Εισαγωγή στους Αλγορίθμους
Γεία σας!! Ονομάζομαι Αλ – Χουαρίσμι.
και πατέρας της Άλγεβρας. Οι περισσότεροι δεν με ξέρετε αλλά είμαι ένας από τους μεγαλύτερους Άραβες μαθηματικούς και πατέρας της Άλγεβρας.
Το 1857 βρέθηκε η λατινική μετάφραση ενός έργου μου και άρχιζε με τη φράση «Έχει πει ο Αλγορίθμι …».
Αχ αυτοί οι Λατίνοι. Δεν ξέρουν να προφέρουν σωστά το όνομα μου.
Έτσι γεννήθηκε η λέξη Αλγόριθμος.
Ορισμός 1 2 3 Αλγόριθμος είναι μία πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο, που στοχεύουν στην επίλυση ενός προβλήματος. Ορισμός 1 2 3
Πότε όμως θα λέμε ότι έχουμε έναν αλγόριθμο; Ποιους ήδη γνωστούς αλγόριθμους γνωρίζετε; Πότε όμως θα λέμε ότι έχουμε έναν αλγόριθμο;
που πρέπει να ικανοποιεί κάθε αλγόριθμος. 5 είναι τα κριτήρια που πρέπει να ικανοποιεί κάθε αλγόριθμος.
Καμία, μία ή περισσότερες είσοδοι. Τα δεδομένα για την επίλυση του προβλήματος! Φωτογραφία από h.koppdelaney στο Flickr
Το αποτέλεσμα του αλγορίθμου! Τουλάχιστον μία έξοδο. Το αποτέλεσμα του αλγορίθμου! Φωτογραφία από Storm Crypt στο Flickr
Να τελειώνει μετά από πεπερασμένα βήματα. Υπολογιστική Διαδικασία Φωτογραφία από Berni Beudel στο Flickr
Να έχει καθοριστεί πλήρως κάθε βήμα του. Ναι κύριε καθηγητά. Θα θυμηθώ όλες τις περιπτώσεις. Θα ελέγχω αν έχουμε διαίρεση με το 0. Θα ελέγχω αν το πιόνι βγαίνει εκτός σκακιέρας…. θα ελέγχω…
Κάθε εντολή να είναι αρκετά απλή ώστε να μπορεί να εκτελεστεί από ένα άτομο που χρησιμοποιεί χαρτί και μολύβι.
Συνοψίζοντας Αποτελεσματικότητα Είσοδοι Περατότητα Καθοριστικότητα Έξοδοι
Αλγόριθμος για τη δημιουργία ελληνικού καφέ!!! Αλγόριθμος για τη δημιουργία ελληνικού καφέ!!! Αλγόριθμος 1 Βάλε ένα ποτήρι του καφέ νερό στο μπρίκι. Βάλε ένα κουταλάκι του γλυκού καφέ στο μπρίκι. Βάλε ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη στο μπρίκι. Βάλε το μπρίκι στο μάτι της κουζίνας. Άναψε το μάτι της κουζίνας. Ανακάτεψε το μείγμα μέχρι να φουσκώσει. Βάλε τον καφέ στο φλιτζάνι. Αλγόριθμος 2 Βάλε ένα ποτήρι του καφέ νερό στο μπρίκι. Βάλε καφέ στο μπρίκι. Βάλε ζάχαρη στο μπρίκι. Βάλε το μπρίκι στο μάτι της κουζίνας. Ανακάτεψε το μείγμα.
Πόσοι όμως τρόποι υπάρχουν για να αναπαραστήσουμε έναν αλγόριθμο;
είναι οι τρόποι αναπαράστασης ενός αλγορίθμου. 4 είναι οι τρόποι αναπαράστασης ενός αλγορίθμου.
