ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΞΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-2012 ΑΚΡΙΒΟΠΟΥΛΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Advertisements

Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
45 μαθήματα ζωής Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Χριστέ, γιατί; Επαύξησες την ανθρώπινη ελευθερία, αντί να την περιορίσεις, κι επέβαλες έτσι για πάντα στον ηθικό άνθρωπο τα μαρτύρια αυτής της ελευθερίας;
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ
21. Άγχος, μοναξιά και περιθωριοποίηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Τα συναισθήματα :.
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Dead Man Walking Σοφία Ηλιακοπούλου Ναταλία Καπώνη Ελένη Λάδη
Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός στα Σχολεία
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Η Εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα  Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που απασχολούν σήμερα την εποχή μας είναι το οικολογικό το οποίο είναι ζήτημα.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Μετάνοια - Εξομολόγηση
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΙΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
«εάν όλοι βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον, κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν εξαρτημένος από την τύχη» ~ Μένανδρος ~
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Ενθαρρύνοντας την ανταπόκριση στη Βιβλική Αλήθεια
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16 Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Μτ 5,3-12
Εφηβεία: Περίοδος κρίσης και εμπειριών..
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
«Χριστός Ανέστη!» Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Β2
Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΑΛΑΝΟΣ Β1 Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΞΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-2012 ΑΚΡΙΒΟΠΟΥΛΟΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΛΑΒΟΥ ΚΟΡΝΗΛΙΑ ΓΚΟΤΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΗΣΙΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΙΣΑΡΙΔΟΥ ΑΛΚΜΗΝΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΒΑΤΖΗ ΤΖΕΝΗ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΝΑ ΜΕΔΙΤΣΚΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΙΖΙΟΥΡΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΕΓΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΙΑΜΙΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΜΠΑΛΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ο σκοπός της ερευνητικής εργασίας ήταν ο συσχετισμός διδακτικών ενοτήτων του βιβλίου του μαθήματος των θρησκευτικών της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου με το ελληνικό και ξένο τραγούδι και την ποίηση η διαφορετική προσέγγιση πολλών διδακτικών ενοτήτων η κατάργηση του μονοδιάστατου τρόπου προσφοράς θρησκευτικής γνώσης Η ανάδειξη του μαθήματος των θρησκευτικών μέσα από το πρίσμα της μουσικής και της ποίησης.

ΟΜΑΔΕΣ ΟΜΑΔΑ 3η Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΜΑΔΑ 1η Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕΔΙΤΣΚΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΟΜΑΔΑ 1η Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕΔΙΤΣΚΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΒΑΤΖΗ ΤΖΕΝΗ ΤΣΙΑΜΙΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙΣΑΡΙΔΟΥ ΑΛΚΜΗΝΗ ΟΜΑΔΑ 3η Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΕΓΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΚΡΙΒΟΠΟΥΛΟΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΟΜΑΔΑ 2η Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΣ ΜΠΙΖΙΟΥΡΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΝΑ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΟΜΑΔΑ 4η Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΚΑΛΑΒΟΥ ΚΟΡΝΗΛΙΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΓΚΟΤΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΖΗΣΙΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ

ΟΜΑΔΕΣ Παρακάτω αναγράφονται οι αρμοδιότητες των μελών, Συντονιστής Υπεύθυνος των σχολικών εγχειριδίων Διαδίκτυο – χειριστής Η/Υ Υπεύθυνος επεξεργασίας υλικού τις οποίες αλλάζαμε κάθε 2 εβδομάδες και υπογράψαμε το συμβόλαιο συνεργασίας

BLACK-DEATH METAL Αφού παρακολουθήσαμε το ντοκιμαντέρ “Death Metal Murders” συνειδητοποιήσαμε πως η μουσική που ακούει κάποιος μπορεί να τον επηρεάσει βαθύτατα και στην προκειμένη περίπτωση να οδηγήσει κάποιον στη λατρεία του Σατανά και στη μαύρη μαγεία, καθώς ένα ποσοστό των τραγουδιών της Death Metal περνούν αντιχριστιανικά μηνύματα . Είδαμε πως ένας απλός άνθρωπος μπορεί, επηρεαζόμενος από τέτοια τραγούδια να οδηγηθεί μέχρι και στη βίαιη δολοφονία συνανθρώπων του .

