ΤΟ ΦΑΙΝOΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θέσπιση μιας νέας διεθνούς συμφωνίας EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
Advertisements

ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ Άλκηστις.
Väder- och Klimatförändringar
1. 2 Ο καιρός τρελάθηκε! Η υπερθέρμανση του πλανήτη, για την οποία συχνά γίνεται λόγος, σημαίνει ότι ο πλανήτης μας θερμαίνεται και η μέση θερμοκρασία.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ όπως φαίνεται από το διάστημα Η Ανταρκτική βρίσκεται στο Νότιο Πόλο του πλανήτη μας. Το κλίμα και οι βιολογικές συνθήκες, της παρέχουν ένα.
ΤΟ ΝΕΡΟ Κύκλος του νερού και Λειψυδρία.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑ: ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ
Διαχείριση Φυσικών Πόρων – Α’ & Β’ Λυκείου
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΗΗΜΕΙΑ.
Η τρυπα του οζοντοσ Εργασία των μαθητών: Γιάννη Πολυράβα, Κωνσταντίνος Τσερκέζη Γιάννη Χαντζηκωνσταντίνου.
Αραμπατζή Ευθυμία Βογιατζόγλου Δήμητρα
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΕΚΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΑ : Νταής Νίκος – Βαλαής Νίκος – Φεσσάτος Άγγελος – Μηνάς Νίκος.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ-ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. Α ΞΙΟΠΟΊΗΣΗ ΉΠΙΩΝ ΜΟΡΦΏΝ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ Αιολική ενέργεια Γεωθερμική ενέργεια Ηλιακή ενέργεια.
Ατμόσ φαιρα της Γης   Σύνθεση Layers Ατμόσφαιρα ... Η Γη περιβάλλεται από ένα κάλυμμα του αέρα που ονομάζεται ατμόσφαιρα. Η ατμόσφαιρα αποτελείται από.
Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
Συνέδριο της Κοπεγχάγης Χατζηαντωνίου Γιώργος Τριανταφύλλου Δημήτρης Γ’5.
ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΑΘΜΗΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΕΚΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΑ : Τζελέπης Δημήτρης, Αντωνίου Νίκος Κίτσιος Παναγιώτης,Τζαφέρη Σοφία Σπανού Δήμητρα.
από Τισ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ Τησ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ: γεωργία Σάββα Νικολέτα λαρκου
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΑ ΑΠΟΔΗΜΗΤΙΚΑ ΠΤΗΝΑ
ΛΙΩΣΙΜΟ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης
Περισσεύει το παραπλανητικό κλίμα Για τις κλιματικές αλλαγές.
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
14Ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου. Ε΄ Τάξη
SEA LEVEL RISE1 TEMPERATURE OF OCEANS. SEA LEVEL RISE2 TEMPERATURE OF OCEANS.
Εικόνα 2. Η μαύρη γραμμή αντιστοιχεί στις αλλαγές που καταγράφηκαν στη μέση θερμοκρασία της Γης μεταξύ 1850 και Η κίτρινη περιοχή αντιστοιχεί.
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ Κλιματική Αλλαγή
Χημεία και Αέρια θερμοκηπίου
ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΟΜAΔΑ:ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΛΕΞΙΑΔΟΥ & ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΜΠΑΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Κ.ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ.
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
Κλιματικές Αλλαγές – Μετρήσεις του Μικροκλίματος της Αγ. Παρασκευής
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ: ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΓΗΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι θα μελετήσουμε σ’ αυτή την ενότητα (Α) Βασικές έννοιες. Έννοιες που συνδέονται.
Κεφάλαιο 9 Η ατμόσφαιρα.
Κλιματική αλλαγή.
ΑΕΙΦΟΡΙΑ Γ’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου και η Τρύπα του Όζοντος!!!!
Φαινόμενο Του Θερμοκηπίου
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝTIKA ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Η επιρροη του φαινομενου του θερμοκηπιου στην καθημερινη Μασ ΖΩΗ
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
Εργασία Χημείας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΦΛΙΓΓΟΥ ΙΩANNA
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
H AΡΚΤΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το Φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
Κλιματική αλλαγή Νεαροί επιστήμονες Ερευνούν & Αποφασίζουν
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Η σύνοδος της Κοπεγχάγης “για την κλιματική αλλαγή”
Väder- och Klimatförändringar
Φαινόμενου του θερμοκηπίου
ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ όπως φαίνεται από το διάστημα.
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΦΑΙΝOΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ

Η ηλιακή ακτινοβολία που πέφτει στην επιφάνεια της Γης απορροφάται κατά ένα μέρος από αυτήν, ενώ κατά ένα άλλο μέρος εκπέμπεται πίσω στην ατμόσφαιρα με την μορφή υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Από το σύνολο της ακτινοβολίας αυτής ένα μέρος δεσμεύεται από το διοξείδιο του άνθρακα και τους υδρατμούς που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα, γεγονός που οδηγεί στην ήπια αύξηση της θερμοκρασίας της.

