Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση, πώς θα είναι; Τι θα συναντήσουμε;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Ο Dalai Lama είπε «Διαβάστε το για να δείτε αν όντως ισχύει για εσάς!»
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Ένα ταξίδι στο μικρόκοσμο
Τι χαρακτηριστικά έχουν τα Υλικά Σώματα;
ΣΕΙΣΜΟΙ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Βασίλειος Πάσχος ΠΕ19.
«Σεισμοί και ηφαίστεια»
Διάστημα Έλλη Πετρίδου Στ’
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΥΦΑΙΣΤΕΙΑ Ηφαίστειο είναι η ανοιχτή έξοδος από το εσωτερικό της Γης ή άλλου ουράνιου σώματος που επιτρέπει την έκρηξη ρευστών πετρωμάτων και αερίων από.
ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ Εισαγωγή στη Δομή της Ύλης που θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα τις έννοιες των μαθημάτων που ακολουθούν. Δεν υπάρχει αντίστοιχο μάθημα.
Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος & Δημήτρης Μιχαλακόπουλος
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
ΣΕΙΣΜΟΙ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Βασίλειος Πάσχος ΠΕ19.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Pamukkale Το Pamukkale βρίσκεται στην δυτική Τουρκία σε μια απόσταση 20 χλμ από την πόλη Denizli.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΠΕΡΙ ΣΕΙΣΜΩΝ Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο
Ορυκτά πετρώματα Εκμετάλλευση και προστασία υπεδάφιου πλούτου
NATURAL HISTORY MUSEUM UNIVERSITY OF CRETE (NHMC)
Γεωγραφία Το εσωτερικό της Γης
Β 4.2 ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΓΗΣ Στην πραγματικότητα, ούτε στις μέρες μας μπορούμε να περιγράψουμε με βεβαιότητα το εσωτερικό της Γης. Αυτό είναι λογικό, αν.
Β4.2: Το εσωτερικό της γης.
NATURAL HISTORY MUSEUM UNIVERSITY OF CRETE (NHMC).
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
ΚΙΝΗΣΗ ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΠΛΑΚΩΝ
Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Τα πειράματα δε συνδέονται μόνο με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα σχολικά εργαστήρια, αλλά εξηγούν.
Φως και χρώματα (α).
2o Γ/ΣΙΟ - ΓΕΛ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
Βάλια Σκούρα Μελίνα Μερτζάνη
Προσαρμογή των ζώων στο περιβάλλον
Ανακύκλωση Χαρτιού Γιώργος Γρηγορίου.
Ουράνιο τόξο.
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton
Η ΓΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΥ ΑΕΡΑ
1 η ομάδα Γεωπόνοι Γαμπιεράκης Γιάννης Γιαννουκάς Ηλίας Ντεληγιώργη Σαββίνα Φασόλης Γιώργος Χαρινού Σταυρούλα Ελιά: από το δέντρο στο... πιάτο μας.
Χρήστος Ανθή Στ ’2.  Ηφαίστειο είναι η ανοιχτή δίοδος από το εσωτερικό της Γης ( ή άλλου γεωειδούς ουράνιου σώματος ) που επιτρέπει την εκροή ή έκρηξη.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Ηλεκτρισμός Ο εκπαιδευτικός: Τουλιόπουλος Φώτης. Ο όρος ηλεκτρισμός είναι ένας πολύ γενικός όρος. Μπορεί να περιγραφεί ως ροή ενέργειας μέσα στην ύλη.
Η έννοια του κλάσματος ΠΩΣ ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙΣ ΜΙΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΑ; ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΤΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ;
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
οικοσυστήματα της Ελλάδας!
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
ΚΙΝΗΣΗ ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΠΛΑΚΩΝ
ΕΔΡΑΝΑ Επιλογή εδράνου - Σχεδίαση
Η ΓΗ ΜΑΣ Θοδωρής & Μιχάλης, Ε2.
Με λένε Dolphin και μαζί θα μάθουμε για το νερό στη φύση !!!
Το εσωτερικό της Γης.
Θερμότητα.
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
τις κεραίες του κουνάει και το σπίτι του φοράει.
   Γύρω μας βλέπουμε συνεχώς χρώματα .
Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα
ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ.
Χωρίς τη μπαταρία δεν θα γινόταν τίποτα
ΦΕ1: ΟΓΚΟΣ Για να προσδιορίσουμε τον όγκο ενός υγρού ή ενός στερεού με ακανόνιστο σχήμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ογκομετρικό δοχείο. Ο όγκος του.
Ηφαιστεια αγγελικη & χριστιανα Στ΄2.
Εργασία της μαθήτριας Άννας Μαρίας της τάξης ΣΤ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2΄ του 1ου Δημοτικού Σχολείου και της ΣΤ΄ του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Περάμου σας παρουσιάζουν τη βιωματική εργασία.
Που ειμαστε... Ο γαλαξίας μας, milky way...
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Κύριε ενοικιαστή. Σας πληροφορώ ότι, το συμβόλαιο που υπογράψαμε εδώ και μερικά εκατομμύρια χρόνια, έφθασε στο.
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Αυτές οι μηχανές λειτουργούν πάντα;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση, πώς θα είναι; Τι θα συναντήσουμε; Η δομή της γης Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση, πώς θα είναι; Τι θα συναντήσουμε;

