Ο Ι Κ Α Λ Λ Ι Τ Ε Χ Ν Ε Σ Τ Η Σ Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η Σ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμελήτρια: Μαρία Γαϊτανίδου
Advertisements

Leonardo Da Vinci Η βιογραφία του.
ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Leonardo Da Vinci.
ΡΑΦΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ [ζωγράφος]
Ζωγράφος Μιχαήλ Άγγελος
Mανιερισμός ( ).
6.8. Ο πολιτισμός της Αναγέννησης (15ος-16ος αι.)
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Κρυφή ΜατιάΒοήθεια Κοινού  Δελτίο Ερωτήσεων Ιστορίας Εύκολες Μέσης δυσκολίαςΔύσκολες Ιστορική ΠερίοδοςΒιβλίο Φιλοσοφικό Κίνημα Αστρονομία.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ Β Λυκείου - ΕΜΠΑ Έργα τέχνης που πρέπει να ξέρω.
Κεφ. 8. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η [ύστερη αναγέννηση]
Μετάνοια - Εξομολόγηση
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Τα σημαντικότερα έργα του Που βρίσκονται σήμερα.
Λεονάρντο Ντα Βίντσι Αγαθοκλής Πέτσας.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Αναγέννηση Η Αναγέννηση είναι ένα κίνημα κατά το οποίο αναβίωσε μέσα από την μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού. Ενισχύθηκε η πίστη στη.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Λεονάρντο Ντα Βιντσι Ευστάθιος Παναγιώτου.
Τα γλυπτά του Μιχαήλ Αγγέλου
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
«Δευτερα Παρουσια» Μεταξύ των δύο μεγάλων νωπογραφιών της Καπέλλα Σιξτίνα, του θόλου και της «Δευτέρας Παρουσίας», υπάρχει μια διαλεκτική σχέση ανάμεσα.
Ένας ζωγράφος της Αναγέννησης
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Η Τέχνη στην Αναγέννηση
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
Λεπτομέρεια από το Θρίαμβο της Γαλάτειας, Raffaello, 1511, Villa Farnesina, Ρώμη ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ E’
Bartolomé Esteban Murillo (Σεβίλλη ). Bartolomé Esteban Murillo.
Anthony van Dyck (Αμβέρσα Λονδίνο 1641). Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick.
Γεννήθηκεστην πόλη Αντσιάνο, κοντά στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του έτους 1452 μ.Χ. Πλήρες όνομα: Leonardo di ser Piero da Vinci Υπέγραφε τα.
1)Πύργος του Άϊφελ 2)Μουσείο του Λούβρου 3)Παναγία των Παρισίων.
Simon Vouet (Παρίσι ). Simon Vouet Βιογραφικά στοιχεία Ο Simon Vouet γεννήθηκε στο Παρίσι το 1590, γιος του ζωγράφου Lorrain Vouet. Το 1604.
Ο πρίγκιπας των ζωγράφων και ο ζωγράφος των πριγκίπων Peter Paul Rubens, 1577(Siegen,Βεστφαλία) (Αμβέρσα)
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους, στην Ευρώπη σημειώθηκαν πολύ σημαντικά γεγονότα. Κεφ. 2 Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια (κοσμογονικές.
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
Σημαντικά έργα τέχνης ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ: 1.ΣΑΡΙΦΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 2.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΣ 3.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ 4.ΜΠΙΤΙΝΗΣ ΗΛΙΑΣ.
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη.
Η ΤΕΧΝΗ τηΣ ΑναγγΕνησηΣ
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ-ΤΖΟΚΟΝΤΑ.
Εισαγωγή στην Αναγέννηση
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
(Λεονάρντο Ντα Βίντσι)
ΠΡΩΙΜΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Να βρείτε πληροφορίες για τον Τζιότο και για τον Ραφαήλ
Τζιότο και Ραφαήλ Δικαίος Κερκουλας.
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Ι Κ Α Λ Λ Ι Τ Ε Χ Ν Ε Σ Τ Η Σ Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η Σ Σχολικό έτος 2013-14 2ο Γυμνάσιο Σπάρτης Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α Β΄ Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Υ Ο Ι Κ Α Λ Λ Ι Τ Ε Χ Ν Ε Σ Τ Η Σ Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η Σ Μια σύντομη γνωριμία με τα έργα τους Εργασία της φιλολόγου Φάνης Σαχάμη με τη συμμετοχή του μαθητή του Β1 Δημήτρη Καλιούπη

Λεπτομέρεια από την Προσκύνηση των Μάγων(περ. 1475), Λεπτομέρεια από την Προσκύνηση των Μάγων(περ. 1475), πιθανή αυτοπροσωπογραφία του Μποττιτσέλλι

Η Γέννηση της Αφροδίτης (περ Η Γέννηση της Αφροδίτης (περ. 1485), 172,5 x 278,5 εκ, Ουφίτσι, Φλωρεντία. Ο Μποττιτσέλλι απεικονίζει την Αφροδίτη να στέκεται σε ένα κοχύλι που επιπλέει, ενώ ο Ζέφυρος και η Αύρα την οδηγούν στη στεριά, όπου μία από τις Ώρες την περιμένει για να την καλύψει με ένα μανδύα.

