ΣYMBOΛIKOΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ. ΣYMBOΛIKOΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - Παράδειγμα %polynomial (Expression, Variable) polynomial (X, X). polynomial (Term, X) :- number (Term).

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 4: Conjunctions 2013 edition Wilfred E. Major
Advertisements

Comparative vs. Superlative
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Balafouti MariaWhich of.
1 Basic network tools Layers recap Basic Addressing ping traceroute ipconfig.
Here are the verbs we have thus far covered: (ε)θέλω I want έχω I have ξέρω I know διαβάζω I read αγοράζω I shop πειράζω I bother μοιάζω I resemble παίζω.
IT2000 vs IT2012 By Fotis Lavdas & Menelaos Makrigiannis.
PRESENT CONTINUOUS MARY P. 4TH GRADE.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 11: Χρήση δομών, εξωτερικών αρχείων και γραφικών στο Matlab Εαρινό εξάμηνο 2008.
Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ; I’m somebody you live with every day.. Είμαι κάποια με την ποία ζεις μαζί… κάθε μέρα..
Μέτα-προγραμματισμός. Μέτα-Προγραμματισμός Μέτα-προγράμματα: χρησιμοποιούν άλλα προγράμματα ως δεδομένα για επεξεργασία. Χρήσεις: –Παράγουν αποδείξεις.
Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Ρυθμίσεις Android phones για MMS και Internet. 20/6/2013 Although every effort has been taken, this DRAFT technical paper has been prepared in good faith.
Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός Κλάσεις και άλλα θέματα Απόστολος Ζάρρας * βασισμένα και σε δουλειά του.
Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας.. After a moment you will enter the world of magic...
Πληροφοριακά Συστήματα και Βάσεις Δεδομένων
Lesson 14: Around the city JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 28a: Shopping at Costco JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 3a: Basic expressions JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Γειά σας. Say: Nick is going to the supermarket.
Comenius E.R.G.O Equal Rights Great Opportunities Presentation by the Greek Delegation to Hungary.
Lesson 20a: Nature I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 18c: At the University JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 32a: Trasportation JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 47-48a: Furniture JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Lesson 52a: Nick’s mom JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
Verbs The usual three person (1 st, 2 nd and 3 rd ) exist in Greek as in English in singular and plural. verbs change their morphology (mostly their endings)
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
WE SAY NO TO BULLYING. ALL WE NEED IS RESPECT.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Προσέλκυση, δέσμευση και ανάπτυξη ικανοτήτων των Εθελοντών
Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ;.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
John 3:16 οὕτως γὰρ ἠγάπησεν ὁ θεὸς τὸν κόσμον, this is how for loved God the world ὥστε τὸν υἱὸν τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, so that the Son the only he.
Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
aka Mathematical Models and Applications
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
English III Things Fall Apart Part II Chapter 14 and 15.
Reading Response using “A.C.E.”
Presentations w/ Visual Aids
Cowboy News February 1, 2018 Calendar Literacy Corner
Then get out your agenda and fill in this week’s objectives.
Get the new Virginia Synod App
I have to take the MAP again?
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
April News from Mrs. Barham
Unit 5: Working with Parents and Others in Early Years
7 Years Mira Hansson PERSONAL Full Stack Developer Mission statement
Entry 27 – Starter Copy and simplify
Lecture 26 AWS Lab April 3, /6/2019 CS132 Lecture 26: Cloud Lab.
1984 section one chapter 4 (37-48)
Trigonometry – Sine & Cosine – Angles – Demonstration
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣYMBOΛIKOΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΣYMBOΛIKOΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - Παράδειγμα %polynomial (Expression, Variable) polynomial (X, X). polynomial (Term, X) :- number (Term). polynomial (X^N, X) :- number (N). polynomial (Term1 + Term2, X) :­ polynomial (Term1,X), polynomial (Term2,X). polynomial (Term1 - Term2, X) :­ polynomial (Term1,X), polynomial (Term2,X). ?polynomial (x^4 + x^2 - x + 6, x). ?polynomial (5, x). ?polynomial (-5, x).(number => integer)

derivative(Expression, Variable, DifferentiatedExpression) derivative (X, X, 1). derivative (X^N, X, N*X^M):- M is N-1. derivative (sin(X), X, cos(X)). derivative (cos(X), X, -sin(X)). derivative (e^X, X, e^X). derivative (F+ G, X, DF + DG) :­ derivative (F, X, DF), derivative (G, X, DG). derivative (F- G, X, DF - DG) :­ derivative (F, X, DF), derivative (G, X, DG). derivative (F*G, X, F*DG +G*DF) :­ derivative (F, X, DF), derivative (G, X, DG). derivative (F/G, X, (G*DF - F*DG)/(G*G)) :­ derivative (F, X, DF), derivative (G, X, DG). derivative (F^N, X, N*F^M*DF):­ M is N-1, derivative (F, X, DF).