Η γη μας είναι μια πελώρια σφαίρα.

Αν μπορούσαμε να κόψουμε στη μέση αυτή τη σφαίρα, θα βλέπαμε ότι η γη δεν είναι ομοιόμορφη μέσα και έξω. Αποτελείται από διάφορα στρώματα, όπως ένα βραστό αβγό!!! Κάθε στρώμα είναι διαφορετικό και αγκαλιάζει τη γη γύρω-γύρω.

Κοίτα το μοντέλο της γης που έχουμε στα χέρια μας… Μπορούμε να χωρίσουμε τα δύο της κομμάτια και να δούμε πώς μπορεί να είναι η γη από μέσα. Τα διαφορετικά στρώματα που βλέπεις έχουν διαφορετικά χρώματα…. Ποια χρώματα βλέπεις; Ακριβώς στο κέντρο της γης βρίσκεται ο πυρήνας της. Παρατηρούμε πρώτα τον εσωτερικό πυρήνα. Τι χρώμα είναι; (Κίτρινο). Ο εσωτερικός πυρήνας είναι πολύ καυτός και σφιχτός. Αποτελείται κυρίως από λειωμένο μέταλλο.

Αμέσως μετά βλέπουμε το στρώμα του εξωτερικού πυρήνα που είναι χρωματισμένος με το κόκκινο χρώμα. Κι εδώ η θερμοκρασία είναι πολύ μεγάλη γιατί το στρώμα αυτό αποτελείται από λειωμένα, καυτά μέταλλα. Γύρω από τον εξωτερικό πυρήνα της γης βρίσκεται το παχύ στρώμα του μανδύα της, αυτό που βλέπετε με το πορτοκαλί χρώμα. Ο μανδύας μοιάζει με μια τεράστια θάλασσα από καυτό υγρό που αγκαλιάζει γύρω γύρω όλη τη γη. Το υγρό αυτό είναι η λάβα.

Όσο προχωράμε προς τα έξω η καυτή θάλασσα του μανδύα αρχίζει να πήζει, και σχηματίζει το τσόφλι, δηλαδή το ‘φλοιό’ της γης. Ο φλοιός που στο μοντέλο μας έχει μπλε και πράσινο χρώμα, είναι σκληρός και κρύος. Αποτελείται από βράχους, πέτρες, χώματα, μέταλλα και νερό.

Ο φλοιός της γης ραγίζει και σπάει, όπως για παράδειγμα σπάει το τσόφλι ενός αβγού. Τα κομμάτια του λέγονται λιθοσφαιρικές πλάκες. Οι πλάκες λοιπόν αυτές επιπλέουν πάνω στην καυτή λάβα του μανδύα της γης.

Έννοιες που πρέπει να καταλάβουν τα παιδιά: Στρώμα: προέρχεται από τη λέξη στρώνω που σημαίνει απλώνω. Όταν απλώσουμε κάτι (π.χ. μια κουβέρτα πάνω σε μια άλλη, ή ένα χαλί στο πάτωμα) δημιουργούμε (φτιάχνουμε) ένα στρώμα. Τα στρώματα της γης αποτελούνται από υλικό που είναι απλωμένο γύρω-γύρω από τη γη. Κάθε στρώμα στο μοντέλο μας έχει διαφορετικό χρώμα. Πόσα στρώματα μπορείς να μετρήσεις; (Η νηπιαγωγός μπορεί να πειραματιστεί δημιουργώντας στρώματα με κουβέρτες, χαλιά, ή ακόμα και στρώματα εφημερίδας γύρω από ένα μπαλόνι με ή χωρίς ατλακόλ). Κίνηση από το κέντρο της γης προς τα έξω: (Πρόκειται για έννοιες χώρου που διευκρινίζονται στα παιδιά με επίδειξη πάνω στο μοντέλο της γης). Κοίτα το μοντέλο της γης: Που βρίσκεται το κέντρο της γης; Αν βρισκόσουν στο κέντρο της γης, προς τα πού θα μπορούσες να κινηθείς για να βγεις έξω; Εσωτερικός: Αυτός που βρίσκεται μέσα. Εξωτερικός: Αυτός που βρίσκεται έξω ή πιο έξω. Γύρω-γύρω: Αυτός που αγκαλιάζει όλο αντικείμενο (στην περίπτωσή μας τη γη).

