εργασίας: κ. Ντασκαγιάννη Έφη Ηλεκτρονική υποστήριξη: κ. Γιολδάσης Κώστας