1. Διωρθωςτε τις λαθος εκφραςεις ςτον ακολουθο οριςμο:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εξελιξη βιολογια γ.π. γ’ ταξησ (ΣΕΛ )
Advertisements

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΣΚΕΛΕΤΟΣ Τα μέρη του ανθρώπινου σκελετού Κατηγορίες οστών
1. Ποια ειναι η ηλικια της γης και πως ςυμπεραινεται?
Σπονδυλωτά Ονομάζονται τα ζώα που έχουν σπονδυλική στήλη. Χωρίζονται σε 5 υποκατηγορίες: Ψάρια Αμφίβια Ερπετά Θηλαστικά Πτηνά.
Η καταγωγή και η εξέλιξη του Ανθρώπινου Γένους
ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Η ιστορία της ανθρώπινης εξέλιξης άρχισε πριν από χρόνια στην ανατολική Αφρική,από μία ομάδα ζώων που ονομάζονται Αυστραλοπίθηκοι,
Εργασία βιολογίας Γ’5 Σχολικό έτος:
27 Ιουνίου 2014 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΑ Ι Αυτόματο ελέγχου πρόσβασης με.
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
1. Ποια απο τα ακολουθα γεγονοτα λαμβανουν χωρα ςτο Δεβονιο ( )?
Αλεξοπούλου Κατερίνα Κατσαρού Ζηνοβία α5 γυμνασίου
Η εξέλιξη του ανθρώπου.
Η καταγωγή και η εξέλιξη του Ανθρώπινου Γένους
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ.  είναι ο αριθμός των θανάτων - από κάθε αιτία - που συνέβησαν και καταγράφηκαν μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος ανά 1000 κατοίκους.
ΖΩΑ.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Η ιστορία της Γης χωρίζεται σε αιώνες, περιόδους
Παραδόσεις στο μάθημα «Εισαγωγή στην Εξελικτική Βιολογία»
Παραδόσεις στο μάθημα «Εισαγωγή στην Εξελικτική Βιολογία»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Μουσείο Γεωλογίας & Παλαιοντολογίας
ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βουλγάρογλου Γρηγόριος.
Αιματοεγκεφαλικός Φραγμός και Σκλήρυνση κατά Πλάκας Μικροβίωμα
ΗΛ. ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ- ΤΕΣΤ
Δαρβίνος-ο δημιουργός της θεωρίας της Εξέλιξης
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΑ Γ΄5 ΣΧ. ΕΤΟΣ:
7.1 Η εξέλιξη και οι μαρτυρίες της
ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Χατζηδάκης Στράτος Γ'5 ΒΙΟΛΟΓΙΑ:Κ' Ψαλλιδάς.
Μιά εργασία απο τον Γιώργο Σωτηρόπουλο
Τα είδη δε μένουν σταθερά, αμετάβλητα, αλλά εξελίσσονται στη διάρκεια μεγάλων συνήθως χρονικών περιόδων. Η σύγχρονη ποικιλία ειδών, η μεγαλύτερη από οποιαδήποτε.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ
Οι μαρτυρίες της εξέλιξης
ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΜΑΡΙΑΝΘΗ Κ΄ ΚΑΛΛΙΟΠΗ.
Σάββας ,Μάριος , Γιώργος, Κώστας
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Πανίδα Το σύνολο των ζωικών ειδών μιας συγκεκριμένης περιοχής.
Χρυσό τσακάλι Το χρυσό τσακάλι (Canis aureus - Κύων ο χρυσός) ένα από τα τρία είδη τσακαλιού που απαντώνται , είναι ένα μεσαίο θηλαστικό που ανήκει στην.