Αν δεν δεσμευόταν η υπέρυθρη ακτινοβολία η μέση θερμοκρασία της Γης θα ήταν -20 οC, αντί για την μέση θερμοκρασία των 15 οC που είναι ευνοϊκή για την Ζωή.

Το υπόλοιπο διαπερνά την ατμόσφαιρα και διαφεύγει στο διάστημα με αποτέλεσμα να αποτρέπεται η υπερθέμανση του πλανήτη μας.

Όμως..... Εξ αιτίας της υπέρμετρης καύσης ορυκτών καυσίμων η συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα έχει αυξηθεί.

Έτσι όμως αυξάνεται και το ποσοστό της υπέρυθρης ακτινοβολίας που δεσμεύεται από το διοξείδιο του άνθρακα της ατμόσφαιρας με αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας της.

Το αποτέλεσμα είναι...... η υπέρμετρη απορρόφηση της υπέρυθρης ακτινοβολίας που εκπέμπει ο ήλιος από την ατμόσφαιρα, λόγω της αυξημένης συγκέντρωσης του CO2, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας να αυξάνεται.

Το φαινόμενο αυτό, που επιτρέπει τη διέλευση της ακτινοβολίας αλλά ταυτόχρονα την εγκλωβίζει, μοιάζει με τη λειτουργία ενός θερμοκηπίου και ο Γάλλος μαθηματικός Fourier το ονόμασε το 1822 «Φαινόμενο Θερμοκήπιο.

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ

Έτσι...... Πολύπλοκα μαθηματικά μοντέλα, γνωστά ως GCM (General Circulation Models), τα οποία επεξεργάζονται όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες για να προβλεφθούν οι μελλοντικές κλιματικές αλλαγές, δείχνουν........

.......ότι η μέση θερμοκρασία της Γης θα αυξάνεται συνεχώς και ότι το 2040 η μέση θερμοκρασία του πλανήτη μας θα έχει αυξηθεί κατά 5ο.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Αν συμβεί όμως μια τέτοια αύξηση, που φαινομενικά είναι μικρή, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές κλιματικές αλλαγές με απρόβλεπτες συνέπειες

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ . Ένα σημαντικό θέμα είναι η αύξηση της θερμοκρασίας στο επίπεδο της θάλασσας και η άνοδος της επιφάνειας του νερού που οφείλετε στο λιώσιμο των πάγων και στη θερμική διαστολή των ωκεανών. Θα αυξηθούν οι πλημμύρες, οι καταιγίδες και γενικά οι ακραίες καιρικές συνθήκες θα είναι συχνότερες και εντονότερες.

Οι υψηλές θερμοκρασίες ευνοούν την αύξηση της μόλυνσης στην ατμόσφαιρα, ενώ δημιουργούν ιδανικές συνθήκες για την εμφάνιση ασθενειών, που εμφανίζονται μόνο σε θερμές περιοχές.

Ασθένειες που μεταδίδονται με κουνούπια και άλλα έντομα, όπως ελονοσία κίτρινος πυρετός , εγκεφαλίτιδα θα εξαπλωθούν, εάν οι υψηλές θερμοκρασίες επιτρέψουν σε αυτούς τους οργανισμούς να εγκατασταθούν και σε άλλες περιοχές.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ; Το καλοκαίρι του 1994 στην Ευρώπη ήταν θερμότερο κατά 6 οC από τη μέση θερμοκρασία των τελευταίο 30 ετών και προκάλεσε έντονες πυρκαγιές στη νότια Ευρώπη

Φυτικοί και ζωτικοί οργανισμοί που χρειάζονται χαμηλές θερμοκρασίες για να επιζήσουν, διωγμένοι από την άνοδο της θερμοκρασίας, μεταναστεύουν σε βορειότερες περιοχές. .

Οι επιστήμονες είχαν επισημάνει τον κίνδυνο από καιρό Οι επιστήμονες είχαν επισημάνει τον κίνδυνο από καιρό. Προειδοποιούσαν ότι το στρώμα των πολικών πάγων έχει αρχίσει να συρρικνώνεται επικίνδυνα. Αυτό που είδαν όμως στον Βόρειο Πόλο εξέπληξε ακόμα και τους ίδιους.

