ανοικτά ψηφιακά μαθήματα στα ελληνικά ΑΕΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Ημερίδα Παν. Πατρών 26/11/ Υπηρεσίες ψηφιακής μάθησης στο Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο-GUnet Δρ. Παντελής Μπαλαούρας Κέντρο Υποστήριξης η-Μάθησης και Παραγωγής.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
EKT, Διεθνές Συνέδριο - Ανοικτή Πρόσβαση, Οκτωβρίου 2013
[ ] Ανοικτά Μαθήματα ocw-project.upatras.gr.
Υποστηρικτικές Υπηρεσίες και Υποδομές
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης Ημερίδα 23/6/2014 Επιστ. Υπευθ. Α.Γ. Μαλάμος.
1 Το έργο «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης στο ΤΕΙ Λάρισας» Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης στο ΤΕΙ.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Τέλος Ενότητας.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 3: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διδακτική Πληροφορικής
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 2: Βασικές έννοιες Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Η ΜΕΡΙΔΑ Ε ΝΗΜΕΡΩΣΗΣ «Α ΝΟΙΚΤΑ Α ΚΑΔΗΜΑΪΚΑ Μ ΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ Η ΠΕΙΡΟΥ » Προδιαγραφές Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ευγενία Τόκη ΤΕΙ Ηπείρου.
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Παν/μιο Αθηνών και στα ελληνικά ΑΕΙ Δρ. Παντελής Μπαλαούρας, Kώστας Τσιμπάνης, Καθ. Λάζαρος Μεράκος Ημερίδα Ενημέρωσης.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 8: Ο ρόλος του σχεδιασμού εσωτερικών χώρων στην ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού Διονυσία Φράγκου.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Α’ Κύκλος Εκπαίδευσης Προσωπικού Υποστήριξης (ΠΥ) & 20-22/5/2014
Δημιουργία Ανοιχτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος στην πλατφόρμα openeclass
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα, Προδιαγραφές και Υποστήριξη
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προσχολική Παιδαγωγική
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ανοικτά ψηφιακά μαθήματα στα ελληνικά ΑΕΙ ανοικτά ψηφιακά μαθήματα στα ελληνικά ΑΕΙ το έργο Ανοικτά Μαθήματα στην Εθνική του Διάσταση - πρόοδος και προβλήματα άλλων Πανεπιστημίων Λ. Μεράκος, Π. Μπαλαούρας, Κ. Τσιμπάνης Ημερίδα Ενημέρωσης Πανεπιστημίου Πατρών, 18 Φεβρουαρίου 2014

Το παρόν υλικό υπόκειται σε άδεια χρήσης creative commons

χρηματοδότηση Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

ανοικτά ψηφιακά μαθήματα (ΑΨΜ) …«δωρεάν και ανοικτή διαδικτυακή πρόσβαση σε ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο που είναι οργανωμένο ως αυτοτελές μάθημα»… ανοικτό περιεχόμενο επαναχρησιμοποίηση προσαρμογή επαναδιανομή συνήθως δεν προσφέρεται πιστοποιητικό ούτε πρόσβαση στον διδάσκοντα

το «κίνημα» για ανοικτή εκπαίδευση ανοικτά ψηφιακά μαθήματα «κίνημα» στα πανεπιστήμια opencourseware (OCW) consortium moocs - massive open online courses (π.χ. coursera.org, openuped.eu) ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι διδασκαλία, μάθηση, έρευνα ανοικτή εκπαίδευση opening up education ( ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για αναβάθμιση της εκπαίδευσης μέσω νέων τεχνολογιών)

η ελληνική εμπειρία AEI ελληνική ανοικτή πλατφόρμα Open eClass (2003) σχεδιασμός ενιαίας πολιτικής υπηρεσιών και υποδομών για την υποστήριξη των ψηφιακών μαθημάτων (GUnet, 2001) ελληνική ανοικτή πλατφόρμα Open eClass (2003) «καλλιέργησε» την ψηφιακή κουλτούρα στην ακαδημαϊκή κοινότητα άνοιξε το δρόμο για μαζική ανάπτυξη και χρήση ΨΜ (> 27.000 ΨΜ), 517.000 εγγεγραμμένοι χρήστες

