3 ο ΓΕΛ Υμηττού Ερευνητική εργασία Β’ τετραμήνου. Σχ. Έτος 2013-2014.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Διαχείριση της σχολικής τάξης
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Οι σπουδές στην Ελλάδα. Σπουδές ανά πεδίο. Χρονική διάρκεια σπουδών.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
“Τάσεις, αντιθέσεις και κοινωνικά πρότυπα στον Παλαιό Ελληνικό Κινηματογράφο” Σχ. Έτος: , A ΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 2ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ ΤΑΞΗ: Β ΄
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Άξονες Συνέντευξης.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Project.
Η πορεία των Projects στα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ (Πρώτος απολογισμός)
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3 ο ΓΕΛ Υμηττού Ερευνητική εργασία Β’ τετραμήνου. Σχ. Έτος

Κολοβού Μαρία Κουτσοκώστα Χρύσα Μουσελίμη Μαριάννα Μουσουράκη Μαρίνα Σταθοπούλου Ελπίδα Σχοινά Βενέττα Χατζηαναγνώστου Εύα

 Το θέμα της έρευνας και η προβληματική του  Τρόπος που εργαστήκαμε  Η ταινία που διαλέξαμε  Τα συμπεράσματα και η κριτική τοποθέτηση της ομάδας  Επίλογος

 Η ομάδα του project στην οποία συμμετέχουμε έχει ως κύριο θέμα της το σχολείο μέσα από τον κινηματογραφικό φακό ελληνικό και ξένο. Το θέμα που αναλάβαμε ως υποομάδα ήταν η παρακολούθηση της ταινίας ‘’Ο κύκλος των χαμένων ποιητών’’, η συμπλήρωση φύλλου εργασίας για να συγκεντρώσουμε τα δεδομένα της υπό μελέτη ταινίας και η καταγραφή των συμπερασμάτων μας.  Σκοπός μας ήταν να διεισδύσουμε όσον το δυνατό βαθύτερα γίνεται στις συνθήκες που επικρατούσαν στις σχολικές τάξεις ανά εποχή και χώρα. Ήταν ακόμα απαραίτητο να διακρίνουμε τις διαφοροποιήσεις που αφορούσαν το εκπαιδευτικό σύστημα ανά χώρα και χρονική περίοδο και να καταγράψουμε τα συμπεράσματα μας σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργαστήκαμε και τα δεδομένα που εξαγάγαμε.

 Η κινηματογραφική ταινία που για το δημιουργό της αποτελεί καλλιτεχνικό προϊόν, γίνεται για το μελετητή ιστορική πηγή από την οποία μπορεί να συλλέξει ποικίλα δεδομένα. Με αυτό το σκεπτικό επιχειρήσαμε την ανάγνωση-ανάλυση της ταινίας ‘’Ο κύκλος των χαμένων ποιητών’’ που ασχολείται με το εκπαιδευτικό σύστημα της ακαδημίας Welton στην Αμερική το Στόχος μας είναι να δείξουμε πώς ο αμερικανικός κινηματογράφος κατέγραψε τη σχολική πραγματικότητα και με ποιο τρόπο απέδωσε τα διάφορα στοιχεία της.

Για να πετύχουμε το στόχο μας ακολουθήσαμε τον εξής τρόπο εργασίας: Αρχικά παρακολουθήσαμε ομαδικά την ταινία. Συμπληρώσαμε ατομικά το σχετικό φύλλο εργασίας που είχαμε δημιουργήσει με την ολομέλεια του project, ύστερα από συζήτηση στην τάξη στα πρώτα μαθήματα. Στη συνέχεια συγκεντρώσαμε τα στοιχεία που είχαμε καταγράψει, τα μελετήσαμε και έπειτα από συζήτηση με την ομάδα τα καταγράψαμε παραθέτοντας παράλληλα και τα συμπεράσματα τα οποία εξαγάγαμε. Το αποτέλεσμα της δουλειάς μας είναι η παρούσα εργασία.

 Τα συμπεράσματα για το εκπαιδευτικό σύστημα που απορρέουν από την ταινία που παρακολουθήσαμε, προβάλλουν ένα σύστημα αρκετά διαφορετικό από αυτό που έχουμε συνηθίσει. Την εποχή στην οποία αναφέρεται η ταινία όλα ευνοούσαν στην ανάπτυξη ενός αυταρχικού, δασκαλοκεντρικού συστήματος. Παρατηρήσαμε ότι οι σχολικές μονάδες ήταν κατηγοριοποιημένες σε θηλέων και αρρένων και οι καθηγητές ήταν αντρικού φύλου. Δε θα μπορούσαμε εξάλλου να φανταστούμε να διδάσκουν σε σχολείο αρρένων καθηγήτριες, εξαιτίας των στερεότυπων που διέκριναν εκείνη την εποχή. Επίσης οι καθηγητές ήταν περασμένης ηλικίας κάτι που δεν προωθούσε την δημιουργία μιας πιο προσωπικής σχέσης με τους μαθητές. Επιπλέον οι αντιλήψεις ως προς τον τρόπο διδασκαλίας ήταν παγιωμένες και οτιδήποτε καινοτόμο ήταν αντικείμενο επίκρισης.