Λοιπόν για να υπολογίσουμε το εμβαδό του σχήματος θα … Κύριε καθηγητά μιλήστε πιο απλά. Θα παραβιάσετε το κριτήριο της αποτελεσματικότητας. Αυτός ο τρόπος είναι αδόμητος και ανεπεξέργαστος. Ελεύθερο κείμενο
Φυσική γλώσσα με βήματα Λοιπόν έχουμε : ……………..... ………………… Κύριε καθηγητά νομίζω ότι ξεχάσατε μία περίπτωση. Έτσι όμως παραβιάζετε το κριτήριο της καθοριστικότητας. Φυσική γλώσσα με βήματα
Δομημένος τρόπος παρουσίασης! ΓΡΑΨΕ "Δώσε το είδος της ιστοσελίδας : " ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΙΔΟΣ ΑΝ ΕΙΔΟΣ = "ΣΤΑΤΙΚΗ" ΤΟΤΕ ΚΟΣΤΟΣ <- 2000 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΙΔΟΣ = "ΔΥΝΑΜΙΚΗ" ΤΟΤΕ ΚΟΣΤΟΣ <- 2500 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΙΔΟΣ = "FLASH" ΤΟΤΕ ΚΟΣΤΟΣ <- 3000 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ Δομημένος τρόπος παρουσίασης! Κωδικοποίηση
Διαγραμματικές τεχνικές Α < 0 ΔΙΑΒΑΣΕ Α ΕΜΦΑΝΙΣΕ Α ΨΕΥΔΗΣ ΑΡΧΗ ΑΛΗΘΗΣ Α Α * (-1) ΤΕΛΟΣ Θα φτιάξουμε και διαγράμματα ροής. Τι ωραία !!! Διαγραμματικές τεχνικές
Φυσική γλώσσα κατά βήματα Θα περάσουμε όλοι την τάξη?? Ελεύθερο κείμενο Πάρε τη γραπτή και προφορική βαθμολογία του μαθητή. Πρόσθεσε τις δύο αυτές βαθμολογίες και διαίρεσε το αποτέλεσμα με το δύο. Αν το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερο από 9,5, τότε ο μαθητής περνάει την τάξη, διαφορετικά δεν προάγεται. Φυσική γλώσσα κατά βήματα Πάρε τη βαθμολογία του μαθητή στα γραπτά. Πάρε τη βαθμολογία του μαθητή στα προφορικά. Πρόσθεσε τις δύο βαθμολογίες. Διαίρεσε το άθροισμα με το 2 για να βρεις το Μ.Ο. Αν ο Μ.Ο. είναι μεγαλύτερος από 9,5 , τότε εμφάνισε το μήνυμα ότι ο μαθητής περνάει την τάξη, διαφορετικά εμφάνισε το μήνυμα ότι ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη.
Θα περάσουμε όλοι την τάξη?? Διάγραμμα Ροής Αλγόριθμος Αλγόριθμος Βαθμολογία1 Διάβασε γραπτός, προφορικός ΜΟ (γραπτός + προφορικός ) / 2 Αν ΜΟ > 9,5 τότε εμφάνισε “Ο μαθητής προβιβάζεται» Αλλιώς εμφάνισε “Ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη” Τέλος_Αν Τέλος Βαθμολογία1
Πρόγραμμα / Αλγόριθμος Το πρόγραμμα είναι και αυτό μια αναπαράσταση σε μορφή κωδικοποίησης! Στην περίπτωση αυτή ο αλγόριθμος αναπτύσσεται κάνοντας χρήση συγκεκριμένων συντακτικών κανόνων και ειδικού λεξιλογίου το οποίο έχει ορισθεί από τον κατασκευαστή της γλώσσας προγραμματισμού. Εμείς θα χρησιμοποιήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ , ένα εργαλείο προγραμματισμού ειδικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς!!
Γενική μορφή προγράμματος σε ΓΛΩΣΣΑ Πρόγραμμα όνομα_προγράμματος Τμήμα δήλωσης σταθερών Τμήμα δήλωσης μεταβλητών Αρχή εντολή 1 εντολή 2 …………… εντολή ν Τέλος_Προγράμματος ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΟΡΙΟ = 9.5 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΓΡΑΠΤΟΣ, ΜΟ ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΡΑΠΤΟΣ , ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΜΟ <-- (ΓΡΑΠΤΟΣ + ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ) / 2 ΑΝ ΜΟ > ΟΡΙΟ ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ ' Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΠΡΟΒΙΒΑΖΕΤΑΙ' ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ ' Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΤΑΞΗ' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