Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
Διδακτική της Πληροφορικής
Η φωνολογική επίγνωση.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
Προβλήματα πολλαπλασιαστικών δομών
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Εργαστήριο Φυσικής Υποδείξεις για τη συγγραφή των γραπτών εργασιών
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Δημιουργία Παρουσίασης
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
1/13 ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος.
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Ελευθερία στα σχολεία Οδηγός εγκατάστασης Ubuntu Ltsp + Εκπαιδευτικό υλικό.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού. Γενικές προδιαγραφές Να αξιοποιεί όλα τα επικοινωνιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο, μουσική, video, σχέδια και κινούμενα.
1 Μαθησιακές Δυσκολίες: δυγλωσσία και πολυγλωσσικό περιβάλλον Ενότητα 7: Η/Υ και μαθησιακές δυσκολίες Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό.
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 10: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Blogger
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 3: Το εσωτερικό του υπολογιστή
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 7: Εργονομία και σχολικά εργαστήρια
Προπονούμαι στην προπαίδεια
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Σχέση Φωνολογικής Επίγνωσης και Ανάγνωσης (1)
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης 3 η Συνεδρία Μέρος 1 ο Τα λογισμικά παρουσίασης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer Αρβανιτάκη Ιωάννα Καζάκου Μαρία Καρασίμου Ελένη Ιωάννινα 2004

Χαρακτηριστικά Απευθύνεται σε παιδιά 3 χρ. μέχρι ενήλικες Περιλαμβάνει 7 προφίλ μαθητών σύμφωνα με: την ηλικία τις αδυναμίες τον χρόνο που χρειάζεται για να απαντήσει το βαθμό ενίσχυσης που χρειάζεται Ύλη: έννοιες, μαθηματικά, γράμματα, ήχοι, χρήματα

Δραστηριότητες Κατηγοριοποίηση σχημάτων και ζώων Εκμάθηση αρίθμησης Αναγνώριση: ζώων (φάρμας, άγρια), μερών του σώματος, χρωμάτων, χρωμάτων & σχημάτων, φαγητών & φρούτων, φαγητών & λαχανικών, γραμμάτων (μικρά, κεφαλαία & μικρά, κεφαλαία), αριθμών (0-100, 0-20, 10-90 ανά δεκάδες), αντικειμένων, σχημάτων, ήχων Ταίριασμα: γραμμάτων (μικρά με μικρά, μικρά με κεφαλαία, κεφαλαία με κεφαλαία, κεφαλαία με μικρά), λέξης με αριθμό (0-20), αριθμού με λέξη, αντικειμένων, αντικειμένου με λέξη, λέξη με αντικείμενο, λέξεων (2-3 γραμμάτων), αριθμών

Δραστηριότητες (συνέχεια) Δραστηριότητες (συνέχεια) Ασκήσεις μαθηματικών Εκμάθηση χρημάτων (κερμάτων & χαρτονομισμάτων) Ακουστική ανάπτυξη Ακολουθίες: ημερών (πριν & μετά: π.χ. ποια μέρα είναι μετά την Κυριακή;), μηνών (πριν & μετά), αριθμών 1-10 (πριν & μετά), σχημάτων (π.χ. τρίγωνο – κύκλος – τρίγωνο - ? Τί ακολουθεί μετά;) Εκμάθηση προθέσεων Εκμάθηση ώρας  Εκμάθηση αναλογιών (π.χ. big: large – small: ? tiny ή big) Εκμάθηση αντιθέτων

Δραστηριότητες (συνέχεια) Δραστηριότητες (συνέχεια) Εκμάθηση συνωνύμων Εκμάθηση ενεργειών π.χ. με τί βλέπουμε Εκτέλεση προφορικών εντολών: δηλαδή εύρεση αντωνυμιών, επιθέτων, χρωμάτων, ημερών, μελών οικογένειας, μηνών, αντικειμένων, ρημάτων μετά από προφορική εντολή

Ενίσχυση Για την επιβράβευση και ενίσχυση του μαθητή το λογισμικό περιλαμβάνει ένα πλήθος δραστηριοτήτων: παιχνίδια, ζωγραφική, ήχους ζώων, μικρά βίντεο που μπορεί να επιλέξει ο εκπαιδευτής ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και την ηλικία του μαθητή.

Γενικά Απαραίτητη η παρουσία του εκπαιδευτικού Η εκφώνηση κάθε άσκησης δίνεται προφορικά Δεν υπάρχει κίνηση Χρησιμοποιεί μόνο φωτογραφίες Ίδιο φόντο στην οθόνη για όλες τις ασκήσεις Δεν υπάρχουν γραφικά

Τύπος λογισμικού Ασκήσεις πρακτικής και εξάσκησης Ο μαθητής έχει μόνο μία προσπάθεια Το λογισμικό δίνει αμέσως τη σωστή απάντηση Δεν αναλύει και δε σχολιάζει τη λάθος απάντηση Δε δικαιολογεί τη σωστή απάντηση που δίνει Δεν περιλαμβάνει άλλα βοηθήματα Το υλικό δεν μπορεί να εκτυπωθεί Ο εκπαιδευτικός μπορεί να προσαρμόσει το υλικό Ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να προσθέσει υλικό

