Διαθεματική και Πολυθεματική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως σήμερα»
Advertisements

1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τα δευτεράκια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Γ΄ Δημοτικό Μακεδονίτισσας «Στυλιανός Λένας» Λευκωσία
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
4.1 Σχέση μεταξύ φιγούρας και φόντου για τη τελική σύνθεση Να μπορείτε να εκτιμάτε και να σχολιάζετε τη σημασία που έχει η σύνθεση τελικής παρουσίασης.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
Μετά την επίσκεψη.
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
Μουσεία της Λευκωσίας Σκοπός του μαθήματος
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής
Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του Χτες
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του Χτες
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Τι σκέφτονταν οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού;
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
8° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Ήχος.
ΔΑΣΚΑΛΑ : ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Για τη E΄τάξη Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη E΄τάξη Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Κατασκευή Χριστουγεννιάτικων καρτών με ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά. Τάξη Β’ Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός κ.Πλατώνη Ζωή «Δημιουργώντας Αειφόρα Σχολεία»
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Μετάβαση από το Δημοτικό
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώντας στα σοκάκια της Πάτρας … Τι εκπλήξεις με περιμένουν;» Σχ. Έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αντιγόνη Κριπαροπούλου.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαθεματική και Πολυθεματική προσέγγιση της ύλης Σύνδεση της επίσκεψης στο μουσείο με το Αναλυτικό Πρόγραμμα

Το τάλαντο, το τάλαντο, το τάλα, τάλα, τάλαντο Το τάλαντο, το τάλαντο, το τάλα, τάλα, τάλαντο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στο Κυπριακό Μουσείο, Λευκωσία για την Γ΄ και Δ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Μουσειοπαιδαγωγοί: Ειρήνη Στυλιανίδου Κλειώ Φλουρέντζου Χαρά Μακρυγιάννη

Επίσκεψη στο Κυπριακό Μουσείο Γεωγραφία Τέχνη Ιστορία Θρησκευτικά Θεατρική Αγωγή Επίσκεψη στο Κυπριακό Μουσείο Μαθηματικά Φυσική Αγωγή Επιστήμη Μουσική Έρευνα Γλωσσικό Μάθημα

Μετά την επίσκεψη Οι δραστηριότητες για χρήση στην τάξη: Συνδέονται με μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος Συνοδεύονται από φωτογραφίες, χάρτες και ιδέες. Μαζί με τα παιδιά αναδιπλώνουμε τις εν δυνάμει παραστάσεις που αποκτήσαμε στο χώρο του Μουσείου. Επεκτείνουμε τα ερεθίσματα για φαντασία και δημιουργικότητα.

Ιστορία Γ΄ Ενότητα 3: Ο άνθρωπος ανακαλύπτει τα μέταλλα (Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ – Από τον πηλό στο μέταλλο Μέρος Β΄, Βιβλίο για το μαθητή) Ενότητα 3: Ο άνθρωπος ανακαλύπτει τα μέταλλα Χαλκός, ένα καινούριο υλικό, σσ. 10-12 Κύπρος, το νησί του χαλκού, σσ.13-15 Ο άνθρωπος κατεργάζεται το χαλκό, σσ.16-19 Το νέο ζει με το παλιό, σσ.20-25 Οι Κύπριοι γίνονται έμποροι…, σσ. 26-29 Διασχίζοντας τους θαλάσσιους δρόμους,σσ.30-33 … Από τον πηλό στο μέταλλο,σσ. 52-58

Ιστορία Γ΄ (Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ, Από τον πηλό στο μέταλλο, Τάξη Γ΄, Μέρος Β΄, βιβλίο για το μαθητή (Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου)

(Από τη Μυθολογία στην Ιστορία, Βιβλίο από την Ελλάδα για το μαθητή) Ιστορία Γ΄ (Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ, Από τον πηλό στο μέταλλο, Τάξη Γ΄, Μέρος Β΄, βιβλίο για το μαθητή, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Ενότητα 4: Ο άνθρωπος χτίζει πόλεις Στην πόλη του Κερασφόρου Θεού, σσ. 75 … Μια επίσκεψη στα ανάκτορα, σσ. 88-93 Ιστορία Γ΄ (Από τη Μυθολογία στην Ιστορία, Βιβλίο από την Ελλάδα για το μαθητή) Η εποχή του χαλκού στην Ελλάδα