Αλληγορία της Άνοιξης (περ. 1482) Αλληγορία της Άνοιξης (περ. 1482). Στο κέντρο της σύνθεσης δεσπόζει η μορφή της Αφροδίτης, ενώ πάνω από το κεφάλι της ο Έρωτας ρίχνει τα βέλη του με τα μάτια δεμένα. Στο αριστερό τμήμα του πίνακα διακρίνονται οι τρεις Χάριτες και ο Ερμής. Στο δεξί άκρο, ο Ζέφυρος κυνηγά τη νύμφη Χλωρίδα, δίπλα από την οποία βρίσκεται η θεά των λουλουδιών Φλώρα. Σάντρο Μποττιτσέλλι

νωπογραφία στο παρεκκλήσι του ανακτόρου των Μεδίκων, Φλωρεντία, 1423 Μπενότσο Γκοτσόλι, νωπογραφία στο παρεκκλήσι του ανακτόρου των Μεδίκων, Φλωρεντία, 1423 ν

των Μάγων, Μπενότσο Γκοτσόλι. Ο μάγος Μελχιόρ, Η προσκύνηση των Μάγων, Μπενότσο Γκοτσόλι. Ο μάγος Μελχιόρ, με τη μορφή του βασιλιά των Ρωμαίων Παλαιολόγου. Είναι μαυριδερός, κατσαρομάλλης, ...

Leonardo da Vinci. Adoration of the Magi. 1481-1482. Oil on wood Leonardo da Vinci. Adoration of the Magi. 1481-1482. Oil on wood. Uffizi Gallery, Florence, Italy.

Η Παρθένος και ο μικρός Ιησούς με την Αγία Άννα , Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Οι περισσότεροι μελετητές θεωρούν ότι το πιο διάσημο πορτρέτο του Λεονάρντο ντα Βίντσι, η Μόνα Λίζα απεικονίζει τη Λίζα Γκεραρντίνι, τη σύζυγο ενός πλούσιου εμπόρου μεταξιού της Φλωρεντίας. Ωστόσο ο Ιταλός Σιλβάνο Βιντσέτι, επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής για τη Συντήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς ισχυρίζεται ότι η Μόνα Λίζα ήταν αγόρι και ότι μοντέλο για το αριστούργημα του Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν ο νεαρός βοηθός και εραστής του μεγάλου ζωγράφου, Τζιαν Τζιάκομο Καπρότι. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι αρκετοί από τους πίνακες του Λεονάρντο ντα Βίντσι, συμπεριλαμβανομένων των δύο έργων «St. John the Baptist» και «Angel Incarnate», βασίστηκαν στον Καπρότι. Όλοι οι πίνακες απεικονίζουν μια λεπτή, μάλλον θηλυπρεπή φιγούρα με σγουρά μαλλιά. Υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες μεταξύ των εν λόγω έργων και ιδίως στην απεικόνιση της μύτης της Μόνα Λίζα,, γεγονός που κάνει τον Βιντσέτι, να πιστεύει πως η Μόνα Λίζα ήταν αγόρι!

Ο Μυστικός Δείπνος (1495-1498). Τοιχογραφία που σήμερα είναι αρκετά κατεστραμμένη. Λεονάρντο ντα Βίντσι

Προσωπογραφία της Cecilia Galerani , Η κυρία με την ερμίνα, 1490, Λεονάρντο ντα Βίντσι

Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής(1513-1516) Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής(1513-1516). Παράδειγμα εφαρμογής της τεχνικής του σφουμάτο. Η χρονολόγηση του πίνακα αμφισβητείται. Λεονάρντο ντα Βίντσι

Madonna del Granduca, 1504, Φλωρεντία, Galleria Palatina Ραφαήλ Σάντι

Ο Άγιος Γεώργιος και ο δράκος, Ραφαήλ Σάντι

Η Σχολή των Αθηνών , Ραφαήλ Σάντι

Παναγία του Αγίου Σίξτου, Ραφαήλ Σάντι

Madonna di Casa Santi, c. 1498, Ουρμπίνο, Casa Santi, Ραφαήλ Σάντι

Ο Μιχαήλ Άγγελος ανέλαβε τη δημιουργία της Πιετά (Αποκαθήλωση) του Βατικανού, στην Βασιλική του Αγίου Πέτρου, έργο που απεικονίζει την Παναγία  να κρατά στα χέρια της το σώμα του Χριστού μετά τη Σταύρωση. H Πιετά συνέβαλε καθοριστικά στην καταξίωσή του, ενώ αποτελεί και το μοναδικό έργο που φέρει την υπογραφή του Μικελάντζελο, ο οποίος φρόντισε να χαράξει τις λέξεις MICHEL ANGELUS BONAROTUS FLORENT FACIBAT.