 Τους καθηγητές χαρακτήριζε η αυστηρότητα και η απολυτότητα απέναντι στους κανόνες του σχολείου, χωρίς καμία ελαστικότητα. Προτιμούσαν να εμπνέουν το φόβο αντί για τον σεβασμό, θεωρώντας τον πιο αποτελεσματικό. Χαρακτηριστική είναι η σκηνή της ταινίας όπου ο διευθυντής προκειμένου να εκμαιεύσει πληροφορίες από τον μαθητή χρησιμοποιεί έντονη σωματική βία. Όσο για τις σχέσεις τους με τους μαθητές, ήταν ψυχρές έως και ανύπαρκτες. Το σύστημα που ακολουθούσαν οι εκπαιδευτικοί είχε ως κεντρικό πρόσωπο τους ίδιους οι οποίοι αντιμετωπίζονταν ως αυθεντίες. Οι μαθητές όφειλαν να παρακολουθούν παθητικά, χωρίς το θάρρος της γνώμης τους και χωρίς να αναπτύσσουν κριτική σκέψη.

 Τα μαθήματα που διδάσκονταν στο συγκεκριμένο σχολείο απαιτούσαν πειθαρχία και σοβαρότητα από τους μαθητές. Η παράδοση γινόταν με απόλυτη αυστηρότητα και τα παιδιά γίνονταν παθητικοί δέκτες. Όμως, σε αντίθεση με αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας, ο νέος καθηγητής, κ.Κίτινγκ (Ρόμπιν Γουίλιαμς) προσπάθησε να κεντρίσει το ενδιαφέρον των παιδιών με την μοναδική προσωπικότητά του. Ένα σημείο που τους καθήλωσε, ήταν το αίτημα του να σκιστεί η εισαγωγή του βιβλίου του μαθήματος που ο ίδιος είχε αναλάβει.  Οι σχολικές εγκαταστάσεις ήταν επιβλητικές και παρά το γεγονός ότι τις περιέβαλλε φυσικός πλούτος, τα παιδιά περιορίζονταν σε αυτές και αισθάνονταν μόνα και αποκομμένα.

 Οι μαθητές αισθάνονται το σχολείο ως έναν ασφυκτικό κλοιό που οι γονείς τους είχαν επιβάλλει. Δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τις παροχές που τους προσφέρει το κολλέγιο, διότι δεν αντιστοιχούν στις προσδοκίες τους. Δέχονταν περιορισμούς ακόμα και στα πιο ασήμαντα θέματα, όπως το ζήτημα της ενδυματολογίας, που επέβαλε στους μαθητές να έχουν την ίδια αμφίεση. Ήταν ένα αυστηρό είδος ντυσίματος, κάτι που χαρακτήριζε το σχολείο στο οποίο φοιτούσαν.  Ο μαθητής καλούνταν να αποδεικνύει σε μόνιμη βάση τις γνώσεις του πάνω σε όλα τα μαθήματα, καθώς υποβαλλόταν σε εξαντλητικές και επαναλαμβανόμενες εξετάσεις.

 Είναι εμφανές, πως όλοι οι μαθητές προέρχονταν από εύπορες οικογένειες με υψηλή κοινωνική θέση. Οι γονείς των περισσοτέρων ασκούσαν επαγγέλματα ή είχαν θέσεις σε κερδοφόρες επιχειρήσεις, που τους καθιστούσαν αρκετά δημοφιλείς και αξιοπρόσεχτους στους κύκλους τους, αφού τους παρείχαν υπέρογκα εισοδήματα.

 Η επαφή με το σπίτι και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας δεν ήταν στενή καθώς τον περισσότερο χρόνο, οι μαθητές διέμεναν εντός της Ακαδημίας. Η συμπεριφορά και τα βιώματά τους διαμορφώνονταν σε μεγάλο βαθμό από το σχολικό περιβάλλον. Μπορούμε να αντιληφθούμε τις μεγάλες προσδοκίες που οι γονείς έτρεφαν για τα παιδιά τους και την ακαμψία των αποφάσεών τους οι οποίες παρέμεναν ακλόνητες, όποιες κι αν ήταν οι επιθυμίες των παιδιών. Καταλήγουμε στη διαπίστωση ότι τα περισσότερα από τα παιδιά αυτά δεν είχαν νιώσει στοργή από τους δικούς τους, το μόνο που λάμβαναν ήταν χρήματα προκειμένου να καλυφθούν τα δίδακτρα, απρόσωπα δώρα και εντολές με τις οποίες αν και δυσανασχετούσαν δεν είχαν το κουράγιο να τις παραβούν.