ΕΡΓΑΣΙΕΣ Ξεκινώντας τα μαθήματα, ο υπεύθυνος καθηγητής μας παρουσίασε ενδεικτικά κάποια τραγούδια και ποιήματα όπως το παρακάτω, το οποίο αναφέρεται στην υποκρισία και τον καθωσπρεπισμό που διέπουν την ζωή των περισσοτέρων μας, τονίζοντας μας πως ο Χριστός δεν ανέχθηκε ποτέ τα παραπάνω.

1η ΟΜΑΔΑ ΜΕΔΙΤΣΚΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΒΑΤΖΗ ΤΖΕΝΗ ΤΣΙΑΜΙΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙΣΑΡΙΔΟΥ ΑΛΚΜΗΝΗ Η 1η ομάδα έλαβε υλικό από τον καθηγητή και ασχολήθηκε με την εύρεση τραγουδιών και ποιημάτων από τις παρακάτω διδακτικές ενότητες του βιβλίου της Β’ Λυκείου: 7 – 5/2-18/17-21/1-28-29-30-32-35-36-37. Ασχολήθηκε με θέματα όπως: το πρόσωπο του Χριστού, η ταπείνωση, το κακό, η δικαιοσύνη, η ειρήνη, ο Θεός, ο ρατσισμός, η ισότητα, η ισοτιμία, ο εγωισμός, τα πάθη, η μισαλλοδοξία. Κάθε μέλος της ομάδας παρουσίασε τουλάχιστον 4 τραγούδια και 4 ποιήματα.

1η ΟΜΑΔΑ ΜΕΔΙΤΣΚΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΒΑΤΖΗ ΤΖΕΝΗ ΤΣΙΑΜΙΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙΣΑΡΙΔΟΥ ΑΛΚΜΗΝΗ Από όλα αυτά η ομάδα αποφάσισε να παρουσιάσει το τραγούδι: Dear mr President - Pink το οποίο αναφέρεται σε θέματα επίκαιρα όπως η κοινωνική ανισότητα και η έλλειψη δικαιοσύνης ανάμεσα σε ισχυρά άτομα και τον απλό άνθρωπο. Ένα τραγούδι το οποίο φανερώνει με απλό τρόπο πως κάποιοι άνθρωποι ενώ έχουν την δύναμη να κάνουν τον κόσμο καλύτερο και να βοηθήσουν αυτούς που το έχουν ανάγκη εθελοτυφλούν και αρνούνται να δουν τους εαυτούς τους ως μέρη ενός συνόλου θεωρώντας πως αυτοί αξίζουν περισσότερο από όλους εμάς και χωρίς να σκεφτούν τις συνέπειες των πράξεων τους μας θυσιάζουν στο βωμό της δικής τους ευημερίας. Αφορά την 5η Διδακτική Ενότητα του βιβλίου της Β’ Λυκείου, με τίτλο: Η Βασιλεία του Θεού. Και το ποίημα: Τα χρώματα του κόσμου, το οποίο θέλει να δείξει ότι όλα τα πράγματα κοντά στο θεό είναι ωραία και ζεις πραγματικά ευτυχισμένος. Αφορά την 2η Διδακτική ενότητα του βιβλίου της Β’ Λυκείου με τίτλο: Το ζήτημα για το Θεό.

2η ΟΜΑΔΑ ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΣ ΜΠΙΖΙΟΥΡΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΝΑ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ Η 2η ομάδα έλαβε υλικό από τον καθηγητή και ασχολήθηκε με την εύρεση τραγουδιών και ποιημάτων από τις παρακάτω διδακτικές ενότητες του βιβλίου της Γ’ Λυκείου: 21-17-6/10-11/19-8/15-16 Ασχολήθηκε με θέματα όπως: η μοναξιά, η περιθωριοποίηση, η αποξένωση, το άγχος, η υποκρισία, η τυπολατρία, η ειδωλοποίηση και περιφρόνηση του σώματος, τα πάθη, οι σχέσεις των δύο φύλων, τα ναρκωτικά, το οικολογικό πρόβλημα, η ειρήνη και ο πόλεμος, η αυτοκτονία, η αυτοθυσία, η ευθανασία, η άμβλωση, ο θάνατος, η θανατική ποινή και η στέρηση της ελευθερίας. Κάθε μέλος παρουσίασε τουλάχιστον 4 τραγούδια και 4 ποιήματα.

