Σύγχρονος άνθρωπος και θρησκεία Λαοί και Θρησκείες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Advertisements

Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
ΠΑΣΧΑ ΠΕΝΥ ΑΤΣΑΛΑΚΗ.
ΝΗΣΤΕΙΑ.
Ο ιεραπόστολος των ηθοποιών Άγιος Σεραπίωνας (5 μ.Χ αι )
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ : Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ανθρώπινα προβλήματα Καταστροφές - Κατακλυσμοί Από τον Διδάσκαλο Paramahansa Yogananda.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
Η 8 η από τις 12 Προτροπές Να πιστεύω δυνατά δίχως μωροπιστία και να σέβομαι τα πιστεύω των άλλων.
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο
Β έρα Καρυώτη Θρησκευτικ ά Α΄ Γυμνασίου Περιεχόμενα Εκφώνηση Α π άντηση Συνέχεια α π άντησης Παιχνιδάκι  Τέλος.
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
ΜΑΘΗΜΑ : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : ΤΑΞΗ : Γ 2 ΟΝΟΜΑ : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΟΤΗΣ.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
Δ.Ε.32: Ο Ινδουϊσμός (Α).
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Ο Λόγος του Αποστόλου Παύλου στον Άρειο Πάγο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ 3.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Κεφ. 5 Ο πνευματικός κόσμος στη Λατρεία.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων.
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Αντώνης Σπυρόπουλος Α3 Σχολιασμός Αναστάσιμης Προσευχής
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
Μάθημα: Θρησκευτικά Υπεύθυνος καθηγητής: κ
Να τηρώ και να θέτω Τάξη Πραγμάτων
Να πιστεύω δυνατά δίχως μωροπιστία και να σέβομαι τα πιστεύω των άλλων
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σύγχρονος άνθρωπος και θρησκεία Λαοί και Θρησκείες Απόστολος Ζαχαρός Δρ. Θεολογίας

Αναζητώντας το Θεό: Το φαινόμενο της αναζήτησης του Θεού είναι πανάρχαιο, παγκόσμιο & πανανθρώπινο. Από τη στιγμή της ύπαρξης του ανθρώπου και της ανθρώπινης ιστορίας Αφορά σε όλους τους ανθρώπους κάθε εποχής, θετικά ή αρνητικά. Λέξεις κλειδιά: Θεός, θεότητα, θείο, άγιο, ιερό, αναζήτηση. Σε όλα τα σημεία της γης τότε και σήμερα, σε όλες τις οργανωμένες κοινωνίες ή σε πρωτόγονους λαούς. Η πίστη του καθενός πρέπει να είναι σεβαστή από όλους.

Ψυχική ανάγκη του Ανθρώπου για αναζήτηση του Θείου Ψυχική ανάγκη του Ανθρώπου για αναζήτηση του Θείου. Αίτια και μορφές αναζήτησης: Ανάγκη του ανθρώπου για αναφορά σε κάτι ανώτερο από τον ίδιο και έξω και πάνω από αυτόν Αρχικά μια φυσική θρησκεία σε όλους τους λαούς εξελίχθηκε σταδιακά σε λόγο στοχαστικό και τελικά θεολογικό. Μεγάλη σημασία έχει να μπορεί ο άνθρωπος, ιδίως ο νέος , να συνειδητοποιεί σιγά σιγά στιγμές κατά τις οποίες αναγνωρίζει ελεύθερα το Θεό στην προσωπική του ζωή. Ο Απόστολος Παύλος ερμηνεύοντας την αναζήτηση αυτή λέει, ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε γενιά του Θεού και κουβαλάμε μέσα μας στοιχεία του Δημιουργού μας, γι αυτό δεν μπορούμε να τον αγνοήσουμε.

Συμβιώνοντας με συνανθρώπους μου διαφορετικής θρησκείας:  Χρειάζεται όλοι να είμαστε προετοιμασμένοι για να συμβιώνουμε αρμονικά με συνανθρώπους μας διαφορετικής θρησκευτικής πίστης.  Για να γίνει αυτό είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε βασικά στοιχεία από την πίστη τους, τα έθιμά τους, τον πολιτισμό τους.  Το ίδιο οφείλουν και οι άλλοι: να ζητούν να πληροφορηθούν για τους συνανθρώπους γύρω τους, στο πλαίσιο της ειρηνικής συνύπαρξης πολιτισμών και θρησκειών.

Λαοί και θρησκείες σε ένα πλουραλιστικό κόσμο. Α Λαοί και θρησκείες σε ένα πλουραλιστικό κόσμο. Α. Μονοθεϊστικές θρησκείες Ο Ιουδαϊσμός είναι η αρχαιότερη μονοθεϊστική θρησκεία ενός συγκεκριμένου λαού, των Ισραηλιτών. Ιδρυτής είναι ο γενάρχης των Εβραίων ο Αβραάμ. Ο Μωυσής οργάνωσε το ιουδαϊκό έθνος με το Νόμο, που έλαβε στο Σινά και τη νομοθεσία που επέβαλε στο λαό του. Ο Θεός είναι ένας, φροντίζει για τον κόσμο και θα κρίνει τους ανθρώπους στο τέλος της ιστορίας. Προηγουμένως αναμένεται ο Μεσσίας ως αναμορφωτής της πίστης. Το Ισλάμ είναι η Θρησκεία της τυφλής υποταγής στο θέλημα του Αλλάχ, με βάση το ιερό βιβλίο του Κορανίου το οποίο θεωρείται αποκάλυψη του Θεού στους ανθρώπους. Ιδρυτής της θρησκείας είναι ο Μωάμεθ. Η διδασκαλία της θρησκείας δανείζεται το μονοθεϊσμό του Ιουδαϊσμού και του Χριστιανισμού και τον αναμειγνύει με την αυστηρότητα στις κοινωνικές σχέσεις της Αραβικής νοοτροπίας. Η τήρηση πέντε βασικών καθηκόντων είναι δυνατόν να δικαιώσουν τον άνθρωπο, σε ένα παράδεισο με πολλές απολαύσεις.