Θέµα: Στο εργαστήρι ενός τεχνίτη χάλκινων αγγείων - σκευών Ιστορία Δ΄ ( ΙΣΤΟΡΙΑ, Δ΄ Δημοτικού, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδας) Θέµα: Στο εργαστήρι ενός τεχνίτη χάλκινων αγγείων - σκευών Ανάληψη ατοµικών ή οµαδικών εργασιών: Συγκέντρωση εικόνων µε παραστάσεις από αρχαία αγγεία, θεµατοποίηση του εικαστικού περιεχοµένου. Συγκέντρωση πληροφοριών για τη διαδικασία, τα υλικά κατασκευής και τη χρήση τους. Συσχέτιση µε νεότερες εποχές. Εικαστικές απεικονίσεις, κατασκευές. Αναγνώριση και σχεδιασµός γεωµετρικών σχηµάτων.

Θέματα τοπικής ιστορίας Ιστορία Δ΄ ( ΙΣΤΟΡΙΑ, Δ΄ Δημοτικού, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδας) Θέματα τοπικής ιστορίας Στα ίχνη ενός μνημείου/ αρχαιολογικού χώρου και µουσείου: Τα παιδιά: Να αντιληφθούν την αξία των αρχαιολογικών χώρων. Να νιώσουν την ανάγκη να τα επισκέπτονται. Να θαυµάσουν τα έργα τέχνης και τα αρχαία µνηµεία.

Ιστορία Δ΄ ( ΙΣΤΟΡΙΑ, Δ΄ Δημοτικού, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδας) Υλικό από βιβλίο: Ενδεικτικό παράδειγµα οργάνωσης µιας επίσκεψης σε αρχαιολογικό χώρο ή µουσείο (2 ώρες ). Συζητούν για τα µουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής τους. Σχεδιάζουν επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και µουσεία. Προετοιµάζονται για επισκέψεις σε µουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

ΜΟΥΣΙΚΗ Γ΄ και Δ΄ Μια διαφορετική ορχήστρα ΜΟΥΣΙΚΗ Γ΄ και Δ΄ Μια διαφορετική ορχήστρα (Βιβλίο Μουσικής, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδας, σσ. 58-61): Χάλκινα πνευστά μουσικά όργανα Μεταλλικά κρουστά μουσικά όργανα

Μαθηματικά Γ΄και Δ΄ Μέτρηση Στατιστική Λύση Προβλήματος Μέτρηση με συμβατικές μονάδες Μετρικές μονάδες Το νομισματικό σύστημα τότε και τώρα Στατιστική Γραφικές παραστάσεις με στοιχεία για: εξόρυξη χαλκού, εξαγωγές, αριθμός χαλκωματάδων, αρχαιολόγων, μουσείων κ.ά. Ερμηνεία, συλλογή και καταγραφή δεδομένων, κατασκευή Λύση Προβλήματος

ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΣΩΜΑΤΩΝ - ΜΙΓΜΑΤΑ Επιστήμη Γ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΣΩΜΑΤΩΝ - ΜΙΓΜΑΤΑ Στερεά που επιπλέουν/ βυθίζονται στο νερό Ένα υγρό μπορεί να επιπλέει σε άλλο υγρό Μίγματα – Τρόποι διαχωρισμού τους

Επιστήμη Γ΄ και Δ΄ Τραβώ και σπρώχνω (Γ΄) Δυνάμεις από απόσταση (Γ΄) Επιστήμη Γ΄ και Δ΄ Ενότητα: ΔΥΝΑΜΕΙΣ Τραβώ και σπρώχνω (Γ΄) Δυνάμεις από απόσταση (Γ΄) Απλές μηχανές (μοχλοί, τροχαλίες) (Δ΄) Ενότητα: ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ Τήξη, πήξη και υγροποίηση (μέταλλο - χαλκός) (Δ΄) http://home.datacomm.ch/almyras/

