Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαλυτοτητα στερεων σε υγρα
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ
2.3 Περιεκτικότητα διαλύματος – Εκφράσεις περιεκτικότητας
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Διδάσκοντας Φυσική Γυμνασίου με κινούμενα σχέδια
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Πρόσληψη και δαπάνη ενέργειας
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αξιολόγηση Μαθητών στο λύκειο. Θέματα Οι ερωτήσεις Τα “λάθη” στις Ερωτήσεις Τα κριτήρια αξιολόγησης Η βαθμολόγηση Λίγο πριν τις εξετάσεις.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
«Η οργάνωση της γνώσης»
Χημικούς Υπολογισμούς
ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ
Περιεκτικότητα %w/w - %w/v - %v/v.
Test PEYSTA.
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
2.6.2 Φυσικές σταθερές των χημικών ουσιών. Τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ένα δείγμα υλικού αποτελείται από μία μόνο ουσία ή είναι.
2.5 Διαχωρισμός μειγμάτων
6.1 ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ
2.6.1 Ηλεκτρολυτική διάσπαση του νερού
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
Διδακτική της Πληροφορικής Παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σκοπό την κατανόηση βασικών αρχών της πληροφορικής Αντωνακάκη Δέσποινα Α.Μ 933 Καντεράκης.
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΕΚ Μυτιλήνης
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα
Claim-Support- Question Iσχυρίζομαι- Υποστηρίζω – Ρωτώ.
Διάσπαση του αμύλου από το ένζυμο της στοματικής κοιλότητας αμυλάση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ. Γραπτή αξιολόγηση / διαγωνίσματα (προειδοποιημένα και απροειδοποίητα ) 60% Προφορική αξιολόγηση (συμμετοχή στο μάθημα)
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Χημεία Α΄Λυκείου 4ο κεφάλαιο Περιεκτικότητες διαλυμάτων Αραίωση
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή β) για ένα ποσοστό.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Συνέντευξη με νήπια.
Στατιστικές Υποθέσεις
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 2
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
ΔΕΙΚΤΕΣ Πρόκειται για ασθενείς ηλεκτρολύτες (οργανικά οξέα ή βάσεις) με χαρακτηριστική ιδιότητα το διαφορετικό χρώμα αδιαστάτων μορίων και χαρακτηριστικών.
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
2.2.2 Διαλύματα Το θαλασσινό νερό, το νερό της βρύσης
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Εισαγωγή στα αέρια. Τα σώματα σε αέρια κατάσταση είναι η πιο διαδεδομένη μορφή σωμάτων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας, στη Γη. Η ατμόσφαιρα της Γης.
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Ποιές ενώσεις ονομάζονται δείκτες; Που χρησιμοποιούνται οι δείκτες;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Γιατί Επιστημονικές Ερμηνείες; • Στόχος Διδασκαλίας Μαθημάτων Φυσικών Επιστημών: Επιστημονικά εγγράμματοι πολίτες • Οι μαθητές πρέπει να κατανοούν και να αξιολογούν τις ερμηνείες που εμφανίζονται στα Μ.Μ.Ε. (εφημερίδες, περιοδικά κτλ.) – Π.χ. ένα άρθρο της εφημερίδας υποστηρίζει ότι η έρευνα για τα βλαστοκύτταρα είναι σημαντική για την ανθρώπινη υγεία και τη θεραπεία ασθενειών. • Οι μαθητές πρέπει επίσης να είναι σε θέση να υποστηρίζουν τις δικές τους γραπτές ερμηνείες με σωστές και επαρκείς αιτιολογίες.

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Συνήθως • Οι μαθητές, όταν γράφουν ερμηνείες έχουν την τάση να γράφουν μόνο την απάντηση η οποία δεν συνοδεύεται από την κατάλληλη αιτιολογία ή υποστήριξη. • Παράδειγμα (Φυσική Ε’ Δημοτικού): «Το νερό στα δύο ποτήρια έχει την ίδια θερμοκρασία. Σε ποιο από τα δύο ποτήρια μπορούμε να διαλύσουμε περισσότερο αλάτι; Μπορείς να εξηγήσεις την απάντησή σου;» – Πιθανές απαντήσεις: • Στο ποτήρι 1. • Στο ποτήρι 1. Γιατί έχει περισσότερο νερό. 1 2

