ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα Επιλογής Α΄ Λυκείου: Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
Advertisements

Leonardo Da Vinci Η βιογραφία του.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
http: //basiosa.wordpress.com
ΡΑΦΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ [ζωγράφος]
Ο Ι Κ Α Λ Λ Ι Τ Ε Χ Ν Ε Σ Τ Η Σ Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η Σ
Ζωγράφος Μιχαήλ Άγγελος
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
Νικόλαος Κοπέρνικος. Παιδική ηλικία και μόρφωση Αγαπημένε μου φίλε, Θα σου πω μια ιστορία για τον πιο ονομαστό και φημισμένο σε όλο τον κόσμο, πολίτη.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Κοπέρνικος– Ο άνθρωπος της Αναγέννησης Κεφάλαιο III.
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Mανιερισμός ( ).
6.8. Ο πολιτισμός της Αναγέννησης (15ος-16ος αι.)
Artists Γιοχάνες ΒερμέερΗ γαλατού (Het melkmeisje) (περ ), λάδι σε μουσαμά, 45,1x41 εκ., Κρατικό Μουσείο,
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Ο Μ. Αλέξανδρος σε έργα τέχνης της Δύσης
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Σοφία Τζελέπη, App Inventor ΜΕΡΟΣ B’ Σοφία Τζελέπη,
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
Κρυφή ΜατιάΒοήθεια Κοινού  Δελτίο Ερωτήσεων Ιστορίας Εύκολες Μέσης δυσκολίαςΔύσκολες Ιστορική ΠερίοδοςΒιβλίο Φιλοσοφικό Κίνημα Αστρονομία.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Τιτσιάνο “Η Αφροδίτη του Ουρμπίνο”
Γαλιλαίος Γαλιλέι Δανάη Κασσελάκη ΣΤ’1.
Τέχνες και πολιτισμός Η πολιτιστική μας κληρονομιά και η δύναμή της παγκοσμίως. Κλασική εποχή 5ος αιώνας π.Χ. Βυζαντινή τέχνη 3ος αιώνας μ.Χ.-1821μ.Χ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η μετεξέλιξη της μαθηματικής παιδείας στη Δυτική Ευρώπη, την περίοδο της Αναγέννησης του Ν.Καστάνη.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Αναγέννηση Η Αναγέννηση είναι ένα κίνημα κατά το οποίο αναβίωσε μέσα από την μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού. Ενισχύθηκε η πίστη στη.
Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Η αναγέννηση ήταν η εποχή όπου όλα ξαναγεννήθηκαν.(1453)
ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ Ο Γαλιλαίος (Galileo Galilei, 15 Φεβρουαρίου 1564 – 8 Ιανουαρίου 1642) ήταν Ιταλός αστρονόμος, φιλόσοφος και φυσικός. Γεννήθηκε στην Πίζα της.
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Αναγεννησιακή τέχνη Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη, που εκτείνεται περίπου από το , αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική.
Εικαστικά:Μιχαήλ Άγγελος
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
Anthony van Dyck (Αμβέρσα Λονδίνο 1641). Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick.
Νικόλαος Κοπέρνικος 8ο Δημοτικό σχολείο Αγ.Δημητρίου Χάρης & Θοδωρής.
Simon Vouet (Παρίσι ). Simon Vouet Βιογραφικά στοιχεία Ο Simon Vouet γεννήθηκε στο Παρίσι το 1590, γιος του ζωγράφου Lorrain Vouet. Το 1604.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ Capella Sistina, Michelangelo ΜΕΡΟΣ Α’
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
4 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡ0ΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017)
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
Νικόλαος Κοπέρνικος Μαρία-Στεφανία Χατζηγρηγορίου
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
Adam Elsheimer (Φρανκφούρτη Ρώμη 1610).
Η Αναγέννηση και η θρησκευτική μεταρρύθμιση Ούρδας Ιωάννης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ

Με τον όρο αναγεννησιακός ουμανισμός αναφερόμαστε στην πνευματική κίνηση που εκδηλώθηκε στη δυτική Ευρώπη, ξεκινώντας από τη Φλωρεντία, κατά την περίοδο της αναγέννησης στα τέλη του 14ου αιώνα.