Κέλυφος αλληλεπίδρασης start_homework:- write(“Welcome, …”), continue(yes). continue(yes):- write(“Please enter your (next) expression”), read(Expr), find_variable(Expr, X), derivative(Expr,X,DExpr), write(“The derivative of” Expr “is:”), nl, write(DExpr), nl, write(“Do you want to continue: yes/no”), read(Ans), continue (Ans). continue(no):-write(“Thanks, …”). find_variable(Expr, X):- polynomial(Expr,X).

ΕΛΙΖΑ Κλασσικό πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης Προσομοίωση διαλόγου Παράδειγμα διαλόγου –User:I am unhappy. –Eliza:How long have you been unhappy. –User:Six months. Can you help me. –Eliza:What makes you think that I can help you. –User:You remind me about my brother. –Eliza:Can you tell me more about your brother. –User:I like teasing my brother. –Eliza:Does anyone else like teasing your brother. –User:No, only me. –Eliza:Please go on.

ΕΛΙΖΑ – Αλγόριθμος Ο αλγόριθμος της Ελίζας βασίζεται σε ζεύγη «ερέθισμα - ανταπόκριση» (stimulus-response) –Αυτά είναι προεπιλεγμένα σχήματα διαλόγου π.χ.: Stimulus: I am (statement) Response: How long have you been (statement) Read input While input is not “bye” –Choose a stimulus/response pair –Match the input to the stimulus –Generate the reply from this match and the response –Output the response –Read the next input

ΕΛΙΖΑ – Πρόγραμμα eliza:- read_word_list(Input), eliza(Input). eliza([bye]):-writeln([‘Goodbye. I hope I’ve helped you’]). eliza(Input):- pattern(Stimulus,Response), match(Stimulus, Input), match(Response, Output), reply(Output), read_word_list(Input1), eliza(Input1).

ΕΛΙΖΑ – Πρόγραμμα %pattern(Stimulus,Response) pattern([i, am | Rest],[how, long, have, you, been | Rest]). pattern([can, you, X, me],[what, makes, you, think, that, i, can, X, you]). pattern([i, like | Rest],[does anyone else in your family like | Rest]). pattern([i, feel | Rest],[do you often feel that way]). pattern(Input,[can you tell me more about X]):- member(X,Input), important(X). % important(brother).. pattern(Input, [please, go, on]).

Λογική στο Λογικό Προγραμματισμό! –Πώς μπορούμε να γράψουμε ένα λογικό πρόγραμμα που να αποφασίζει αν μια πρόταση του προτασιακού λογισμού είναι αληθής ή ψευδής κάτω από μια εκτίμηση; Η πρόταση (p \/ q) => r κάτω από την εκτίμηση, val(p)=true, val(q)=false, val(r)= false, είναι ψευδής ενώ κάτω από την εκτίμηση, val(p)=true, val(q)=false, val(r)= true, είναι αληθής. –Πώς θα επεκτείνουμε το πρόγραμμα ούτως ώστε για κάθε δεδομένη πρόταση το πρόγραμμα να κατασκευάζει (και να επιστρέφει ως απάντηση) τις εκτιμήσεις κάτω από τις οποίες η πρόταση είναι ψευδής;

Λογική στο Λογικό Προγραμματισμό! –% sat (Formula, Accumulator, Valuation) –sat (Χ, A, V):- atomic(X), not member(false(X),A), genuine_nsert( true(X),A, V). –sat (and(X, Y),A,V) :- sat(X,A, V1), sat(Y, V1,V). –sat (or (X, Y), A, V) :- sat (X, A,V). –sat (or (X, Y), A, V) :- sat (Y, A,V). –sat (if (X, Y), A, V):- sat (X, A, V1), sat (Y, V1, V). –sat (if (X, Y), A, V) :- invalid(X,A, V). –sat (no (X), A, V):- invalid(X,A, V).

Λογική στο Λογικό Προγραμματισμό! –% invalid (Formula, Accumulator, Valuation) –invalid (X, A, V):- atomic(X), not member (true(X), A), genuine_nsert( false(X), A), – insert (false (X), A, V). –invalid (and (X, Y),A,V):- invalid (X,A, V). –invalid (and (X, Y), A, V):- invalid (Y, A, V). –invalid (or(X, Y), A, V):- invalid (X, A, V1), invalid (Y, V1, V). –invalid(if(X, Y),A,V):- sat (X, A, V1), invalid (Y, V1, V). –invalid (no(X),A, V):- sat (X,A, V).

Λογική στο Λογικό Προγραμματισμό! –genuine_insert (X, A, A):- member (X, A). –genuine_insert (X, A, V):- not member (X,A), insert(X,A, V). –insert (X, A, [X|A]). –atomic (X):- not (composite (X)). –composite (and (X, Y)). –composite (or (X, Y)). –composite (if (X, Y)). –composite (no (X)).