Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Παρουσίαση-Ανάλυση Προβλημάτων και Θεμάτων:α)παιδαγωγικού χαρακτήρα β) διαχείρισης πολυμορφίας ιδιαιτεροτήτων μαθητικού πληθυσμού. Επεξεργασία υλικού :
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Τερματισμός και πρόληψη υποτροπής. Στόχος της ΓΣ παρέμβασης δεν είναι να λύσει ο ειδικός όλα τα προβλήματα του πελάτη, αλλά να καταστεί ο πελάτης ‘θεραπευτής’
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα Επεξεργασία υλικού : Δρ. Χρύσα Αλεξοπούλου Σχολ. Σύμβουλος ΠΕ2

Τι συνιστά «κρίση»; απρόβλεπτο, απειλητικό γεγονός ίσως και να μην είναι μη αναμενόμενο ελάχιστος χρόνος για λήψη αποφάσεων διττή υπόσταση: κίνδυνος και ευκαιρία κίνδυνος: απειλή με σοβαρές συνέπειες π.χ. αυτοκτονία. ευκαιρία: αλλαγή, αναζήτηση νέων λύσεων και πηγών.

1ο βήμα: αξιολόγηση τραυματικού γεγονότος Δύο είδη τραυμάτων: Μη αναμενόμενο τραυματικό γεγονός διαταράσσει τη φυσιολογική πορεία π.χ. ασθένεια, θάνατος, φυσική ή άλλη καταστροφή. Αντίδραση στην παρέμβασή μας: καλή Συνέπειες: όχι οπωσδήποτε αρνητικές στην προσωπικότητα των μαθητών μας. Αναμενόμενη, διαρκής ή επαναλαμβανόμενη εμπειρία ή απειλή π.χ. κακοποίηση, φτώχεια, πόλεμος κ.λ.π. Επιπτώσεις στην ανάπτυξη, κοινωνική συμπεριφορά, προσωπικότητα, (αντικοινωνική συμπεριφορά, αυτοκτονικές τάσεις, θυματοποίηση, επιθετικότητα). Αντίδραση στην παρέμβασή μας: ποικίλλει, χρειάζεται προσοχή.

2ο βήμα: ανάπτυξη σχεδίου: 1. αξιολόγηση πηγών & ρόλων Υπάρχουν υπηρεσίες αντιμετώπισης κρίσης ως τμήμα του Σχολείου; Υπάρχουν πηγές για παροχή ψυχολογικής βοήθειας και θεραπείας στους μαθητές; Υπάρχει κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό για παροχή ψυχολογικής βοήθειας; (Εδώ γνωρίζω τις αυθόρμητες πρώτες απαντήσεις, αλλά ας δούμε εκ των ενόντων τι μπορούμε να κάνουμε).

Ανάπτυξη Σχεδίου: 2. Ρόλοι και προσδοκίες μελών συγκρότηση ομάδας λήψης απόφασης εντός σχολείου ο Διευθυντής ως συνδετικός κρίκος με τους εκτός σχολικού πλαισίου ομάδα υποστήριξης(καθηγητές και ειδικοί) Βοήθεια προς άτομα που δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Διατήρηση επαφής με την ομάδα αποφάσεων για πληροφόρηση.

Ανάπτυξη Σχεδίου: 3. αντίδραση στην κρίση Βαθμός κρίσης 1 (καταστάσεις απειλητικές για τη ζωή, π.χ. Φωτιά, φυσική καταστροφή, οπλισμένος άνθρωπος) : Συναγερμός. Εφαρμογή της ασφάλειας στη τάξη. Αναφορά για ιατρική βοήθεια. Αναφορά του προβλήματος στην ομάδα λήψης απόφασης. Λήξη προβλήματος και συναγερμού. Αξιολόγηση του σχεδίου κρίσης.

Ανάπτυξη Σχεδίου: αντίδραση στην κρίση Ανάπτυξη Σχεδίου: αντίδραση στην κρίση Βαθμός κρίσης 2 (επίλυση συγκρούσεων και ανάληψη δράσης για ασφάλεια, π.χ. βία, κακοποίηση, εκφοβισμός, θάνατος) Κινητοποίηση της ομάδας λήψης απόφασης από τον Διευθυντή Εξουσιοδότηση προσώπου για επαφή με αρμόδιες κοινοτικές υπηρεσίες Εφαρμογή πειθαρχικών μέτρων Αξιολόγηση του προγράμματος παρέμβασης.

Ανάπτυξη Σχεδίου: αντίδραση στην κρίση Ανάπτυξη Σχεδίου: αντίδραση στην κρίση Βαθμός κρίσης 3 (τραγικά γεγονότα για τα άτομα της σχολικής κοινότητας που συμβαίνουν μακριά από το σχολείο π.χ. αυτοκτονία, ατυχήματα) Λήψη πληροφοριών από αστυνομικές αρχές Συγγραφή αναφοράς (για τη σχολική κοινότητα, ΜΜΕ, γονείς) Συνάντηση όλου του προσωπικού Ανακοίνωση και ενημέρωση των μαθητών Συμβουλευτική μαθητών.