Επιστήμη Δ΄ ΚΑΙΡΟΣ, ΓΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ Είδη εδαφών ΕΝΟΤΗΤΑ: ΚΑΙΡΟΣ, ΓΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ Είδη εδαφών Υδροχωρητικότητα και υδροπερατότητα – Πετρώματα Τρόποι σχηματισμού εδαφών

Επιστήμη Δ΄ Ενότητα: ΥΛΗ Ο αέρας στην ατμόσφαιρα, στο έδαφος, στο γλυκό και αλμυρό νερό (θάλασσα) Σύσταση του ατμοσφαιρικού αέρα

Σχολικός Άτλαντας Κύπρου – Ελλάδας σ. 20 ΚΥΠΡΟΣ: Κατανομή Δασικών Περιοχών, Πολιτιστικών και Τουριστικών Χώρων ΥΠΟΜΝΗΜΑ Αρχαιολογικοί χώροι Οχυρωματικά έργα (κάστρο/ενετικός πύργος) Χώροι Λαϊκής Τέχνης

Γεωγραφία Γ΄ Αλλαγές στην περιοχή του σχολείου μου (ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΟΥ, Γεωγραφία τρίτης δημοτικού, βιβλίο για το μαθητή, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ Αλλαγές στην περιοχή του σχολείου μου ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Η ΕΝΟΡΙΑ ΜΟΥ – Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥ Στην αγορά της περιοχής μου ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΟΥ Επαγγέλματα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΟΣ Η Κύπρος Το χωριό του παππού μου

Έρευνα: Η σημασία της λέξης «τάλαντο» Θρησκευτικά Γ΄ και Δ΄ Έρευνα: Η σημασία της λέξης «τάλαντο» Ανάληψη ατοµικών ή οµαδικών εργασιών: Συγκέντρωση εικόνων και φωτογραφιών για το μοναστικό τάλαντο, Συνεντεύξεις και συγκέντρωση πληροφοριών για τη διαδικασία, τα υλικά κατασκευής και τη χρήση των μοναστικών ταλάντων, Συγκέντρωση πληροφοριών για «τάλαντο» - νόμισμα, Συσχέτιση µε νεότερες εποχές, Παρουσίαση.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗ, ΓΡΑΦΗ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Τα απίθανα μολύβια (Γλώσσα Γ΄ Δημοτικού, Β΄ Τεύχος, βιβλίο για το μαθητή , Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδας) Φτιάξε μου ένα σιδερένιο άνθρωπο, σσ.56-57 Ο χάλκινος γίγαντας, σ. 57

Τα απίθανα μολύβια Γλώσσα Γ΄ Δημοτικού, Γ΄ Τεύχος, βιβλίο για το μαθητή , Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδας) Γεια σου χαρά σου Βενετιά, σσ. 23-26 Τα μέρη από τα οποία περνάει ο ναυτικός Τα μέρη-σημεία του καραβιού

∆ΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ∆΄ ∆ΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ∆ΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ∆΄ ∆ΗΜΟΤΙΚΟΥ (Ιδέες από Αναλυτικό Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδας) Θέµα: Εφηµερίδα Οι µαθητές, κατά οµάδες: µελετούν διαφορετικές ηµερήσιες εφηµερίδες, εντοπίζουν τα διαφορετικού τύπου κείµενα που περιέχουν σχετικά με τα Μουσεία θέματα, «εκδίδουν» φύλλο εφηµερίδας µε θέµατα δικής τους επιλογής: το Μουσείο, το Χαλκό και την Κύπρο, τα ορυχεία χαλκού και τους εργάτες, τις προσωπικές τους εμπειρίες, τις σκέψεις και απόψεις, τη δική τους αξιολόγηση.

Θέµα: Τουριστικός οδηγός (Ιδέες από Αναλυτικό Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελλάδας) Οι µαθητές εργαζόµενοι σε οµάδες αναλαµβάνουν να γράψουν έναν «τουριστικό οδηγό» της περιοχής που επισκέφτηκαν (ή μόνο του Μουσείου) µε: ιστορικές αναφορές, περιγραφές αξιοθεάτων (ή μόνο του Μουσείου), οδηγίες και προτάσεις προς τους επισκέπτες, πληροφορίες για τις σύγχρονες δραστηριότητες, διαφηµίσεις. Παραθέτουν λέξεις και φράσεις στην αγγλική.