η εικόνα σήμερα (ποσοτικά στοιχεία) ψηφιακά μαθήματα στα ΑΕΙ (σε αριθμούς)   Τύπος στοιχείου Αριθμός 1 ΨΜ > 27.000 2 ΨΜ ανοικτής πρόσβασης > 11.400 3 ΨΜ ανοικτής εγγραφής > 11.500 4 Κλειστά ΨΜ > 4.140 5 Εκπαιδευτές > 11.000 6 Εγγεγραμμένοι εκπαιδευόμενοι > 517.000 8 Εγκαταστάσεις πλατφορμών 60 ενεργή κοινότητα δημιουργών (> 11.000) μεγάλος αριθμός ωφελούμενων (>517.000) περιεχόμενο διασκορπισμένο σε μεγάλο αριθμό εγκαταστάσεων απουσία εθνικής πύλη συνάθροισης πληροφοριών με δυνατότητα αναζήτησης ΨΜ

η εικόνα στο Πανεπιστήμιο Πατρών

η εικόνα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

η εικόνα σήμερα (ποιοτικά χαρακτηριστικά) η εικόνα σήμερα (ποιοτικά χαρακτηριστικά) Μόνο ένα μικρό ποσοστό πλησιάζει στον ορισμό του ΑΨΜ αποθετήριο υλικού (σημαντικό ποσοστό) δομημένα με ενότητες και στόχους (ικανοποιητικό ποσοστό, κλειστή πρόσβαση) μόνο κέλυφος (μικρό ποσοστό) πολυμεσικό υλικό (εξαιρετικά μικρό ποσοστό) δυνατότητες ανάδρασης: μικρή αξιοποίηση δεν αντιμετωπίζονται δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας συστάσεις προσβασιμότητας (ΑΜΕΑ, “design for all”) απουσία εθνικής πύλης συνάθροισης πληροφοριών με δυνατότητα αναζήτησης ΨΜ

ψηφιακά μαθήματα: «άνοιγμα» στην δια βίου μάθηση Τι πρέπει να γίνει; αναβάθμιση δομής (προδιαγραφές) αλλαγή τρόπου παρουσίασης περιεχομένου εύκολη οριζόντια αναζήτηση (εθνική πύλη) περισσότερο «ανοικτό περιεχόμενο» κουλτούρα ανοικτής πρόσβασης στην ακαδημαϊκή κοινότητα αντιστροφή σεναρίου: το ψηφιακό μάθημα γίνεται αυτοτελές Flip the classroom ?

εθνική πρωτοβουλία το πανεπιστήμιο ανοίγει στην κοινωνία υλοποίηση μιας δέσμης έργων για τη δημιουργία ανοικτών μαθημάτων σε εθνικό επίπεδο (Υπουργείο Παιδείας, ΕΣΠΑ, ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», Πρόσκληση 101, 2012) κάθετες (ιδρυματικές) πράξεις ανάπτυξη ανοικτών μαθημάτων (από το πρόγραμμα σπουδών) στα ΑΕΙ οριζόντια (κεντρική) πράξη εθνική πύλη αναζήτησης μαθημάτων παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών και υποδομών στις ιδρυματικές πράξεις http://ocw-project.gunet.gr/