7.2 Η εξέλιξη του ανθρώπου Για να ανακαλύψουν οι επιστήμονες τα εξελικτικά μονοπάτια που οδήγησαν στον άνθρωπο, εξετάζουν απολιθώματα, πέτρινα εργαλεία.
ΕΞΕΛΙΞΗ βιολογια γ.Π γ’ ταξησ (ΣΕΛ )
ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΙΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ
Κωνσταντίνος Οικονομίδης Β’2 Θρησκευτικά Υπεύθυνος Καθηγητής : Γ.Καπετανάκης 16/12/13.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑ:ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Α2 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Παρατηρώ προσεκτικά τη φωτογραφία του απολιθώματος και σημειώνω στην ατομική καρτέλα-μικρό πίνακα αυτό που υποθέτω ότι απεικονίζει: Απολιθώματα: κόκαλα.
Φυσικό περιβάλλον: Βιόσφαιρα
Εργασία της βιολογίας από τον Γιώργο Σωτηρόπουλο του τμήματος Γ5
Μάθημα 6: Η Γεωλογική ιστορία της Ευρώπης και η ορογένεση
Χελώνα καρέτα -καρέτα.
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΓΟΝΙΔΙΩΜΑΤΟΣ & ΕΞΕΛΙΞΗ
Διδασκαλία Βιολογίας Γ’ Γυμνασίου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ MSc Βιολόγος.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Οι πεποιθήσεις για τη νοημοσύνη και τη σχέση της με τη σχολική επίδοση.
8 η Θεματική Ενότητα Θεωρία της Εξέλιξης. Στο κοινό λεξιλόγιο θεωρία σημαίνει υπόθεση ή ακόμα και φαντασία. Στην επιστήμη όμως Θεωρία σημαίνει διατύπωση.
Eισηγητής: Δρ. Γεώργιος Καρρής Βιολόγος (Kαθηγητής Εφαρμογών) ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Κατεύθυνση Τεχνολογιών Φυσικού Περιβάλλοντος.
Το ερειστικο συστημα.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
1η άσκηση Μία στήλη που ζητάει να χωριστεί σε λιθοστρωματογραφικές ενότητες 1ο στάδιο κοιτάμε αν έχουμε εκτός από ιζήματα και πετρώματα μεταμορφωμένα,
Μάθημα :”Ζωική Ποικιλότητα”
Eισηγητής: Δρ. Γεώργιος Καρρής Βιολόγος (Kαθηγητής Εφαρμογών)
H εξέλιξη και οι «μαρτυρίες» της
Γενικού Λυκείου Σπερχειάδας
Ιατροδικαστική Ανθρωπολογία
ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΝΡΘΩΠΟΥ.
ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΗ Η διάσπαση οργανικών ενώσεων σε απλούστερες ενώσεις μέχρι ανόργανα υλικά.
Ιατρός Φυσικής Ιατρικής & Αποκατάστασης
Προϊστορική Αρχαιολογία:
Ο ανθρωποσ και η εξελιξη του
Μιλώντας για την ηλικία
ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1. Διωρθωςτε τις λαθος εκφραςεις ςτον ακολουθο οριςμο: Απολιθώματα είναι τα κάθε λογής υπολείμματα οστών προϊστορικών ζώων που βρίσκονται μέσα σε ιζηματογενή πετρώματα _______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ___________________________________________ Για να δεις την απάντηση Για επόμενη ερώτηση Για επιστροφή στην ερώτηση Για επιστροφή στην αρχική Για επιστροφή στην πρώτη διαφάνεια