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Συνήθως • Αντίθετα, οι μαθητές στην καθημερινότητα έχουν την τάση να υποστηρίζουν και να αιτιολογούν τα αιτήματα τους προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους. • Παράδειγμα: Λέτε στους γονείς σας «θέλω 20 ευρώ για τη βόλτα του Σαββατόβραδου». Πως συνήθως υποστηρίξετε την επιθυμία σας; – Μένετε απλά στη δήλωση σας; – Χρησιμοποιείτε όλα τα δυνατά επιχειρήματα που έχετε στο μυαλό σας για να πετύχετε το σκοπό σας;

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Ισχυρή Επιστημονική Ερμηνεία • Για να είναι μία επιστημονική Ερμηνεία ισχυρή πρέπει να περιέχει τρία στοιχεία: • Τον Ισχυρισμό – η απάντηση στην ερώτηση ή το πρόβλημα • Τις Αποδείξεις – τα στοιχεία που υποστηρίζουν τον Ισχυρισμό • Το Συλλογισμό – ο φυσικός νόμος ή η θεωρία που συνδέει τον Ισχυρισμό με τις Αποδείξεις

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Ισχυρισμός και Αποδείξεις • Ο Ισχυρισμός είναι η απάντηση στην ερώτηση ή το πρόβλημα. – Ισχυρισμός στο Παράδειγμα: Στο ποτήρι 1 • Οι Αποδείξεις είναι τα στοιχεία που υποστηρίζουν τον Ισχυρισμό. – Αποδείξεις στο Παράδειγμα: Στα ποτήρια 1 & 2 η στάθμη του νερού έχει το ίδιο ύψος. Επειδή το ποτήρι 1 έχει μεγαλύτερη διάμετρο, ο όγκος του νερού στο ποτήρι 1 θα είναι μεγαλύτερος. 1 2

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Συλλογισμός • Ο Συλλογισμός είναι ο φυσικός νόμος ή η θεωρία που συνδέει τον Ισχυρισμό με τις Αποδείξεις. – Συλλογισμός στο Παράδειγμα: Γνωρίζουμε ότι «Η ποσότητα μιας ουσίας που μπορεί να διαλυθεί σε ένα διαλύτη εξαρτάται από τον όγκο και τη θερμοκρασία του διαλύτη. Όσο μεγαλύτερος είναι ο όγκος του διαλύτη τόσο μεγαλύτερη είναι και η ποσότητα της ουσίας που μπορεί να διαλυθεί σε αυτόν». – Αφού η θερμοκρασία του νερού στα ποτήρια 1 & 2 είναι η ίδια και ο όγκος του νερού στο ποτήρι 1 είναι μεγαλύτερος τότε μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού θα διαλυθεί στο ποτήρι

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Ισχυρή Επιστημονική Ερμηνεία στο Παράδειγμα • Στο ποτήρι 1. Στα ποτήρια 1 & 2 η στάθμη του νερού έχει το ίδιο ύψος. Επειδή το ποτήρι 1 έχει μεγαλύτερη διάμετρο, ο όγκος του νερού στο ποτήρι 1 θα είναι μεγαλύτερος. Γνωρίζουμε ότι «Η ποσότητα μιας ουσίας που μπορεί να διαλυθεί σε ένα διαλύτη εξαρτάται από τον όγκο και τη θερμοκρασία του διαλύτη. Όσο μεγαλύτερος είναι ο όγκος του διαλύτη τόσο μεγαλύτερη είναι και η ποσότητα της ουσίας που μπορεί να διαλυθεί σε αυτόν». Αφού η θερμοκρασία του νερού στα ποτήρια 1 & 2 είναι η ίδια και ο όγκος του νερού στο ποτήρι 1 είναι μεγαλύτερος τότε μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού θα διαλυθεί στο ποτήρι

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Χαρακτηριστικά Αποδείξεων και Συλλογισμού • Τα δεδομένα που χρησιμοποιούμε ως Αποδείξεις μπορεί να προέρχονται από – την έρευνα και τις παρατηρήσεις των μαθητών (πείραμα, βιβλία, διαδίκτυο κτλ) – ανάγνωση δοθέντων στοιχείων (πίνακες, διαγράμματα, εικόνες κτλ) • Όταν γράφουμε το Συλλογισμό, δεν πρέπει να υποθέτουμε ότι αυτός που διαβάζει την Ερμηνεία (ακόμα και αν είναι ο καθηγητής μας) ξέρει ποιο φυσικό νόμο ή η θεωρία χρησιμοποιούμε. – Πρέπει να τον γράφουμε με ακρίβεια και σαφήνεια.

