ΝΕΡΟ και ΜΟΥΣΙΚΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

Μουσική & Νερό.
Κράτησα τη ζωή μου….
ΔΕ3_ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ:
Ποίημα στον Φίλο Jorge Luis Borges Κλικ για το επόμενο.
Ο Έρωτας στις Τέχνες Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος Καβούνη Σωσσάνα
Κώστας Βάρναλης.
Οι Πυξ Λαξ (ονομασία προερχόμενη από την αρχαιοελληνική γλώσσα που σημαίνει με γροθιές και κλωτσιές) ήταν ελληνικό έντεχνο / εναλλακτικό συγκρότημα, που.
Το φθινόπωρο μέσα από τα μάτια των παιδιών
Το σχολείο μου το 27’.
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
Το μοιρολόγι της φώκιας Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
Το νερό συστήνεται Επιλογή φωτογραφιών και ανάγνωση κειμένου
Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ.
Τσιρίκου Ρόζα- Σταυρούλα
Αν μ’αγαπάς κι ειν’ όνειρο
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Στο ποίημα αυτό προτίθεμαι να τραγουδήσω τον αρχιστράτηγο του μένους των Ελλήνων Γεώργιο Καραϊσκάκη. Γιώργος Μπλάνας, Ωδή στον Καραϊσκάκη.
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
Τραγουδια απο την κατεχομενη γη μασ
10 τραγούδια …10 ποιήματα Γ – 2014 Σοφία Χαντζή.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Νεαπόλεως
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.
O ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΚΑΙ Η ΡΕΝΕΣΜΗ
Η Γ΄ τάξη του 4ου Γυμνασίου Χίου γράφει χαϊκού. Αν και βρέχει αν και φυσάει στον ουρανό υπάρχουν αστέρια.
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗ
Κιθάρα Μαριέττα.
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
Λογοτεχνία Μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας οι μαθητές και μαθήτριες της Β1 και Β2 έγραψαν τα δικά τους χαϊκού. (ιαπωνική ποιητική φόρμα.
Εκπαιδευτικο προγραμμα Συμφωνικησ Ορχηστρασ Κυπρου 20 Νοεμβριου, 2014
5/2/2014 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ «ΧΟΡΕΨΕ ΟΣΟ ΤΟ ΜΠΟΡΕΙΣ»
Είμαστε μια τάξη πολύ πολύ εντάξει…
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Μελοποιημένοι στίχοι για την Μικρά Ασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ.. ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ:
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ
Οργανολογία Ι Μάθημα VII Η Ύδραυλις. Η ύδραυλις Επινοήθηκε από τον Κτησίβιο στην Αλεξάνδρια κατά την εποχή του Πτολεμαίου του Β΄. Είναι το πρώτο πληκτροφόρο.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17 Ο Ιησούς υπερασπίστηκε και εξύψωσε τις γυναίκες και τα παιδιά στην καινούρια ανθρωπότητα Μπραϊμάκης Αχιλλέας.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΣΑΠΦΩ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ :ΓΙΑΜΑΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΟΜΑΔΑ Δ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑ.Λ. ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΡΑ ΑΝΝΙΑ ΙΜΕΡΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΥΩΤΗ
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ
Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες
Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ. Πολύαυλα
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
1.Βλέπω στα μάτια σου τη θλίψη. Νοιώθω την τελευταία σου χαρά.
Το αγαπημένο μου μέρος Άννα-Νίκος Δ
Β’ δημοτικό σχολειό ιδαλιου
Μορφές του νερού στη Γη.
Δημιουργια ψηφιακου Video Στ΄ ταξη
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ Γεωργία Κοτσιώλη.
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
5/2/2014 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ «ΧΟΡΕΨΕ ΟΣΟ ΤΟ ΜΠΟΡΕΙΣ»
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΕΡΟ και ΜΟΥΣΙΚΗ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ από την Θεοτοκάτου Νικολέττα καθηγήτρια ΧΗΜΕΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ από την Θεοτοκάτου Νικολέττα καθηγήτρια ΧΗΜΕΙΑΣ Η παρουσίαση είναι βασισμένη στην αντίστοιχη εργασία των μαθητριών της Β΄ τάξης του 12ου Γυμνασίου Πάτρας: Θεοδώρου Μαρίας Κουλούρη Χριστίνας και Κωστοπούλου Ευγενίας

Το ΝΕΡΟ πηγή ζωής Το νερό είναι για τον άνθρωπο βασικό συστατικό για τη διατήρησή του στη ζωή.

Αποτελεί επίσης το στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος που περισσότερο τον ελκύει και τον διαμορφώνει, από την αυγή της ανθρώπινης ιστορίας. Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι προτιμούσε να κτίζει τις πόλεις και τα χωριά του δίπλα σε ποτάμια, λίμνες ή θάλασσες. Το νερό υμνήθηκε δια μέσου των αιώνων μέσα από την ποίηση, τη ζωγραφική, τη μουσική και τη φωτογραφία.

Μουσικά όργανα με νερό Ποτήρια στη σειρά με διάφορες ποσότητες νερού μπορούν να αποτελέσουν ένα μουσικό όργανο

Η ύδραυλις Η Ύδραυλις ήταν αρχαιοελληνικό πνευστό όργανο, μηχανικό αερόφωνο όργανο της αρχαιότητας με ισχυρό και οξύ ήχο, χρησιμοποιούμενο, στα θεάματα του ιπποδρόμου και στην εκτέλεση στρατιωτικής μουσικής.

