ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται η φράση «οφθαλμό αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος». Ο Αγίου Αντίπας είναι προστάτης των Οδοντιάτρων και γιορτάζει στις.
Advertisements

Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Οι πρωτο-παύλειες επιστολές
Οι δευτερο-παύλειες επιστολές
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! TO Δ΄ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΜΑΚΡΟ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ.
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΕΓΟΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ Κ.Δ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 6
ΕIΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 11
27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α// ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
KΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ 1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
1. Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας 2. Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» 3. Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. 4. Τέλη 2 ου αι. – Σταθμός στην ιστορία.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
ΣΥΜΒΟΛΑ.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά Γ1 Νίκος Γιαννιός Δ.Ε. :7.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ Νικολαίδης Αθανάσιος Νικολαίδης Αθανάσιος Μαρτίνης Δημήτριος Μαρτίνης Δημήτριος Μιχαηλίδης Αθανάσιος Τάξη:Β3’ Μιχαηλίδης.
Ο Χριστιανισμός στην Συρία Του Αλκιβιάδη Κασκαρέλη.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΒΙΒΛΙΑ Αντικανονικά, νόθα ή απόκρυφα. Αρχική σημασία του όρου «απόκρυφα» είναι τα ακατάλληλα κείμενα λόγω φθαρμένου κειμένου. Οι λέξεις απόκρυφα.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
Οι πρωτο-παύλειες επιστολές EIΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 8.
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Β Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β1 Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
ΟΙ ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
ΑΓΙΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ Ο ΘΕΟΦΟΡΟΣ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
Ο Απόστολος Παύλος.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Οι Νεομαρτυρεσ.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 3 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. Τέλη 2ου αι. – Σταθμός στην ιστορία του κανόνα Οι συζητήσεις για ορισμένα βιβλία της Κ.Δ. Τελική διαμόρφωση του κανόνα (4ος αι.) Ο Κανόνας στη Συριακή Εκκλησία 8. Κανόνας και Εκκλησία

Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας Πρώτο Ερώτημα Ποια ήταν η Γραφή της πρώτης εκκλησίας; Α. Η Παλαιά Διαθήκη Β. Testimonia (= μαρτυρίες) Γ. Florilegia (= ανθολόγια) Όλα αυτά κυκλοφορούσαν μεταξύ των χριστιανών της πρώτης εκκλησίας.

2. Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» Ο λόγος του Κυρίου μεταδιδόταν προφορικά πριν καταγραφεί στα ευαγγέλια. Τα βιβλία που αποτέλεσαν την Κ.Δ. είναι το γραπτό μέρος της προφορικά μεταδιδόμενης χριστιανικής αλήθειας. Την εποχή που γράφτηκαν δεν αναγνωρίστηκαν αμέσως ως «Γραφή». Στα μέσα του 2ου αι. χωρία από τα ευαγγέλια παρατίθενται ως «Γραφήυ» (Β΄ Κλήμεντος, Επιστολή Βαρνάβα)

3. Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. Δεύτερο Ερώτημα Πότε έγιναν οι πρώτες συλλογές με τα βιβλία της Κ.Δ; Μια πρώτη συλλογή μαρτυρείται στο 140 μ.Χ. Έγινε από τον αιρετικό Μαρκίωνα στη Ρώμη.

Υπάρχουν ενδείξεις για την ύπαρξη μιας συλλογής των επιστολών του Παύλου πριν από το Μαρκίωνα. Β΄ Πέτρου Ιγνάτιος Αντιοχείας Πολύκαρπος Σμύρνης Ιουστίνος

Τρίτο Ερώτημα Πότε τα ευαγγέλια, οι επιστολές και τα υπόλοιπα έργα καθιερώθηκαν ως «Γραφή» ή ως η «Κ.Δ»; Ένα Corpus Paulinum είναι δυνατό να υπήρχε κατά τα τέλη του 1ου ή στις αρχές του 2ου αι. μ.Χ.

4. Τέλη 2ου αι. – Σταθμός στην ιστορία του κανόνα Ειρηναίος Λουγδούνου Περιλαμβάνει: Ευαγγέλια Επιστολές Παύλου Πράξεις Αποκάλυψη Α΄ Πέτρου Α΄-Β΄ Ιωάννη Κλήμης Αλεξανδρέας Περιλαμβάνει: Ευαγγέλια Επιστολές Παύλου Πράξεις Αποκάλυψη Α΄ Πέτρου Α΄-Β΄ Ιωάννη Ιούδα

Ο Κανόνας του Μουρατόρι - Σημαντικό κείμενο για την κατάσταση του κανόνα κατά τα τέλη του 2ου αι.