2η ΟΜΑΔΑ ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΣ ΜΠΙΖΙΟΥΡΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΝΑ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ Από όλα αυτά η ομάδα αποφάσισε να παρουσιάσει το τραγούδι: You Give Love A Bad Name - Jon Bon Jovi το οποίο μιλάει για το λανθασμένο τρόπο αντιμετώπισης που έχουν οι άνθρωποι απέναντι στην αγάπη. Κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν ότι η αγάπη διατηρείται ζωντανή χωρίς προσπάθεια. Αυτό το συναίσθημα πρέπει να χρήζει φροντίδας, σεβασμού και αλληλοκατανόησης. Όταν αυτά τα στοιχεία χάνονται, τότε ο έρωτας ανάμεσα στα δύο φύλα μετριάζεται. Αφορά την 11η Διδακτική Ενότητα του βιβλίου της Γ’ Λυκείου, με τίτλο: Τα δύο φύλα. Και το ποίημα: Για την αυτοκτονία, το οποίο μιλάει για την αυτοκτονία στην οποία οδηγούνται κάποιοι άνθρωποι λόγω ορισμένων κακών καταστάσεων που συνέβησαν στην ζωή τους. Πολλοί άνθρωποι θέλουν να αυτοκτονήσουν γιατί νιώθουν ότι δεν έχουν κανέναν στο πλευρό τους και γιατί πιστεύουν ότι δεν υπάρχει λόγος να ζουν. Αφορά την 15η Διδακτική Ενότητα του βιβλίου της Γ’ Λυκείου, με τίτλο: Παραβίαση και περιφρόνηση της ανθρώπινης ζωής.

3η ΟΜΑΔΑ ΤΕΓΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΑΚΡΙΒΟΠΟΥΛΟΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ Η 3η ομάδα έλαβε υλικό από τον καθηγητή και ασχολήθηκε με την εύρεση τραγουδιών και ποιημάτων από τις παρακάτω διδακτικές ενότητες του βιβλίου της Α’ Λυκείου 3-5/9-16/24-25/35-36 Ασχολήθηκε με θέματα όπως: η υποκρισία, η μετάνοια, η ταπεινότητα, το πρόσωπο του Χριστού, οι Άγγελοι, η προσευχή, το θαύμα, η αμαρτία, η θλίψη, η ειδωλοποίηση, το πρόσωπο της Παναγίας, η μητέρα, οι σχέσεις των δύο φύλων, η αποξένωση, η μαγεία, ο σατανάς και η κατάρρευση των ηθικών αξιών. Κάθε μέλος παρουσίασε τουλάχιστον 4 τραγούδια και 4 ποιήματα.

3η ΟΜΑΔΑ ΤΕΓΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΑΚΡΙΒΟΠΟΥΛΟΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ Από όλα αυτά η ομάδα αποφάσισε να παρουσιάσει το τραγούδι: The man in the mirror – Michael Jackson το οποίο αναφέρεται στην ταπεινότητα και την μετάνοια ενός ανθρώπου, ο οποίος ρωτάει τον εαυτό του ποιος είμαι εγώ που κάνω πως δεν βλέπω τα παιδιά που πεινάνε και μας προτρέπει να κάνουμε μια αλλαγή στον εαυτό μας σταματώντας την αδιαφορία που υπάρχει σε αυτά τα παιδιά . Αφορά την 24η Διδακτική Ενότητα του βιβλίου της Α’ Λυκείου, με τίτλο: Το Μυστήριο της Μετάνοιας Και το ποίημα: Εξομολόγηση, το οποίο μας παρουσιάζει το διάλογο ενός ιερέα με έναν λαϊκό κατά τη διάρκεια του μυστηρίου της εξομολογήσεως. Ακόμα μας δείχνει πως όσο υπάρχει αγάπη είμαστε συγχωρεμένοι ενώ όσο υπάρχει απάθεια είμαστε καταραμένοι. Αφορά την 24η Διδακτική Ενότητα του βιβλίου της Α’ Λυκείου, με τίτλο: Το Μυστήριο της Μετάνοιας.