Εκπαίδευση Προσωπικού για άμεση παρέμβαση: αξιολόγηση των συνεπειών Εργαλείο αξιολόγησης του ποιος έχει ανάγκη παρέμβασης (Slaikeu, 1990): Β. Απώλεια όρεξης, απουσία ύπνου, δεν μπορεί να ξεχάσει. Α. Άγχος, θλίψη, θυμός, κατάθλιψη. S. Δυσκολία ύπνου, πονοκέφαλοι, κοιλιακές διαταραχές, αίσθημα κόπωσης. Ι. Απομόνωση, δεν αναζητά βοήθεια, συγκρούσεις C. Καταστροφικές σκέψεις, ψυχαναγκαστικές αυτοκατηγορίες.

Εκπαίδευση Προσωπικού: Πρώτες βοήθειες (ψυχολογικές) Διατήρηση ελέγχου κατά την κρίση, αξιολόγηση αναγκών, παροχή στήριξης, σύνδεση των ατόμων που έχουν ανάγκη με πηγές βοήθειας. Στάδια: Ψυχολογική επαφή με το άτομο για να μιλήσει (να μιλάει ο παθών). Στόχος: η ψυχραιμία. Εξέταση πιθανών λύσεων:βοήθεια προς τον μαθητή να αναλάβει ο ίδιος δράση (διευκολυντικός ο ρόλος μας ή κατευθυντική η στάση μας σε θέματα ασφάλειας). Συνεχής παρακολούθηση και αν χρειαστεί παραπομπή σε ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες.

Ανάπτυξη Σχεδίου: αξιολόγηση της απόδοσης σχεδίου Ανάπτυξη Σχεδίου: αξιολόγηση της απόδοσης σχεδίου Κλείσιμο έργου της ομάδας διαχείρισης κρίσης Ενσωμάτωση στη ζωή τους της παρέμβασης. Αξιολόγηση της διαχείρισης: πλεονεκτήματα, αδυναμίες, προτάσεις.

Ανάπτυξη Σχεδίου: Ψυχική αποφόρτιση Ανάπτυξη Σχεδίου: Ψυχική αποφόρτιση Αναβίωση προσωπικών εμπειριών απώλειας και τραύματος. Εμφάνιση συμπτωμάτων: Επαναβίωση τραυματικών εμπειριών. Αποφυγή ή αίσθηση μουδιάσματος (μείωση ενδιαφέροντος, αποξένωση, περιορισμένο εύρος συναισθημάτων, αίσθημα βράχυνσης του μέλλοντος). Υπερδραστηριότητα (ευερεθιστότητα, δυσκολίες ύπνου, δυσκολία συγκέντρωσης).

Ψυχική αποφόρτιση και για το προσωπικό που χειρίστηκε την κρίση Διεργασίες ψυχικής αποφόρτισης Ποτέ κρίσεις ή επικρίσεις σε κάποια μέλη, μόνο γενικές κρίσεις Έκφραση συναισθημάτων Στήριξη και ενθάρρυνση σε όσους θεώρησαν ότι έκαναν λάθη. Ενίσχυση αυτοπεποίθησης. Πρόληψη ψυχικής και σωματικής εξουθένωσης Ενεργητική στήριξη διαπροσωπικών σχέσεων  αύξηση της εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών.

10-15 % των εφήβων θα περάσουν μια τουλάχιστον κρίση όπως: αυτοκτονικές τάσεις, διαταραχές διατροφής, ουσίες ή μια ξαφνική απώλεια, κ.ά. Συμπτώματα ψυχολογικής κρίσης: πτώση σχολικής επίδοσης, αδιαφορία για όλα, απομόνωση, εχθρότητα κλπ. Συναισθήματα επιζώντων από απόπειρα αυτοκτονίας: άρνηση, θυμός, ντροπή, ενοχή, κλπ.

Διαχείριση των πρώτων κρίσιμων ωρών μετά το δυσάρεστο γεγονός. Ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν: Επιβεβαίωση γεγονότος Διαχείριση πληροφορίας Προστασία της ιδιωτικότητας της οικογένειας Βοήθεια προς μαθητές να αντιμετωπίσουν τον θάνατο Επικοινωνία εκτός ορίων του σχολείου Αναζήτηση πηγών στην κοινότητα Επικοινωνία με τους γονείς Ελαχιστοποίηση της πιθανότητας μίμησης της αυτοκτονικής συμπεριφοράς.

Διαχείριση των πρώτων κρίσιμων ωρών μετά το δυσάρεστο γεγονός Άλλα βήματα διαχείρισης: Συνάντηση της ομάδας διαχείρισης κρίσεω Κλήση προς κοινοτικές ομάδες στήριξης Διαθεσιμότητα συμβούλων-καθηγητών προς μαθητές Αναγνώριση μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες, οι οποίοι ίσως επηρεαστούν περισσότερο από το γεγονός.

Μεταχείριση εφήβων γενικά Ενθάρρυνση συζήτησης Έκφραση συναισθημάτων θλίψης Αναζήτηση ανεπίλυτων συγκρούσεων Απάντηση ερωτήσεων, παροχή πληροφοριών Διόρθωση παρερμηνειών Αποφυγή αγώνων εξουσίας Εστίαση στις δυνατότητες συμπεριφορές προσαρμοστικότητας Αναγνώριση και βοήθεια επίλυσης της αίσθησης έλλειψης δύναμης. (Ν. Μαρτσελί-Α. Μπρακονιέ, Τα χίλια πρόσωπα της εφηβείας, εκδ. Καστανιώτη).