Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Προσωπικές δεξιότητες
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
Αν το διαγράψεις αυτό μετά το διάβασμα… θα περάσεις ένα χρόνο κακής τύχης ! *** Αλλά… αν το στείλεις σε (2 τουλάχιστον) φίλους… θα έχεις 3 χρόνια καλής.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Τατουαζ και body-piercings
ΜΗΤΡΙΚΗ ΑΓΑΠΗ ΜΗΤΡΙΚΗ ΑΓΑΠΗ.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΑΝΟΡΕΞΙΑ ΑΝΟΡΕΞ ΙΑ ΑΝΟΡΕΞΙΑ.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Τι είναι ; Πρόκειται για μια δραστηριότητα αρκετών χιλιάδων ετών. Κάποιος στοιχηματίζει χρήματα στο αποτέλεσμα κάποιου συμβάντος, το οποίο μπορεί να ελέγχεται.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ. Ως κοινωνικό ον ο άνθρωπος σε όλη την πορεία της ζωής του συνάπτει σχέσεις. Στάση πρώτη, οι καθρέφτες του, οι γονείς. Έπειτα, το ευρύτερο.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Χρυσή Αλαμάνη- Ε’ τάξη- ΕΤΟΣ
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εκφοβισμός στα σχολεία
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Τι είναι το cyber bulling.
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη Κωνσταντουλάκης Βαγγέλης Οικονόμου Κυπριανός Κωτσοπούλου Ιουλία Τελχά Έλενα Μπότσης Άγγελος ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Τάξη:Α’2,Α’3,Α’4 Σχ. έτος 2013-14

ΕΦΗΒΕΙΑ 1.Πως είναι η σχέση το εφήβου μέσου σταδίου με τους γονείς του; Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτή είναι η πιο δύσκολη περίοδος που συνήθως αντιμετωπίζουν οι γονείς και θα πρέπει να είναι έτοιμοι για κάτι τέτοιο. Τα παιδιά μπορεί να είναι αμφιθυμικά στη σχέση τους μαζί τους καθώς παλεύουν να αποκτήσουν τη δική τους ταυτότητα. Έχουν ήδη εκφράσει την ανάγκη τους για ανεξαρτησία, αλλά τώρα αντιλαμβάνονται ότι μια τέλεια ανεξαρτησία στη φάση αυτή τους εκθέτει σε ευθύνες και κινδύνους. Έτσι ο έφηβος ταλαντεύεται πότε προς την αναζήτηση συμπαράστασης από τους γονείς του και πότε προς την άρνηση κάθε βοήθειας όταν φοβάται μήπως χάσει την ανεξαρτησία του. Πρόκειται για μια φυσική αντίδραση και έχει σημασία η στάση των γονιών ώστε να βρει τη διέξοδό της. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι για να βοηθήσουν το παιδί τους χρειάζεται να παραμείνουν μια σταθερή φιγούρα, πρόθυμοι να το ακούσουν ανά πάσα στιγμή χωρίς να προσπαθούν να κυριαρχήσουν πάνω του. Ο γονιός θα παραμείνει ωστόσο, ένας πολύτιμος σύμβουλος στις αναζητήσεις και τα προβλήματά του εφήβου.

1.Τι γίνεται με τις παρέες των παιδιών στη μέση εφηβεία; Οι έφηβοι συμμετέχουν πλέον και σε ομάδες που αποτελούνται από νέους και των δύο φύλων. Εκεί μέσα ο ένας υποστηρίζει τον άλλο και αποκτά αυτοπεποίθηση κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του άλλου φύλου, με το οποίο μαθαίνει έτσι να συναναστρέφεται και να αποκτά άνεση. Οι σχέσεις των εφήβων μπορεί να επεκτείνονται και σε άλλους τομείς εκτός οικογένειας. Έτσι συχνά συνδέονται με έναν ή δύο ενήλικες ή ακόμη μπορεί να δείξουν φροντίδα σε μικρότερα παιδιά. Αυτές όλες είναι σπουδαίες αλληλεπιδράσεις και εκθέτουν τους εφήβους σε τρόπους ζωής και φιλοσοφίες διαφορετικές από εκείνες της οικογένειάς τους. Ας μην ανησυχούν όμως χωρίς σοβαρό λόγο οι γονείς, βρίσκονται τώρα στα πλαίσια της αναπτυξιακής εξερεύνησης και συνήθως όταν οι έφηβοι ενηλικιωθούν, διαμορφώνουν παρόμοιες πολιτικές και φιλοσοφικές απόψεις με τους γονείς τους.  