Παιδαγωγική κα διδακτική προσέγγιση Οι διδακτικοί στόχοι είναι διακριτοί Δεν ενθαρρύνει την ενεργητική προσέγγιση μάθησης Δεν διατηρεί το ενδιαφέρον του μαθητή Επαναλαμβάνει πολλές φορές την ίδια άσκηση (μέχρι και 10 συνεχόμενες φορές)

Περιεχόμενο Το περιεχόμενο, η γλώσσα και το ύφος είναι κατάλληλα για την ηλικία και το επίπεδο των μαθητών (παιδιών) αλλά όχι για τους ενήλικες Ο όγκος της πληροφορίας είναι κατάλληλος για το συγκεκριμένο περιεχόμενο και το επίπεδο των μαθητών Δεν υπάρχει ηλεκτρονικό λεξικό όρων που να περιέχει όλους τους όρους της ύλης των αντίστοιχων ασκήσεων

Τεχνική αρτιότητα Εγκαθίσταται εύκολα Δίνονται εξηγήσεις κατά την εγκατάσταση Παρέχονται ευκρινή μηνύματα σε περίπτωση σφάλματος Η ταχύτητα απόκρισης και εκτέλεσης των εργασιών είναι πολύ γρήγορη Η αξιοπιστία του συστήματος είναι μεγάλη αφού σπάνια εμφανίζονται σφάλματα

Πολυμεσικά μέσα Χρησιμοποιεί μόνο φωτογραφίες σε διάφορα μεγέθη Οι αριθμοί κα τα γράμματα είναι πάντα μαύρα με την ίδια γραμματοσειρά σε διάφορα μεγέθη Η ποιότητα των φωτογραφιών είναι μέτρια και το φόντο τους είναι πάντα άσπρο Η ποιότητα του ήχου είναι καλή αλλά η φωνή τόσο στην εκφώνηση των ασκήσεων όσο και στην επιβράβευση είναι πάντα η ίδια Η ποσότητα της πληροφορίας στην οθόνη είναι επαρκής, αυξάνει ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας της άσκησης και η διάταξή της στην οθόνη είναι καλή η εκμάθηση λειτουργίας του συστήματος είναι εύκολη και υπάρχει η δυνατότητα εξόδου από το σύστημα από οποιοδήποτε σημείο Ο χρήστης δεν μπορεί να συνδεθεί με άλλους χρήστες σε τοπικό δίκτυο αλλά ούτε και με το διαδίκτυο

Συνολική εκτίμηση η ποιότητα του περιεχομένου είναι ικανοποιητική με κάποιες βελτιώσεις το λογισμικό θα είναι κατάλληλο να εισαχθεί στη διδακτική πράξη Η σωστή αξιοποίηση του DT Trainer μπορεί να φέρει ουσιαστικά μαθησιακά οφέλη γιατί υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ των στόχων που έχουν δηλωθεί και αυτών που κρίνεται ότι μπορούν να επιτευχθούν Σε σύγκριση με τον παραδοσιακό τρόπο δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές Η μόνη διαφορά είναι ότι το λογισμικό έχει και ήχο.

Πλεονεκτήματα Περιλαμβάνει πάρα πολλές μαθησιακές δραστηριότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της σχολικής επίδοσης του μαθητή Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα τα ρυθμίσει το πρόγραμμα σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του κάθε μαθητή Κάθε άσκηση εκφωνείται, πράγμα που βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση του στόχου της άσκησης

Μειονεκτήματα Ο μαθητής δεν μπορεί από μόνος του να το χειριστεί, ούτε ακόμη και με τη βοήθεια του γονέα Θα πρέπει πάντα να χρησιμοποιείται με την παρουσία του εκπαιδευτικού Οι ασκήσεις δίνονται πάντα με τον ίδιο τρόπο Δεν υπάρχουν γραφικά και το φόντο έχει πάντα το ίδιο χρώμα Επαναλαμβάνεται πολλές φορές η ίδια άσκηση με αποτέλεσμα ο μαθητής να κουράζεται και να βαριέται Ο μαθητής δεν έχει τη δυνατότητα να ψάξει τη σωστή απάντηση αν κάνει λάθος Δε δικαιολογεί τη λάθος απάντηση

Συμπεράσματα Το DT Trainer με κάποιες βελτιώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παιδιά με δυσλεξία Το γεγονός ότι όλες οι ασκήσεις εκφωνούνται βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση Η εμφάνιση των αριθμών και των γραμμάτων σε διάφορα μεγέθη βοηθάνε στην ευκολότερη επικέντρωση του παιδιού Αν για παράδειγμα εμφανιζόταν και με διαφορετικά χρώματα θα ήταν ακόμη καλύτερα Το πλήθος των ασκήσεων που περιλαμβάνει το λογισμικό καλύπτει ένα μεγάλος εύρος των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με δυσλεξία Οι ασκήσεις αυτές μπορούν να βοηθήσουν στη εκμάθηση εννοιών, στην κατανόηση, την ανάγνωση, την κατάκτηση της φωνολογικής ενημερότητας, τη ακουστική ανάπτυξη, την εκμάθηση της ώρας και τον προσανατολισμό στο χρόνο και το χώρο, περιοχές όπου δυσκολεύονται ιδιαίτερα τα παιδιά με δυσλεξία.