Χαρακτηρίστηκε από την τάση για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την τέχνη και τις αξίες του κλασικού κόσμου, καθώς και από την αίσθηση του ατόμου να κατανοήσει και να αλλάξει τόσο τον εαυτό και τον κόσμο αναζητώντας ορθολογικές απαντήσεις και όχι θρησκευτικές.

Ο όρος ουμανιστής ή ανθρωπιστής χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά τον 14ο αιώνα και αναφερόταν σε όσους δίδασκαν τις λεγόμενες ελευθέριες τέχνες (γεωμετρία, γραμματική, ποίηση, ρητορική και ηθική φιλοσοφία).

Ο ουμανισμός ενθάρρυνε το ενδιαφέρον των ανθρώπων για την τέχνη, για την κλασική αρχαιότητα και την ανθρώπινη φύση. Έδινε έμφαση στον λόγο και στην έρευνα και αμφισβητούσε την θεολογική παράδοση που εξύψωνε το θείο και υποβίβαζε καθετί γήινο ως αμαρτωλό και διεφθαρμένο.

Οι καλλιτέχνες αναπαριστούσαν το θείο χρησιμοποιώντας ως μοντέλα καθημερινούς ανθρώπους. Πίστευαν στη σημασία της εκπαίδευσης και στην πεποίθηση ότι η τέχνη μπορούσε να κωδικοποιηθεί σε κανόνες που θα εξυπηρετούσαν τους σκοπούς της διδασκαλίας.

Ανάμεσα στους σημαντικότερους ουμανιστές καλλιτέχνες ήταν οι Μιχαήλ Άγγελος, Ραφαήλ, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Ντονατέλο, Τιντορέτο και Τιτσιάνο.

Πορτραίτα ουμανιστών

Ο Δούκας του Ούρμπινο Φεντερίκο Μοντεφέλτρο και το στουντιόλο του (χώρος περισυλλογής και διαβάσματος)

Πάπας Πίος ΙΙ (Πικολόμινι) Πίκο ντέλλα Μιράντολα

Μπαλτάσαρ Καστιλίονε Πιέτρο Μπέμπο

Ο ουμανισμός ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανάδυση των κλασσικών θεμάτων στην αναγεννησιακή τέχνη καθώς και της αναγέννησης της κλασικής αρχιτεκτονικής με τις ορθολογιστικές αρχές του σχεδίου και την έμφαση στην συμμετρία και την αναλογία.

Λέον Μπατίστα Αλμπέρτι Λέον Μπατίστα Αλμπέρτι

Τα πρόσωπα

Πετράρχης ANDREA DEL CASTAGNO Famous Persons: Francesco Petrarca c. 1450 Fresco transferred to wood, 247 x 153 cm Galleria degli Uffizi, Florence

Βοκκάκιος ANDREA DEL CASTAGNO Famous Persons: Giovanni Boccaccio c. 1450 Fresco transferred to wood, 250 x 154 cm Galleria degli Uffizi, Florence

Δάντης ANDREA DEL CASTAGNO Famous Persons: Dante Allighieri c. 1450 Fresco, transferred to wood, 250 x 154 cm Galleria degli Uffizi, Florence

BOTTICELLI, Sandro Portrait of Dante c BOTTICELLI, Sandro Portrait of Dante c. 1495 Tempera on canvas, 54,7 x 47,5 cm

Jean-Jacques Boissard and Theodore de Bry Βησσαρίων (1395-1472) Βυζαντινός Ιερωμένος, Καθολικός Καρδινάλιος, Θεολόγος, Λόγιος

JOOS van Wassenhove (Justus of Ghent) Cardinal Bessarione c. 1476 studiolo (study) of Federigo da Montrefeltro in the Palazzo Ducale in Urbino Oil on wood, 116 x 56 cm Musée du Louvre, Paris

Σαβοναρόλα BARTOLOMEO, Fra Portrait of Girolamo Savonarola c. 1498 Oil on wood, 47 x 31 cm Museo di San Marco, Florence

