Τι σχολείο θέλω Τι σχολείο θέλω.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Θέμα: Χωροταξική οργάνωση της τάξης στα ολιγοθέσια σχολεία – και ειδικότερα: δημιουργία «κέντρων δραστηριότητας»
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Global Campaign for Education 4-10 May Education ahd Disability.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ACTIONAID PROJECT Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους. Εκπαιδευμένοι δάσκαλοι για όλους. 3 ο Πρότυπο Πειραματικό Δ.Σ. Ευόσμου Τμήμα : Ε1 Αγγλικών.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ 4 ο ΕΤΟΣ (Δ΄ΤΑΞΗ - S4)
Εκδήλωση για την 1 η Απριλίου 1955 Τα παιδιά της Β’2 παρουσίασαν ένα όμορφο πρόγραμμα με θεατρικά, τραγούδια και ποιήματα. Τα παιδιά της Α’ τάξης τραγούδησαν.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Βιολογία Γυμνασίου.
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Yopp, H., & Yopp, R.(2000). Sharing informational text with young children The reading teacher,53(5), «Μοιράζοντας τα πληροφοριακά κείμενα στα.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Προσχολική Παιδαγωγική
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Γυμνάσιο Νέου Ολβίου Ξάνθης
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “eTwinning”
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Στερεότυπα- Προκαταλήψεις- Ρατσισμός
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι σχολείο θέλω Τι σχολείο θέλω

Παρουσίαση εργασιών παιδιών

Eργαστήρια στην Αγγλική γλώσσα με θέμα «Τι σχολείο θέλω» Συνεργασία ΕΠ

6ο Γυμνάσιο Ρόδου

1ο Γυμνάσιο και 7ο Γυμνάσιο Ρόδου

Λύκειο Αφάντου

Πρώτο μέρος της δράσης : Προβολή της αμερικανικής ταινίας «Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ» το ερέθισμα, προκειμένου οι συμμετέχοντες να καταθέσουν την άποψή τους για την εκπαίδευση και το ιδανικό σχολείο.

Δεύτερο μέρος της δράσης: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες Δεύτερο μέρος της δράσης: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Oι μαθητές κάθε ομάδας συζήτησαν μεταξύ τους καταγράφοντας τις απόψεις τους. Κάθε ομάδα δούλεψε επάνω σε διαφορετικό αντικείμενο.

Η κάθε ομάδα πραγματεύτηκε ένα από τα παρακάτω θέματα: το ιδανικό σχολείο από πλευράς υποδομών, ο ιδανικός δάσκαλος, η σχέση των γονιών με το σχολείο, η άποψη των μαθητών σχετικά με τα διδασκόμενα μαθήματα και οι τεχνικές προαγωγής των σχέσεων μεταξύ των μαθητών στο ιδανικό σχολείο.

Τρίτο μέρος της δράσης: Η κάθε ομάδα δημιούργησε ένα προϊόν με το οποίο παρουσίασε τις απόψεις της στην ολομέλεια.

Τα προϊόντα μπορούσαν να είναι γραπτά κείμενα,

ποιήματα/τραγούδια

ή εικαστικές δημιουργίες.

Παρουσιάσεις από τις ομάδες

Παρουσιάσεις από τις ομάδες

Παρουσιάσεις από τις ομάδες

Ιδανικό σχολείο Η υλικοτεχνική υποδομή. Ιδανικό σχολείο Η υλικοτεχνική υποδομή. Τα παιδιά θα ήθελαν πρώτα από όλα μεγαλύτερους χώρους. Εσωτερικός χώρος: Μεγάλες αίθουσες Καθαρές τουαλέτες Air condition Διαδραστικούς πίνακες Ντουλαπάκια για τα βιβλία τους Βιβλιοθήκη (πάντα ανοιχτή) Εξοπλισμένα εργαστήρια Aίθουσα μουσικής με όργανα Πισίνα Γυμναστήριο Εστιατόριο Χώρο για θέατρο    Εξωτερικός χώρος: Κάδους ανακύκλωσης Μεγάλο κήπο με λουλούδια Γήπεδα

Ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που… έχει ειλικρινή και φιλική σχέση με τα παιδιά και συνεργάζεται μαζί τους, οι σχέσεις του/της με τους μαθητές βασίζονται στον αμοιβαίο σεβασμό, όχι μόνο φροντίζει για την μετάδοση των γνώσεων, αλλά με καλή διάθεση και υπομονή κατανοεί και ενθαρρύνει, επιτρέπει την ελευθερία της σκέψης και έκφρασης, είναι για τους μαθητές ο μέντοράς τους και τους εμπνέει, αποτελεί πρότυπο και δίνει το καλό παράδειγμα έμμεσα, με τον τρόπο που μιλά και συμπεριφέρεται, τον θαυμάζουν όχι μόνο για τις γνώσεις του, αλλά και για τον χαρακτήρα του, συνεργάζεται με τους μαθητές, τροφοδοτεί συνεχώς τους μαθητές με τροφή για το πνεύμα, καταλαβαίνει και είναι ευγενικός και πρόθυμος απέναντί τους. δίνει όχι μόνο το θεωρητικό υπόβαθρο του μαθήματος αλλά και μερικά πρακτικά παραδείγματα μέσα στην τάξη για να καταλαβαίνουν οι μαθητές το μάθημα καλύτερα, κάνει τους μαθητές να καταλαβαίνουν την αξία του μαθήματος που διδάσκουν. Ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που…

Ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που… τον θαυμάζουν όχι μόνο για τις γνώσεις του, αλλά και για τον χαρακτήρα του, διατηρεί την ψυχραιμία του στις δύσκολες καταστάσεις, τροφοδοτεί συνεχώς τους μαθητές με τροφή για το πνεύμα, δίνει εκτός του θεωρητικού υπόβαθρου και πρακτικά παραδείγματα για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος, βοηθά τους μαθητές να καταλάβουν την αξία του μαθήματος που διδάσκει. Ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που…

Ο ρόλος των γονιών σε σχέση με το σχολείο. Τα παιδιά θέλουν…… να έχουν καλές σχέσεις με τους γονείς τους αλλά …. λιγότερη πίεση από τους γονείς, περισσότερο ελεύθερο χρόνο, οι γονείς τους να συνεργάζονται με τους δασκάλους τους, να καλλιεργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ δασκάλων-γονιών,

Ο ρόλος των γονιών σε σχέση με το σχολείο. Τα παιδιά θέλουν…… οι γονείς να έχουν κατανόηση και να βρίσκονται κοντά τους έχοντας επίγνωση του τι γίνεται στο σχολείο, οι γονείς να προσφέρουν στο σχολείο τη βοήθειά τους σε σχέση με τις υλικοτεχνικές του ανάγκες, να έχουν το δικαίωμα στην ελευθερία άποψης και έκφρασης, να υπάρχει σεβασμός στις επιλογές τους και να είναι ελεύθερα να ακολουθούν το όνειρό τους.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών Τονίστηκε η έλλειψη συνεργασίας και δεσίματος μεταξύ των μαθητών που πολλές φορές έχει σαν αποτέλεσμα την απομόνωση κάποιων. Υποστηρίζουν πως πρέπει να προωθείται το συνεργατικό πνεύμα και πως οι δάσκαλοι θα έπρεπε να δίνουν κίνητρα στα παιδιά για να συνεργάζονται και να επικοινωνούν. Τα παιδιά πιστεύουν ότι τo σχολείο πρέπει να προωθεί και να καλλιεργεί τις σχέσεις μεταξύ τους.

Προτάσεις για τη προώθηση του συνεργατικού πνεύματος: Προτάσεις για τη προώθηση του συνεργατικού πνεύματος: Διοργάνωση debates Ανάθεση ομαδικών εργασιών πάνω σε ποικίλα θέματα (projects) Ψυχαγωγικές εκδηλώσεις (π.χ. προβολή ταινιών που ακολουθείται από συζήτηση) Δημιουργία ομάδων κοινών ενδιαφερόντων όπως ένας θεατρικός όμιλος ή ένας όμιλος σκακιού Ομαδικά αθλήματα

Πιστεύουν ότι μέσα από αυτές τις δραστηριότητες: Θα προαχθεί ο διάλογος, Θα διευκολυνθεί η κατανόηση μεταξύ των μαθητών, Θα ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση και η εμπιστοσύνη μεταξύ τους, Θα καλλιεργηθεί η πειθαρχία και η αυτοπειθαρχία. Θα προωθηθούν δε, αξίες όπως: Η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης, Ο σεβασμός, Η δικαιοσύνη.   Κάθε μαθητής είναι διαφορετικός από τον άλλο και θα έπρεπε αυτή η διαφορετικότητα να γίνεται σεβαστή. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να συνυπάρχουν και να αποδέχονται ο ένας τον άλλο.

Πρέπει να υπάρχει συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος; Οι μαθητές υποστηρίζουν ότι πρέπει: να υπάρχει το δικαίωμα επιλογής ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή, να υπάρχει σωστή καθοδήγηση, να έχουν λιγότερα μαθήματα.

Επιλέγουν να διδάσκονται: Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική, Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μουσική, Ψυχολογία, Οικονομικά, Ιστορία, Μελέτη σεξουαλικής συμπεριφοράς, Αγγλικά, Θρησκευτικά. Τέλος επισημαίνουν ότι όλα τα μαθήματα είναι σπουδαία εφόσον διδάσκονται σωστά!

to demand our rights back! Students are kind, so the teachers must be too, no frustration, no stress, we will meet the success. When we write a test, we forget all the rest, we cannot protest for our luck, but we must not forget to demand our rights back!

The way I feel about school Is that books always make a fool Of students who try their best to learn, But in the end knowledge they do not earn. Life became a vicious cycle, A boring ride with a motorcycle, It’s time to break out of the routine This is a war we ought to win Now it’s time to express our opinion And refuse to be petit minions! Now it’s time for us to rise, Now “Carpe Diem” is the only prize, Resistance became the only solution, Now it’s time for revolution!