Ο Κανόνας του Μουρατόρι – Απαριθμεί σε λατινική γλώσσα 23 βιβλία της Κ Ο Κανόνας του Μουρατόρι – Απαριθμεί σε λατινική γλώσσα 23 βιβλία της Κ.Δ. Περιλαμβάνει: 4 Ευαγγέλια 13 Επιστολές Παύλου Πράξεις Αποκάλυψη Α΄-Β΄ Ιωάννη Ιούδα Σοφία Σολομώντος Απουσιάζουν: Προς Εβραίους Ιακώβου Α΄ -Β΄ Πέτρου Γ΄ Ιωάννη

5. Οι συζητήσεις για ορισμένα βιβλία της Κ.Δ. 3ος αι. μ.Χ. Ωριγένης 4 Ευαγγέλια 13 Επιστολές Παύλου Προς Εβραίους Πράξεις Α΄ Πέτρου Α΄ Ιωάννη Αποκάλυψη Ομολογούμενα Αμφιβαλλόμενα Ιακώβου Β΄ Πέτρου B΄-Γ΄ Ιωάννη Ιούδα

6. Τελική διαμόρφωση του κανόνα (4ος αι.) 4ος αι. μ.Χ. Ευσέβιος Ομάδες βιβλίων Α. Ομολογούμενα Β. Αντιλεγόμενα Γ. Νόθα Δ. Αιρετικά Χειρόγραφο με κείμενο της Αποκάλυψης

Στην Ανατολή αμφισβητήθηκε κυρίως η κανονικότητα της Αποκάλυψης Στη Δύση διατυπώθηκαν αμφιβολίες ως προς την προς Εβραίους

Τελικός σταθμός στη διαμόρφωση του κανόνα Η 39η Εορταστική Επιστολή του Μ. Αθανασίου (367 μ.Χ.) Αναφέρονται ως κανονικά τα 27 Βιβλία της Κ.Δ. Πρώτος ο Αθανάσιος χρησιμοποιεί τον όρο «Κανών» προς δήλωση του σώματος των βιβλίων της Αγ. Γραφής Βιβλία Α. Κανονικά – Β. Απόκρυφα

Μαρτυρία για τη διαμόρφωση του Κανόνα της Κ.Δ. Κείμενο Χρον. Μαρτυρία για τη διαμόρφωση του Κανόνα της Κ.Δ. Ιγνάτιος ~110 Παραθέσεις βιβλικών χωρίων Πολύκαρπος 100 παραθέσεις βιβλικών χωρίων Μαρκίων ~140 Μαρτυρία βιβλίων της Κ.Δ. Ιουστίνος 150-160 Ειρηναίος ~180 Παραθέσεις βιβλικών χωρίων κατ’ όνομα Κλήμης 180-200 Tερτυλλιανός 200-210 Κ. Μουρατόρι 200-300 Απαριθμεί 23 βιβλία της Κ.Δ. στα λατινικά Ωριγένης 220-350 Eυσέβιος 300-330 Η περιβόητη ταξινόμηση AΘανάσιος ~367 Κατάλογος με τα βιβλία της Κ.Δ. στην 39η Επιστολή

7. Ο Κανόνας στη Συριακή Εκκλησία Μέχρι και τον 4ο αι. επικρατούσε το «Δια Τεσσάρων» του Τατιανού που ονομαζόταν «Ευαγγέλιο των μικτών». Η Πεσσίτα (5ος αι.) περιλαμβάνει 22 βιβλία της Κ.Δ. 4 ευαγγέλια 14 παύλειες επιστολές 3 καθολικές (Ιακ, Α΄ Πε, Α΄ Ιω) Πράξεις

Πώς οδηγήθηκε η εκκλησία στη συγκέντρωση των βιβλίων 8. Κανόνας και Εκκλησία Τέταρτο Ερώτημα Πώς οδηγήθηκε η εκκλησία στη συγκέντρωση των βιβλίων Οι λόγοι 1. Ο Μαρκίων 2. Κυκλοφορία αποκρύφων έργων 3. Το concensus (η ομόφωνη γνώμη) της εκκλησίας γίνεται το οριστικό κριτήριο για την αποδοχή των βιβλίων

Παράγοντες που καθόρισαν την αποδοχή των βιβλίων στον Κανόνα της Κ.Δ. 1. Η αποστολική προέλευση Concensus (η ομόφωνη γνώμη) της εκκλησίας