Η ύδραυλις (ή ύδραυλος), το λεγόμενο όργανο του νερού, ήταν επινόηση και εφεύρεση του μηχανικού Κτησίβιου του Αλεξανδρέα. Κατασκευάστηκε στην Αλεξάνδρεια τον 3ο αιώνα π.Χ. και για τον τρόπο λειτουργίας και χρήσης του μας διασώζονται οι περιγραφές του Ήρωνα του Αλεξανδρέως και του Βιτρούβιου.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα του οργάνου αυτού ήταν το υδραυλικό σύστημα πάνω στο οποίο βασιζόταν για να λειτουργήσει, καθώς αυτό ήταν υπεύθυνο για την παραγωγή, κίνηση και ρύθμιση της πίεσης του αέρα, ο οποίος διοχετευόταν στους αυλούς διαμέσου των πλήκτρων.

Η ύδραυλις Αυτό το όργανο παίζεται με δυο άτομα . Ο ένας πατά τα πλήκτρα, ενώ ο άλλος πιέζει τον αέρα με το νερό. Υπάρχουν 24 αυλοί και 24 πλήκτρα σε αυτό το όργανο.      

Η Ύδραυλις του Δίου Πιερίας Η Ύδραυλις του Δίου χρονολογείται στον 1ο αιώνα π.Χ  και είναι το παλαιότερο μουσικό όργανο του τύπου αυτού από το οποίο προήλθε το εκκλησιαστικό όργανο της Δύσης .

Έργα Μουσικής εμπνευσμένα από το νερό Έργα Μουσικής εμπνευσμένα από το νερό

Πολλά έργα μεγάλων μουσικών είναι εμπνευσμένα από το νερό Ο «Μολδαύας» του πατέρα της τσέχικης μουσικής, Σμέτανα. Το βαλς, «Ωραίος, Γαλάζιος Δούναβης» (1867), του Γιόχαν Στράους υιού, «Το Δαχτυλίδι του Νίμπελουνγκ» (1869-76) του Βάγκνερ

Στη «Συμφωνία των Άλπεων» (1913), ο Ρίχαρντ Στράους εικονογραφεί μουσικά ομίχλες, παγετώνες, καταρράκτες και, φυσικά, μια συναρπαστική θύελλα.

Το χιόνι και ο πάγος κάνουν μόνον περιστασιακές εμφανίσεις στην μουσική. Για το χιόνι, ο Τσαϊκόφσκι έγραψε το «Βαλς των Χιονονιφάδων» στο ονειρικό μπαλέτο, Καρυοθραύστης, (1892). Ο πάγος έχει την τιμητική του στην Συμφωνία «Αντάρτικα» (1949-52) του Βων Γουίλιαμς.

Το νερό στα Παραδοσιακά και στα σύγχρονα τραγούδια Το νερό στα Παραδοσιακά και στα σύγχρονα τραγούδια

Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ Παραδοσιακό Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ Παραδοσιακό   Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ ένα νερό κρύο νερό (δις) κι από πούθε κατεβαίνει Βαγγελιώ μου η παινεμένη (δις) Από γκρεμνό κυρά Βαγγελιώ από γκρεμνό γκρεμίζεται (δις) σε περιβολάκι μπαίνει Βαγγελιώ μου η παινεμένη (δις) Ποτίζει δε κυρά Βαγγελιώ ποτίζει δέντρα και κλαδιά (δις) λεμονιές και κυπαρίσσια σαν τα όμορφα κορίτσια (δις)

Θάλασσα πλατειά Μουσική / Στίχοι : Μάνος Χατζιδάκης / Γιώργος Ρούσσος Θάλασσα πλατειά Μουσική / Στίχοι : Μάνος Χατζιδάκης / Γιώργος Ρούσσος Θάλασσα πλατειά, σ' αγαπώ γιατί μου μοιάζεις, θάλασσα βαθιά, μια στιγμή δεν ησυχάζεις, λες κι έχεις καρδιά, την καρδιά μου την μικρούλα την φτωχιά. Όνειρα τρελά, που πετούν στο κύμα πάνω, φτάνουν στην καρδιά και τα νιάτα μας ξυπνάνε όνειρα τρελά και οι πόθοι φτερουγίζουν σαν πουλιά. Έχω ένα καημό, που με τρώει γλυκά και με λιώνει. Έχω ένα καημό, θά 'ρθω να στον πώ αδελφή μου εσύ, θάλασσα που σ' αγαπώ. Κύματα πουλιά, στα ταξίδια σας που πάτε τα αλαργινά, την πικρή μου λύπη πάρτε κι από εκεί μακριά να μου φέρετε κι εμένα τη χαρά.

Θάλασσά μου σκοτεινή Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου Θάλασσά μου σκοτεινή Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου     Αχ θάλασσά μου σκοτεινή, θάλασσα αγριεμένη πού θα με βγάλεις το πρωί σε ποια στεριά μου ξένη, πού θα με βγάλεις το πρωί σε ποιά στεριά μου ξένη αχ θάλασσά μου σκοτεινή, θάλασσα αγριεμένη Τα είχα όλα μια φορά μα ήθελα παραπάνω, τι να τα κάνω τώρα πια, απόψε που σε χάνω Μέσα στα μαύρα σου νερά κομμάτια η ζωή μου αχ, θάλασσά μου εσύ βαθιά, που κρύβεις το νησί μου, αχ, θάλασσά μου εσύ βαθιά, που κρύβεις το νησί μου, μέσα στα μαύρα σου νερά κομμάτια η ζωή μου. Τα είχα όλα μια φορά μα ήθελα παραπάνω τι να τα κάνω τώρα πια απόψε που σε χάνω

Κλικ στην ολοκληρωμένη εργασία των μαθητριών για περισσότερες πληροφορίες και για να διαβάσετε τους στίχους πολλών τραγουδιών που έχουν ως θέμα τους το νερό: ΝΕΡΟ και ΜΟΥΣΙΚΗ.doc