Ένα τάλαντο διηγείται την ιστορία του Θέματα για έρευνα, γραπτή έκφραση, δραματοποίηση: Θαλάσσια αρχαιολογία Ναυάγια και τάλαντα Ένα τάλαντο διηγείται την ιστορία του (Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ, Από τον πηλό στο μέταλλο, Τάξη Γ΄, Μέρος Β΄, βιβλίο για το μαθητή (Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου)

Το επάγγελμα του χαλκουργού/ χαλκωματά/γανωτή τότε και σήμερα. Θέματα για έρευνα: Το επάγγελμα του χαλκουργού/ χαλκωματά/γανωτή τότε και σήμερα. Επάγγελμα που ακολουθούσαν περισσότερο οι άνδρες ή οι γυναίκες; Γιατί;

Θέματα για έρευνα: Το επάγγελμα του μεταλλωρύχου τότε και σήμερα. Το επάγγελμα του μεταλλωρύχου τότε και σήμερα. Χωριά μεταλλωρύχων Ασθένειες μεταλλωρύχων Μεταλλεία χαλκού του χτες και του σήμερα

Η χρήση του Χαλκού σήμερα Έρευνα: Η χρήση του Χαλκού σήμερα

Η γωνιά του Μουσείου Θέμα, Τίτλος προσωρινής έκθεσης, Έρευνα και συλλογή αντικειμένων, Καταγραφή στοιχείων για κάθε αντικείμενο και το συγκείμενό του, Αισθητική παρουσίαση, γραπτή και προφορική παρουσίαση, και αξιολόγηση της έκθεσης-ανταπόκρισης-συνεργασίας.

«Το τάλαντο» Eικαστικά Προτάσεις στο θέμα των εικαστικών για την Γ’ και Δ’ τάξη ως επέκταση του προγράμματος «Το τάλαντο» που αναπτύσσεται στο Κυπριακό Μουσείο

Οι εισηγήσεις εικαστικής προέκτασης του θέματος που σχετίζεται με την επίσκεψη των παιδιών στο Κυπριακό Μουσείο αφορούν, είτε τα αυθεντικά αντικείμενα που τα παιδιά έχουν έρθει σε επαφή μαζί τους μέσα από τις προθήκες του μουσείου, είτε αντικείμενα, γεγονότα, καταστάσεις, χαρακτήρες που τα παιδιά έχουν γνωρίσει μέσα από την εποχή του χαλκού κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του εκπαιδευτικού προγράμματος.

τη δημιουργικότητά σου... υφάσματα μπογιές ψηφίδες κάρβουνο μολύβι πέτρα πηλός χρώματα Άσε ελεύθερη τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σου...

Δημιουργικές ιδέες ...με τον πηλό

Πλαστική Με πηλό, χαρτοπολτό ή άλλη ζύμη που αργότερα μπορούν να βάψουν, τα παιδιά φτιάχνουν... Πήλινες πλάκες όπου χρησιμοποιώντας απλά εργαλεία (γλυφίδες, μαχαιράκια, κουταλάκια, γυαλόχαρτα), χαράζουν πάνω ανθρώπινες μορφές ή παραστάσεις που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο (π.χ. εργάτες στις διάφορες εργασίες τους , εργαλεία και άλλα αντικείμενα που γνώρισαν κατά τη διάρκεια του θεατρικού παιγνιδιού, έργα που είδαν στις προθήκες κτλ). Προσωπεία και κράνη από φιγούρες που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο (π.χ. εργάτες στις διάφορες εργασίες τους κτλ). Τον Τιμόδωρο. Πήλινα λυχναράκια. Τάλαντα. Ειδώλια. Κοσμήματα. Αγγεία. Εργαλεία. Όπλα. Καλάθια. Καραβάκια.