1. Τι περιμένουμε να δούμε σε έναν έφηβο στη μέση εφηβεία (14-16χρ 1.Τι περιμένουμε να δούμε σε έναν έφηβο στη μέση εφηβεία (14-16χρ.); Η εξελικτική ψυχολογία μας λέει ότι σ’ αυτή την περίοδο ο έφηβος πρέπει να πετύχει και να αποκρυσταλλώσει την ταυτότητα του φύλου του. Τι σημαίνει αυτό; Να μπορεί κανείς να είναι άνετος με το φύλο του (είτε είναι αγόρι είτε κορίτσι), να μάθει να εκφράζει αλλά και να ελέγχει τα ερωτικά του συναισθήματα με τον κατάλληλο τρόπο. Ακόμη να μπορεί να δέχεται ανάλογες εκδηλώσεις από το άλλο φύλο, όταν χρειαστεί. Με λίγα λόγια να έχει ενσωματώσει και αποδεχτεί τους ρόλους και τη συμπεριφορά του φύλου του, όπως τα έχει προσδιορίσει η κοινωνία μας. Για να το πετύχει αυτό ο έφηβος θα πρέπει να είναι κατ’ αρχήν άνετος με το σώμα του. Έπειτα θα πρέπει να έχει αναπτύξει μια καλή και ισόρροπη σχέση με τους δύο γονείς του και σ αυτό θα πρέπει να τον βοηθήσουν και εκείνοι, αλλά και οι συνθήκες μέσα στην οικογένεια. Παράλληλα όμως, θα πρέπει να τον ενισχύουν με το να ενθαρρύνουν τις πρωτοβουλίες του, αλλά και να μπορούν να πουν μια καλή κουβέντα για το παράστημά και την εμφάνισή του.

ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ Ο τρόπος που βλέπει το παιδί τον εαυτό του καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τη μετέπειτα πορεία του. Η πιο σημαντική διαφορά ανάμεσα στους «επιτυχημένους» και στους «αποτυχημένους» της ζωής δεν είναι άλλη από μία λέξη: Αυτοπεποίθηση.

Πολλές φορές το παιδί ακόμα και μέσα από την οικογένεια νιώθει πως κανένας δεν τον στηρίζει , πληγώνεται και δεν έχει εμπιστοσύνη ούτε στον εαυτό του ούτε στους υπόλοιπους ανθρώπους. Έτσι συμπεραίνουμε πως καθοριστικό ρόλο παίζει η οικογένεια . Επιπλέον μέσα στην οικογένεια μπορεί να υπάρξουν εντάσεις ανάμεσα σε γονείς και παιδία και να ειπωθούν λέξεις μέσα στον θυμό τις οποίες να μην τις εννοούμε.

Πόσες φορές έχουμε ακούσει απ ’τους γονεις μας τις εκφράσεις: -«Είσαι τόσο χαζό». -«Αν δεν έκανες του κεφαλιού σου, θα τα είχες καταφέρει». -«Γιατί δεν μπορείς να γίνεις τόσο καλός σαν τον…». -«Μακάρι να μην είχα παιδιά». -«Δες τι άφησα πίσω για χάρη σου. Και τι κέρδισα;». -«Είσαι ψεύτης!». -«Μην είσαι ανόητος. Δεν πρέπει να φοβάσαι». -«Περίμενε να γυρίσει ο πατέρας σου στο σπίτι και θα δεις». -«Αν δεν με ακούσεις, θα χτυπάς το κεφάλι σου». -«Είσαι καταδικασμένος να αποτύχεις». Αυτές οι εκφράσεις λέγονται πάνω στον θυμό των γονέων, όμως αυτό δεν παύει να μας πληγώνει. Έτσι τα παιδία δεν έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και προκαλούνται τις περισσότερες φορές κάποια από τα προβλήματα που ακολουθούν : 1.Νιώθουν αδύναμα, αγχώνονται εύκολα και είναι υπερευαίσθητα. 2.Χρειάζονται πάντα επιβεβαίωση. 3.Για κάθε αποτυχία αναζητούν ευθύνες στους άλλους. 4.Εξαρτώνται από τους άλλους και προσηλώνονται σε αυτούς. 5.Είναι συχνά υπερκινητικά. 6.Μονίμως διηγούνται μεγαλειώδεις εμπειρίες. 7.Έχουν προβλήματα στη σχέση τους με τους άλλους. 8.Ακολουθούν τα άκρα. Είτε γίνονται εσωστρεφή είτε επιθετικά. 9.Συμπεριφέρονται παθητικά. 10.Χαρακτηρίζονται από τους άλλους ως «το θύμα»

Αντίθετα αν το παιδί δεν το μειώνεις και προσπαθείς να το κάνεις να νιώσει ωραία και πως θα τα καταφέρει θα πιστέψει στο εαυτό του και θα αποκτήσει αυτοεκτίμηση και εμπιστοσύνη στο εαυτό του και μπορεί να πετύχει περισσότερα από τα παραδείγματα που ακολουθούν :Είναι υπερήφανα για τις επιτυχίες τους. Είναι ανεξάρτητα και αναλαμβάνουν ευχαρίστως ευθύνες. Μπορούν να διαχειρίζονται τις απογοητεύσεις. Διαθέτουν αποφασιστικότητα και είναι ανοιχτά στις προκλήσεις. Μπορούν να ζητάνε βοήθεια. Είναι σίγουρα για τον εαυτό τους και επινοητικά. Μπορούν να μιλούν για τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Κάνουν σωστές επιλογές φίλων.