4η ΟΜΑΔΑ ΓΚΑΛΑΒΟΥ ΚΟΡΝΗΛΙΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΓΚΟΤΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΖΗΣΙΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ Η 4η ομάδα έλαβε υλικό από τον καθηγητή και ασχολήθηκε με την εύρεση τραγουδιών και ποιημάτων από τις παρακάτω διδακτικές ενότητες του βιβλίου της Γ’ Λυκείου: 21-17-6/10-11/19-8/15-16 Ασχολήθηκε με θέματα όπως: η μοναξιά, η περιθωριοποίηση, η αποξένωση, το άγχος, η υποκρισία, η τυπολατρία, η ειδωλοποίηση και περιφρόνηση του σώματος, τα πάθη, οι σχέσεις των δύο φύλων, τα ναρκωτικά, το οικολογικό πρόβλημα, η ειρήνη και ο πόλεμος, η αυτοκτονία, η αυτοθυσία, η ευθανασία, η άμβλωση, ο θάνατος, η θανατική ποινή και η στέρηση της ελευθερίας. Κάθε μέλος παρουσίασε τουλάχιστον 4 τραγούδια και 4 ποιήματα.

4η ΟΜΑΔΑ ΓΚΑΛΑΒΟΥ ΚΟΡΝΗΛΙΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΓΚΟΤΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΖΗΣΙΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ Από όλα αυτά η ομάδα αποφάσισε να παρουσιάσει το τραγούδι: Boulevard of Broken Dreams - Green Day το οποίο επιλέχθηκε διότι με πολύ απλά και εύστοχα λόγια συμβολίζει την ίδια την κοινωνία μας και το πώς έχει γίνει σήμερα. Ο σημερινός άνθρωπος είναι μοναχικός, καθώς έχει χάσει τους δεσμούς που τον συνέδεαν με το περιβάλλον του. Κόβει τους δεσμούς και την ουσιαστική επικοινωνία με τους γύρω του και συνεχίζει να ζει στη μοναξιά του. Έτσι, όπως λέει και το τραγούδι, καταλήγει να πορεύεται μόνος στο δρόμο της ζωής. Αφορά την 21η Διδακτική Ενότητα του βιβλίου της Γ’ Λυκείου, με τίτλο: Άγχος, μοναξιά και περιθωριοποίηση. Και το ποίημα: Αντίο, το οποίο αναφέρεται σε έναν άνθρωπο ο οποίος έχει απελπιστεί από την ιδία του τη ζωή και θέλει να δώσει ένα τέλος σε αυτήν. Η αιτία αυτής του της αυτοκτονίας ίσως είναι μια ερωτική απογοήτευση που βίωσε έντονα και δεν μπορεί να την ξεπεράσει με άλλο τρόπο εκτός από το θάνατο. Αφορά την 15η Διδακτική Ενότητα του βιβλίου της Γ’ Λυκείου, με τίτλο: Παραβίαση και περιφρόνηση της ανθρώπινης ζωής.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Μέσα στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας, πιστεύουμε πως: Καταφέραμε να προσεγγίσουμε τον μάθημα των θρησκευτικών μέσα από το πρίσμα της μουσικής και της ποίησης. Συνδέσαμε το μάθημα των θρησκευτικών μέσω της μουσικής και της ποίησης με τα σύγχρονα υπαρξιακά και κοινωνικά προβλήματα του ανθρώπου. Προσπαθήσαμε και σε μεγάλο βαθμό τα καταφέραμε να ξεδιπλώσουμε τη μουσική μας φαντασία μέσα από διάφορα είδη μουσικής, αλλά και το ποιητικό ταλέντο μας. Ευχόμαστε ο καθηγητής να χρησιμοποιήσει πολλά από τα τραγούδια και ποιήματα μας στα μαθήματα των θρησκευτικών.