Δημιουργικές ιδέες ...με τα υφάσματα

Υφάσματα Τα παιδιά Σχεδιάζουν μορφές ή παραστάσεις που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο, κόβουν και ράβουν υφάσματα με διάφορες βελονιές ή τα κολλούν σε διάφορες επιφάνειες με κόλες σε υγρή ή στερεή μορφή. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Ανθρώπινες φιγούρες. Εργάτες στις διάφορες εργασίες τους. Εργαλεία κι άλλα αντικείμενα που γνώρισαν κατά τη διάρκεια του θεατρικού παιγνιδιού. Έργα που είδαν στις προθήκες. Ο Τιμόδωρος. Το τάλαντο. Φτιάχνουν ενδυμασίες με κομμάτια ρούχων ή με παλιά σεντόνια, ζωγραφίζοντας πάνω σχήματα εμπνευσμένα απ’ αυτά που είδαν στο μουσείο. Εργάτες που γνώρισαν μέσα από το θεατρικό παιγνίδι. Ναυτικοί στα εμπορικά καράβια. Άλλοι άνθρωποι που γνώρισαν σαν ιδέα μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Δημιουργικές ιδέες ...με το μολύβι ...τις μπογιές ...τα χρώματα

Μολύβι, μπογιές, χρώματα Τα παιδιά σχεδιάζουν Παραστάσεις από το χώρο της επίσκεψής τους (π.χ. το Κυπριακό Μουσείο, λεπτομέρειες από το κτήριο κτλ) Ανθρώπινες μορφές ή παραστάσεις που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο. Μοτίβα για φιλοτέχνηση άλλων έργων τους. Εργάτες κατά τη διαδικασία εξόρυξης και κατεργασίας του χαλκού. Εργαλεία και άλλα αντικείμενα που γνώρισαν κατά τη διάρκεια του θεατρικού παιγνιδιού. Μια βιτρίνα του μουσείου. Τον Τιμόδωρο. Πήλινα λυχναράκια. Τάλαντα. Ειδώλια. Κοσμήματα. Αγγεία. Εργαλεία. Όπλα. Καλάθια. Καραβάκια. Θέματα από τη ζωή των κατοίκων της εποχής. Κάρτες σε χαρτί με κάτι που τους έκανε εντύπωση από το μουσείο. Εικόνες για παραμύθια, ιστορίες ή ό,τι άλλο σχετικό με το θέμα. Ό,τι άλλο σχετικό με το θέμα μας.

Δημιουργικές ιδέες ...με τις ψηφίδες

Κολάζ-Ψηφιδωτό Τα παιδιά δημιουργούν Παραστάσεις από το χώρο της επίσκεψής τους (π.χ. το Κυπριακό Μουσείο, λεπτομέρειες από το κτήριο κτλ) Το δικό τους κολάζ, σε χοντρό χαρτόνι, ξύλο ή άλλη επιφάνεια, από χάρτινες ψηφίδες χρησιμοποιώντας διάφορους τύπους έγχρωμου ή ζωγραφισμένου χαρτιού από τα ίδια, χαρτί εφημερίδας ή περιοδικού. Κολάζ με ό,τι σχετικό βρούνε με το Κυπριακό Μουσείο αλλά και με διάφορα μουσεία (περιοδικά, αποκόμματα εφημερίδων – άρθρα – φωτογραφίες κτλ) καθώς και συνθέσεις από παραστάσεις που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους (π.χ. μια βιτρίνα του μουσείου). Το δικό τους ψηφιδωτό με ψηφίδες από πέτρα, πορσελάνη, γυαλί, κεραμικό, πάνω σε βάση από ξύλινες σανίδες, γύψο ή τσιμέντο. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Ανθρώπινες φιγούρες. Εργάτες στις διάφορες εργασίες τους. Εργαλεία κι άλλα αντικείμενα που γνώρισαν κατά τη διάρκεια του θεατρικού παιγνιδιού. Έργα που είδαν στις προθήκες. Ο Τιμόδωρος. Το τάλαντο. Εργάτες που γνώρισαν μέσα από το θεατρικό παιγνίδι. Ναυτικοί στα εμπορικά καράβια. Άλλοι άνθρωποι που τα παιδιά γνώρισαν κατά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα (π.χ. φύλακας, αρχαιολόγος κτλ)

