Εκφοβισμός στο σχολείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ – Α1
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΤΕΛΛΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΣΤ ΄1. Θ ύμα Θ ύτης Θ εατής.
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΡΙΝΑ ΑΘΗΝΑΙΟΥ ΚΑΙ ΔΑΝΑΗ ΚΟΤΣΑΡΗ ΤΑΞΗ: ΣΤ’1
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Δέσποινα Στεφανία Τζένη
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όταν μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό (bullying), εννοούμε το φαινόμενο μεταξύ των μαθητών με τα εξής χαρακτηριστικά: (1) τη στοχευμένη συμπεριφορά (2) την.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Το νταηλίκι είναι μια μορφή κακοποίησης, πιο συγκεκριμένα εκφοβισμού ή εξαναγκασμού. Αυτή συνεπάγεται περιοδικά επαναλαμβανόμενες πράξεις, που σκοπό έχουν.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Ερευνητική Εργασία για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό
Bullying.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εισηγητές: Αλεξίου Εύα, Φερλές Χρήστος
Εκφοβισμός στα σχολεία
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
BULLYING (ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ)
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Καθηγήτρια: Κα Μ.Ζάχου Μαθητής: Νίκος Γονιδάκης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκφοβισμός στο σχολείο

Σχολικός εκφοβισμός Ο σχολικός εκφοβισμός (bullying) είναι ένα φαινόμενο που κάνει έντονη την παρουσία του στο σχολικό περιβάλλον τα τελευταία χρόνια και εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου

Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση

Τι δεν είναι ο σχολικός εκφοβισμός Ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι μια διαμάχη, σύγκρουση μεταξύ δυο μαθητών ή μαθητριών, δεν είναι το πείραγμα, το αστείο προς κάποιον συμμαθητή που γίνονται σε συγκεκριμένο χρόνο, δεν έχουν συνέχεια και δεν επηρεάζουν  την συναισθηματική κατάσταση των παιδιών

Σε τι διαφέρει ο σχολικός εκφοβισμός από το πείραγμα στην έντασή του στη διάρκειά του, δηλαδή η επανάληψή του στην ανισορροπία δύναμης μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών και στην συναισθηματική επίδραση που έχει πάνω στα εμπλεκόμενα παιδιά.

Μορφές σχολικού εκφοβισμού Λεκτικός εκφοβισμός Κοινωνικός εκφοβισμός Σωματικός εκφοβισμός Ηλεκτρονικός εκφοβισμός

Παραδείγματα σχολικού εκφοβισμού • απειλή τραυματισμού ή φυσικός τραυματισμός κάποιου. Εκδηλώνεται με χειρονομίες, σπρωξίματα, ξυλοδαρμούς (σωματικός εκφοβισμός). • συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών (λεκτικός εκφοβισμός). • προσπάθεια για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους (κοινωνικός εκφοβισμός).

Παραδείγματα σχολικού εκφοβισμού • αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS, καθώς και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης (Ηλεκτρονικός εκφοβισμός) . • διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας (λεκτικός εκφοβισμός). • σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση με ανήθικες χειρονομίες, ανεπιθύμητο άγγιγμα, μέχρι και σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις (σεξουαλικός εκφοβισμός)

Για ποιους λόγους μαθητές αναπτύσσουν εκφοβιστικές ή βίαιες συμπεριφορές; κερδίζουν κάτι, είτε αυτό είναι το χαρτζιλίκι είτε άλλα αντικείμενα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους γίνονται συχνά πιο δημοφιλείς αποκτούν μεγαλύτερη δύναμη και κυριαρχούν στην ομάδα των συνομηλίκων νιώθουν πολλές φορές μια ευχαρίστηση από τον πανικό που προκαλούν μιμούνται επιθετικές συμπεριφορές ατόμων από την οικογένεια ή το σχολείο δεν αποδέχονται τη διαφορετικότητα των συμμαθητών τους πιέζονται από την ομάδα των συνομηλίκων ή υπακούουν στις εντολές άλλων παιδιών δυνατότερων από αυτά

ποιεσ ειναι οι επιπτωσεισ τησ ενδοσχολικησ βιασ στα παιδια

Σωματικές συνέπειες Γρατζουνιές, μώλωπες, στραμπουλήγματα, διαστρέμματα , διάσειση. Πονοκέφαλοι, στομαχόπονοι, αϋπνία, εφιάλτες Απώλεια όρεξης ή βουλιμία Στρες , άγχος

Σχολικές συνέπειες Μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης, δυσκολίες στη μνήμη και στη μάθηση Έλλειψη κινήτρων για μάθηση Χαμηλό προφίλ στην επικοινωνία , δε λένε τις σκέψεις τους από φόβο χλευασμού Αποφεύγουν να τραβούν τη προσοχή Σχολική άρνηση , συχνές απουσίες Μειωμένη σχολική επίδοση