εθνική πύλη ανοικτών μαθημάτων

εθνική πύλη ανοικτών μαθημάτων ανοικτή διαδικτυακή πύλη www.opencourses.grs.gr εθνικό μητρώο ανοικτών μαθημάτων & εθνικός συσσωρευτής μεταδεδομένων ανοικτών μαθημάτων πύλη αναζήτησης ανοικτών μαθημάτων - βάσει μεταδεδομένων επιστημονικό πεδίο, ίδρυμα , τμήμα, δημιουργός - βάσει χαρακτ. web2.0 πρόσφατη ανάρτηση, πιο δημοφιλής, καλύτερες βαθμολογίες πύλη πληροφόρησης, ενημέρωσης Η Εθνική Πύλη Ανοικτών Μαθημάτων αποτελεί τον πυρήνα του έργου. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα εθνικό μητρώο ανοικτών μαθημάτων που θα επιτρέπει σε ανώνυμους επισκέπτες να αναζητήσουν εύκολα και γρήγορα με διάφορα κριτήρια (επιστημονικό πεδίο, ίδρυμα - τμήμα, πρόσφατη ανάρτηση) τα ανοικτά μαθήματα που τους ενδιαφέρουν. Για κάθε ανοικτό μάθημα θα είναι άμεσα διαθέσιμη η ταυτότητα του (σύντομη περιγραφή, διδάσκοντες, ίδρυμα, επιστημονικό πεδίο, επίπεδο, προαπαιτούμενες γνώσεις) καθώς και ο σύνδεσμος που θα ανακατευθύνει τον επισκέπτη στην ιδρυματική πλατφόρμα (πχ Πανεπιστήμιο Αθηνών) που φιλοξενεί το ανοικτό μάθημα της επιλογής του. API επικοινωνίας με ιδρυματικές πλατφόρμες API επικοινωνίας με ιδρυματικές πλατφόρμες

υποστηρικτικές υπηρεσίες (οριζόντια πράξη) προδιαγραφές (ανοικτών μαθημάτων, περιεχομένου, προσβασιμότητας) οδηγίες - κατάρτιση - εκπαίδευση (διαδικασίες, πνευματικά δικαιώματα, προσβασιμότητα, ανοικτά μαθήματα) υποστήριξη – επικοινωνία (οδηγίες, forum, τεχνικά θέματα) ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, διάχυση (portal έργου, φυλλάδια, αφίσες, δελτία τύπου, newsletters, ημερίδες) υπηρεσίες φιλοξενίας (hosting – περιορισμένης χωρητικότητας)

ανοικτά μαθήματα (προδιαγραφές, στόχοι) ελάχιστες Α- podcast Α πλήρεις Α+ προδιαγραφές κατηγορίες Α- (Β) - περιγραφή μαθήματος, στόχοι - λέξεις κλειδιά, βασικοί όροι - οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες - σημειώσεις, διαφάνειες, εκπ. υλικό - βιβλιογραφία Α - podcasts, εκφωνήσεις στις διαφάνειες Α+ (Γ) - ασκήσεις αυτοαξιολόγησης - ψηφιακές πηγές - πολυμεσικό υλικό στόχοι Κατηγορία ΑΨM Αριθμός ΑΨΜ Α- 5573 Α 573 Α+ 1093 ΣΥΝΟΛΟ 7239

πρόοδος ιδρυματικών πράξεων Πρώτο AΨΜ Α+ από ΑΠΘ «Συνταγματικό Δίκαιο» http://eclass.auth.gr/courses/OCRS101/ ΕΚΠΑ: Βιντεοσκόπηση 60 μαθημάτων Α+ Πρόσληψη προσωπικού υποστήριξη υπό ολοκλήρωση Στόχος: 159 Α+, 632 Α-, συνολικά 791 Δηλώσεις: 211 Α+, 241 Α-, συνολικά 452 Πανεπιστήμιο Κρήτης: 6 ΑΨΜ ολοκληρωμένα σε εξέλιξη 75 https://opencourses.uoc.gr/courses/

ΑΨΜ: ανοικτές ερωτήσεις παιδαγωγική και οικονομική αποτελεσματικότητα; εκμετάλλευση δυνατοτήτων νέων τεχνολογιών; εθνική /ιδρυματική πολιτική για τα ΑΨΜ και την ανοικτή εκπαίδευση; βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα; δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας; αλλάζει ο ρόλος του πανεπιστημιακού δάσκαλου;

τα «ανοικτά μαθήματα» ανοίγουν το Πανεπιστήμιο στην κοινωνία τα «ανοικτά μαθήματα» ανοίγουν το Πανεπιστήμιο στην κοινωνία