Δημιουργικές ιδέες ...με τη γλυπτική ...τη χαρακτική

Γλυπτική-Χαρακτική Τα παιδιά Χαράζουν, με εργαλεία χαρακτικής, σχέδια πάνω σε φύλλα χαλκού τα οποία αργότερα μπορούν να χρωματίσουν με ειδικές μπογιές. Χαράζουν σε πέτρες (ασβεστόλιθο), σε φύλλα φελλού, γύψο, γύψινη πλάκα, μαλακό γύψο, ανθρώπινες μορφές ή παραστάσεις. Φτιάχνουν καλούπια (μήτρες) με το σχήμα του ταλάντου. Φτιάχνουν ειδώλια, αγγεία, όπλα κι εργαλεία χρησιμοποιώντας ασβεστόλιθο, πολυστερίνη, σαπούνι. Με το λάινο και κάποια εργαλεία χαρακτικής όπως γλυφίδες και με διαλυμένα χρώματα τέμπερας, ακρυλικά και μελάνι εκτύπωσης, μπορούν να δημιουργήσουν εγχάρακτες διακοσμήσεις σε αναφορά προς τα έργα του μουσείου ή τη ζωή των ανθρώπων της εποχής, τον χάρτη της Κύπρου με τα μεταλλεία του. Φτιάχνουν σφραγίδες. Χαράζουν μοτίβα ή άλλα σχέδια σε κομμάτια ξύλου ή πατάτας και τυπώνουν σε υφάσματα που θα χρησιμοποιήσουν αργότερα Φτιάχνουν κορνίζες για φωτογραφίες, από χοντρό χαρτόνι επενδυμένες από φύλλο χαλκού.

Άλλες κατασκευές-Ανάμεικτα υλικά Κατασκευή κοσμημάτων με χάντρες, ασημόχαρτο, χρυσόχαρτο, χρυσοκλωστές, κουμπιά, σπόρους, σύρμα κι άλλα υλικά. Κατασκευή αγγείων, εργαλείων, όπλων με πολυστερίνη, τενεκεδάκια αναψυκτικών, σπάγκο, πέτρες κι άλλα υλικά. Κατασκευή μακέτας μιας γαλαρίας με πηλό, κομμάτια από ξύλο, κυλινδρικά χαρτόκουτα, σύρμα καλυμμένο με πλαστικό κι ό,τι άλλο σκεφτούν τα παιδιά. Κατασκευή καροτσιού για τη μεταφορά του ορυκτού με άχρηστα υλικά (πλαστικά, χάρτινα κουτιά, κομμάτια ξύλου, τενεκεδάκια αναψυκτικών, πολυστερίνη, σπάγκος, πέτρες κτλ). Κατασκευάζουν με μεικτές τεχνικές ό,τι σχετικό με την επίσκεψη και γενικότερα με το θέμα επιθυμούν.

Εικονογράφηση Μερικά θέματα: «Η επίσκεψη μας στο Κυπριακό Μουσείο» «Πέντε φίλοι εργάζονται σε μια γαλαρία» «Ο κερασφόρος θεός μας λέει την ιστορία του» «Ένα εργατικό ατύχημα σε μια γαλαρία» «Ένας έμπορος χαλκού ταξιδεύει» «Μια σελίδα από το ημερολόγιο ενός εργάτη στη γαλαρία» «Λίγο πριν το καράβι ναυαγήσει...» «Ένας δύτης μας εξιστορεί πως ανακάλυψε ένα αρχαίο ναυάγιο»

Προέκταση της Γ’ Φάσης του προγράμματος (μετά την επίσκεψη στο Μουσείο) μπορεί να αποτελέσει μια επίσκεψη... στο μουσείο Λαïκής Τέχνης στο Βυζαντινό Μουσείο στην οικεία του Χ’’ Γιωργάκη Κορνέσιου σε παλιά σπίτια της Λευκωσίας Ακόμα, στο Κέντρο Κυπριακής Χειροτεχνίας στα εργαστήρια χαλκουργίας αγγειοπλαστικής ξυλογλυπτικής καλαθοπλεκτικής κεντητικής χρυσοχοΐας αργυροχοΐας υφαντικής και σε εργαστήρια ζωγραφικής και γλυπτικής και μεικτής τεχνικής Κυπρίων καλλιτεχνών.