Οι πάγοι είχαν λιώσει. Το άλλοτε ενιαίο στρώμα πάγου που κάλυπτε τον ωκεανό είχε χωριστεί στα δύο· στη μέση, υπήρχε μία υδάτινη λωρίδα πλάτους 1,5 χιλιομέτρου. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι είναι η πρώτη φορά μέσα σε 50 εκατομμύρια χρόνια που ο Βόρειος Πόλος καλύπτεται, έστω και εν μέρει, από νερό και όχι από πάγο.

“Δεν νομίζω να υπήρξε κανείς άλλος στην ιστορία που να ταξίδεψε 90 βόρεια για να συναντήσει νερό αντί για πάγο”, δήλωσε ο Αμερικανός παλαιοντολόγος Μάλκολμ ΜακΚένα.

Μερικά είδη χήνας, κινδυνεύουν με εξαφάνιση λόγω της αλλαγής του κλίματος στην Αρκτική. Ο πληθυσμός ενός μόνο είδους αναμένεται να μειωθεί κατά 4 - 5 εκατομμύρια μέχρι το 2100.

Κινδυνεύουν οι πολικές αρκούδες. Το Μάιο του 1994 η Βρετανική Υπηρεσία της Ανταρκτικής κατέγραψε την υψηλότερη θερμοκρασία που έχει καταγραφεί εκεί από το 1870. Κινδυνεύουν οι πολικές αρκούδες. Πολικές θερμοκρασίες στη βορειοδυτική Ευρώπη

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το ένα τρίτο του ευρωπαϊκού εδάφους ενδέχεται να καταστραφεί. Το ένα πέμπτο της ισπανικής γης, για παράδειγμα, έχει υποβαθμιστεί σε τέτοιο βαθμό που ήδη μετατρέπεται σε έρημο,

Στην Ιταλία, επίσης, μεγάλες εκτάσεις στο νότο εγκαταλείπονται και ερημώνουν. Η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα είναι οι τέσσερις χώρες της Ε.Ε. που ήδη έχουν υποστεί μεγάλες καταστροφές και συμμετέχουν στις σχετικές συνομιλίες που πραγματοποιούνται στη Βόννη

Όμως......ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ…ΘΕΤΙΚΑ Ορισμένοι επιστήμονες εκτιμούν ότι η άνοδος της θερμοκρασίας θα έχει και θετικά αποτελέσματα, καθώς θα αυξηθεί η συνολική βιομάζα των φυτών, με αποτέλεσμα να μειωθεί η συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα και να μετριαστεί έτσι το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Επίσης, σε χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας θα μεγαλώσει η διαθεσιμότητα νερού, ενώ θα λιγοστέψουν οι θάνατοι από το κρύο.

Η Greenpeace επισημαίνει ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες που ευθύνονται το λιγότερο για την αλλαγή του κλίματος, θα υποφέρουν πρώτες και περισσότερο από τις καταστροφικές επιπτώσεις τους και καλεί τα αναπτυγμένα κράτη να αναλάβουν τις ευθύνες τους

ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; Η μείωση εκπομπής των αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα αποτελεί τη βάση για την επίλυση του προβλήματος. Απαιτείται ανάπτυξη τεχνολογιών και μέσων μεταφοράς που θα βασίζονται λιγότερο ή και θα είναι ανεξάρτητα από καύσιμα υλικά.

Οι ήπιες μορφές ενέργειας (ηλιακή, αιολική, γεωθερμική) μπορεί να βοηθήσουν στην κατεύθυνση αυτή.

Οι επιπτώσεις από το φαινόμενο του θερμοκηπίου αποτελούν παγκόσμια προβλήματα και απαιτείται διεθνής συνεργασία.

Το πρώτο βήμα έγινε τα 1992 με τη διάσκεψη του Ρίο όπου 167 χώρες υπέγραψαν κοινό πρωτόκολλο για τον έλεγχο εκπομπής του CO2

Πάντως σήμερα με τη συνεχιζόμενη αύξηση των συγκεντρώσεων του CO2 η συμφωνία του Ρίο είναι ανεπαρκής. Οι βιομηχανικές χώρες είναι κυρίως υπεύθυνες για το πρόβλημα, καθώς από αυτές προέρχονται το 75% των εκπομπών CO2, αλλά και για τη λύση του.

Τη γη δεν την κληρονομήσαμε από τους γονείς μας, Ας μην ξεχνάμε......... Τη γη δεν την κληρονομήσαμε από τους γονείς μας, τη δανειστήκαμε από τα παιδιά μας.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΠΕ4) ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ 1ου ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΠΕ4)