Κοινωνικές συνέπειες Ακολουθούν ομάδα δημοφιλών -νταήδων και υπομένουν την κοροϊδία από φόβο χειρότερης μορφής βίας Προσκολλώνται σε ένα φίλο υποτακτικά, από φόβο να μην τον χάσουν και μείνουν μόνα Συνδέονται με παιδιά με παρόμοιο έλλειμμα στις κοινωνικές δεξιότητες τα οποία δε μπορούν να τα προστατέψουν από τη βία Δυσκολεύονται να δημιουργήσουν αληθινούς φίλους ακόμα και όταν η βία σταματήσει

Ψυχολογικές συνέπειες Βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα και κατάσταση άμυνας Αισθάνονται φόβο, αγωνία, νευρικότητα Γίνονται επιθετικοί ως αντίδραση στη βία. Εκτονώνουν την ένταση στο σπίτι, γίνονται εχθρικοί και αγενείς. Μιλάνε χαμηλόφωνα ή γρήγορα και μασάνε τις λέξεις. Εμφανίζουν μελαγχολία , κατάθλιψη Σε ακραίες περιπτώσεις εμφανίζουν τάσεις αυτοκτονίας.

Τροποι αντιμετωπισησ του εκφοβισμου

Τι μπορεί να κάνει το σχολείο για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού Να εφαρμόζει σε σταθερή βάση προγράμματα προαγωγής της ψυχικής υγείας Να αξιοποιεί τα μαθητικά συμβούλια, για την ενδυνάμωση της φωνής των μαθητών, μέσα από τακτικές συνελεύσεις, όπου αναλύονται τα προβλήματα και προτείνονται λύσεις Να συναποφασίζει με τους μαθητές έναν κώδικα συμπεριφοράς στην αρχή της χρονιάς Να εγκαθιδρύει ένα σύστημα ανοιχτής και εμπιστευτικής επικοινωνίας με τους μαθητές Να δημιουργεί μια διαδικασία αναφοράς των περιστατικών από τους μαθητές (π.χ. κουτί προβλημάτων τάξης, ερωτηματολόγια)

Τι μπορεί να κάνει το σχολείο για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού. Να αναθέτει ομαδικά σχέδια εργασίας Να αφιερώνει χρόνο στην εμπέδωση ενός υγιούς σχολικού κλίματος και όχι μόνο στην κάλυψη της ύλης στο γνωστικό αντικείμενο Να αντιμετωπίζει τους θύτες κατ’ ιδίαν και να αποφεύγει τη δημόσια διαπόμπευση, τις απειλές και τις ειρωνείες Να ενημερώνει συχνά τους γονείς για θέματα συμπεριφοράς και να ακούει προσεχτικά τις ανησυχίες τους για πιθανό εκφοβισμό

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού Να ενημερώνουν άμεσα το σχολείο Να δείχνουν υπομονή καθώς, ούτε η επιθετική συμπεριφορά των θυτών ούτε η παθητική συμπεριφορά των θυμάτων αλλάζουν εύκολα Να ενθαρρύνουν το παιδί τους να ανακαλύψει τα ιδιαίτερα ταλέντα και ικανότητες του, ενισχύοντας έτσι την αυτοεκτίμηση του Να ενθαρρύνουν το παιδί – θύμα να δημιουργήσει νέες φιλίες (π.χ. μέσα από εξωσχολικές δραστηριότητες) Να ελέγχουν το θυμό τους Να μη χαρακτηρίζουν αρνητικά τα παιδιά τους όταν κάνουν κάτι λάθος Να αναζητούν τη βοήθεια ειδικών , αν το πρόβλημα επιμένει ή χειροτερεύει

Επεξεργασια ερωτηματολογιων

Ερωτηματολόγια Για τις ανάγκες της ερευνητικής εργασίας δόθηκαν σε όλους τους μαθητές του Γυμνασίου Αντιπάρου ερωτηματολόγια. Από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων βγήκαν τα παρακάτω συμπεράσματα.

Συμπεράσματα Το γυμνάσιο Αντιπάρου είναι ένα σχολείο, που η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών θεωρεί τις σχέσεις του με τους συμμαθητές του πολύ καλές. Η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών, δεν έχουν πέσει ποτέ θύματα βίας ή εκφοβισμού από συμμαθητές τους, ή αν έχουν πέσει αυτό είναι σε σπάνιες περιπτώσεις.   Το σχολικό κλίμα χαρακτηρίζεται καλό. Οι μαθητές αισθάνονται ασφάλεια με την προσοχή που δείχνει η διεύθυνση του σχολείου και ο σύλλογος των καθηγητών σε θέματα εκφοβισμού ή βίας. Αρκετοί μαθητές πιστεύουν ότι τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο δε βοηθούν στην καταπολέμηση των φαινομένων βίας ή εκφοβισμού. Ένα σημαντικό ποσοστό των μαθητών θα ήθελε να συμμετάσχει σε πρόγραμμα διαχείρισης συγκρούσεων.