MORETTO da Brescia Portrait of a Dominican, Presumed to be Girolamo Savonarola 1524 Oil on canvas, 74 x 66 cm Museo di Castelvecchio, Verona

Πάπας Ιούλιος ΙΙ Ραφαήλ Πάπας Ιούλιος II (1511-12 Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνο)

Τιτσιάνο Πάπας Ιούλιος II (1545-46) Παλάτσο Πίττι Φλωρεντία

Μελότζο ντα Φόρλι 1477 Η Ίδρυση της Βιβλιοθήκης του Βατικανού. Ο Τζουλιάνο ντελλα Ρόβερε (Πάπας Ιούλιος II) ήταν ανιψιός του Πάπα Σίξτου Δ΄

Κόζιμο των Μεδίκων PIERONI, Alessandro Portrait of Cosimo de' Medici the Elder c. 1600 Oil on canvas, 53 x 44 cm Eredità Bardini, Florence

ROSSELLINO, Antonio Cosimo de' Medici c ROSSELLINO, Antonio Cosimo de' Medici c. 1460 Marble, 36 x 32 cm Staatliche Museen, Berlin

UNKNOWN MASTER, Italian Portrait Medal of Cosimo de' Medici c UNKNOWN MASTER, Italian Portrait Medal of Cosimo de' Medici c. 1465 Bronze, 7 cm National Gallery of Art, Washington

Λορέντζο των Μεδίκων Portrait of Lorenzo de' Medici 'the Magnificent

Girolamo Macchietti (1535–1592) Portrait of Lorenzo de' Medici

GHIRLANDAIO, Domenico Confirmation of the Rule (detail) 1482-85 Fresco Santa Trinità, Florence

LEONARDO da Vinci Lorenzo de' Medici c LEONARDO da Vinci Lorenzo de' Medici c. 1480 Pen and ink on paper, 73 x 49 mm Royal Library, Windsor

VERROCCHIO, Andrea del Lorenzo de Medici 1480 Painted terracotta National Gallery of Art, Washington

Πάπας Λέοντας Χ (των Μεδίκων) BRONZINO, Agnolo Pope Leo X (member of Medici family) 1555-65 Oil on tin, 15 x 12 cm Galleria degli Uffizi, Florence

Pope Leo X with Cardinals Giulio de' Medici and Luigi de' Rossi 1518-19 Oil on wood, 154 x 119 cm Galleria degli Uffizi, Florence

Λούθηρος CRANACH, Lucas the Elder Portrait of Martin Luther 1525 Oil and tempera on wood, 40 x 27 cm City Museum and Art Gallery, Bristol

Oil on wood, 38 x 24 cm Museo Poldi Pezzoli, Milan CRANACH, Lucas the Elder Diptych with the Portraits of Luther and his Wife Oil on wood, 38 x 24 cm Museo Poldi Pezzoli, Milan

CRANACH, Lucas the Elder Martin Luther as an Augustinian Monk 1520 Copperplate engraving, 141 x 97 mm Städelsches Kunstinstitut, Frankfurt

BALDUNG GRIEN, Hans Portrait of Martin Luther 1521 Woodcut

CRANACH, Lucas the Younger Portrait of Martin Luther on his Deathbed 1546 Oil and tempera on wood Niedersächsisches Landesmuseum, Hannover

Έρασμος DÜRER, Albrecht Portrait of Erasmus 1520 Charcoal on paper, 37 x 27 cm Musée du Louvre, Paris

Erasmus 1523 Oil on wood, 43 x 33 cm Musée du Louvre, Paris

HOLBEIN, Hans the Younger Portrait of Erasmus of Rotterdam 1523 Wood, 76 x 51 cm National Gallery, London

DÜRER, Albrecht Erasmus of Rotterdam 1526 Engraving, 249 x 193 mm National Gallery of Art, Washington

MASSYS, Quentin Portrait of Erasmus of Rotterdam 1517 Oil on panel, transferred to canvas, 59 x 47 cm Galleria Nazionale d'Arte Antica, Rome

Τόμας Μουρ HOLBEIN, Hans the Younger Sir Thomas More 1527 Tempera on wood, 74,2 x 59 cm Frick Collection, New York

Portrait of Niccolò Machiavelli by Santi di Tito.