Το Προπατορικό αμάρτημα και η Έξωση, Μιχαήλ Άγγελος

Ο Κατακλυσμός , Μιχαήλ Άγγελος

Η δημιουργία της Εύας, Μιχαήλ Άγγελος Η δημιουργία της Εύας, Μιχαήλ Άγγελος

Δευτερα παρουσια, μιχαηλ αγγελοσ

Santa Maria Gloriosa dei Frari, Βενετία, Τιτσιάνο Ανάληψη της Παρθένου, π. 1516-8, λάδι σε ξύλο, 690 x 360 εκ., Santa Maria Gloriosa dei Frari, Βενετία, Τιτσιάνο

Νέο ρεκόρ για έργο ζωγράφου της αναγέννησης έσπασε ο πίνακας του Ιταλού ζωγράφου Τιτσιάνο , ο οποίος πωλήθηκε σε δημοπρασία της Νέας Υόρκης για 16,9 εκατομμύρια δολάρια! Ο εν λόγω πίνακας ονομάζεται Μια Ιερή Συζήτηση: Η Παναγία και το Βρέφος με τους Αγίους Λουκά και Αικατερίνη της Αλεξανδρείας και τον απόκτησε ένας Ευρωπαίος μέσω τηλεφώνου. Να σημειωθεί πως το προηγούμενο ρεκόρ του Ιταλού ζωγράφου της αναγέννησης ήταν στα 11,9 εκατομμύρια δολάρια για το έργο του Αφροδίτη και Άδωνις.

 Αφροδίτη, Άδωνις και έρωτας ,1895, Τιτσιάνο

Οι τρεις ηλικίες του ανθρώπου, π. 1514, λάδι σε μουσαμά, 118x279 εκ

ως επιβεβαίωσης της πνευματικής του αξίας, Η Αυτοπροσωπογραφία με γούνινο μανδύα είναι ένα έργο του Γερμανού αναγεννησιακού ζωγράφου Άλμπρεχτ Ντύρερ, που ολοκληρώθηκε το 1500. Η εμπειρία της πρώτης παραμονής του στην Ιταλία πρέπει να έδωσε στον Ντύρερ την ιδέα της αυτοπροσωπογραφίας ως επιβεβαίωσης της πνευματικής του αξίας, σε αντίθεση με τη γερμανική παράδοση που θεωρούσε ακόμη τον καλλιτέχνη απλόν τεχνίτη. Πάνω αριστερά διακρίνεται το έτος φιλοτέχνισης του έργου και το μονόγραμμα Α.D., ενώ δεξιά το κείμενο ALBERTUSDURERUS NORICUS/IPSUM ME PROPRIIS SIC EFIN/GEBAM COLORIBUS AETATIS ANNO XXVIII (Εγώ, ο Άλμπρεχτ Ντύρερ από τη Νυρεμβέργη, σε ηλικία 28 ετών, με αιώνια χρώματα ζωγράφισα τον εαυτό μου).

Αλμπρεχτ ΝτΥρερ, Η ΑποκΑλυψη Αλμπρεχτ ΝτΥρερ, Η ΑποκΑλυψη

Ο Ιππότης, Θάνατος και Διάβολος, 1514, χαρακτικό Άλμπρεχτ Ντύρερ

Ο κΗποΣ των ηδονΩν, ΙερΩνυμοΣ ΜποΣ

Το Κάρο του Σανού (1500-1502), Ιερώνυμος Μπος Τρίφυλλο(Μουσείο Πράδο στη Μαδρίτη) Είναι η πρώτη σπουδαία ηθική σατιρική αλληγορία του Μπος. Το θέμα του πίνακα στο κεντρικό του τμήμα(πρόκειται για τρίφυλλο) είναι η διεφθαρμένη,αδύναμη ανθρωπότητα που έχει πέσει θύμα της παραφροσύνης και βαδίζει προς την αιώνια καταδίκη.

Η πορεία προς τον Γολγοθά, Ιερώνυμος Μπος (Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στην Βιέννη) Είναι ένας απο τους πίνακες-κλειδιά για να κατανοήσει κανείς τα θρησκευτικά πιστεύω του Μπος. Χωρίς να καταφεύγει σε φανταστικά όντα, ο ζωγράφος παρουσιάζει την αγριότητα του πλήθους γύρω απο τον Χριστό, ενώ ένας καλόγερος κάτω, ακούει την εξομολόγηση του ληστή πριν από την εκτέλεση, προσδοκώντας μια πιθανή λύτρωση. Στην αντίθετη πλευρά υπάρχει η αινιγματική απεικόνηση ενός παιδιού με βοηθητικό πλαίσιο βαδίσματος.

(Μουσείο Πράδο στη Μαδρίτη) Ο πρώτος πίνακας (Μουσείο Πράδο στη Μαδρίτη) Ο πρώτος πίνακας του Ιερώνυμου Μπος που βασίστηκε στη λαϊκή παράδοση  και είναι γνωστός ως "Η Εκτομή της Πέτρας της Τρέλας, χρονολογείται περίπου το 1480. Εκείνη την εποχή, η φράση "έχει πέτρα στο κεφάλι" σήμαινε ότι κάποιος ήταν τρελός. Το περίεργο καπέλο του χειρουργού σε σχήμα χοάνης συμβολίζει την απάτη.