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Χαρακτηριστικά Αποδείξεων και Συλλογισμού • (Βιολογία Α’ Γυμνασίου) «Ποια από τις στήλες Α, Β, Γ και Δ δείχνει την περιεκτικότητα των τροφών σε νερό; Να αιτιολογήσετε κάθε επιλογή σας.» – Στις ερμηνείες που ακολουθούν να εντοπίσετε τις Αποδείξεις και το Συλλογισμό και να τα χαρακτηρίσετε

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Χαρακτηριστικά Αποδείξεων και Συλλογισμού 1.Η στήλη Β. Στον πίνακα φαίνεται ότι το βούτυρο έχει το μεγαλύτερο ποσό στη στήλη Β (16,5 %). Γνωρίζουμε ότι το βούτυρο έχει πολύ νερό. Άρα η στήλη Β δείχνει την περιεκτικότητα σε νερό. – Οι Αποδείξεις πρέπει να είναι Ακριβείς: να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία – ο Συλλογισμός πρέπει να είναι Ακριβής: να βασίζεται σε πραγματικούς φυσικούς νόμους και θεωρίες

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Χαρακτηριστικά Αποδείξεων και Συλλογισμού 2.Η στήλη Β. Στον πίνακα φαίνεται ότι το βούτυρο έχει το μεγαλύτερο ποσό ενέργειας από όλες τις τροφές (3000 kJ). Όποια τροφή περιέχει μεγάλο ποσό ενέργειας περιέχει και πολύ νερό. Άρα η στήλη Β δείχνει την περιεκτικότητα σε νερό. – Οι Αποδείξεις πρέπει να είναι Σχετικές: να υποστηρίζουν τον ισχυρισμό – ο Συλλογισμός πρέπει να είναι Σχετικός: να συνδέει τις Αποδείξεις με τον Ισχυρισμό.

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Χαρακτηριστικά Αποδείξεων και Συλλογισμού 3.Η στήλη Β. Στον πίνακα φαίνεται ότι το γάλα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό στη στήλη Β (89%). Γνωρίζουμε ότι το γάλα είναι υγρό και το μεγαλύτερο ποσοστό του είναι νερό. Άρα η στήλη Β δείχνει την περιεκτικότητα σε νερό. – Οι Αποδείξεις πρέπει να είναι Επαρκείς: όσο περισσότερες τόσο το καλύτερο – ο Συλλογισμός είναι Ακριβής.

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Χαρακτηριστικά Αποδείξεων και Συλλογισμού • Η στήλη Β. Στον πίνακα φαίνεται ότι το γάλα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό στη στήλη Β (89%). Επίσης φαίνεται ότι στα περισσότερα τρόφιμα η στήλη Β έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με τις άλλες στήλες. Γνωρίζουμε ότι το γάλα είναι υγρό και το μεγαλύτερο ποσοστό του είναι νερό και ότι το νερό είναι το κύριο συστατικό των τροφών. Άρα η στήλη Β δείχνει την περιεκτικότητα σε νερό.

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Ισχυρές και Ασθενείς Ερμηνείες • Μια Ερμηνεία λέγεται ισχυρή αν έχει: – Ισχυρισμό – Αποδείξεις • Ακριβείς: να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία • Σχετικές: να υποστηρίζουν τον ισχυρισμό • Επαρκείς: όσο περισσότερες τόσο το καλύτερο – Συλλογισμό • Ακριβής: σε πραγματικούς φυσικούς νόμους και θεωρίες • Σχετικός: να συνδέει τις Αποδείξεις με τον Ισχυρισμό. • Αν μια Ερμηνεία έχει μόνο μερικά από τα παραπάνω στοιχεία λέγεται ασθενής.