2. Ποςα ειδη απολιθωςης διακρινετε? __________________________ ___________________________

3. Σε ποιο Τυπο Κοιταςματος θα καταταςςατε το ακολουθο?

4. Τι ειδους απολιθωματοφορο κοιταςμα θα αναμεναμε απο την ακολουθη θανατοκοινωνια?

5. Δωςτε τον οριςμο των Lagerstaette ποια η ςημαςια τους? _______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________

6. Ποια η διαφορα της θεωριας της εξελιξης απο μια κοςμογονικη/θρηςκευτικη θεωρια δημιουργιας? ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ _____________________________________

7. Το ςχημα περιγραφει τη δημιουργια ενος νεου ειδους απο ενα προγονικο. Ποια βιολογικη διαδικαςια ακολουθειται? Ποιοι παραγοντες (βιολογικοι και γεωλογικοι) επιδρουν? Χρόνος 1 Χρόνος 2

8. Σε τι διαφερει ενα βιολογικο απο ενα παλαιοντολογικο ειδος Πληθυσμός Ζέβρας-Αφρική Σκελετός Ιππαρίου-Μειόκαινο Γερμανίας

9. Συμπληρωςτε τους χρονους ΚΑΙΝΟΖΩΙΚΟΣ ΝΕΟΓΕΝΕΣ __?__ Πλειστόκαινο _______?_______ 5 Μειόκαινο ΠΑΛΑΙΟΓΕΝΕΣ 65 Ολιγόκαινο 35 ______?________ 55 Παλαιόκαινο ________?________ _________?_________ ΙΟΥΡΑΣΙΚΟ ΤΡΙΑΔΙΚΟ 225 ΠΑΛΑΙΟΖΩΙΚΟΣ ΠΕΡΜΙΟ ΛΙΘΑΝΘ/ΦΟΡΟ ΣΙΛΟΥΡΙΟ ΟΡΔΟΒΙΣΙΟ ΚΑΜΒΡΙΟ 570

10. Στο ακολουθο ςχημα ςημειωςτε τις πεντε ςημαντικοτερες μαζικες εξαφανιςεις του Φανεροζωικου αιωνα Αριθμός Οικογενειών Εκατομμύρια Ετη

11. Παρατηρηςτε τις δυο εικονες 11. Παρατηρηςτε τις δυο εικονες. Η πρωτη δειχνει δυο διδυμα αδελφια και η δευτερη τον elvis με εναν ςωςια του. Σε ποια περιπτωςη μιλαμε για ομοιοτητα που οφειλεται ςε ομολογους χαρακτηρες και ςε ποια ςε αναλογους?

12. Στο ακολουθο κλαδογραμμα οριςτε μια μονοφυλια και μια παραφυλια Χελώνες Φίδια Κροκόδειλοι Δεινόσαυροι Πτηνά

13.Δωςτε ενα παραδειγμα απομορφιας και ενα πλεςιομορφιας ςτο ςωμα ςας

Απολιθώματα είναι τα κάθε λογής υπολείμματα οστών προϊστορικών ζώων που βρίσκονται μέσα σε ιζηματογενή πετρώματα Απολιθώματα είναι τα κάθε λογής υπολείμματα ή ίχνη προϊστορικών οργανισμών που βρίσκονται μεσα σε γεωλογικούς σχηματισμούς (ιζηματογενή, ηφαιστειακά, παραμεταμορφωμένα πετρώματα)

Μοριακή αντικατάσταση στα οστά Αποτυπώματα πτερώματος

Ομοειδές (μόνο ιχθύες) ΑΛΛΑ ΚΑΙ Εκλεκτικό (μονο ένα είδος ιχθύων)

Κάποια οστά σε φυσική σύνδεση: μικρή μεταφορά ΠΟΤΑΜΙΟ ΚΟΙΤΑΣΜΑ ΥΠΟΠΡΩΤΑΡΧΙΚΗ ΘΕΣΗ ΕΤΕΡΟΕΙΔΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ηλικία % Τα νεαρά άτομα υπερτερούν Νεαρά ---Γηραιά

Lagerstaette: μία ιζηματογενής απόθεση εξαιρετικά πλούσια σε αριθμό και πληρότητα απολιθωμάτων (π.χ. Grube Messel, Burgess Shale). H σημασία τους έγκειται στις σημαντικές βιολογικές-συστηματικές πληροφορίες που μας δίνουν για τους ίδιους τους οργανισμούς αλλά και για το συνολικό περιβάλλον κατά την εποχή στην οποία έζησαν

Η θεωρία της εξέλιξης αποτελεί επιστημονική θεωρία δηλ Η θεωρία της εξέλιξης αποτελεί επιστημονική θεωρία δηλ. «θεώρημα» το οποίο αποδεικνύεται από σειρά δεδομένων (βιολογικών- παλαιοντολογικών). Οι κοσμογονικές θεωρίες δεν αποδεικνύονται αλλά αποτελούν κατασκευάσματα του ανθρώπινου νου