Μέταλλο: Ο σίδηρος είναι μέταλλο Μέταλλο: Ο σίδηρος είναι μέταλλο. Υπάρχουν διαφορετικά μέταλλα που έχουν και διαφορετικά ονόματα, όπως ο χαλκός ή το τιτάνιο. Τα περισσότερα είναι λαμπερά και σκληρά. (Η εκπαιδευτικός μπορεί να παρουσιάσει συλλογή μεταλλικών αντικειμένων για να τα παρατηρήσουν τα παιδιά). Σώμα: Το σώμα είναι κάτι που υπάρχει. Τα πάντα που βλέπουμε γύρω μας είναι σώματα: το τραπέζι, το δέντρο, το φυτό, ένα ζώο, το νερό, ακόμα και το ίδιο μας το σώμα. Μπορείτε να σκεφτείτε μερικά ακόμα σώματα; Υγρό και το αντίθετό του (στερεό): Στη γη μας μπορούμε να βρούμε τριών ειδών σώματα: αυτά που είναι υγρά, αυτά που είναι στερεά και αυτά που είναι αέρια. Μας είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς είναι τα αέρια σώματα: τα αέρια απλώνονται γύρω μας σαν αέρας και συνήθως δε μπορούμε να τα δούμε αλλά ίσως μπορούμε να τα μυρίσουμε και να τα εισπνεύσουμε. Τα στερεά σώματα είναι τα σώματα που έχουν συγκεκριμένο σχήμα. Τα μολύβια, τα χαρτιά, οι μαρκαδόροι είναι στερεά σώματα, όπως και το ίδιο μας το σώμα! Μπορείτε να σκεφτείτε άλλα στερεά σώματα; Υγρά είναι τα σώματα που δεν έχουν συγκεκριμένο σχήμα και γιαυτό μπορούν να πάρουν το σχήμα του δοχείου μέσα στο οποίο τα βάζουμε. Αν για παράδειγμα βάλουμε νερό σε μία λεκάνη, το νερό παίρνει το σχήμα της λεκάνης, ενώ αν το βάλουμε σ’ ένα μπουκάλι, θα πάρει το σχήμα του μπουκαλιού. Το λάδι, η πορτοκαλάδα είναι υγρά σώματα. Μπορείτε να σκεφτείτε μερικά ακόμα;

Πέτρωμα: Τι μας θυμίζει η λέξη πέτρωμα; (τη λέξη πέτρα) Πέτρωμα: Τι μας θυμίζει η λέξη πέτρωμα; (τη λέξη πέτρα). Η πέτρα είναι κομμάτι του πετρώματος. Το πέτρωμα είναι μεγάλο, πολύ μεγαλύτερο από την πέτρα, στερεό και αποτελεί το φλοιό της γης. Όλοι εμείς, τα σπίτια, οι δρόμοι, τα ζώα, τα δένδρα και τα φυτά, στεκόμαστε πάνω στα πετρώματα της γης. Φλοιός, τσόφλι: Λέγεται και περίβλημα γιατί περιβάλει δηλαδή τυλίγει ένα αντικείμενο. Μια άλλη λέξη που ξέρουμε για το φλοιό είναι η λέξη ‘φλούδα’. Στο πορτοκάλι, η φλούδα είναι ο φλοιός του πορτοκαλιού. Στο αβγό, το τσόφλι είναι ο φλοιός του αβγού. Μπορείτε να σκεφτείτε άλλα σώματα που έχουν φλοιό, φλούδα, ή τσόφλι; Πλάκα: Η πλάκα είναι ένα στρώμα. Μπορούμε να βρούμε διάφορες πλάκες γύρω μας στο νηπιαγωγείο: μια πινακίδα, μια ξύλινη πλάκα, μια πλάκα από πλαστελίνη, μια πλάκα από σοκολάτα, ή ακόμα μια μικρή πλάκα από τσόφλι αβγού. Επιπλέω: Σημαίνει πλέω επάνω. Το φουσκωτό μας σωσίβιο, επιπλέει στη θάλασσα, δηλαδή πλέει πάνω στη θάλασσα. Μαρία Αμπαρτζάκη, Χαράλαμπος Φασουλάς