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Ισχυρές και Ασθενείς Ερμηνείες • «Ο Ολυμπιακός είναι η καλύτερη ελληνική ομάδα. Πήρε πέρσι το πρωτάθλημα και το κόκκινο χρώμα είναι το αγαπημένο μου. Άρα ο Ολυμπιακός είναι η καλύτερη ομάδα.» – Βρείτε τις Αποδείξεις στην παραπάνω Ερμηνεία. – Αξιολογήστε τις Αποδείξεις που βρήκατε. • Ακριβείς; Σχετικές; Επαρκείς; – Η παραπάνω Ερμηνεία είναι ισχυρή ή ασθενής; – Μπορείτε να βρείτε Αποδείξεις ώστε να γίνει ισχυρή; • Έχει τους περισσότερους οπαδούς (μεγαλύτερο δείγμα) • τα περισσότερα πρωταθλήματα τα τελευταία 50 χρόνια. (μεγαλύτερο χρονικό δείγμα).

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Τρόπος αξιολόγησης Ερμηνειών ΣτοιχείοΕπίπεδο Αξιολόγηση0 %50 %100 % Ισχυρισμός – Η απάντηση στην ερώτηση ή το πρόβλημα. Δεν κάνει ισχυρισμό, ή κάνει λάθος ισχυρισμό. Κάνει σωστό αλλά ελλιπή ισχυρισμό Κάνει σωστό και πλήρη ισχυρισμό Αποδείξεις - Τα στοιχεία που υποστηρίζουν τον Ισχυρισμό. Δεν δίνει ή δίνει ακατάλληλες αποδείξεις Δίνει κατάλληλες αλλά ανεπαρκείς αποδείξεις. Δίνει κατάλληλες και επαρκείς αποδείξεις. Συλλογισμός - ο φυσικός νόμος ή η θεωρία που συνδέει τον Ισχυρισμό με τις Αποδείξεις Δεν δίνει συλλογισμό ή δίνει συλλογισμό που δεν συνδέει τον ισχυρισμό με τις αποδείξεις. Δίνει συλλογισμό που συνδέει τον ισχυρισμό με τις αποδείξεις αλλά με ανεπαρκείς επιστημονικές αρχές. Δίνει συλλογισμό που συνδέει τον ισχυρισμό με τις αποδείξεις. Περιλαμβάνει κατάλληλες και επαρκείς επιστημονικές αρχές.

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Ανακεφαλαίωση • Μια επιστημονική Ερμηνεία είναι ισχυρή αν έχει: – Ισχυρισμό – Αποδείξεις • Ακριβείς: να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία • Σχετικές: να υποστηρίζουν τον ισχυρισμό • Επαρκείς: όσο περισσότερες τόσο το καλύτερο – Συλλογισμός (Πρέπει να γράφω ποιό φυσικό νόμο ή η θεωρία χρησιμοποιώ.) • Ακριβής: σε πραγματικούς φυσικούς νόμους και θεωρίες • Σχετικός: να συνδέει τις Αποδείξεις με τον Ισχυρισμό.

Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Παράδειγμα • Βρείτε μια ισχυρή Ερμηνεία για να απαντήσετε την παρακάτω ερώτηση: «Ποιες από τις ουσίες 1, 2, 3 και 4 που φαίνονται στον παρακάτω πίνακα είναι ίδιες;» • Οι ουσίες 1 και 4 είναι ίδιες. Ο πίνακας δείχνει τις φυσικές ιδιότητες πυκνότητα, χρώμα και σημείο τήξεως ίδιες. Η μάζα δεν είναι φυσική ιδιότητα. Οι φυσικές ιδιότητες πυκνότητα, χρώμα και σημείο τήξεως είναι όλες ίδιες για τις ουσίες 1 και 4. Για να είναι δύο ουσίες ίδιες πρέπει να έχουν ίδιες φυσικές ιδιότητες. Άρα οι ουσίες 1 και 4 είναι ίδιες. ΠυκνότηταΧρώμαΜάζαΣημείο Τήξεως Ουσία g/cm3διαυγές38 g -98 °C Ουσία g/cm3διαυγές38 g 26 °C Ουσία g/cm3κίτρινο21 g -39 °C Ουσία g/cm3διαυγές16 g-98 °C