Πρόκειται για Αλλοπάτρια Ειδογένεση, την πιο συνηθησμένη διαδικασία δημιουργίας νέων ειδών. Μέρος του πληθυσμού του προγονικού είδους απομονώνεται βιολογικά (αναπαραγωγικά) από τον αρχικό πληθυσμό και στο πέρας του χρόνου εξελίσσεται ανεξάρτητα δημιουργώντας ένα νέο είδος (ανοιχτόχρωμα δέντρα) Οι βιολογικές διεργασίες που εμπλέκονται είναι αναπαραγωγική απομόνωση και φυσική επιλογή Οι γεωλογικές διεργασίες που εμπλέκονται σχετίζονται με τη δημιουργία φραγμού ανάμεσα στους δύο πληθυσμούς (εδώ φυσικογεωγραφικός φραγμός :ένα φαράγγι)

Ένα βιολογικό είδος ορίζεται ως ομάδες από φυσικά αναπαραγόμενους πληθυσμούς οι οποίοι είναι αναπαραγωγικά απομονωμένοι από άλλους πληθυσμούς. Ο ζωολόγος έχει τη δυνατότητα να δεί αυτούς τους πληθυσμούς, να μελετήσει τη συνολική βιολογία τους (διαστάσεις, οστεολογία- ανατομία, ηθολογία, διατροφικές προτιμήσεις, περιβάλλον). Ένα παλαιοντολογικό είδος καθορίζεται (στην καλύτερη περίπτωση) από ένα σύνολο οστών και όλες οι υπόλοιπες «διαστάσεις» του βιολογικού είδους πρέπει να εξαχθούν αναγωγικά (υποθετικά)

Εδώ μιλάμε για Ομόλογους χαρακτήρες αφού τα κοινά τους χαρακτηριστικά οφείλονται στην κοινή τους καταγωγή (γονείς) Εδώ μιλάμε για Ανάλογους χαρακτήρες αφού τα κοινά χαρακτηριστικά δεν οφείλονται στην κοινή καταγωγή αλλά σε άλλους παράγοντες (όπως π.χ. προσαρμογές σε ίδιες συνθήκες)

Χελώνες Φίδια Κροκόδειλοι Δεινόσαυροι Πτηνά Παραφυλία: Τα φίδια, χελώνες, κροκόδειλοι και δεινόσαυροι ΑΛΛΑ ΌΧΙ και τα πτηνά, εντάσσονται στα ερπετά. Συνεπώς κάποιοι απόγονοι (τα πτηνά) αποκλείονται από την ομαδοποίηση «ερπετά» Μονοφυλία: Οι Δεινόδαυροι και τα Πτηνά μοιράζονται κοινό πρόγονο (καταγωγή)

Μεγάλος εγκέφαλος-αναθόλωση κρανίου: Εξελιγμένος ομόλογος χαρακτήρας που συναντάται μόνο στο γένος Homo (άρα και στο H. sapiens) Επτά αυχενικοί σπόνδυλοι: πρωτόγονος ομόλογος χαρακτήρας που κληρονομείται από τα πρώτα θηλαστικά Δομή άκρου (Βραχίονας- Κερκιδοωλένη-καρπικά- άκρο): πρωτόγονος ομόλογος χαρακτήρας που κληρονομείται από τα πρώτα αμφίβια ΑΠΟΜΟΡΦΙΕΣ ΠΛΕΣΙΟΜΟΡΦΙΕΣ Πενταδακτυλία: πρωτόγονος ομόλογος χαρακτήρας που κληρονομείται από τους τετράποδους προγόνους Ορθια βάδιση: Εξελιγμένος ομόλογος χαρακτήρας που συναντά- ται μόνο στο γένος Homo και σε κάποιους Αυστραλο- πίθηκους