Χριστιανισμός Με την ενανθρώπηση του Χριστού «έγινε ο θεός άνθρωπος , για να γίνει ο άνθρωπος θεός». Ο Χριστός με το έργο του, το Σταυρό και την Ανάστασή του, κατοχύρωσε την αξία του ανθρώπου, ανέτρεψε τη συμβατική κοινωνική ηθική, έβαλε αγάπη πάνω από κάθε νόμο, νίκησε τον θάνατο και έβαλε τα θεμέλια ενός νέου τρόπου ζωής. Ο Χριστός μας προσκαλεί στο Σώμα του, την Εκκλησία, να γίνουμε και εμείς μέλη του καινούριου κόσμου της Βασιλείας του. Μέσα στην Εκκλησία γίνεται πραγματικότητα η ένωση των πάντων και η αληθινή και ουσιαστική παγκοσμιοποίηση.

Β. Πολυθεϊστικές Θρησκείες Ινδουισμός -Βουδισμός Ο άνθρωπος σύμφωνα με τα ασιατικά θρησκεύματα είναι ένα τμήμα του σύμπαντος, το οποίο διέπει ένας συμπαντικός νόμος, ένας απρόσωπος νους. Η ανθρώπινη ψυχή «φιλοξενείται» μέσα στο σώμα και όταν αυτό πάψει να υπάρχει μετακινείται σε άλλα σώματα. Ο Ινδουισμός είναι σύστημα πολλών θρησκευτικών διδασκαλιών με μεταφυσικό περιεχόμενο. Ο Βουδισμός είναι σύστημα διδασκαλιών που υπόσχονται ένα είδος λύτρωσης με λιγότερο θρησκευτικό χαρακτήρα. Η λύτρωση είναι περισσότερο αποτέλεσμα ψυχολογικών διεργασιών και ατομικού διαλογισμού.

Τι είναι αθεΐα; Μορφές Αθεϊσμού Θεωρητική Αθεΐα Πρακτική Αθεΐα Ο σύγχρονος θεωρητικός Αθεϊσμός στρέφεται ενάντια της υπερβατικότητας του Θεού. Άνθρωπος και κόσμος έχουν απόλυτη αυτονομία χωρίς θεό. Η λογική, ο ορθολογισμός δεν εξηγούν την ύπαρξη Θεού. Πρακτική Αθεΐα - Απιστία ως συνέπεια της πεποίθησης ανυπαρξίας του Θεού σημαίνει όχι στην ελπίδα στο Θεό και σε κάθε βοήθεια από αυτόν. Δέχεται και υπομένει το πεπρωμένο του, τη «μοίρα» του.

Ποια τα κυριότερα αίτιά της; Απολυτοποίηση της ανθρώπινης γνώσης και δύναμης. Εξάρτηση από υλικά αγαθά – Καταναλωτισμός. Ανθρώπινες αδυναμίες και εξαρτήσεις. Άγνοια βασικών αληθειών κάποιας πίστης. Έλλειψη προσωπικών βιωμάτων.

Η Αθεΐα είναι προσωπική επιλογή κάποιου και πρέπει να τη σεβόμαστε. Η πίστη, η απιστία ή η αθεΐα δεν είναι καταστάσεις που μπορεί ο άνθρωπος να δεχτεί και να κατανοήσει με αποδείξεις. Ο ορθολογισμός, η τεχνολογική πρόοδος, η απολυτοποίηση της ανθρώπινης δύναμης , έκαναν τον άνθρωπο να μην έχει ανάγκη την πίστη σε Θεό. Καλύτεροι όροι αντί για αθεΐα και απιστία είναι ημιπιστία και δυσπιστία

Χριστιανισμός και άλλες Θρησκείες Ανατολική και Δυτική Εκκλησία διαφέρουν στον τρόπο σκέψης και βίωσης της διδασκαλίας του Χριστού. Είναι ωστόσο αναγκαίο να συνεργαστούν στο μέλλον. Η Εκκλησία βλέπει με συμπάθεια τις άλλες θρησκείες παρά τις ριζικές διαφορές που έχει με αυτές. Η Ορθοδοξία έχει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο με τις άλλες Εκκλησίες και τις θρησκείες για τη συναδέλφωση των λαών και την ειρηνική συνύπαρξη, μακριά από κάθε φανατισμό και εχθρότητα. Υπάρχει αναγκαιότητα σωστού διαλόγου ανάμεσα στις θρησκείες για μια ειρηνική συμβίωση των λαών της γης.

«Στο θρησκευτικό μίσος, που είναι στην πραγματικότητα μίσος κατά της θρησκείας, στον πόλεμο εν ονόματι των θρησκειών που είναι στην πραγματικότητα πόλεμος εναντίον των θρησκειών ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αντιπαραθέτει την αγάπη του Χριστού: Μην αφήνεις να σε νικήσει το κακό, αλλά να νικάς το κακό με το αγαθό» Olivier Clement «Η Αλήθεια ελευθερώσει ημάς.» εκδ. Ακρίτας, Αθήνα 1996 σ.249