Σαίξπηρ Title page of the First Folio, by William Shakespeare, with copper engraving of the author by Martin Droeshout. Image courtesy of the Elizabethan Club and the Beinecke Rare Book & Manuscript Library, Yale University. (1623)

Μιγκέλ Θερβάντες

Φρανσουά Ραμπελαί (1483–1559)

Γουτεμβέργιος (1395 – 1468 ) in a 16th century copper engraving

Γαλιλαίος SUSTERMANS, Justus Portrait of Galileo Galilei 1636 Oil on canvas, 66 x 56 cm Galleria degli Uffizi, Florence

ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΥ ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΥ

ΚΑΤΑΓΩΓΗ Γεννήθηκε στο Τορούν της Βασιλικής Πρωσίας, επαρχίας του Βασιλείου της Πολωνίας, και πέρασε μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής στου στο Φρόμπορκ της Βάρμιας…

ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ Το 1491 ο Νικόλαος εγγράφεται στο περίφημο Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας, το σημερινό Γιαγγελονιανό Πανεπιστήμιο, όπου σπουδάζει Ιατρική, Θεολογία, Μαθηματικά και Αστρονομία, με την οποία και συναρπάζεται.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΚΡΑΚΟΒΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΚΡΑΚΟΒΙΑΣ

Το 1496 ο Κοπέρνικος πήγε στην Ιταλία για να σπουδάσει Εκκλησιαστικό Δίκαιο στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, με έξοδα του θείου του, που ήθελε να τον δει κι εκείνον επίσκοπο. Στη Φερράρα όμως ο νεαρός Νικόλαος γνωρίζει τον αστρονόμο Ντομένικο Νοβάρα ντα Φερράρα και γίνεται μαθητής και βοηθός του. Οι πρώτες αστρονομικές παρατηρήσεις που έκανε ο Κοπέρνικος με το Νοβάρα μνημονεύονται στο «De Revolutionibus».

Το 1497 ο Νικόλαος διορίζεται από το θείο του ως ιερέας στον Καθεδρικό Ναό του Φρόμπορκ στην Πολωνία. Πριν όμως γυρίσει στην πατρίδα του, ο Κοπέρνικος πήγε στη Ρώμη, όπου παρατήρησε μία έκλειψη Σελήνης και έδωσε τις πρώτες του διαλέξεις πάνω σε διάφορα μαθηματικά και αστρονομικά ζητήματα.

Το 1503 παίρνει το διδακτορικό του στο Κανονικό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο της Φερράρα. Φαίνεται ότι τότε ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τις θεωρίες των αρχαίων περί κινήσεως της Γης, και απέκτησε τις πρώτες αμφιβολίες για το ότι η Γη ήταν ακίνητη στο κέντρο του Σύμπαντος

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΦΕΡΑΡΑ

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΥ Αφήνοντας την Ιταλία, ο Κοπέρνικος πήγε να ζήσει στο Φρόμπορκ. Στην Πολωνία ο Κοπέρνικος είχε πολλές δραστηριότητες. Συνεργάσθηκε επί χρόνια με τη Βασιλική Πρωσική Δίαιτα επί της νομισματικής μεταρρυθμίσεως και δημοσίευσε μελέτες για την αξία του χρήματος.

Ως μέλος της κυβερνήσεως της Βάρμιας κατένεμε τους φόρους και απένεμε δικαιοσύνη. Επίσης έκανε πολλά κυβερνητικά ταξίδια και ως διπλωμάτης, εκπροσωπώντας το θείο του Λουκά, που είχε ανακηρυχθεί «Πρίγκηψ-Επίσκοπος» της Βάρμιας. Σαν γιατρός, ο Κοπέρνικος είχε για πελάτες τους πλουσιώτερους ανθρώπους της πρωτεύουσας. Όμως έχανε πολλές ώρες με το να εξετάζει δωρεάν τους φτωχούς. Και στον ελεύθερο χρόνο του, μελετούσε αστρονομία που ήταν η προτίμησή του.