«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Advertisements

Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΤΕΛΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 16 ΠΩΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ
Ο ιεραπόστολος των ηθοποιών Άγιος Σεραπίωνας (5 μ.Χ αι )
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Ο άνθρωπος ως εικόνα θεού
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Ένας πατέρας με οικονομική άνεση,
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
Βιοηθική και επιβίωση…αλλά…για ποιόν? Εισήγηση : Καλαντζής Δ. Παναγιώτης Πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων Μεταπτυχιακός Φοιτητής ΠΤΔΕ Κοινωνιοβιολογία.
TO ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ
Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας (Λειτουργία των Πιστών)
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Καταρχήν να επισημάνουμε ότι με τον όρο ανθρωπολογία δεν εννοούμε την φυσιολογία και βιολογική εξέταση του ανθρώπου. Ο άνθρωπος.
Δεισιδαιμονίες και προλήψεις
Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ 102ου ΨΑΛΜΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΜΕΛΗ: ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΑΝΑΗ ΣΟΥΣΑΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗ ΣΟΦΙΑ.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο ;
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Εικόνες του Θείου Πάθους
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Αχ. Παράσχου, Προς τον Χριστόν
Θρυσκευτικα Ομάδα Ξεφτέρια: Γιάννης Σταν Ελένη Πατσιούρα
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
Αντώνης Σπυρόπουλος Α3 Σχολιασμός Αναστάσιμης Προσευχής
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
Γιατι υπαρχει το κακο στον κοσμο;
Η δημουργία του ανθρώπου
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν» «ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»

Γεν. 1,26 «καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ὁμοίωσιν…» Στη συνεχεία ο Τριαδικός Θεός είπε στον εαυτό Του· “ας δημιουργήσουμε τώρα τον άνθρωπο, σύμφωνα με την δική μας εικόνα, και να έχει την δυνατότητα να ομοιάσει με ημάς. Γεν. 1,27 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. Και πράγματι ο Απειροτέλειος Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο, τον οποίον προίκισε με δικά του χαρακτηριστικά γνωρίσματα, ώστε να είναι με αυτά εικόνα του Θεού. Δημιούργησε απ' αρχής άνδρα και γυναίκα.

Α) Ο άνθρωπος είναι εικόνα του Θεού Ο άνθρωπος πλάστηκε σύμφωνα με την εικόνα του Θεού και με την προοπτική να μείνει αθάνατος. Στο λογικό Στο αυτεξούσιο Στο δημιουργικό Η « κατ΄ εικόνα» Θεού δημιουργία του ανθρώπου συνίσταται : Αν ο άνθρωπος έκανε καλή χρήση, της «κατ’ εικόνα» δημιουργίας του θα έφτανε  στο «καθ’ ομοίωση», στην ομοιότητα με το Θεό. Το «κατ’ εικόνα» το έχουμε στη φύση μας, το «καθ’ ομοίωση» το επιτυγχάνουμε με την ελεύθερη βούλησή μας.

«καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς…»

Β) Ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου και ο βαθύτερος σύνδεσμός του Θεού με τον άνθρωπο. Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο με ένα σκοπό  να φτάσει στο σημείο της βαθύτερης κοινωνίας μαζί του. (αυτή την προοπτική δεν την έχει κανένα δημιούργημα του Θεού) Γεν. 2,7: καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν. Ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο με χώμα από την Γή (χοϊκό) και ενεφύσησεν στο πρόσωπον αυτού πνεύμα ζων, την αθάνατο ψυχή· έτσι δε έγινε ο άνθρωπος ζώσα υλικοπνευματική ύπαρξη. Χοϊκή – υλική Πνευματική - ουράνια Η ανθρώπινη φύση είναι δισύνθετη :

Ο άνθρωπος δείχνει την ευγνωμοσύνη του στο Θεό μέσα από τη λατρεία της Εκκλησίας (μυστήρια και ακολουθίες): Με τους ύμνους και τις ευχές εκφράζει τις ευχαριστίες προς το Θεό και βιώνει το σύνδεσμο της ανθρώπινης ψυχής με το Θεό.

Με τη μετοχή του στα μυστήρια της Εκκλησίας και την προσευχή μπορεί να οδηγηθεί στην εμπειρία ένωσής του με το Θεό, δηλ. τη θέωση: Βάπτισμα και το Χρίσμα Θεία Ευχαριστία Εξομολόγηση ( Μετάνοια ) Άγιο Ευχέλαιο Γάμο Παίρνει τη σφραγίδα του Χριστιανού. Ενώνεται με το Θεό. Δέχεται τη συγχώρηση των αμαρτιών. Την ίαση της ψυχής και του σώματος. Ενώνεται με το άλλο φύλο. Επομένως, είναι έμφυτη η τάση του ανθρώπου να επικοινωνήσει με το Θεό και το συνάνθρωπό του.

Μυστήρια της Εκκλησίας των οποίων τα υλικά στοιχεία γίνονται φορείς της χάριτος του Αγίου Πνεύματος, για να μεταδοθεί στο πιστό.

Ο άνθρωπος είναι πρόσωπο Αγάπης και Ελευθερίας Ο άνθρωπος είναι πρόσωπο Όταν διαπιστώνει τη θεϊκή του προέλευση, γεμίζει από ευτυχία και δοξολογεί το Θεό.